Според мен и двата варианта хибрид и МТБ са подходящи за града, но това зависи от темперамента на колоездача
.
В началото мислех, че хибрида е по добрия избор, но няколко пъти трябваше да карам по хулигански и видях, че с хибрида е по трудно такова каране
.
Сега смятам, че за града най добре е МТБ 26". МТБ 29" е с по големи габарити (съизмерим с хибрид 28") и по тромаво от МТБ 26".
Някъде marsa беше писал за широчината на кормилото и контрола и маневреността на колелото. Примерно, като се провираш между колите с шосейка или сингъл/фикси маневреността ти е много по голяма от тази на МТБ. На шосейките широчината на кормилото е около 40см, на МТБ обикновено е над 70см.
За града от моя опит смятам, че едно кормило с широчина 60-65см е добър избор за градско колело.
За градско каране е подходящо колелото да е с твърда вилка, колелото е по леко, при рязко ускоряване твърдата вилка е най добрия избор, при продължително каране също е по добра от меката вилка.
При избора на гуми за мен много подходящи гуми са примерно Schwalbe Table Top 2.25". По големия балон е препоръчителен при твърда вилка и при каране в мокри и зимни условия. Слик и полуслик за есенно/пролетни/зимни условия не са подходящи и стават само за топло и сухо време. Гуми с по голям балон позволяват по агресивно каране, по безопасно минаване по коловози, дупки, бордюри и т.н. - хората от БГ знаят за какво става въпрос, дори по велоалеите може да има големи, ама много големи изненади, примерно срязан напречно асфалт за информационните табели по спирките на велоалеята на Борис III.
Това е моето виждане по въпроса за градско колело - МТБ 26", кормило с ширина 60см, гуми 2.00-2.25" , твърда вилка
ПП
И гуми Schwalbe Big Ben също ми харесват за градско каране