Avid BBDB7

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Avid BBDB7

Мнениеот Admin » Чет Сеп 29, 2005 12:24 am

Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 14039
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 29, 2005 8:04 am

[quote]Както подсказва името (BBDB е съкращение от Ball Bearing Disc Brake), рамото, което е свързано с жилото и чрез което усилието се предава към буталата, [b]се върти с помощта на лагери[/b], което допринася за лекото действие на спирачката...[/quote]


Досега не съм чул лагери да са ПОМОГНАЛИ на нещо да се върти/движи... По-скоро може да се говори за УЛЕСНЯВАНЕ на нечие въртене/движение...

[quote]...темата "механични срещу хидравлични спирачки"[/quote]


Такава тема не е имало, НЯМА, няма и да има...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот KiZZo » Чет Сеп 29, 2005 9:22 am

Едно въпросче от мен. Има ли нужда от профилкатика? Не ми се ще да си отварям точно спирачките , при положение , че си работят ...
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Чет Сеп 29, 2005 9:57 am

[quote="TOYAGA"]

[quote]Както подсказва името (BBDB е съкращение от Ball Bearing Disc Brake), рамото, което е свързано с жилото и чрез което усилието се предава към буталата, [b]се върти с помощта на лагери[/b], което допринася за лекото действие на спирачката...[/quote]


Досега не съм чул лагери да са ПОМОГНАЛИ на нещо да се върти/движи... По-скоро може да се говори за УЛЕСНЯВАНЕ на нечие въртене/движение...
[/quote]


Благодаря, оправих го. :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 14039
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 29, 2005 10:22 am

@KiZZO:
Да, спирачката има нужда от профилактика, главно смазване на "лагера". На страницата на SRAM би трябвало да има overhaul guide. Ако не можеш да го намериш, кажи и ще ти го пратя.

Казвам "лагер" в кавички, защото не е точно класически лагер, а легло със специална форма и три големи сачми.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KiZZo » Чет Сеп 29, 2005 11:48 am

[quote="bikerider"]

@KiZZO:
Да, спирачката има нужда от профилактика, главно смазване на "лагера". На страницата на SRAM би трябвало да има overhaul guide. Ако не можеш да го намериш, кажи и ще ти го пратя.

Казвам "лагер" в кавички, защото не е точно класически лагер, а легло със специална форма и три големи сачми.
[/quote]


Да , знам го , обаче никъде не успях да намеря времето , през което е необходимо да се прави тази процедура. А и exploeded view-то на спирачката не ми хареса , много шайби , много бурми , много нещо ... ;)

А да , и за тези които са го правили - могат да споделят каква грес са използвали
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 29, 2005 11:54 am

Лошото е, че трябва специализиран инструмент.
Най-добре иди в БАС или друг оторизиран магазин за профилактика.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот caviara » Чет Сеп 29, 2005 12:27 pm

[quote="bikerider"]

@KiZZO:
Да, спирачката има нужда от профилактика, главно смазване на "лагера". На страницата на SRAM би трябвало да има overhaul guide. Ако не можеш да го намериш, кажи и ще ти го пратя.

Казвам "лагер" в кавички, защото не е точно класически лагер, а легло със специална форма и три големи сачми.
[/quote]


А горе-долу колко често трябва да се прави?:I

Edit: малко късно видЕх другия пост (този на KiZZO)
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Съб Окт 01, 2005 10:39 pm

аз карам с такава спирачка от няколко месеца... вече имам и 2-ра такава.... мн съм доволен... а профилкатиката колко често трябва да се прави?
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Съб Окт 01, 2005 11:30 pm

отностно издърживостта на накладките - за 4 месеца тормоз(кал/дъжд/тиня и тн) и интензивно на предна спирачка(бб7203 мм) още не съм ги изхабил

1 недостатък(или поне при мен)
при по продължително интензивно използване на спирачката, неподвижната накладка се измества леко навън
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот 4getcredo » Нед Окт 02, 2005 8:33 am

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

1 недостатък(или поне при мен)
при по продължително интензивно използване на спирачката, неподвижната накладка се измества леко навън
[/quote]


Под "навън" имаш предвид, че се отдалечава от диска? Ако е така, по-скоро се износва, не се измества... или?!:D
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3154
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Нед Окт 02, 2005 9:41 am

[quote="4getcredo"]

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

1 недостатък(или поне при мен)
при по продължително интензивно използване на спирачката, неподвижната накладка се измества леко навън
[/quote]


Под "навън" имаш предвид, че се отдалечава от диска? Ако е така, по-скоро се износва, не се измества... или?!:D
[/quote]


да,
накладката се отдалечава от диска;
просто няма шанс в рамките на няколко часа каране да се изхабят видимо накладките
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот 4getcredo » Нед Окт 02, 2005 11:57 am

Има шанс! Питай lechuga.

Но той много спира ;).
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3154
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Нед Окт 02, 2005 12:08 pm

[quote="4getcredo"]

Има шанс! Питай lechuga.

Но той много спира ;).
[/quote]


възможно...
просто понякога усещам как хода на лостчето се увеличава осезаемо в рамките на 1/2 спускания по стръмни участаци;

нямам друго обяснение за това освен, че дясната накладка понякога се измества навън....
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот jivkonik » Нед Окт 02, 2005 1:20 pm

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

[quote="4getcredo"]

Има шанс! Питай lechuga.

Но той много спира ;).
[/quote]


възможно...
просто понякога усещам как хода на лостчето се увеличава осезаемо в рамките на 1/2 спускания по стръмни участаци;

нямам друго обяснение за това освен, че дясната накладка понякога се измества навън....
[/quote]

С какво жило и броня си? Кевларените Jagwire? Аз съм с такива и съм го изпитвал този номер с увеличването на хода на лостчето, но то си е от износване на накладките и от промяна на дължината на системата жило-броня от якото стискане. Колкото и да е малко го има. Ако си сложиш Nokon броня сигурно няма да се получава поне от жилото и бронята!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Нед Окт 02, 2005 1:46 pm

с Jagwire съм и жило и броня;
може и от това да е...
но при положение, че ползвам интензивно предна спирачка в продължение на над 3 месеца без да съм изхабил накладките ме съмнява да едно спускане да има осезаемо износване на калодките
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот jivkonik » Нед Окт 02, 2005 4:59 pm

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

с Jagwire съм и жило и броня;
може и от това да е...
но при положение, че ползвам интензивно предна спирачка в продължение на над 3 месеца без да съм изхабил накладките ме съмнява да едно спускане да има осезаемо износване на калодките
[/quote]

Като почнеш да пишеш за калодки в тема за дискови спирачки и ме напушва смях.... :spiny::wavey:
Умната ей!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Нед Окт 02, 2005 6:52 pm

[quote="jivkonik"]

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

с Jagwire съм и жило и броня;
може и от това да е...
но при положение, че ползвам интензивно предна спирачка в продължение на над 3 месеца без да съм изхабил накладките ме съмнява да едно спускане да има осезаемо износване на калодките
[/quote]

Като почнеш да пишеш за калодки в тема за дискови спирачки и ме напушва смях.... :spiny::wavey:
Умната ей!
[/quote]



леле....:banghead:
...вижте ко правят 3 часа решаване на задачи по математика!!!!:batman:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Пон Окт 03, 2005 7:36 am

@Хамстер:
Хода на лостчето расте както каза Живко от свиването на бронята. При по-продължително стискане бронята се свива повече.

Иначе вътрешната накладка има лошото свойство при продължително спиране да се износва под лек ъгъл спрямо диска, ако не я поддържаш хубаво стегната/ На практиказа да не става така, трябва винаги леко да шуми и да я поддържаш така чрез врътката.
Иначе като се износи накриво не може после да се стегне така, че хем да не шуми, хем да не се криви ротора. Крива ли е, нямаш избор освен да я стегнеш хубаво и да чакаш да се износи паралелно, за което трябва редовно да я проверяваш, например като стиснеш лостчето и с последните 1-2мм от хода му гледаш внимателно дали диска се криви (1-2мм). Ако да, стягяш вътрешната накладка и търпиш шума. Това е цената.

Edit: иначе за профилактика бих препоръчал заедно с главините, тоест около 5-6 месеца при сухо каране и 3 месеца при мокро каране.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Окт 03, 2005 8:24 am

при мен за щастие роторът е още достатъчно прав, за да не стърже по максимално приближена дясна накладка;
A когато ходът на лостчето стане по-голям след продължително спиране - роторът се "накланя" към неподвижната накладка повече от нормалното;
това го корегирам, като приближа накладката към ротора
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Пон Окт 03, 2005 9:29 am

Да, това казвам и аз - при продължително стискане вътрешната накладка се износва под ъгъл.

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

при мен за щастие роторът е още достатъчно прав, за да не стърже по максимално приближена дясна накладка;
[/quote]


А трябва лекичко да стърже винаги, ако искаш да минимизираш омекването на лостчето при по-продължително спиране. Така ще намалиш до минимум и изхабяването на накладката под ъгъл.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот lechuga » Пон Окт 03, 2005 1:28 pm

[quote="4getcredo"]

Има шанс! Питай lechuga.

Но той много спира ;).
[/quote]

:nono:Без удари под кръста;)
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Окт 03, 2005 5:13 pm

[quote="lechuga"]

[quote="4getcredo"]

Има шанс! Питай lechuga.

Но той много спира ;).
[/quote]

:nono:Без удари под кръста;)
[/quote]


:lol::lolup::bowdown:

@BaiRaider - Я го знам бре, мене жокер ми не требва
:beer:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот axelmax » Вто Окт 04, 2005 5:07 pm

незнам за какъв ключ говорите за раглабяне на спираките ,но моята HAYES mx-1,си я раглябям без проблем-(използвам една много танка отверка ,с която надигам пружината и махам контрата и тва е ама не го правете без очила ,защото контара ми е летяла към окото един-два пъти)

освен този лагер,които не ебаш лагер(с трите съчми)служи за избутване на буталото, има друг лагер, които си ебаш лагер (съчми в сепаротор и две легла)

незмам как е при АВИД,но при моята може да се натега пружината,демек е на две положения
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7088
Рейтинг: 1618
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Вто Окт 04, 2005 7:27 pm

[quote="axelmax"]
освен този лагер,които не [b]ебаш[/b] лагер(с трите съчми)служи за избутване на буталото, има друг лагер, които си [b]ебаш[/b] лагер (съчми в [b]сепаротор[/b] и две легла)

[/quote]


:rofl::rofl::rofl:
ама малко преиграваш :dgrin:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта