Zefal Swan (калници)

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Zefal Swan (калници)

Мнениеот Admin » Вто Дек 04, 2007 5:56 pm

Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Redhat » Вто Дек 04, 2007 6:27 pm

За тези пари си мисля че моделът КАА предлага доста повече като за преден калник, а и изглежа по-добре.
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот stroker » Вто Дек 04, 2007 8:33 pm

Искам да попитам дали има дразнащите вибрации при преминаване на неравности(бордюр,камъни и т.н), т.е удрят ли се калниците в гумите или въобще как е със шума?Имам опит с едни евтини калници от този тип и задния е подобен ( с монтаж на колчето) и той не пази въобще от водата,тъй като има силна струя вода ниско долу(на нивото ан седалковата тръба.
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Admin » Вто Дек 04, 2007 11:03 pm

Не съм имал проблем с такива вибрации, но и не съм го държал твърде близо до гумата.
Относно защитата от кал и вода - пази добре гърба и задника ми ;) Наистина и предният, и задният не пазят много на ниво от колената надолу (както например предпазват някои по-удължени калобрани, които се монтират по друг начин плътно до гумата и покриват по-голяма част от нея), но за каране в планината това ми се струва нормално (другият тип са по-скоро градски).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Isidor » Вто Дек 04, 2007 11:11 pm

http://www.sks-germany.com/sks.php?l=en ... 5284300000
http://www.sks-germany.com/sks.php?l=en ... 5283300000
С тези два калника карам аз и съм изключително доволен от тях! Предполагам, че са даже и по-добри от тези на Zefal, особено задния, заради механизма на закрепване. :beer: :agree:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот fhristo » Вто Дек 04, 2007 11:25 pm

Аз също се замислям за си взема калници, но ме притеснява за задния това, че се закрепва за колчето, а аз като карам в зависимост от това дали съм надолу или нагоре често променям височината му, т.е. постоянно ще трябва да намествам спрямо това и калника, така ли излиза? Вие как се справяте с този проблем?

А иначе засега съм се спрял за преден на Zefal KAA, а за заден на SKS X-Try Dry.
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Дек 04, 2007 11:42 pm

fhristo написа:в зависимост от това дали съм надолу или нагоре често променям височината му, т.е. постоянно ще трябва да намествам спрямо това и калника, така ли излиза?


Да, така излиза и наистина понякога е малко досадно. Когато се сетя навреме, т.е. в началото на карането, просто монтирам калника по-високо - вярно е, че така той пази по-малко, но и нуждата от него в посока нагоре е по-малка (поне при мен), заради по-ниската скорост на движение.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот RAM-FR » Сря Дек 05, 2007 1:05 am

моят калник е най-добър. Не се нужда е от нагласяне, евтин е, лесно се прави и бачка много
Последна промяна RAM-FR на Сря Дек 05, 2007 1:09 am, променена общо 1 път
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Besen na Kolelo » Сря Дек 05, 2007 1:07 am

RAM-FR написа:моят калник е най-добър. Не се нужда е от нагласяне евтин е лесно се прави и бачка много


Малиии,кво е туй ба чиек... харесва ми :) :)
I spit on the face of the people who don't want to be cool
Аватар
Besen na Kolelo
 
Мнения: 1342
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 16, 2005 1:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Demo 9 » Сря Дек 05, 2007 1:08 am

Що не го направиш от пластмаса :D
gate-a на МАХ :D
Изображение
Аватар
Demo 9
 
Мнения: 960
Рейтинг: 1986
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 2:07 pm
Местоположение: София

Мнениеот Sve3 » Сря Дек 05, 2007 1:13 am

Карбонов...да е по-тунинг...все пак карбона е 10бивола.. :agree: :beer:
Аватар
Sve3
 
Мнения: 202
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 12:55 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот bikerider » Сря Дек 05, 2007 8:18 am

RAM-FR написа:моят калник е най-добър. Не се нужда е от нагласяне, евтин е, лесно се прави и бачка много


огъни го назад да праи шум за още поза :D:D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот 4getcredo » Сря Дек 05, 2007 10:33 am

Не съм сигурен какъв е механизмът на описания заден калник, но недостатък на SKS-а е, че ставата за регулиране ъгъла на калника спрямо захвата на колчето е 'хлабава', т.е. калникът има тенденция да клюмва при по-друсаво каране (особено надолу). За сметка на това пък преместването му по дължината на колчето е доста лесно и не страда от този недостатък, за който говори Admin, при Zefal-а.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот MartinBG » Сря Дек 05, 2007 10:50 am

4getcredo написа:Не съм сигурен какъв е механизмът на описания заден калник, но недостатък на SKS-а е, че ставата за регулиране ъгъла на калника спрямо захвата на колчето е 'хлабава', т.е. калникът има тенденция да клюмва при по-друсаво каране (особено надолу)...


За SKS X-TRY DRY ли става дума? Има болт за затягане на тази ос. Фабрично не е много стегнат и наистина може да "клюмне" :D при повече друсане, но като го затегнеш не мърда. ;)
MartinBG
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1757
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Сря Дек 05, 2007 10:56 am

Isidor написа:http://www.sks-germany.com/sks.php?l=en&a=product&i=5284300000
http://www.sks-germany.com/sks.php?l=en ... 5283300000
С тези два калника карам аз и съм изключително доволен от тях! Предполагам, че са даже и по-добри от тези на Zefal, особено задния, заради механизма на закрепване. :beer: :agree:


моя задния е със същия механизъм :agree: (не съм сигурен даже, дали не е насъщата фирма)
абсолютно доволно ... може да се настройва за различни колчета и различна натегнатост и се държи доста стабилно.

иначе доколко пазят бих казал, че зависи много и от грайфера на гумата. Моите си хвърлят доста натсрани, та много много няма спасение ... Е, гърба и корема/лицето са ми чисти де, ама иначе ако си е кално, пак се освинквам яко.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Сря Дек 05, 2007 11:02 am

4getcredo написа:Не съм сигурен какъв е механизмът на описания заден калник, но недостатък на SKS-а е, че ставата за регулиране ъгъла на калника спрямо захвата на колчето е 'хлабава', т.е. калникът има тенденция да клюмва при по-друсаво каране (особено надолу). За сметка на това пък преместването му по дължината на колчето е доста лесно и не страда от този недостатък, за който говори Admin, при Zefal-а.

Друг недостатък на СКС-а е, че винаги има една треактория на водата и калта (особено на скорост в редки калчици), по която тя успява да достигне раницата и гърба ми. Още една идея дължинка ако имаше щеше да е по-добре според мен. Ефекта го наблюдавах и при твърдака ми преди, и сега го наблюдавам при мекото ми колело.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот 4getcredo » Сря Дек 05, 2007 11:47 am

MartinBG написа:
4getcredo написа:Не съм сигурен какъв е механизмът на описания заден калник, но недостатък на SKS-а е, че ставата за регулиране ъгъла на калника спрямо захвата на колчето е 'хлабава', т.е. калникът има тенденция да клюмва при по-друсаво каране (особено надолу)...


За SKS X-TRY DRY ли става дума? Има болт за затягане на тази ос. Фабрично не е много стегнат и наистина може да "клюмне" :D при повече друсане, но като го затегнеш не мърда. ;)


Колкото и да се затяга, след като го закачиш един-два пъти, докато слизаш-качваш от/на колелото, пак се разхлабва :). Мислиш, че не съм се сетил да го затегна ли?! ;) По-вероятно производителят умишлено го е направил така, за да не се чупи/прецака ставата от такива закачания... преживява се.

Калниците за планинско каране имат за цел да те пазят сух, а не чист. Пръски по раницата и пр. фйешън атрибути са неизбежни... :D
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот MIRO A » Сря Дек 05, 2007 2:09 pm

Абе кат ше е калник да пази са за 2 - 3 пръски не мисля че ше се правите. Като четох статията видях, че задния калник не се фаштал добре. Някой пробва ли да ми сложи между скобата и колчето една гумена лентичка за уплътнение (така съм хванал един светоотразител и се държи добре)?
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Сря Дек 05, 2007 2:39 pm

MIRO A написа:Някой пробва ли да ми сложи между скобата и колчето една гумена лентичка за уплътнение (така съм хванал един светоотразител и се държи добре)?


И на мен това ми хрумна като решение на проблема, но още не съм го пробвал. Все пак статията разглежда калника в състоянието, в което се продава на пазара, а не с някакви допълнителни модификации.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот MIRO A » Сря Дек 05, 2007 3:56 pm

Да така е, но се пак не е лошо да се види тук( не в статията) някакво решение. :D Иначе прав си.
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот Isidor » Сря Дек 05, 2007 4:25 pm

MartinBG написа:
4getcredo написа:Не съм сигурен какъв е механизмът на описания заден калник, но недостатък на SKS-а е, че ставата за регулиране ъгъла на калника спрямо захвата на колчето е 'хлабава', т.е. калникът има тенденция да клюмва при по-друсаво каране (особено надолу)...


За SKS X-TRY DRY ли става дума? Има болт за затягане на тази ос. Фабрично не е много стегнат и наистина може да "клюмне" :D при повече друсане, но като го затегнеш не мърда. ;)


Ами аз първия ми X-TRY DRY точно по този начин го счупух. Изобщо не знаех, че там се затягало. Тогава бях с ,,мека,, рамка и като клюмна и след една по-големичка дупка му се разката фамилийката. А предния за втори път го чупя там където се хваща за вилката :V:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот bikerider » Сря Дек 05, 2007 6:12 pm

Admin написа:
MIRO A написа:Някой пробва ли да ми сложи между скобата и колчето една гумена лентичка за уплътнение (така съм хванал един светоотразител и се държи добре)?


И на мен това ми хрумна като решение на проблема, но още не съм го пробвал. Все пак статията разглежда калника в състоянието, в което се продава на пазара, а не с някакви допълнителни модификации.


За мен този тип задни калници имат два големи недостатъка:
1. Лесно се местят настрани (важи особено за SKS)
2. не стават за меки задници и не пазят дерайльора/краката.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Сря Дек 05, 2007 6:19 pm

bikerider написа:2. не стават за меки задници и не пазят дерайльора/краката.


Защо да не стават за меки задници? Аз го пробвах първо с АМ-а напролет и нямах особени проблеми. Вярно е, че се налагаше да го монтирам малко по-високо, т.е. може да приемем, че нивото на защита намалява, но все пак е много, много по-добре от нищо. Единственото неудобство, което си спомням, беше, че бидейки монтиран високо, при стръмни и технични спускания, където се изтеглях назад, както и при слизане/качване от/на байка, се случваше да го закача с крак и да го разместя.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Сря Дек 05, 2007 6:58 pm

Анджък, тъкмо затова!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Isidor » Сря Дек 05, 2007 9:49 pm

bikerider написа:...Лесно се местят настрани (важи особено за SKS)...

Ако не затегнеш добре ластика ще се мести ;) При мен е много здраво хванат и нямам проблем с това, но пък ей това, което каза Любо за закачането и при мен се получава понякога и не е много приятно. Аз така си счупих вторият път първия ми като този SKS! :V:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот bdz43r » Сря Дек 05, 2007 10:03 pm

Isidor написа:Ако не затегнеш добре ластика ще се мести ;)
Аз колкото и да го затягам, се саморазхлабва достатъчно, за да се мести лесно настрани. Пренатягането явно е твърде нетрайно.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Isidor » Сря Дек 05, 2007 10:42 pm

Хммм, странно.... :dunno: Аз пък не съм пипал ластика от около година две :dunno:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Re: Zefal Swan (калници)

Мнениеот BG-Rider » Сря Дек 05, 2007 11:14 pm

По въпроса за калниците, освен Zefal Swan, бих Ви предложил следното:
1) Когато балона на гумите е 2,10 или повече, няма комплект калници, който да опази гърба и краката на велосипедиста (тествано от личен опит).
2) За целта закупих 2 комплекта калници SKS-Hightrek-26” - http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... cts_id=277 , с идеята да сглобя един качествен и надежден калник.
На опаковката на SKS Hightrek пишеше, че са: а) "V-brake compatible"; б) for frame tube 26-35 mm.
3) Ако вашите спирачки са V-brake модел "tektro", каквито са най-често при моделите на фирмата Драг, тогава Вие установявате, че не можете, особено при задното колело, да монтирате калника под жилото на спирачката. И изпадате за миг в ужас! Докато за предната спирачка, трябва само малко да изпилите Г-образния жлеб и всичко пасва под жилото на спирачката, то при задното колело (съответно спирачка) нещата са доста изнервящи, но напълно преодолими.
4) Решението е да вземете:
а) две Г-образни метални планки (неръждаеми) с дебелина 1 mm, дължина 80 mm, ширина 70 mm и височина 17-18 mm;
б) две гумени уплътнения с дебелина 3-4 mm (за да предпазите рамката от нараняване и за да имате добра херметичност на сглобката).
в) един болт с L=45 mm, четири болта с L=20 mm, като всичките са с d=6 mm (за ключ 10) и разбира се гайки и шайби;
г) трябва да разполагате с ролетка, гаечни ключове, дрелка, менгеме, пила, ножовка или малка ракета(ако намерите планки, с малко по-големи размери) и разбира се търпение.
5) Начин на работа:
а) Пробивате надлъжно по два отвора на всяка от планките (за да стегнете с болтове и гайки калниците). Към седалковата тръба разстоянието между отворите да е по-малко (35-40 mm), а при втората планка (извън стойките на седалката) да е по-голямо около (50-55 mm);
б) изрязвате единия заден калник на 160 mm откъм края му, при което получавате къса част, която се закрепва с болт и гайка (на фирмата производител – d=5 mm) над тясната дъга на калника. Дългата част се монтира разпробива на две места (за болт d=6 mm), симетрично на отворите в Г-образната пластина, сочеща към седалковата тръба;
в) изрязвате другия заден калник точно в началото. Запазвате пръстеновидното съединение заедно с прегъвката и част (около 20 mm) от останалата пластмаса. Тази компонета (чрез пръстенчето) се закрепва най-долу към седалковата тръба.
Пробивате в началото на калника (откъм тясната му страна) два отвора (за болт d=6 mm) симетричи на планката.
г) За да не се сплескат дъгите на калниците – поставете втулки или някакви други цилиндрични ограничители с височина 5-6 mm.
д) При монтажа едната планка се монтира над спирачката, а другата (към седалковата тръба) се обръща противоположно, така че да е близо до гумата;
е) Най-важно е да се вземат точни размери. Задният калник, който е избран за основа (гръбнак) трябва преди да се реже, при поглед отгоре да покрива с 2-3 cm от тангентата, към гумата перпендикулярна на пода.

* От няколко месеца карам с този комбиниран калник и съм много доволен. Няма кал по гърба, няма кални крачоли, дори и при диво каране през всякакви мокри терени.
Карал съм (около 3 години) и с един комплект калници за балон на гумата до 1,95 – само кал и вода по дрехите! Вече сложих КРАЙ НА ПРОБЛЕМА. :)
Последна промяна BG-Rider на Сря Дек 05, 2007 11:15 pm, променена общо 1 път
BG-Rider
 
Мнения: 261
Рейтинг: 995
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 2:25 pm

Мнениеот 4getcredo » Сря Дек 05, 2007 11:15 pm

bdz43r написа:Аз колкото и да го затягам, се саморазхлабва достатъчно, за да се мести лесно настрани. Пренатягането явно е твърде нетрайно.


Подобен тип еластичен захват е неизбежно да се върти около тръбата (по хоризонтала)... това има и предимство, както казах и по-нагоре... закачането с крак или нещо друго... после просто го връщаш в изходно положение (става също толкова лесно, колкото и разместването). По-съществено е според мен неконтролируемото му движение във вертикала (докато караш натоварването е в тази плоскост). С мека рамка не съм го карал, но при твърдата създава нефатални естетически (аудио и видео) дразнения ;) :D.

На мен ми върши работа.
Последна промяна 4getcredo на Сря Дек 05, 2007 11:21 pm, променена общо 2 пъти
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Zefal Swan (калници)

Мнениеот 4getcredo » Сря Дек 05, 2007 11:18 pm

Казах си - СТИГА!!

BG-Rider написа: .. и сложих КРАЙ НА ПРОБЛЕМА. :)


Калник ФТ Активиа!

;) :D
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 62 госта


cron