рамка RAM XC - мнения и оценка

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

рамка RAM XC - мнения и оценка

Мнениеот geo_cacher » Вто Май 22, 2007 10:09 am

Здравейте, специалисти,

аz сьм новобранец вьв форума, прясно регистрирал се :)

Планинското колоеzдене е мое хоби, като най-4есто карам по zаравнени пьтеки и претенциите са ми най-ве4е колелото да е леко. В момента имам един Драг ZH5 i RAM XT2. Вилките и на двете са Rock Shox J3. Искам сам да продам Драга и да купя иzбрани 4асти zа ново, по_леко колело от него. Не искам да купувам "фабри4но" колело, тъй като искам сам да определя по_важните компоненти.

Добро впе4атление ми направи рамката РАМ ХС, която мисля, 4е тежи около 1300 грама (трябва ми раzмер макс. 17 цола) и е на цена около 500 лв. Питам се, добро ли е съотнoshението цена_ка4ество и какви биха били алтернативите. До колкото zнам рамката на Драга тежи около 2 кг. Като геометрия и zдравина съм доволен от нея, но сега целта е новото колело да бъде по_леко.

Благодаря ви предварително zа съветите
geo_cacher
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 11:01 am

Мнениеот FireFoXa » Вто Май 22, 2007 8:52 pm

Човека говори за "твърдака" РАМ ХС... Какви задни амортисьори намесваш, незнам. Не съм я карал, но си направи сметката, щом най-добрия в България кара с такава рамка, значи има хляб в нея... :agree: :agree: :agree:
Успех с покупката ;)
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот geo_cacher » Вто Май 22, 2007 9:45 pm

Благодаря ви за отговорите. Аз верно забравих да спомена, че става дума за твърдата рамка на РАМ. То аз искам колелото да е възможно най-леко. А рамката на РАМ ХС я видях в интернет. Там пише, че размер 16,5 цола е около 1300 гр. някъде. Направо ме учудва! Аз гледах едни рамки на Ghost, които са от алуминий, но примесен със Scandium. Тази сплав била много лека, но в същото време изключително здрава и преди руснаците са я използвали в космическите си апарати. Но дори и тези рамки май не са много по-леки от тази на РАМ ХС. Ако ви интересува за информация: Ghost Scandium - 1190, 44 cmhttp://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=010&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=200110837948&rd=1&rd=1

Та затова в същност исках да ви попитам, дали рамката нистина е толкова лека или е печатна грешка. Защото аз нямам възможност в момента да отида до магазина да проверя, иначе нямаше да ви занимавам...
geo_cacher
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 11:01 am

Мнениеот Rtor » Вто Май 22, 2007 9:51 pm

И аз бих си взел байк с тази рамка, ако имаше възможност за задни V спирачки.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот Мъро » Вто Май 22, 2007 10:07 pm

Рамката наистина е невероятно лека, така че е твърде вероятно да е точно 1300гр. Но със сигурност е много лека, а за здравина вече не мога да кажа от опит, не съм я виждал в действие... но ме съмнява да имаш проблеми с нея :)
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот geo_cacher » Вто Май 22, 2007 10:24 pm

Благодаря, Мъро,

ами значи темата може да бъде приключена, благодаря за помощта. Аз все пак съм любопитен да разбера, какъв ще да е този материал Алуминий Extrolite, който да притежава толкова ниско собствено тегло...
Интересно е кой друг производител го използва, за да могат да се сравнаят цени и т.н. Аз пак казвам: разглеждал съм рамки от скандиева сплав, рамка, която от части е карбонова... И двата варианта са много скъпи, а незначително по-леки от РАМ ХС, та дори често и по-тежки...

Алуминий Extrolite
:dunno:
geo_cacher
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 11:01 am

Мнениеот Мъро » Вто Май 22, 2007 10:44 pm

Both use Ram's "Extrolite" aluminium tubing, with the XC1 frame weighing under 3lb.

... това, ако не се лъжа, е като долната част на долната тръба на HT2-ката. Имам предвид онази сравнително заоблена "гуша" до челото. Мисля, че технологията беше свързана с някакво оформяне посредством въздух... 'беш ли го, виж кое време на денонощието е ;)
Сигурно някой по-запознат ще е... по-запознат.
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Вто Май 22, 2007 11:06 pm

ACID BURN, следващия път не се изказвай неподготвен и чети внимателно какво се пита.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот ACID BURN » Сря Май 23, 2007 9:45 am

ок съжелявам
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот nicky bike » Сря Май 23, 2007 9:58 pm

Не съм виждал толкова лека рамка. Наскоро събирах рамка скандиум тръби беше по лека от карбоновата на DRAG "Black perl"). Не мисля ,че има такава рамка която е толкова здрава :nono: и :D не много скъпа. :nono: :nono: :nono: :) :beer:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот geo_cacher » Сря Май 23, 2007 11:37 pm

Здравей, nicky bike,

ами аз също бях скептичен, но момчетата тук във форума общо взето потвърдиха, че рамката е толкова лека. Аз бих отишъл в магазина да я видя, но в следващите седмици не ми е възможно.
Значи скандмиевите рамки са здрави и леки. Ето тука снимка на една, за която наддавам в един търг по eBay, но ме съмнява да го спечеля, ограничен ми е бюджета. Рамката тежи 1190 грама, 44 см е, като ги разделиш на 2,54 получаваш 17,3 инча.

Рамката RAM XC обаче не е обявена нито за рамка с карбонови елементи нито за скандмиева сплав. Вярно, че е малко по-тежка от тази на Ghost Scandium, но 100 грама не са болка за умиране, поне за мен.

Така че загатката си остава: какъв материал ще да е Aluminium Extrolite???

Изображение
geo_cacher
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 11:01 am

Мнениеот shaggy86 » Чет Май 24, 2007 6:25 pm

За Рама не знам но Ghost са много сериозно застъпени в Германия,един колега има и е доста доволен ;)
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот ramam » Вто Май 29, 2007 4:03 pm

Първото впечатление ми беше :
Странно като геометрия - не е като ХТ1/2 по прави са ъглите , но интересното е че
така е доста добре за въртене - нямам идея защо.
Лека е рамката спор няма.
Не е мое колелото само покарах , но определено е добре - бих казал че за размера си 18.5 да е 1.25кг е доста лека.
Засега няма проблеми, ухото ми изглежда да е като това на АМ модела така, че ако се счупи има с какво да се замени.
Определено рамката е твърда - т.е. не се огъва от напън на педалите - проблем който съм виждал при други рамки.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот Krismars » Вто Май 29, 2007 4:11 pm

ramam написа:Първото впечатление ми беше :
Странно като геометрия - не е като ХТ1/2 по прави са ъглите , но интересното е че
така е доста добре за въртене - нямам идея защо.
Лека е рамката спор няма.
Не е мое колелото само покарах , но определено е добре - бих казал че за размера си 18.5 да е 1.25кг е доста лека.
Засега няма проблеми, ухото ми изглежда да е като това на АМ модела така, че ако се счупи има с какво да се замени.
Определено рамката е твърда - т.е. не се огъва от напън на педалите - проблем който съм виждал при други рамки.

Нещо си се объркал много яко. Рам ХЦ 2 е мека, а твърдата е ХЦ1. И ХЦ 2 не тежи 1,2 кг , или там колкото е ХЦ1
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот geo_cacher » Вто Май 29, 2007 5:44 pm

Аз предполагам, че Крисмарс, казвайки "мека", има впредвид "full suspension", a ramam говори по-скоро за мекотата на материала на hardtail-рамката. Нека двамата колеги ме поправят, ако греша.

На мен ми направи нещо друго впечатление: Цяло колело RAM XC I се продава в най-малък размер 18,5''. В един online-shop видях обаче рамка XC I в размер 16,5 цола.

:offtopic: Интересна ми е стратегията на РАМ: Едно особено леко колело като XC I предизвиква потенциален интерес при момичетата, които обаче често се нуждаят от рамка 16 или 17 цола, тъй като българките статистически погледнато нямат особено висок ръст. Така хората от РАМ изключват една не малка група потенциални потребители. Или си мислят, че момичета не биха си купили скъпо колело, защото карането в планината не е за тях... Хм... Маркетинг, продуктов маркетинг... Още много хляб има да се яде...
geo_cacher
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 11:01 am

Мнениеот Krismars » Вто Май 29, 2007 6:09 pm

Точно за ФС рамката говорех. Еми незнам, аз за сгъването на рамката го разбирам точно като рамка с шок отзаде, щото не мога да си представя Хардтейл да се сгъва при педалиране :dunno:
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот did » Вто Май 29, 2007 6:11 pm

Krismars написа:Точно за ФС рамката говорех. Еми незнам, аз за сгъването на рамката го разбирам точно като рамка с шок отзаде, щото не мога да си представя Хардтейл да се сгъва при педалиране :dunno:

Тц. Не разбираш. В случая ramam не се е объркал. Обърканият си ти.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ramam » Сря Май 30, 2007 3:00 pm

@Krismars

Определено рамката е твърда - т.е. не се огъва от напън на педалите

Това умишлено го написах така че да не си помисли някой ,че е с заден амортисьор.

А специално рамката 18.5 е на външен вид по голяма от 20" HT1 - или кой беше най голямия размер рамка HT1, сравнихме го още на първото каране.
Определено е добра идея да има 16" или 17" или пък да е нещо като 16.5" просто защото човек с 160 см ръст не виждам как ще кара 18.5".
Рамката много ми прилича на такава за бегач, но може би това е идеята.
Мен все пак би ми харесала една HT1 от същия материял - и пак да е към 1.2кг.
Но предполагам от РАМ са преценили за пазара в Великобритания и Европа не за нас.

Едит :
т.е. не се огъва от напън на педалите
имам в предвид най простия тест който може да се направи:
Хващаш задната спирачка здраво и се опитваш да се качиш на десния педал като гледаш да не паднеш - и ако има огъване значи не е добре ако е малко се живе ама ако е много просто не искам да казвам какво може да стане .
А виждах един Гигант с заден амортисиьор който беше с подобен проблем и след малко каране стана с сериозен проблем - нова задница се наложи :crap:
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот geo_cacher » Чет Май 31, 2007 8:02 am

ramam написа:.
Но предполагам от РАМ са преценили за пазара в Великобритания и Европа не за нас.


Здравей, рамам,

и благодаря за компетентния коментар.

Но аз си мисля, че рамка ХС 16,5 цола има... Обаче се предлага само рамката. Писах преди някоко дни имейл до магазина, на чиято страница се предлага, но още нямам отговор, дали я има. А аз нямам възможност да отида да проверя. Обаче на страницата на рам нищо не пише за такава рамка. Но те са странни в маркетингово отношение...

Вярно е , че РАМ има пазар в Англия, но защото там колелетата заради валутата (pounds, ne euro) са релано още по-евтини. Англичаните реално получават повече евро в брой, отколкото германците. Но в Англия и цените са по-високи.
А пазар в континентална Европа.... Имат в Полша, Македония, Румъния... Страните с икономическа мощ и голяма популярност на планинското колоездене са Германия, Швейцария и Австрия... Там в горите има на места дори отделни пътеки за колоездачи, пешеходци и ездачи. Просто защото там е пренаселено всичко и трябва да има ред... В тези държави търсенето на МТВ е най-голямо и хората имат пари. Но там РАМ пласмент няма. Защото там е много трудно да се пробие, трябва професионална стратегия. И продуктът, който иска да се установи на пазара, трябва да не е само технически добре изпитан, а и да е по-изгоден, обслужването да е най-малко толкова добро колкото на улегналите там марки и изборът да е по-голям. Ако на някой западноевропеец му хареса едно колело от непозната за него марка и разбере, че за него /185 см/ има размер, но за жена му /165/ няма, това за него е индикатор, че фирмата е малка, няма пари за развитие и може и с качеството да са поспестили малко... РАМ между другото са имали предложения от ентусиасти за проучване на пазара в богатите европейски държави и за изготвяне на стратегия за пазарен пробив, но хората от РАМ просто са пренебрегнали предложението. Дори не са и отказали, просто не са се обадили - да кажат да или не. Какъв селянин трябва да е някой, за да постъпи така на подадена ръка. Все едно да намериш една кесия жълтици на пътя и да я подминеш, защото не ти се занимава да я отваряш.... А ако РАМ не разшири пазара си и не направи марката популярна и в Европа, скоро няма да бъде конкурентноспособен и ще бъде купен от някоя западна фирма и пак ще прави колелета за Европа, но с по-лошо качество, за да са по-евтини.... или под друга марка...
geo_cacher
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 11:01 am

Мнениеот kpax » Чет Май 31, 2007 8:51 am

geo_cacher написа:
дъра-бъра...... РАМ между другото са имали предложения от ентусиасти за проучване на пазара в богатите европейски държави и за изготвяне на стратегия за пазарен пробив, но хората от РАМ просто са пренебрегнали предложението. Дори не са и отказали, просто не са се обадили - да кажат да или не.


Откога ЕНТУСИАСТИ правят стратегии за пазарен пробив? Не се сещам за уважаваща себе си компания, която би отговорила на такива предложения, най-малкото защото сигурно получават по 50 такива на ден.
Аватар
kpax
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1655
Регистриран на: Сря Май 18, 2005 4:37 pm
Местоположение: Ботевград

Мнениеот Rtor » Чет Май 31, 2007 9:42 am

kpax написа:Откога ЕНТУСИАСТИ правят стратегии за пазарен пробив? Не се сещам за уважаваща себе си компания, която би отговорила на такива предложения, най-малкото защото сигурно получават по 50 такива на ден.
Подържам изцяло :agree:
Само искам и да добавя, че качеството в никакъв случай не е свързано с мащабите на пазара, дори напротив. Има много малки производители на автомобили, за които трябва да чакаш с години (Морган примерно) и не се разширяват просто, защото не искат. За да се разшириш, трябва да имаш желание и ресурс за това (квалифицирани кадри, а не банда китайци или виетнамци). Ако го направиш, без едно от тези две неща неминуемо ще влошиш качеството. Предложението за "съдействие" (не мога да разбера за какво точно съдействие става на въпрос) е най-малката и лесна крачка, която трябва да се направи.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот ramam » Съб Юни 02, 2007 5:10 pm

@geo_cacher

Мога да те уверя че хората от РАМ са много по компетентни и качествени във всяко отношение - не съди по това че един емаил не са ти отговорили - те просто немогат да отговарят.
Те са доста заети - или по точно когато имах някои въпроси и ходих да ги питам те работеха доста и дори си личеше че са под напрежение - а това беше още февруари/март месец.
Отоворите бяха прецизни точни и то до части от сантиметъра.
Вярвай ми ако имаш проблем и неможеш да дойдеш да ги питаш лично най малкото ще има хора които тук във форума да ти помогнат.
Просто задай точни и конкретни въпроси.
Сега по темата извинявам се за офтопика.

XC1 е възможно да има 16.5 но на сайта им няма не съм проверявал на Британски им сайт. Логично е да има.
Ако имам път и нужда да ходя да ги питам ще питам и за това.

Отностно Бизнес плана само ще кажа:
Сметките как стоят в България нещата нямат нищо общо с тези в UK там пазара е много различен и целите на РАМ никой освен те самите не ги знаят. Предварителни догадки не е добре да се правят - моето мнение е, че сравнено с останалите български фирми хората от РАМ са на няколко нива по нагоре в всяко отношение. Така че каквото и да си купиш от тях няма да сбъркаш. А и по коректни от тях не мисля, че има.
Самият факт че предлагат :
1. Прахово боядисване - и то ефтино
2. Боядисване на рамката с една доста добра палитра цветове
и на 3то но не на последно място:
3. Сглобяване на колело според изисванията на клиента
сами тези неща говорят за себе си, аз коментар не искам да давам.
Питайте колко Драг и Скот и какви ли не марки им правят какви ли не "настройки" преди да ги продадат просто нямам думи, а че не можеш дори едно от тези трите да си избереш а избираш каквото има - а то няма кой знае какво така , че острия тон не е уместен.
Има и едно нещо което много ама много ми пречи когато избирам колело:
Отиваш в магазин и си записваш частите на Драг и РАМ колело за почти еднакви цени.
И събираш цените на частите и какво излиза :
РАМ ти подаряват половината части а Драг просто са събрали евтини части колкото да има колело :(!:
Има подобен елемент и за Скот ама предполагам, че ме разбирате.
И аз ако купя не РАМ ами другото пак за толкова пари и се чувствам много гадно - все едно ако имах късмет и бях направил сметката по рано да си взема РАМа а не другия - е то това е гадното.
Просто РАМ са скъпи заради частите които пък са още по скъпи защото са качествени, ама как да кажеш - иди събери още пари на някой приятел.
Пак се извинявам че се отплеснах.

Едит: умората пречи на правописа.

Прави чест на Шивача че дава информация тук но все пак мисля, че
не е добро нивото на Драг колелата или поне на по разпространените. Моля никой да не се засяга ако случайно се изтълкува по такъв начин мнението ми.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот geo_cacher » Съб Юни 02, 2007 11:24 pm

Здравей, рамам,

нещо не си разбрал правилно, аз не съм комуницирал с представители на РАМ, нито се оплаквам от тях, просто четох една дълга тема в един друг форум, споделих прочетеното и изразих собствено мнение. Но целта на тази тема в този форум е да си дадем взаимно информация за посочената рамка, а не да говорим за странични неща.

Затова с по-големи букви да напиша важната информация: Получих отговор на запитването си за наличността на размери рамки за ХС1 - за съжаление рамката се предлага само в раzмери 18,5 и 20,5 цола. Информацията е от дистрибутор на РАМ-колелета.

С това мисля, че темата е изчерпана. Прочетохме компетентни мнения, от които разбрахме, че рамката е лека и здрава, заслужава си парите и който го устройват размерите на рамката - ХС1 е добра алтернатива...

Благодаря на всички, отговорили на запитването ми.
geo_cacher
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 11:01 am


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта