UPDATE:
След малко по-сериозно каране вчера (120км, от които около 70-75 черно) по сравнително разнообразен терен, вече имам повече впечатление и все повече ми допада 29er-a.
Доста приятно катери. Въпреки, че за да му оценя пълния потенциал при катерене, предполагам трябва да го пробвам и при възстановени сили, а не след 220км с 2200м катерене с шосейката непосредствено предишния ден и 5 часа сън. Особено приятно е чувството при пренимаване на по-големи препятствия камъни и т.н. нагоре, като станеш на педал едно на ръка, че не се губи половината енергия в сгъване на амартисьори, а и големите гуми преодоляват препятствието осезаемо по-лесно. Като цяло забелязах, че изпозлвам малко по-тежки предавки при приблизително същия каданс, даже се хванах на моменти, че катеря по средно стръмен черен чакълиран път на 42 отпред.
До преди това каране бях установил, че при спускане на технични пътеки и участъци колелцето се държи добре и няма проблеми с маневреността. Вчера установих също, че се държи доста стабилно и приятно, без същшествена разлика с мекицата ми и при по-скоростно спускане по черен път, на участъците с големи неподвижни камъни, както и неравности от този тип:
На снимката не си личи, но пада в долната част е висок около 60-70см.
Трябва да преодолея още малко фобията си от коловозите, но с 29er-a осезамо по-лесно и безпроблемно се излиза и от по-дълбоките коловози.
Така практически според мен единствения минус на 29" твърдак пред 26" мекица е спускането по по-скоростен черен път с средно големи подвижни камъни.