Тъй като дойде време да сменя маслото на вилката ми а тя е същата като тази която Admin е направил тест (
цък) или това е Tora 302 Turnkey Lockout, rebound и U-turn. Освен, че трябваше да и се сменя маслото имах и проблем който беше, че сълзеше доста масло от врътката на rebound-а до толкова, че вече почти не се усещаше Lockout-а т.е. не работеше заключването та реших с това отваряне да оправя този проблем.Та реших да споделя с вас как да си смените маслото и ако някой има този проблем с течът как да се справи с него.Вилката ми не е в гаранция (така, че тези които имат да не правят това) също така в моя град няма кой да направи тази профилактика, а трябва да я пращам с куриер до най близкия град в който има сервиз, а не ми се занимава и чака толкова, защото колелото ми е превозното ми средство в града и ми трябва всеки ден.
Като начало махнете спирачката от вилката (диск или v-break)
след това махнете вилката от колелото
махнете врътката на rebound-а и развийте болчетата, но не докрай
ако нямате гумен чук намерете една дъскичка и с чук лекичко удряйте докато се приберът болчетата
след това развиите болчетата и ги махнете
разделете ботушите от горните тръби
след това трябва да махнете капачката на Lockout-а ако нямате специални клещи за това можете да се пробвате с отверка или нещо друго като внимавате да не счупите нещо защото всичко е пластмасово
с ключ 24 развийте Lockout-а (внимавайте защото е пластмасово!) след това го издърпайте и го махнете, вилката трябва да е права за да не се олеете с маслото
и излейте маслото в нещо чисто
следва да избутате с нещо дълго rebound-а
сега следва за това как да се оправи течът за целта трябва много внимателно да махнете чопчето от вътре на вън
избутайте вътрешноста
проблемът е в тази гумичка (O-ring) моята нямаше следи от износване, но като че ли идваше малка и не уплатняваше добре затова ако намерите подходяща я сменете с малко по-голяма и добре пасваща аз направих друго тъй като не можах да намеря друга подложих й друга но много по-тънка и след това сложих старата като резултата беше отличен
след това сглобете разглобеното
по обратен ред като внимавате разбира се. Следва да изчистите ботушите смятам, че не е нужно да ви показвам как
изчистете и горните тръби също така и отвътре ако мислите, че е мръсно след това върнете rebound-а на мястото му
време е да съберете вилката
оставете място за да можете да вкарате маслото отдолу
тук съм написал колко мл. трябват във всеки ботуш можете също така да видите в сайта на срам за повече информация
налейте нужното количество, аз използвах старото масло от Lockout-а което беше доста чисто то е същото което налях и горе, по принцип трябва да е 15w , но нямах такова затова използвах старото което не би трябвало да е проблем. Наместете добре там където влизат болтовете и ги завийте добре
аз предпочетох да налея маслото като монтирам вилката на колелото за да ми е по-лесно, измерете нужното количество масло (в моя случай 130мл.) и го налейте
върнете lockout-а на мястото му (с въртеливи движения
) и го стегнете (в началото на ръка) без да прекалявате
сложете капачката
и е време да я изпробвате като след 1 2 карания е хубаво да притегнете долните болчета.Не съм отварял U-turn-а защото за сега нямам проблеми с него използваното масло от мен беше
това, а
това са всички интрументи които ми бяха нужни ето и
албума със всички снимки които съм направил.Надявам се да съм бил полезен и ако имате някакви съвети или мнения нека ги обсъдим