Страница 51 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2019 3:05 pm
от Boyan1984
Абе хора, четох, че 12 скоростни касети 10-50 стават и на 10x135 задници :D А сега гледам, че има и нова главина Шимано 10x135 за 12 скорости. Ако това е вярно - чудесно.
Ето я и главината: https://bike.shimano.com/en-AU/product/ ... MT500.html

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2019 4:29 pm
от Stromkern
12-скоростните SLX и XT стават на 10х135 - засега само с тази главина. Аз от няколко седмици тествам едно такова XT изпълнение. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2019 5:26 pm
от Pr3d4t0R
Хайде малко разяснение - задниците на МТБ са:
- 135х10;
- 135х12;
- 142х12;
- 148х12 - така нареченият BOOST;
- 150х12;
- 157х12;
- няколко още за фат-байкове.

На ВСИЧКИ мястото, където се монтира касетата е едно и също => не е по-широко за по-големите касети. Това а най-тъпото от всичките тези промени, че не оставиха 2-3 мм повече за касетата та разстоянието между венчетата да не са толкова малки, за да има по-голям толеранс за добро превключване. Разликата идва единствено от стандарта на захващане на касетата, който може да бъде:
- на шлиц -> Shimano HG. Има касети от 8 до 12 скорости.
- Sram XD -> касети от 11 и 12 ск.
- Shimano MicroSpline -> 12 ск.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2019 6:13 pm
от Alexi
ами то вече има и Ацера главини с микросплине ,така че ще има опция за ретрофит към по старички рамки със сигурност ,но аз не бих се занимавал при условие че има чудна касетка на Сънрейс 12 скоростна 11-51 за стария хъб един приятел я тества вече скоро ще се видим и ще преценя и аз как превключва

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Окт 31, 2019 8:52 am
от Boyan1984
И ти си прав. На мене ми е главно заради скоростта по равно и 10-тото зъбче, но и така става. Сигурно ще го тествам и аз.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Окт 31, 2019 9:36 am
от evilzet
Pr3d4t0R написа:- на шлиц -> Shimano HG. Има касети от 8 до 12 скорости.

Не че някой го интересува откъде е тръгнало всичко, но има и 7 скоростни касети (от 90-те), даже имам 2 байка, които все още си ги покарвам.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Окт 31, 2019 10:10 am
от Boyan1984
Ееех спомени...до 2012 карах Крос Лидер от 1998, който беше със 7скорости,касетата беше Megarange. Хубави години бяха :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Окт 31, 2019 11:51 am
от Pr3d4t0R
:offtopic: Oooo разбира се - стандартът на шлици е дооооста отдавна :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Окт 31, 2019 1:49 pm
от evilzet
:offtopic:
Като се позачетох, от края на 70-те , нач. на 80-те - първо като Uniglide ( с различни шлици), после Hyperglide. 6 зъбчатки с резба на най-малката.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 02, 2019 9:34 pm
от Bi11y
Boyan1984 написа:И ти си прав. На мене ми е главно заради скоростта по равно и 10-тото зъбче, но и така става. Сигурно ще го тествам и аз.


При касета 11-хх и 34Т отпред с МТБ гуми е достатъчно като максимална скорост(29").

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2019 9:01 pm
от Moev
Здравейте на всички!

Да попитам и аз за 1х12. Ако правилно съм разбрал имам 3 опции:
1. Шимано микросплайн и касета 10/51
2. Срам НХ/СХ директно върху Шимано главина за 9,10 и 11 скорости и касета 11/50
3. Срам ГХ и нагоре + ХД адаптор/хъб + 10/50 касета

НО при положение че рамката ми събира макс 135мм О.Л.Д. главина, опция едно отпада автоматично,т.к. най-малката главина май е 142мм О.Л.Д.или се лъжа? Опция 2 трябва да стане. За опция 3 не съм сигурен- ако сменя шиманското боди с ХД променя ли се ширината на главината или остава същата?

За инфо- в момента съм с М525 главина и 3х10 деоре. Карал съм само Шимано до сега и Срам-а ми е тъмна Индия, но ако е единствената ми опция така да бъде...

Поздрави!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2019 9:24 pm
от Alexi
единствената опция за теб е номер 2 .. за тази главина няма срамски фрихъб ,или микросплине .. друг вариант е да смениш цялата главина ( тази и без това не е читава особено ) :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2019 9:32 pm
от marsa
Деоре клас главината FH-MT500 е 135 QR, също така може да се конвертира на 142 със смяна на капачки. Главината тежи колкото 525 и е много стабилна и масивна. Хъба е стоманен, оста е стоманена, в хъба има 3 машинни лагера (два слепени в по-натоварената страна). Главината е на обновена система с 3 кученца и работи чудесно (малко е шумна, ако това би те притеснило).

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2019 10:39 pm
от Moev
Хммм. След като има физическо решение, остава да се степенува от чист финансов аспект.

1. НХ групсет 235€ + около 25€ за ДЪБ средно = 260€.
- Плюс- ново средно, най-евтино
- Минус- нямам никакъв опит със Срам и "само" 11 зъба и само 50
2. СЛХ групсет 205€ + 30€ нова главина + 20€ чейнринг + 19€ за ротор (другите ми 3 колела всички са с 6 ИС захват) + лок ринг 5€ = 279€
- Плюс- нова главина, диск и 10 зъба и 51 зъба
- Минус- малко по-скъпо
3. ХТ групсет 310+ 30€ нова главина + 37€ чейнринг + 26€ за ротор + лок ринг 5€= 408€
- Плюс- нова главина, диск и 10 зъба и 51 зъба
- Минус- МНОГО по-скъпо

4? Какви са ми опциите за главина за Срам ГХ? Нещо в рамките на до 60 евра....

За да не разпалваме вражда между Срам и Шимано лагера, нека просто всеки притежател на въпросните групсети да напише кой какво кара. По пътя на логиката, по-често срещаният вариант, би трябвало да е по-успешен. Има ли осезаема разлика между 10 и 11 зъба- при положение, че нямам мераци за състезания и не гоня каданс.Другото питане е ако не гоня тегло, има ли реално друг смисъл да се напъвам за ХТ или да скачам на народното СЛХ ако се сведе избора само до Шимано.

Благодаря на отзовалите се!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2019 11:06 pm
от marsa
С всички Center-Lock ротори върви локринг в комплекта. Трябва да се купува отделен единствено за предна 15 и 20мм главина, тъй като изисква различен модел. 10 и 12мм главините приемат стандартния.

Вместо нов ротор, може да се ползва такъв преход - Brakco Center Lock Disc Adapter / Преход за Диск 6 болта към Шлици
https://1001-bike-parts.com/bg-product-details-584.html

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2019 11:25 pm
от Alexi
за срамски хъб най евтина и прилична главина е Новатек от Алиекспрес :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2019 11:31 pm
от Stromkern
marsa написа:Деоре клас главината FH-MT500... Главината е на обновена система с 3 кученца и работи чудесно (малко е шумна, ако това би те притеснило).
"
"Малко" е доста меко описание за сладкия звук, който се разнася, особено като развиеш сериозна скорост. Първия път като пуснах по инерция на едни 2 км стръмен асфалт, звукът отзад доста ме стресна. :D

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2019 8:24 am
от Boyan1984
От байк дискаунт преминаването към 1x12 с касета SunRace 11-51 - команда,дерайльор и верига XT+ овал absoluteBlack ми излиза 548 лева с доставката до България.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2019 11:18 am
от reference
В bike-components.de има ъпгрейд кит СЛХ за 169Е. Може да ползваш сегашните курбели, ако са на 104мм.BCD - лесно ще намериш плоча.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2019 11:35 am
от Boyan1984
В дискаунта има всички неща дето ми трябват, ама тая седмица цената е станала 602 лева, а миналата 548. Явно е че има леко завишение. Но това е за XT компоненти.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Ное 05, 2019 11:12 pm
от Bi11y
Boyan1984 написа:В дискаунта има всички неща дето ми трябват, ама тая седмица цената е станала 602 лева, а миналата 548. Явно е че има леко завишение. Но това е за XT компоненти.


50 грама повече и 37Е надолу е СЛХ касетата - аз лично предпочетох този вариант.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 8:07 am
от Boyan1984
за касета Сънрейс11-51 става въпрос. Иначе да, slx компонентите са си екстра.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 10:56 am
от Bi11y
Boyan1984 написа:за касета Сънрейс11-51 става въпрос. Иначе да, slx компонентите са си екстра.


Не зачетох старите постове - отличен вариант е този Сънрейс.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 10:57 am
от Moev
Дам и аз най-вероятно ще се насоча към СЛХ, но с ХТ шифтър. Разликата е към 5 евро между цял груп сет или ако си взимаш всяка част по отделно. Някой ползва ли I Spec системата? От една страна ме блазни да имам само една скоба, но от друга трябва да се напъна тогава и за спирачки, иначе без тях не мога да си монтирам шифтъра....Има ли осезаема разлика между 2 и 4 буталните апарати?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 11:00 am
от Bi11y
Новите команди са с много елегантни скоби - според мен няма смисъл .

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 12:39 pm
от Boyan1984
А тия новите I-spec дали са съвместими със старите?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 1:50 pm
от Alexi
не ,друг е захвата .. пасват само на спирачки от новите модели .. скобата за кормило на новата команда е 2 пъти по тънка и почти незабележима ,елиминира всякакво съобразяване с какви спирачки караш ( утре може да решиш да си вземеш една 4 бутална Магура ,примерно .. )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 2:09 pm
от Pr3d4t0R
Шимано имат следните стандарти:
I-Spec А и I-Spec В
I-Spec II пуснат с 70хх/80хх/90хх (11 скорости)
I-spec Ev с новите 12 скоростни команди и последното поколение спирачки - модели 71хх/81хх/911хх

Пълно мазало...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 3:30 pm
от Alexi
всъщност не е мазало стига потребителя да е в час какво купува ,тия стандарти не съществуват едновременно т.е. шимано нямат нов продукт на стар стандарт и обратно тогава вече ще е мазало наистина .. във времето тия стандарти са разтеглени на около 10г вече ,но липсата на обратна съвместимост е факт както и липсата на преходници поне от единия на другия

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2019 3:46 pm
от Boyan1984
А, па как ли нема да си купувам нова спирачка, заради това. Но е тъпо, че не са направени така, че да не си пасват със предишното поколение компоненти.