Pike 454 Air U-Turn

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Pike 454 Air U-Turn

Мнениеот outfaced » Вто Дек 18, 2007 10:48 pm

някой да кара такова нещо ? :dunno: ... на въдух и с у търн

ня наколко пъти е споменат тука пайка, ама все като пружина ...

интересуват ме като цяло впечетления, забележки, здравина ... как е със сервизирането (може ли да се прави в домашни условия) ... и последно точно тоя варинат с у търна с две камери ли е или с една, че нещо не можах да схвана от сайта на рокшок
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sp3c7r3 » Вто Дек 18, 2007 10:57 pm

Аз карам Pike 429 Air U-Turn. Разликата с 454 е само в материала, от който е изработен стержена (според RS това...). Ако искаш - да споделям впечатления? :agree:

ПП. Всъщност, не, аз съм го карал всичко на всичко 3 пъти тоя пайк, няма смисъл да споделям никакви "впечатления". Успехи! :agree: :agree: :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Ozzie » Вто Дек 18, 2007 11:09 pm

Sp3c7r3 написа:Аз карам Pike 429 Air U-Turn. Разликата с 454 е само в материала, от който е изработен стержена (според RS това...). Ако искаш - да споделям впечатления? :agree:

ПП. Всъщност, не, аз съм го карал всичко на всичко 3 пъти тоя пайк, няма смисъл да споделям никакви "впечатления". Успехи! :agree: :agree: :agree:

Можеш, можеш да споделиш...
:asshole:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот outfaced » Вто Дек 18, 2007 11:09 pm

хехе, добре :)
кажи поне от две места ли се помпи или от едно
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sp3c7r3 » Вто Дек 18, 2007 11:16 pm

Добремз... значи - вилката работи много меко и приятно. Помпи се от 2 места, на ботушчето си има лепенка с таблица какво налягане трябва да има във ботушчетата според теглото на велосипедиста. U-Turn-а работи меко, плавно и се върти сравнително бързо. Rebound-a варира от доста бавно до доста бързо, тоест според моите изисквания получи отлична оценка. Не съм я сервизирал досега, нищо не мога да кажа по въпроса. Проходната ос цепи мрака! Супер удобно направено! :D
Тествана от Черни връх надолу по камънаците - отлично се справи, макар удоволствието да се позагуби малко, защото задницата е твърда... На пътека с множество клони е карана вилката - държи се идеално, не се усеща че караш по препятствия някакви (ако не беше задната гума! :(!: :D ) Врътката за компресията е много удобна, постоянно си работя с нея в зависимост върху какво карам... Много съм доволен от вилката засега. :agree:
Ако има нещо, питай? :agree:
Последна промяна Sp3c7r3 на Вто Дек 18, 2007 11:18 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот outfaced » Вто Дек 18, 2007 11:18 pm

a, мерсаж ...
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот URNEST » Вто Дек 18, 2007 11:56 pm

Аз малко индивдуален въпрос да задам:
Предимсвто ли е външния floodgate.Освен евентуално удобвство при настройка други плюсове?Попринцип мисля, че това не е от настройките, които се позлват редовно (compression, u-turn), а по-скоро го настройваш веднъж и си остава(както налягането в камерите и ребаунда).
И някой може ли да ми обясни как става U-turn и въздушна пружина на едно място?Има ли някъде обяснено къде е тайната в тази симбиоза?
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Сря Дек 19, 2007 8:22 am

URNEST написа:Аз малко индивдуален въпрос да задам:
Предимсвто ли е външния floodgate.Освен евентуално удобвство при настройка други плюсове?Попринцип мисля, че това не е от настройките, които се позлват редовно (compression, u-turn), а по-скоро го настройваш веднъж и си остава(както налягането в камерите и ребаунда).
И някой може ли да ми обясни как става U-turn и въздушна пружина на едно място?Има ли някъде обяснено къде е тайната в тази симбиоза?


e то не се ползва често, ама нали с нещо трябва да се оправдава високата цена :) ... нещо видимо ... ходи обяснявай ти иначе на клеинтите, че тя отвътре била еди каква си :)
иначе колкото повече-толкова повече

а какво не ти е ясно при U-turn с въздушна пружина? ... разгледай схемата на вилаката на сайта на SRAM или на менюала или на каталога с резервни части - това дава в общи линии идея.
Мен ме е яд само, че са успяли да направят у-търна само до 110, а не до 95 както е на пружината.
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Сря Дек 19, 2007 12:05 pm

@URNEST
U-Turn Air си е съвсем различно нещо от U-Turn. Първото е пневматична пружина, второто е метална.
И двете са U-Turn, защото външно потребителят променя хода по един и същи начин - върти една "капачка" отгоре ;) Но отвътре нямат нищо общо.
Що се отнася до реглажа на гейта, дали е предимство си решава всеки потребител. Важно е само да се уточни, че и в двата случая реглажът е външен, т.е. не се налага отваряне или разглобяване на вилката - просто при по-евтиния вариант става с шестогран 2.5мм, а при по-скъпия има едно малко "копченце", дето се върти.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот URNEST » Сря Дек 19, 2007 6:06 pm

Admin написа:...просто при по-евтиния вариант става с шестогран 2.5мм...

Което от своя страна си е врътката за ребаунд. ;)

Значи доколкото разбирам Air U-turn е система с две камери(позитивна и негативна).Същото ли е каtо при Dual Air, само че с възможност за промяна на хода?Също и на какво влиаe разликата в налягането на двете камери - high/low speed?Ако е на компресията в началната и крайна точка на хода това не е ли донякъде като mission control?
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Yeti » Сря Мар 19, 2008 12:03 pm

Здравейте,

Имам наколко въпроса за Pike 409. Доколкото виждам в техническо отношение разликата с 426 и 454 е само, че при по-новите floodgate-а е външен, така че надявам се въпросите ми да не са неуместни за темата:

1/ За хода на вилката: Според упътването:
Air U-Turn Travel Adjust (Pike, Revelation, Reba)
To change the travel of your fork, turn the Air U-Turn knob (top left knob on fork). Clockwise rotation reduces the travel of the fork. Counterclockwise rotation increases the travel of the fork.
Това е голямата плоска гайка, която е точно около горния вентил, нали? Не мога да я въртя на ръка, пък не смея да я напъвам с инструменти, че да не счупя нещо. Това нормално ли е, как е при вас?

2/ За FLOODGATE-а (при 409 е internal): В инструкцията пише, че
The Floodgate is intended to adjust threshold of ‘lock’ blow-off in the ‘lock’ mode only.
Това според мен би трябвало да означава, че когато вилката е заключена и в/у нея се уплажни някаква сила в зависимост от това колко е натегнат флъдгейта, то тя автоматично трябвао да се отключи. Не знам къде точно е проблема – дали аз не разбирам правилно упътването или пък нещо не е наред със самата вилка, но при мен не става така. Просто когато флъдгейта е натегнат, вилката почти не се сгъва, а когато е отпуснат дори и да е заключена вилката се сгъва сравнително лесно, но продължава да си е заключена. И в този случай каква е разбиката м/у това и COMPRESSION ADJUSTMENT-a, щото на мен ми изглежда едно и също?

Предварително благодаря.
Аватар
Yeti
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 1:24 pm
Местоположение: София

Мнениеот URNEST » Сря Мар 19, 2008 2:31 pm

Yeti написа:Просто когато флъдгейта е натегнат, вилката почти не се сгъва, а когато е отпуснат дори и да е заключена вилката се сгъва сравнително лесно, но продължава да си е заключена. И в този случай каква е разбиката м/у това и COMPRESSION ADJUSTMENT-a, щото на мен ми изглежда едно и също?

Floodgate-a се регулира според теглото на карача и начина му на каране. Естествено, когато клапата му е максимално отворена вилката ще преодолява прага при по-малка сила, която в случая сигурно е твоето тегло. Обратно когато клапата му е затегната трябва доста по-голяма сила за да се преодолее платформата. В конкретния случай истината е някаде по-средата. Играй си малко повече. Неслучайно floodgate-a няма само 2 степени, а доста повече за по-фин реглаж.
Ако вилката ти е употребявана и има проблеми (като този с U-turn-a) добре ще и се отрази една профилактика. Надявам се съм ти бил полезен. :)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Yeti » Сря Мар 19, 2008 2:46 pm

Благодаря за отговора, естествено че беше полезен. Т.е. флъдгейта няма нищо общо с автоматично отключване на вилката както аз предполагах?
А как е при теб U-turna, на ръка може ли да се върти?
P.S. Да, употребявана е вилката и беше на профилактика по принцип, но казаха че всичко и е ок.
Аватар
Yeti
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 1:24 pm
Местоположение: София

Мнениеот URNEST » Сря Мар 19, 2008 3:25 pm

Всъщност е точно така за floodgate-a както го мислиш, само ти трябва повече практика и играчка за да го регулираш точно според изискванията ти.
Аз не карам карам такава вилка, незнам защо си помислил така. Виш в сайта има тест за нея. Може да ти е от полза.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот bdz43r » Сря Мар 19, 2008 10:50 pm

Yeti написа:Това според мен би трябвало да означава, че когато вилката е заключена и в/у нея се уплажни някаква сила в зависимост от това колко е натегнат флъдгейта, то тя автоматично трябвао да се отключи.
Правилно си го разбрал. Разбира се при максимално отпуснат гейт вилката е почти като отключена, а при максимално натегнат - много заключена и не можеш да я сгънеш с натискане, но тя ще се сгъне при достатъчно силен удар.
И в този случай каква е разбиката м/у това и COMPRESSION ADJUSTMENT-a, щото на мен ми изглежда едно и също?
Разликата е, че с гейта се регулира при достатъчно силен удар, вилката да се сгъне бързо, независимо от настройката на компресията и заключването. Може да се нагласи да се отключва при сравнително малки неравности, така че вилката се държи почти като отключена, но без да се сгъва при спиране и да клати при въртене (това е идеята на цялото упражнение).
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта