може ли някой да ме светне нещо за Marzocchi All Mountain

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

може ли някой да ме светне нещо за Marzocchi All Mountain

Мнениеот outfaced » Нед Окт 21, 2007 1:58 pm

как точно се "свива" вилката ... демек как се намаля хода
отгоре ли има няква врътка или е отдолу
че нещо не мога да го схвана.
и е така с думи прости (по възможност български) да каже аджеба какво е ТAS, ЕТА и TST

и като цяло по убави ли са тия Marzocchi от RS Pike ...
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот URNEST » Нед Окт 21, 2007 2:14 pm

Прочети малко тук и ще разбереш какви са основните технологий.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот ddevil » Нед Окт 21, 2007 2:16 pm

ЕТА-та не е точно свиване на хода. При включено положение връщането се блокира през няколко прага=>вилката ти стои сгъната(по-ниска). Не е лок оут, защото след като хода е намалял имаш едни 25-30мм ход, които са за малки неравности и т.н. При мен(АМ2 '06) хода мога да го намаля до около 60мм от 150(в момента 130) с реален ход 30мм. Това става като ЕТА-та е пусната и се лашнеш на вилката максимално. Доста удобно е по-време на изкачвания, няма нужда да слизаш от колелото за да пуснеш ЕТА-та, а след изкачването само преместваш лостчето обратно докато караш и си имаш началният ход.
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот outfaced » Нед Окт 21, 2007 3:03 pm

ооукей
значи ... явно в TST/ TST2 е същинския локуат

обаче па не ми се избистри особенно ... каква е разликата м/у АТА и ЕТА ... че и двете явно смаляват хода с 40мм.
Защо тогава обаче ЕТА вилките продължават да се водят с твърд ход и само на тия с АТА пише че са с променлив. Какво точно е по различното в механизма на ЕТА и АТА
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот M1010X » Нед Окт 21, 2007 3:13 pm

ЕТА не смалява хода с 40 мм. ЕТА намалява хода на 30-40 мм. Т.е. от 130 моето Z1 FR става 30мм, а не 100. И тези 30 мм не зависят от големината на хода.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Нед Окт 21, 2007 3:29 pm

M1010X написа:ЕТА не смалява хода с 40 мм. ЕТА намалява хода на 30-40 мм. Т.е. от 130 моето Z1 FR става 30мм, а не 100. И тези 30 мм не зависят от големината на хода.


ddevil споменава обаче за някакво сгъване с цел изкачвания (и мен за това ми е мисълта) ... т.е. освен че хода се смалява и вилката потъва надолу.

Да разбирам ли в крайна сметка, че при АТА пак вилката потъва, но го няма това задължително твърдо скъсяване на хода като при ЕТА (т.е. колкото ход ти оства, може да се ползва целия) и освен това май при АТА трябва да се врътка няква врътка(че и две за по мераклиите), докато при ЕТА е някакъв по скоро он/оф суитч?
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот 4getcredo » Нед Окт 21, 2007 3:35 pm

TST е маслен патрон, в който влиза шиша на десния крак на вилката, с клапа, чийто отвор има 5 степени на реглаж. При най-отворено положение маслото в патрона протича най-лесно през клапата => вилката е най-чувствителна. С всяка следваща степен отворът, през който протича маслото, се стеснява и маслото протича по-бавно => вилката пак се сгъва, но и е нужна все по-продължително упражнена сила, за да го направи докрай ... и така до крайното положение на клапата, в което вилката никак не се сгъва. Клапата е затворена и маслото не може да протича през нея.

TST2 е същата манджа, ама заради пиниза и спестяването са махнали пъпчицата и пружинката на TST1, които правят въртенето и на степени... ;) Това е само предположение... според мен близко до истината :D

Нещо такова. Изразите са ми повечко метафорични, а не технически точни, но за мен така е по-разбираемо. Надявам се и за другите да е така. :)

Според мен TST има смисъл, намирам го за полезно, но не е революция в реглажите... ;)

:beer:

Aaaa, щях да забравя... RS sucks and leaks... :D по нашенски - "прави свирки" ;)
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот M1010X » Нед Окт 21, 2007 3:42 pm

За ЕТА - на практика ходът се смалява защото вилката потъва надолу - т.е. завърташ врътката на ЕТА-та, натискаш вилката надолу и тя остава в това сгънато положение.

Другите не мога да ги коментирам.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: може ли някой да ме светне нещо за Marzocchi All Mountai

Мнениеот stroker » Нед Окт 21, 2007 4:56 pm

outfaced написа:как точно се "свива" вилката ... демек как се намаля хода
отгоре ли има няква врътка или е отдолу
че нещо не мога да го схвана.
и е така с думи прости (по възможност български) да каже аджеба какво е ТAS, ЕТА и TST

и като цяло по убави ли са тия Marzocchi от RS Pike ...

Аз имам такава вилка с регулируем ход от 120 до 160мм!АТА регулирането на хода се извършва с врътка на левия крак отгоре като половин оборот намалява/увеличава хода с 5 мм,а цял оборот с 10мм, т.е вилката може да се настрои на 120,125,130,135,140,145,150,155,160 мм ход. Моита е АМ СЛ и има ТСТ5 ,като като обясниха по горе 5 степени на регулиране като последното е заключване.
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот outfaced » Нед Окт 21, 2007 5:55 pm

взе да става вече по ясно :)

остана някой само да сподели и каква е практическата разлика между АТА и АТА2 ... след като и за двете пише че сгъват вилаката с 40мм и ще спя спокойно вече :)

макар че лично за мен си си мисля че ЕТА по има смисъл ... за по непретенциозно каране де. Като си нагоре вилката да е сгъната и да е почти твърда, като си надолу да е отворена на мах и мека на мах. Идеалния варинат е преминаването от двете състояние да става без слизане и спиране. ;)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот M1010X » Нед Окт 21, 2007 5:59 pm

Конкретно за спирането и слизането - точно така става. Врътката е от горната страна и отключването "струва" само едно протягане до короната :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Нед Окт 21, 2007 6:19 pm

outfaced написа:взе да става вече по ясно :)

остана някой само да сподели и каква е практическата разлика между АТА и АТА2 ... след като и за двете пише че сгъват вилаката с 40мм и ще спя спокойно вече :)

макар че лично за мен си си мисля че ЕТА по има смисъл ... за по непретенциозно каране де. Като си нагоре вилката да е сгъната и да е почти твърда, като си надолу да е отворена на мах и мека на мах. Идеалния варинат е преминаването от двете състояние да става без слизане и спиране. ;)

цитат от статията на Админ:
ATA (Air Travel Adjust) – пневматичната пружина със система за промяна на хода с 40мм. Налягането в позитивната и негативната камери се променя през горния вентил, а на дъното на крака на вилката има втори вентил, чрез който можете да променяте работната крива на пружината, т.е. да влияете върху прогресивността й, за да нстроите вилката срещу продънване при силни удари.

ATA 2 – опростен вариант на АТА, при който можете да променяте само налягането в двете основни камери (позитивна и негативна) посредством един вентил при горната капачка на крака. Промяната на хода и тук е 40мм.

По-ясно трудно би могло да се каже!
А относно ЕТА мнението си противоречи само по себе си!Ако имаш само ЕТА незнам как ще свиваш вилката при изкачване и да я разгаваш при слизане?Докато АТА с ТСТ2 или 5 имаш и заключване и промяна на хода!
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот URNEST » Нед Окт 21, 2007 6:28 pm

Всичко е според личните предпочитания на всеки и начина му на крането.На някой му трябва нещо просто и работещо, без много възможности за настройка, защото му е по-лесно да се приспособи към работата на вилката, отколкото вилката към карането си.
Други наистина искат нещо сложно и работещо, защото знаят за какво служи и могат да оценят ползата му.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Нед Окт 21, 2007 6:33 pm

ATA (Air Travel Adjust) – пневматичната пружина със система за промяна на хода с 40мм. Налягането в позитивната и негативната камери се променя през горния вентил, а на дъното на крака на вилката има втори вентил, чрез който можете да променяте работната крива на пружината, т.е. да влияете върху прогресивността й, за да нстроите вилката срещу продънване при силни удари.

ATA 2 – опростен вариант на АТА, при който можете да променяте само налягането в двете основни камери (позитивна и негативна) посредством един вентил при горната капачка на крака. Промяната на хода и тук е 40мм.

stroker написа:
По-ясно трудно би могло да се каже!


ми аз лично в двете болднати изречения разлика не виждам. Явно ми убягва нещо от контекста :dunno:
Или разликата в крайна сметка е само в долния вентил и от там нататъка всичко е 1:1?

stroker написа:А относно ЕТА мнението си противоречи само по себе си!Ако имаш само ЕТА незнам как ще свиваш вилката при изкачване и да я разгаваш при слизане?


ами ако по горе написаното отсъфорумците е вярно, ефекта е такъв
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот M1010X » Нед Окт 21, 2007 6:55 pm

1. Ефектът от ЕТА е точно такъв - по-горе има няколко мнения, които обясняват начина.
2. @outfaced - обърни внимание не на разликата в хода (защото такава няма), а на видовете настройка - при АТА можеш да регулираш както хода, така и прогресивността му; при АТА2 - само хода.

Прочети пак внимателно горните няколко мнения :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Нед Окт 21, 2007 7:35 pm

съжалявам изказах се неподготвен относно ЕТА!Според обясненията на марзочи не се разбира че можеш да заключиш вилката в сгънато положение?То не че АТА-та е обяснено кои знае колко,аз го разбрах напално чак като почнах да връткам копчетата :rofl:
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот ddevil » Нед Окт 21, 2007 7:45 pm

Ах...при ЕТА дефакто няма заключване. Това ми беше идеята, че не е с lock out принцип. Караш си и виждаш нещо, при което преценяваш, че ще ти е по-добре с по-ниска вилка/предница/ход. Навеждаш се леко, завърташ лостчето/врътката, изправяш се на кормилото и се лашваш 2-3 пъти докато постигнеш желаното понижаване, като след всеки праг имаш по 25-30мм реален ход. Ако го преодолееш-вилката се понижава с тези 30мм, които си сгънал и си остава в това положение, като отново имаш 30мм ход. И така винаги имаш по 30мм ход и понижена височина при включена ЕТА. Да речем, че искаш да си върнеш хода-навеждаш се, връщаш врътката/лостчето в началното му положение и вилката ти обратно е с началният ход/компресия/скорост на връщане/твърдост. И всичко това с 2 позиции на лостчето/врътката :) :agree:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот M1010X » Нед Окт 21, 2007 11:21 pm

Да, наистина на сайта на Марцоки не е обяснено съвсем както трябва; но пък тази тема компенсира до немай къде :) Предлагам да влезе в ЧЗВ :D
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Пон Окт 22, 2007 2:43 pm

M1010X написа:Да, наистина на сайта на Марцоки не е обяснено съвсем както трябва; но пък тази тема компенсира до немай къде :) Предлагам да влезе в ЧЗВ :D

:agree:
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта