hayes mx-1 vs avid bb7

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

hayes mx-1 vs avid bb7

Мнениеот LamqtaSpaska » Вто Сеп 25, 2007 6:18 am

коя е спирачката на която може да се разчита повече и е с по-голяма сила
ще се ползва за надолу
става въпрос за 203мм ротори
и ако авида е по-мощен то достатъчно по-силен ли е за да си заслужава 60 лева отгоре, защото ако спира 1 идея по-добре от хейса, то тогава за мен 60лева отгоре са неоправдани :crazy:
LamqtaSpaska
 
Мнения: 134
Рейтинг: 1231
Регистриран на: Пет Юли 27, 2007 7:33 am

Мнениеот XEK » Вто Сеп 25, 2007 7:52 am

казват или поне така съм чувал, че бб7 е най-добрата механична спирачка
Аватар
XEK
 
Мнения: 755
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 3:24 pm
Местоположение: София

Мнениеот Crimson » Вто Сеп 25, 2007 9:38 am

Всичко при Авида е по-добре направено, не само спирачната сила. От личен опит и с двете спирачки ти казавам, че няма смисъл да даваш каквито и да е пари за МХ1 ;) :)
If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world.
Аватар
Crimson
 
Мнения: 1407
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Май 14, 2004 10:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Гост » Вто Сеп 25, 2007 10:05 am

Абе така е,че авида си е Авид..обаче аз позлвах мх1 един сезон за задна ..миналата година и се справяше перфектно.. и доколкото съм пробвал от приятели..Авида си спира..отлично няма спор..Но и Хейса си е много добре..

Та мисълта ми е...такава де ... Хейса :D :^: ;)
Гост
 

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 25, 2007 10:15 am

TLC-attack написа:Абе така е,че авида си е Авид..обаче аз позлвах мх1 един сезон за задна ..миналата година и се справяше перфектно.. и доколкото съм пробвал от приятели..Авида си спира..отлично няма спор..Но и Хейса си е много добре..

Та мисълта ми е...такава де ... Хейса :D :^: ;)


така и не разбрахме има ли всъщност мисъл и каква е тя...

още един глас за Авида
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Вто Сеп 25, 2007 10:16 am

АВИД - в комбинация с лостчета позволяващи реглаж на модулацията и жила-брони-накрайници Jagwire! :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Pirate » Вто Сеп 25, 2007 1:33 pm

Извинявам се предварително на автора на темата, но за да не пускам нова, която да е супер подобна искам да попитам за мнение: Avid BB5 vs. Hayes MX1, които са на точно една и съща цена, като и двете идват в комплекта без преходник от PM->IS.

Интересува ме понеже от описанието в електронните магазини няма инфо за това, дали MX1 има настройка на отстоянието от диска на неподвижната накладка - нещо което при ВВ5 го няма.

И втория ми въпрос пак към хора, които имат MX1 - при ВВ5 има настройка за натегнатостта на пружината - има ли го този момент при MX1 и изобщо нужно ли е това.

При MX1-то настройката на феродото с шестограм ли е или без инструмент?
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 25, 2007 1:43 pm

Pirate написа:Интересува ме понеже от описанието в електронните магазини няма инфо за това, дали MX1 има настройка на отстоянието от диска на неподвижната накладка - нещо което при ВВ5 го няма.
Има го и при ББ5. Няма настройка на подвижната и трябва с жилото да се настройва.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот gatof » Вто Сеп 25, 2007 2:53 pm

аз карам с ББ5 за задна с лостче DEORE и 160диск, с цяла броня и тапи Jagwire... Rockssssss!!!! супер доволен съм. а един приятел има ББ7 с диск 160 отпред и отзад и моето впечатление е че предната не спира добре , много насича при спиране... диска не е крив, странна работа....
пауър ъф нейчър!
gatof
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Вто Авг 21, 2007 11:49 pm

Мнениеот Мъро » Вто Сеп 25, 2007 2:56 pm

Има и други фактори за работата на една спирачка.
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Сеп 25, 2007 3:11 pm

Още един глас за бб7;
и това го казвам, като човек ползвал пдорължително време и с 2-те сприачки
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот gatof » Вто Сеп 25, 2007 3:12 pm

Мъро написа:Има и други фактори за работата на една спирачка.

дали може да е от лостчето... щото стискам и започва да спира леко , и като стисна още съвсем малко спира супер, демек няма плавност при работата ... при мен с Deore лостче работи чудесно чудесно... :offtopic: :offtopic: :offtopic: sorry

и аз съм за ББ пич. заслужава си парите отгоре!
пауър ъф нейчър!
gatof
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Вто Авг 21, 2007 11:49 pm

Мнениеот kww » Вто Сеп 25, 2007 8:36 pm

бб7 100% мх не струва аз карам с бб7 минах на тях от ел камино карал съм и други хидравлики но бб7 са по добри от всички
I LIVE FOR THIS SHIT!
Аватар
kww
 
Мнения: 401
Рейтинг: 1687
Регистриран на: Нед Мар 14, 2004 7:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Вто Сеп 25, 2007 10:25 pm

от 3 години ползвам комплект AVID BBDB (предшественика на BB7) и въобще не съм си и помислял да ползвам други, 7" ротор е достатъчен за всичко, освен ако не си купиш вилка за която има само 1 модел преходник (и той е друг) ^_^
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Rancid » Вто Сеп 25, 2007 10:31 pm

screamBoy написа:от 3 години ползвам комплект AVID BBDB (предшественика на BB7) и въобще не съм си и помислял да ползвам други, 7" ротор е достатъчен за всичко, освен ако не си купиш вилка за която има само 1 модел преходник (и той е друг) ^_^

И аз съм с BBDB :bowdown: .Няма по-брутална механика.Моята 165-ка спира повече със скапано жило и броня и обикновен FR лост повече от нова седмица с 185 мм ротор.Между другото какви накладки стават на нашите screamBoy?
Изображение
Аватар
Rancid
 
Мнения: 1303
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2005 10:35 pm

Мнениеот URNEST » Вто Сеп 25, 2007 10:33 pm

screamBoy написа:от 3 години ползвам комплект AVID BBDB (предшественика на BB7) и въобще не съм си и помислял да ползвам други, 7" ротор е достатъчен за всичко, освен ако не си купиш вилка за която има само 1 модел преходник (и той е друг) ^_^

Я се похвали. ;)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот screamBoy » Вто Сеп 25, 2007 10:37 pm

Rancid написа:...Между другото какви накладки стават на нашите...


такива от 33лв, по възможност без масло по тях ^_^

... кажете НЕ на спама ...
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот jivkonik » Вто Сеп 25, 2007 11:01 pm

Rancid написа:
screamBoy написа:от 3 години ползвам комплект AVID BBDB (предшественика на BB7) и въобще не съм си и помислял да ползвам други, 7" ротор е достатъчен за всичко, освен ако не си купиш вилка за която има само 1 модел преходник (и той е друг) ^_^

Моята 165-ка спира повече със скапано жило и броня и обикновен FR лост повече от нова седмица с 185 мм ротор.

:rofl: :rofl: :rofl: Твоята е най-великата на света, и понеже 185 цата не спира така добре АВИД спряха производството на 165 мм дискове, за да има разлика в спирането :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Rancid » Вто Сеп 25, 2007 11:06 pm

Да, най-великата е.Ти карал ли си и двете спирачки?Щото дори човека със 185-цата смята моята за по-силна.Изобщо ми стана ясно,какъв спец си по канондейлите,запазените имена и е-bay търговете,но си мисля че досега не съм показвал неуважение към теб за да се подиграваш.
Изображение
Аватар
Rancid
 
Мнения: 1303
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2005 10:35 pm

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Сеп 26, 2007 12:05 am

Rancid написа:Да, най-великата е.Ти карал ли си и двете спирачки?Щото дори човека със 185-цата смята моята за по-силна.


А нали се сешаш, че човека със 185-цата може да не я е настроил как трева ;)


п.с.
и аз гледах тъпо :bigeyes: като един колега с 8" бб7-ци викаше "Батка... Т'ва как спира.... Кво си им правил на тея спирачки бре?!?!"( за справка - бб7 160мм)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Rancid » Сря Сеп 26, 2007 12:17 am

Добре си беше настроена.Между другото и от J5 e по-силна(поне за мен).
Изображение
Аватар
Rancid
 
Мнения: 1303
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2005 10:35 pm

Мнениеот Stuny » Сря Сеп 26, 2007 6:40 am

BBDB е по-силна от BB7 , спирачките не са обсолютно еднакви!
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 26, 2007 8:49 am

Rancid написа:Добре си беше настроена.Между другото и от J5 e по-силна(поне за мен).

:beer: Добре, излигавих се, сори!
А колко време си карал и двете? Няколко спускания имаш ли върху тях?
Намерих следния коментар във форума на mtbr.com

Avid introduced the "Type F" BBDB in '99 or early 2000. Main differences between it and today's offering is it uses 165mm rotors, and used magnets to connect the pads to the pad adjustment device (no spring clips).

The only downside to the 165mm rotors is they weren't standard, and the magnets tended to rot out after time. No major issues with either of these. 165mm rotors are still available, and the newer Avid replacement pads with spring clips work just fine in the original brakes.

In spring of '02, the brake was redesigned to work natively with 160mm rotors, and eliminated the magnets. The "Type N" was still referred to as the BBDB, but is the same caliper sold today as the BB7 (check that... not sure if the black '08 is the same caliper design).

In any event (if I recall correctly), the BBDB designation didn't change to "BB7" until around the time SRAM acquired Avid, around spring of '04.

In any case, being 2002 vintage, it's not really clear to me what you've got. If it's got a plastic Avid logo on the arm extending to the cable stop, it's the earlier type F. If it's got an Avid decal on the caliper body, you've got the newer type N. In either case, you've got a great set of calipers, and a good step above the BB5s you're retiring.

Твоята с магнити ли държи накладките?!
И моите са ББДБ, но от типа N съгласно горния текст и ротора на едната е 160мм и не е с магнити държането на накладките.
И 185-цата ми спира повечко от 160-цата. ДООооста повечко.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Rancid » Сря Сеп 26, 2007 9:26 am

С магнити е.Само върху седмицата имам едно спускане.И Зозка май е имал такива,нека си каже мнението ако иска.
Изображение
Аватар
Rancid
 
Мнения: 1303
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2005 10:35 pm

Мнениеот mulltex » Сря Сеп 26, 2007 9:39 am

по темата - твърдо за ББ7-ца - въз основа над 1 сезон опит :D
Аватар
mulltex
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1629
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 3:44 pm

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 26, 2007 9:45 am

Rancid написа:С магнити е.Само върху седмицата имам едно спускане.И Зозка май е имал такива,нека си каже мнението ако иска.

Мдаммм имаш първата версия, а магнитите държат ли още или с пружинката монтираш накладките?! Вътре буталото на подвижната с по-голяма площ ли е от това на по-късните версии (N) и ББ7?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Rancid » Сря Сеп 26, 2007 9:53 am

Държат си.Не съм сравнявал буталата и немога да ти кажа.Ако ми покажеш някаква снимка на буталото на ББ7 до самата спирачка бих могъл да ти кажа.
Изображение
Аватар
Rancid
 
Мнения: 1303
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2005 10:35 pm

Мнениеот airborneone » Сря Сеп 26, 2007 9:58 am

:offtopic:
Rancid написа:Добре си беше настроена.Между другото и от J5 e по-силна(поне за мен).

Как пък сръвни механиката със хидравликата?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3684
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Сря Сеп 26, 2007 10:00 am

Rancid написа:Държат си.Не съм сравнявал буталата и немога да ти кажа.Ако ми покажеш някаква снимка на буталото на ББ7 до самата спирачка бих могъл да ти кажа.

Окс, ще гледам да я щракна отвътре скоро! :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Rancid » Сря Сеп 26, 2007 10:27 am

airborneone написа::offtopic:
Rancid написа:Добре си беше настроена.Между другото и от J5 e по-силна(поне за мен).

Как пък сръвни механиката със хидравликата?

Не говоря за усещане,а единствено за сила.Или е невъзможно една механика да спира повече от хидравлика?
@jivkonik
Ок. :beer:
Изображение
Аватар
Rancid
 
Мнения: 1303
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2005 10:35 pm

Следваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта