Аз лично категорично бих заложил на Шимано заради лагерите. Разликите между 505, 520 и 540 е основно в теглото и уплътненията. Предвид, че педалите не са консуматив, 540 си струва парите над другите модели.
Ако не държиш автоматът да е двустранен (вече си карал с шосейни и вероятно си привикнал), виж модела
PD-ES600. Това е последния модел от трекинг серията на Шимано. Клас Ultegra/XT са. По-леки са от XTR и предлагат по-голяма контактна площ от всички двустранни автомати. ES600 ги ползвам от няколко месеца на лекият ми велосипед и нямам никакво намерение да се връщам на шосейни педали. Има и предшестващ модел PD-A600, както и по-нисък клас PD-A520, но първите се спират от производство, а вторите според мен не си струват разликата в цената.
Относно PD-M530 - това е трейл/ендуро версия на 520 - допълнителната клетка има за цел основно да предпазва педала, а не толкова да увеличи контакта, тоест за шосе не са подходящи (прекомерно тежки, без допълнителни предимства). PD-
A530 е комбо платфрма с едностранен автомат. Подходящи са за велосипеди които се карат и градско с нормални обувки срещу съответното добавено тегло. Тях ги карам на градски, шосейни и циклокрос велосипеди от години и съм много доволен, както и всеки на който съм ги препоръчал. Имат най-добрата платформа от всички комбо педали, които съм срещал. Ако не се кара градско са излишни.
Както каза Алекси, има и други марки с конкурентни оферти като тегло, въпрос на вкус и преценка. Като опит мога да споделя да се гледа на мястото където стъпва парчето да има стоманена пластина. Повечето от
леките модели нямат такава пластина и парчето контактува с по-мекия алуминий, който се изяжда и вкопава и постепенно контактът се влошава (луфт, влошено откопчаване). Този проблем донякъде е въпрос и на комбинация от педали и обувки, защото едни обувки имат по-подходяща подметка за подобна концепция от други, но без проба/грешка няма как да знаеш на каква комбинация ще попаднеш. Бих казал че вероятността за проблеми в дългосрочен план по-скоро е голяма. Разликата между еднакви педали с такава пластина и без нея е около 25-30гр. (пример Exustar E-PM215 и E-PM213). По отношение на лагерите, почти всички марки с изключение на Шимано не ползват регулируеми търкалящи лагери, а комбинация от триеща втулка и машинен лагер без възможност за реглаж. Недостатъците са по-голямо триене, по-малък живот, неизбежен минимален луфт. Нищо от последния абзац само по себе си не е болка за умиране, но лично аз като тегля чертата избирам Шимано.