Избор на механична дискова спирачка...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на механична дискова спирачка...

Мнениеот FireFoXa » Пон Авг 20, 2007 10:29 pm

Не намерих такава тема във форума, и затова реших да направя нова. Колебая се между:
1. Shimano BR-M495
2. Shimano BR-M545
3. Avid BB5
4. Avid BB7

Първият показател цените: на 1 и 2, се въртят около 90 лева с ротор на 6 болта(160мм). На 3 е 100лв(160мм), 4 - 145лв(160мм).
Накладките на Шиманотата са значително по-евтини от Авидските. Шимано около 15-20 лева, Авид 33-35лева.
Според сайта на Шимано BR-M545 е най-добрата механика на Шимано и следователно мога да изключа BR-M495 от класацията.

Въпросът ми е коя спирачка е по-добра? Основните фактори са: Спирачна мощ, живот на накладките и модулация. Нека някой който е карал спирачките да изкаже компетентно мнение.

Спирачката ще се кара с лостче Avid SD7, И ще се взема комплект предна и задна, като вариант е предната да е с по-голям ротор(180-185мм).

Основните ми колебания са между Shimano BR-M545 и Avid BB5, като спирачки в ценови клас до 100лева. Ако някой по-опитен, и който има впечатления от трите спирачки(2,3,4) да ги подреди в някаква класация за улеснение.

П.П. Благодаря предварително :beer:
П.П.2. Моля не започвайте с религиозните спорове Авид срещу Шимано, бъдете безпристрастни!
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Slay » Пон Авг 20, 2007 10:37 pm

Имах 495 преди време много лесно прегряваше и накладките заминаваха за няма и 3 месеца и то не много сериозно каране , общо взето не бях много доволен , сега съм с бб7 и съм много доволен , имам я от 2 месеца и феродото е на 80% някъде , също така забелязах че момента на прегряване го няма като при 495 , колкото и да съм я напекъл разликата в спирането е минимална . Ако имаш пари за бб7 зимай ако не предполага че и бб5 не е лоша но немога да кажа нищо за нея защото не съм карал с такава
Аватар
Slay
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Пон Сеп 25, 2006 11:17 pm
Местоположение: Sofia , Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пон Авг 20, 2007 11:07 pm

Имай в предвид, че накладките на 545 са тип M06 (Saint/XT/XTR/LX/Hone) от новите и са около 30лв и те. От друга страна на тази цена аз бих я пробвал. Ако искаш да заложиш на сигурно Avid BB7 ти покрива изискванията, но ако нямаш парите аз бих опитал 545. Не съм виждал 545 на нашия пазар все още, а камоли на велосипед но на общо основание бих я сложил над BB5 като изпълнение :) :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот FireFoXa » Пон Авг 20, 2007 11:17 pm

Ами GECKO, има я на на каталог във Веломания, виждал съм я и на живо в Устрема, накладките ми направиха впечатление, бяха доста по-големи от тези на 465 и 495, но сякаш не ми се рискува. Ако някой я кара, нека сподели адекватно мнение.
Все пак се колебая между 545 и ББ5, и мисля че 545 е по-добра, но не съм карал никоя от двете, мога да ги сравнявам само на характеристики...
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Stuny » Вто Авг 21, 2007 7:28 am

За бб7 също има евтини накладки (~16лв) , в сравнение с оригиналните са по-зле , загряват повече и свършват по-бързо, но все пак ги има като вариант. Другите спирачки не съм ги карал , но много пъти са обсъждани и поен за предната е хубаво да сложиш бб7. Все пак може да кажеш за какво ще я ползваш.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот stan40 » Вто Авг 21, 2007 8:52 am

За какъв стил на каране ще използваш спирачките? :agree:
stan40
 
Мнения: 89
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 9:27 am

Мнениеот FireFoXa » Вто Авг 21, 2007 9:14 am

Какво е значението какъв стил ще ги карам? Искам качествена спирачка, която като ми потрябва, да спира. Попринцип обичам да карам надолу, нещо като лек АМ или агресивно XC, ама само надолу и градско каране, което включва както предвижване от точка А до точка Б, така и лек стрЕЕт...

Пак повтарям главната дилема е между ББ5 и БРМ 545, мисля че няма да ми трябва чак толкова мощ колкото предлага ББ7...
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Авг 21, 2007 9:26 am

FireFoXa написа:Какво е значението какъв стил ще ги карам? Искам качествена спирачка, която като ми потрябва, да спира. Попринцип обичам да карам надолу, нещо като лек АМ или агресивно XC, ама само надолу и градско каране, което включва както предвижване от точка А до точка Б, така и лек стрЕЕт...

Пак повтарям главната дилема е между ББ5 и БРМ 545, мисля че няма да ми трябва чак толкова мощ колкото предлага ББ7...
По-добре е да имаш спирачна сила в запас - не знаеш дали няма да ти потрябва. ;)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот FireFoXa » Вто Авг 21, 2007 9:37 am

NovemberCharlie написа:
FireFoXa написа:Какво е значението какъв стил ще ги карам? Искам качествена спирачка, която като ми потрябва, да спира. Попринцип обичам да карам надолу, нещо като лек АМ или агресивно XC, ама само надолу и градско каране, което включва както предвижване от точка А до точка Б, така и лек стрЕЕт...

Пак повтарям главната дилема е между ББ5 и БРМ 545, мисля че няма да ми трябва чак толкова мощ колкото предлага ББ7...
По-добре е да имаш спирачна сила в запас - не знаеш дали няма да ти потрябва. ;)

Знам го, но чак пък толкова много...


Почвам сериозно да се замислям за 545-цата, сякаш за този ценови клас(до 100лв.) мисля че е по-добра от бб5... :dunno:
В сайта на Шимано: http://cycle.shimano-eu.com има информация за спирачката ;)
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот airborneone » Вто Авг 21, 2007 9:56 am

FireFoXa написа:
NovemberCharlie написа:
FireFoXa написа:Какво е значението какъв стил ще ги карам? Искам качествена спирачка, която като ми потрябва, да спира. Попринцип обичам да карам надолу, нещо като лек АМ или агресивно XC, ама само надолу и градско каране, което включва както предвижване от точка А до точка Б, така и лек стрЕЕт...

Пак повтарям главната дилема е между ББ5 и БРМ 545, мисля че няма да ми трябва чак толкова мощ колкото предлага ББ7...
По-добре е да имаш спирачна сила в запас - не знаеш дали няма да ти потрябва. ;)

Знам го, но чак пък толкова много...




Кое е чак толкова много?
Това че е бб7 , не означава че когато си помислиш да спираш и вече спирачката те е метнала през курмилото.
Каза че ще я ползваш с сд7 - супер, значи ще имаш и добра модулациа.
Вече не знам колко пъти ти се каза, ако спускаш от време на време + агресивно градско, е в пъти по-добре да имаш спирачна сила в запас отколкото да не можеш да спреш когато ти потрябва.
Моя опит с бб7 и сд7 беше свързан само с добри преживявания. За 8 месеца почти не се бяха истъркали накладките (или не усезаемо). Спирачката почти не прегряваше и винаги беше предсказуема. Поддръжка почти няма (макар че аз лично чистех диска след всяко каране, не означава че се налага принципно)
Взимай бб7 и не се чуди .
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот FireFoXa » Вто Авг 21, 2007 10:39 am

Еми ББ7 ще е, но да видим кога ще се сдобия с такава ;)
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот THEZOGGO » Вто Авг 21, 2007 10:58 am

Съгласен съм с airborneone "Взимай бб7 и не се чуди " Но сега, ти си се ориетирал към бб5 може би защото е и с 45 лв по евтина от бб7. Та, при бб5 както и при бб7 - накладките са същите, апарата и диска (защото вече всички бб спирачки ги продават с ротора от бб5, тоест този дето е с 10 дупки на кръст за охлаждане, то и заради това им паднаха цените от една страна, заради дисковете.) Според мен си вземи бб5 предполагам знаеш, че разликата с бб7 е в това че едната накладка няма реглаж докато при бб7 и двете имат. Аз карам с бб7 185мм - отпред и 160 отзад. но....
Така, спирам тоя пост до тука, защото дадох рефреш на темата и видях че си написал:
"Еми ББ7 ще е, но да видим кога ще се сдобия с такава"
Ами да направо ако имаш възможност - финансова, визмай такива спирачки, аз съм страшно доволен, вземи си обаче 185 мм, и ще обесня защо така трябва, щото разликата в цените на новите спирачки е 10 лв, сега някой може да каже добре ама по тая логика да си вземеш и спирачка с 203 мм диск, тъй като тя е 165 лв, повече от 185 не ти трябва. На кутията на Авид 185мм пише - Extream, a на кутията на Авид 203 мм - Down Hill, сам си направи избор, но мисълта ми е че ако след време примерно искаш да си купиш чисто нов ротор 185 мм а не втора употреба - нов струва 69 лв, така че си направи сметката взимай Авид бб7 185 мм, и забравяш с проблема за спирачките, за мен Авид бб7 е най добрата механика. А по лично мое наблюдение тия ротори на бб5 с които сега продават и бб7 много загряват.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5618
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот jivkonik » Вто Авг 21, 2007 11:28 am

THEZOGGO- накладките са различни, площта на тези за ББ5 е по-малка!!! Разгледай тук спирачките и накладките: http://www.pricepoint.com/thumb/43-Bran ... s-True.htm
преди да даваш мнения! ББ5 е по-нисък клас отвсякъде! Бюджетен..... с доста компромиси!!! :(!:
И не бързай с препоръките за размера на ротора! НЕ видях да пише някъде каква е вилката?! С ротор 185 някои ефтини вилки ще станат на дроб-сърма след няколко месеца!
Последна промяна jivkonik на Вто Авг 21, 2007 11:33 am, променена общо 1 път
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Stuny » Вто Авг 21, 2007 11:31 am

THEZOGGO написа:Та, при бб5 както и при бб7 - накладките са същите, апарата и диска (защото вече всички бб спирачки ги продават с ротора от бб5, тоест този дето е с 10 дупки на кръст за охлаждане, то и заради това им паднаха цените от една страна, заради дисковете.) Според мен си вземи бб5 предполагам знаеш, че разликата с бб7 е в това че едната накладка няма реглаж докато при бб7 и двете имат. Аз карам с бб7 185мм - отпред и 160 отзад. но....


Накладките на бб5 и бб7 са различни , а цените на ВСИЧКИ(вкл. лостчета и VBrake) авиди паднаха в един момент , т.е едва ли е заради дисковете.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот pnikolov » Вто Авг 21, 2007 11:32 am

Аз карам от 1 месец с BRM-545, към 98 кила съм и спират великолепно! :)
С предна и задна съм, загравят доста както всяка дискова, но ми направи впечатление, че спирачното действие не намалява по сила, най-много при продължително екстремно спиране, да се чуе звук скърцане, по това познавам, че ротора се е напекъл здраво. От друга страна той е доста добре вентилиран така, че проблеми не се наблюдават..
Спричаката се справя отлично при екстремни спирания, регулацията на накладките е много лесна, като тегло и обем също са малки..
http://www.nikolov.biz - личен сайт
http://www.bg-webmaster.com - мястото на българския уебмастър
Аватар
pnikolov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 23, 2007 10:11 pm
Местоположение: SS/EU/BG/VR

Мнениеот FireFoXa » Вто Авг 21, 2007 11:43 am

THEZOGGO Не съм решил тотално какво ще вземам... Някак не ми се дават 300 лева за двете спирачки. По-скоро дилемата ми е(за кой ли път я пиша) е между ББ5 и 545, 545 сякаш е по-добра, а пък и комплекта излиза около 180-190 лева, което е значително по-малко.
pnikolov Нещо за накладките може ли да кажеш, в смисъл износват ли се лесно, нищо че си ги карал само 1 месец, има ли видими признаци на износване?

П.П. Някой питаше за вилката, тя е XCR като другата година ще я сменя с нещо по-кораво :popcorn:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот jivkonik » Вто Авг 21, 2007 11:47 am

FireFoXa написа:THEZOGGO Не съм решил тотално какво ще вземам... Някак не ми се дават 300 лева за двете спирачки. По-скоро дилемата ми е(за кой ли път я пиша) е между ББ5 и 545, 545 сякаш е по-добра, а пък и комплекта излиза около 180-190 лева, което е значително по-малко.
pnikolov Нещо за накладките може ли да кажеш, в смисъл износват ли се лесно, нищо че си ги карал само 1 месец, има ли видими признаци на износване?

П.П. Някой питаше за вилката, тя е XCR като другата година ще я сменя с нещо по-кораво :popcorn:

Сега като сложиш 185мм отпред тъкмо догодина ще време да хвърляш вилката, добре си планирал нещата! :D
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот airborneone » Вто Авг 21, 2007 11:47 am

pnikolov написа:Аз карам от 1 месец с BRM-545, към 98 кила съм и спират великолепно! :)
С предна и задна съм, загравят доста както всяка дискова, но ми направи впечатление, че спирачното действие не намалява по сила, най-много при продължително екстремно спиране, да се чуе звук скърцане, по това познавам, че ротора се е напекъл здраво. От друга страна той е доста добре вентилиран така, че проблеми не се наблюдават..
Спричаката се справя отлично при екстремни спирания, регулацията на накладките е много лесна, като тегло и обем също са малки..

Хубаво е да кажеш какво разбираш под "екстремни спускания", защото критериите на различните хора са различни. Колко стискаш спирачките.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот pnikolov » Вто Авг 21, 2007 11:58 am

Ами в градуси не мога да ти го кажа точно, но е някъде на границата да се преметна през кормилото...
И на асфалт и по черен път. Тук в града има доста стръмни улички(асфалтирани) там често от 45км/ч спирам без проблеми в последния възможен момент(това разбирам аз под екстремно)

Иначе стискам толкова колкото да не блокира задната, а предната колкото позволява(Често се случва да блокира и предната при по-малък наклон не е проблем, не се премятам, много е забавно :) )...
Както казах доста се загрява ротора. В момента ги карам с 165мм ротори и честно казано съм изненадан от перформънса :).

ЕДИТ: За накладките... ами понеже са на 1 месец, трябваше да се разработят първо, карам всеки ден (20~30км) вчера забелязах, че хода на спирачните лостчета се е увеличил(обичам да имат по-малък) така че се наложи да приближа накладките към диска, това явно показва, че има износване пък макар и за 1 месц..
http://www.nikolov.biz - личен сайт
http://www.bg-webmaster.com - мястото на българския уебмастър
Аватар
pnikolov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 23, 2007 10:11 pm
Местоположение: SS/EU/BG/VR

Мнениеот THEZOGGO » Вто Авг 21, 2007 12:21 pm

@Stuny
Според мен една от причините за падането на цените е заради дисковете, ако не е така защо сега продават бб7 с дисковете от бб5?
@jivkonik
Съгласен съм, трябваше да питам на каква вилка ще се слага Авида, и наистина бях пропуснал факта че на бб5 накладките са по малки. А линка който си пуснал, не го знаех, благодаря. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5618
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот airborneone » Вто Авг 21, 2007 12:39 pm

pnikolov написа:Ами в градуси не мога да ти го кажа точно, но е някъде на границата да се преметна през кормилото...
И на асфалт и по черен път. Тук в града има доста стръмни улички(асфалтирани) там често от 45км/ч спирам без проблеми в последния възможен момент(това разбирам аз под екстремно)

Абе не че нещо , ама в града няма къде да усетиш прегряване ако ще да се наакаш да въртиш. Няма монца, няма св. Наум...
В планината не знам какви са ти впечатленията , ама там си е истината, при продължителни наклони без спиране .... там се разбира колко ти държи спирачката на градуси.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот tanya » Вто Авг 21, 2007 12:47 pm

Тази вечер и моето колело ще се поздрави с една нова BR-M545. Информация за това как се държи, ще мога да дам чак след събота и неделя, защото само тогава има време за каране. Само че в началото винаги има един период на сработване, така че спирачната сила ще се увеличи малко в бъдеще. Аз се колебаех между Avid BB7 (брат ми кара с такава и е доста доволен) и BR-M545. В последствие се спрях на втората заради: а)цената и б)възможността да си взема главина с Center Lock, което лично за мен беше по-добър избор (Formula CL 91).
Аватар
tanya
 
Мнения: 625
Рейтинг: 1913
Регистриран на: Сря Май 26, 2004 1:18 pm
Местоположение: Търговище

Мнениеот pnikolov » Вто Авг 21, 2007 1:08 pm

Аз и отпред и от зад съм с Center Lock, BRM M545.

В планината карам два три пъти в седмицата, както казах при по продължително спускане спирачното действие не намалява или поне аз не го усещам :bigeyes: . НО звук се появява... може да е от това че не чиста роторите, при нормално каране няма звук, при по-продължително спускане по стръмен наклон на спирачки започва яко да поскръцва..
http://www.nikolov.biz - личен сайт
http://www.bg-webmaster.com - мястото на българския уебмастър
Аватар
pnikolov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 23, 2007 10:11 pm
Местоположение: SS/EU/BG/VR

Мнениеот mute » Вто Авг 21, 2007 2:04 pm

Според мен за да не се набутваш с 300 лв си земи 1 бб7 за отпред и няква бб5 или 545 за отзад и щи доиде по-тънкажно. (аз продавам бб5 ако искаш пиши)
Аватар
mute
 
Мнения: 115
Рейтинг: 1001
Регистриран на: Съб Окт 07, 2006 9:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hristo anastasov » Чет Мар 13, 2008 9:55 pm

здравеите ас искам да пипитам дали Avid BB5 ште стане на drag one понеже ас съм на 12 не им разбирам чак толкос
hristo anastasov
 
Мнения: 18
Рейтинг: 946
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 8:34 pm

Мнениеот TeDo_BaPHa » Чет Мар 13, 2008 10:27 pm

hristo anastasov написа:здравеите ас искам да пипитам дали Avid BB5 ште стане на drag one понеже ас съм на 12 не им разбирам чак толкос


А аз искам да попитам до кога ще пишеш на колко години си, защо не потърсиш и кога ще си оправиш правописа ;)
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот EmZo » Пет Мар 14, 2008 2:38 am

@FireFoXa Относно лостчетата, доста време карах ББ7 отпред с ББ5 отзад именно с лостчета SD7, мои приятели си взеха ББ7 с лостчета Shimano LX със серво. След като опитах тяхната комбинация, при първа възможност си купих комплект лостчета LX. Имаше усезаема разлика. Поне при мен LX лостчето ми е значително по-удобно от SD7, а също и самото усещане на лостчето се подобри. :beer:
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот Antares » Пет Мар 14, 2008 8:29 am

EmZo, гледай датите :beer:

Иначе драги младежо - за ставане - виж дали има уши за дискова спирачка. Като гледаш рамката опред - от дясната страна, близо до оста за захват на задната гума, на горната тръба, трябва да има две "уши", на които да се монтира апаратчето на дисковата спирачка.
Ако има - теоритично ще може да се сложи дискова спирачка. Друг въпрос е, дали ушите ще издържат, според мен, при по-мощни спирачки е възможно да се скъсат. А слаби спирачки като логан и промакс и тектро по-добре не слагай :)

Така че моя съвет - стой си с V-Brake-овете, ако толкова държиш да тунинговаш - смени им калодките, или купи по-висок клас V-Brake. Има такива, които спират доста добре. Старите ми V-Brake-ове спираха по-добре от дискови спирачки promax...
Карикатурите ми . Крива Спица
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7459
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот ZL0Z » Нед Мар 16, 2008 2:14 pm

Antares написа:EmZo, гледай датите :beer:

Иначе драги младежо - за ставане - виж дали има уши за дискова спирачка. Като гледаш рамката опред - от дясната страна, близо до оста за захват на задната гума, на горната тръба, трябва да има две "уши", на които да се монтира апаратчето на дисковата спирачка.
Ако има - теоритично ще може да се сложи дискова спирачка. Друг въпрос е, дали ушите ще издържат, според мен, при по-мощни спирачки е възможно да се скъсат. А слаби спирачки като логан и промакс и тектро по-добре не слагай :)

Така че моя съвет - стой си с V-Brake-овете, ако толкова държиш да тунинговаш - смени им калодките, или купи по-висок клас V-Brake. Има такива, които спират доста добре. Старите ми V-Brake-ове спираха по-добре от дискови спирачки promax...


:agree:
ZL0Z
 
Мнения: 124
Рейтинг: 1269
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:17 pm
Местоположение: София

Мнениеот FireFoXa » Чет Апр 17, 2008 6:07 pm

Хммм.. Тъй като не искам да пускам нова тема искам да попитам дали заден преходник Шимано 160мм ще стане за преден 180мм? Гледах снимки в интернет и си приличат доста двата преходника (преден 180 IS/PM и заден 160мм). Та ще паснат ли бе да се налага да слагам шайби?

П.П. Тъй като преходника си го имам в нас и искам да Ъбгрейдна предната спирачка едновременно със смяната на накладките, за да могат да се сработят новия диск с новите накладки :^:
П.П.2. Не избрах никоя от 4-те спирачки :D От един месец карам предна и задна Shimano BRM 465, с преден стандартен ротор на Center lock, а заден от авид ББ5(rounagon) :^: От предната спирачка съм доволен, но от задната... не много, този ротор определено не става за тази спирачка... След няколко месеца като сменям и задните накладки и ще си взема и по-свестен ротор на 6 болта :D

Ай със здраве :beer:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта