Още опит: Как да завиваме в серпентини

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот Admin » Чет Апр 19, 2007 10:23 am

Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот bikerider » Чет Апр 19, 2007 10:58 am

Ало, тоя с advanced техниката много добър бееее :lol:

Да споделя, че има и особено остри/тясни серпентини, на които определено е по-безопасно да се отреже склона, въпреки че остават улеи. Наистина трябва да се пази природата, но понякога се налага човек да си пази кожицата преди всичко.

Също така, ако колелото има голяма база, голям chainstay или прекалено малък челен ъгъл, завиването по такива серпентини значително се затруднява. Ако човек има проблеми със серпентините е добре да огледа и оборудването си преди да се усъвършенства.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот Admin » Чет Апр 19, 2007 11:03 am

bikerider написа:Да споделя, че има и особено остри/тясни серпентини, на които определено е по-безопасно да се отреже склона, въпреки че остават улеи. Наистина трябва да се пази природата, но понякога се налага човек да си пази кожицата преди всичко.


Аз мисля, че в такива случаи най-правилно е човек да слезе от колелото. Вярно е, че ще си отнеме малко от удоволствието, но пък и да правим всичко безогледно само заради едното удоволствие... ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот Harka » Чет Апр 19, 2007 11:10 am

bikerider написа:Също така, ако колелото има голяма база, голям chainstay или прекалено малък челен ъгъл, завиването по такива серпентини значително се затруднява.

Да не говорим, че някои колела въобще и не могат да си завъртят кормилото толкова. За справка - мойто. :D
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот pascoff » Чет Апр 19, 2007 11:54 am

Harka написа:
bikerider написа:Също така, ако колелото има голяма база, голям chainstay или прекалено малък челен ъгъл, завиването по такива серпентини значително се затруднява.

Да не говорим, че някои колела въобще и не могат да си завъртят кормилото толкова. За справка - мойто. :D


Хахахахаххаха, сладур ;)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот bikerider » Чет Апр 19, 2007 12:13 pm

Admin написа:Аз мисля, че в такива случаи най-правилно е човек да слезе от колелото. Вярно е, че ще си отнеме малко от удоволствието, но пък и да правим всичко безогледно само заради едното удоволствие... ;)


Радвам се да чуя такова мнение :agree::agree::agree::beer:
Може би трябваше да уточня, че имах предвид ако някой все пак реши да не слиза :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот bikerider » Чет Апр 19, 2007 12:16 pm

Harka написа:Да не говорим, че някои колела въобще и не могат да си завъртят кормилото толкова. За справка - мойто. :D


Да, това е още един аргумент за реженето на склона, но само ако е твърдо решен човека да кара. Admin определено е прав за слизането, но ако съдя по културата на по-младите се опасявам, че малко хора биха се "посрамили" да слязат от колелото.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот Harka » Чет Апр 19, 2007 12:54 pm

mite_pascoff написа:
Harka написа:
bikerider написа:Също така, ако колелото има голяма база, голям chainstay или прекалено малък челен ъгъл, завиването по такива серпентини значително се затруднява.

Да не говорим, че някои колела въобще и не могат да си завъртят кормилото толкова. За справка - мойто. :D


Хахахахаххаха, сладур ;)

Помня, помня аз откъде ме бяхте прекарали сеирджии такива...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот bikerider » Чет Апр 19, 2007 1:06 pm

Ъъъ, Комините? :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот pascoff » Чет Апр 19, 2007 2:01 pm

bikerider написа:Ъъъ, Комините? :D


bingo! ;)

по тая "пътека" са едни от най-трудните за минаване серпентини, обратен завой с наклон и стъпало 30см по средата, от едната страна почти отвес нагоре, от другата също, само че надолу ... и това на пътека не по-широка от 30-тина санта :)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Чет Апр 19, 2007 2:04 pm

Техниката при спускане е следната:

1.Намалете скоростта, понякога почти до нула.


Прекалено малката скорост ще направи завоят по-труден, особено ако има и неравности в него.

2.Когато предната ви гума се изравни с върха на „ъгъла”, образуван от горната и долната пътеки


Аз бих заложил на задната ;)

извийте кормилото и завийте остро, почти на 90 градуса. Целта е максимално бързо да застанете напряко на двете


Моята цел в подобни ситуации е да извия кормилото максимално малко, истината е в лягането, пък ако има мегдан за контра - Екстра!
И все пак всички техники зависят пряко и от геометрията на велоколелото и т.н. Няма нужда да се навлиза в подробности.
Колкото до адвансед техниката, да, тя е забавна, но не е правилният избор в 95% от реалните ситуации...
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот TheUndertaker » Чет Апр 19, 2007 2:13 pm

Зозев като се замисля знаеш ли колко ще ми е интересно да седна да гледам как няколко дх-та ще минят през тоя завой :) траекториите ще са "интересни".
Зозев лягането на наклон не е като на равно едното не е добре за гърба.
Давам идея на админа за втора серия :)
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bikerider » Чет Апр 19, 2007 2:49 pm

Zozka написа:пък ако има мегдан за контра - Екстра!


Мда, неква си тъпа почва ли ще ни спре... :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот JoK3rA » Чет Апр 19, 2007 3:27 pm

"Когато серпентината е по пътя ви нагоре, траекторията принципно е същата, само че в обратна посока."
За вас не знам , обаче аз ще тикам :rofl: :rofl:
Аватар
JoK3rA
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1447
Регистриран на: Чет Апр 05, 2007 4:30 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот ramam » Чет Апр 19, 2007 6:07 pm

Ето и един малко по прост от сложния начин:
Стигаш до външния край на ъгъла, и правиш малки градуси - вдигната предна гума и завиване/усукване на колелото в посоката на завиване.
Става и с дълга база и голями амортисиьори.
Не е трудно но трябва да се научи на равно и меко - равна полянка например.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот MAN6 » Чет Апр 19, 2007 9:01 pm

bikerider написа:
Zozka написа:пък ако има мегдан за контра - Екстра!


Мда, неква си тъпа почва ли ще ни спре... :)


мда, некво си глобално затопляне ли ще ни откаже от шофирането... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот Alien » Чет Апр 19, 2007 10:33 pm

mite_pascoff написа:
bikerider написа:Ъъъ, Комините? :D


bingo! ;)

по тая "пътека" са едни от най-трудните за минаване серпентини, обратен завой с наклон и стъпало 30см по средата, от едната страна почти отвес нагоре, от другата също, само че надолу ... и това на пътека не по-широка от 30-тина санта :)


ахаахахах, това му беше ПЪРВОТО каране на това колело в планина... и ние го подкарахме през Комините... ахахахах той после мрънкаше, че "това колело не ставало за спускане от тука" и некви такива аахахахахах
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот demony » Чет Апр 19, 2007 11:02 pm

тази техника с предния баланс и извъртането на задницата е доста елементарна но специално аз на чакъл или на по мокър терен не би заложил на нея :nono: С хубави гуми може да окаже по малко влияние но все пак...... такива изпълнения не бих правил ако до мен има некоя "пропаст" :popcorn: Само на асвалт :beer:
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Апр 19, 2007 11:43 pm

MAN6 написа:
bikerider написа:
Zozka написа:пък ако има мегдан за контра - Екстра!


Мда, неква си тъпа почва ли ще ни спре... :)


мда, некво си глобално затопляне :)


къде, къде?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Още опит: Как да завиваме в серпентини

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Апр 20, 2007 8:13 am

Alien написа:ахаахахах, това му беше ПЪРВОТО каране на това колело в планина... и ние го подкарахме през Комините... ахахахах той после мрънкаше, че "това колело не ставало за спускане от тука" и некви такива аахахахахах


А мойто ВТОРО, дет ме прекараха през Черни Връх? :nono:
:rofl: :rofl: :rofl:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Апр 20, 2007 12:24 pm

А има ли някъде инструкции за велосипед тип тандем?

Иначе евала на автора затова, че е обърнал внимание и на придосъобразното каране. Ерозията е един наистина грозен и разрушителен проблем по нашите планини - само погледнете какво представляват ски пистите по нашите курорти през лятото!
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот PtD » Пет Апр 20, 2007 1:04 pm

vladimir.dzhuvinov написа:А има ли някъде инструкции за велосипед тип тандем?


Предполагам, би звучала така: "Недейте да се спускате с тандем, а особено в серпентини".
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот codename47 » Пет Апр 20, 2007 2:55 pm

тандем на серпентина-само с преден баланс:)
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот BikeArea » Пет Апр 20, 2007 9:34 pm

Статията е образователна - хареса ми. Не научих,кой знае колко нови неща, но пък за "прохождащите" ще е от полза.

Само една вметка:
Това с "предния баланс" може да е неочаквано опасно... Веднъж както си гледах насам натам, земята взе да се приближава към мен (това е частен случай, но ефекта е същия), паднах настрани и цъмбурнах в една локва, но в серпентина ще са други последствитя.Дали си заслужава риска?

А за екологията:
Малко прекалено звучи! Вярно, че разбива пътеката (това е лошо), но да говорим, че ерозира почвата и че сме едва ли не преки деятели за глобалното затопляне с това си суркане на гумата... чак пък толкова.
Дайте да не караме колите си, че бълбукат въглероден окис отзад...
А и да не забравя - колелата ще караме по капли, че гумите и производството им не са сред няй природосъобразните мероприятия!
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот Admin » Пет Апр 20, 2007 10:31 pm

Не звучи прекалено, защото не съм споменавал нищо за глобално затопляне и други глобани проблеми. Казал съм само, че подобна техника води до локални неприятни последици - пътеката се изравя, ерозира и т.н.
Статията не се отнася по никакъв начин към DH трасета - ясно ми е, че там скоростта е най-важна, а техниката с поднасяне на задницата специално за серпентини май е най-бързата.
Обаче за обикновени пътеки... В крайна сметка всеки сам си решава, аз съм написал какви са последиците, на който му пука, ще се съобрази :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kww » Вто Апр 24, 2007 1:10 pm

едно допълнение: за бързо взимане на серпентина намаляваш леко преди серпентината влизащ от най-вътрешната част блокираш задната гума и минавйки с предната по най-късата вътрешна треактория издрифтваш с задницата външната част на серпентината
I LIVE FOR THIS SHIT!
Аватар
kww
 
Мнения: 401
Рейтинг: 1687
Регистриран на: Нед Мар 14, 2004 7:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Вто Апр 24, 2007 1:53 pm

kww написа:едно допълнение: за бързо взимане на серпентина намаляваш леко преди серпентината влизащ от най-вътрешната част блокираш задната гума и минавйки с предната по най-късата вътрешна треактория издрифтваш с задницата външната част на серпентината

Е малко по-нагоре се говореше, че това не е добре за пътеката, но за теб най-важното е "за бързо взимане на серпентината"...... :crazy:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Вто Апр 24, 2007 2:04 pm

Идеше също реч, че за състезателни цели, дрифта е напълно валидна техника, но далеч не всички пътеки са за състезания, колкото и да им се иска на някои вживяващи се елементи...

Пък който иска да ерозира почвата и след една-две години да не може да мине оттам, нека си дрифти, нали ще се преместиме на друга пътека и там пак че риеме така...

Откровено глупавите паралели с колите и глобалното затопляне... най-добре да не коментирам, щото некои хора не правят разлика между елементарни неща, а гледат само да плюят без да мислят.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот zero knowledge » Вто Апр 24, 2007 2:55 pm

kww написа: ... блокираш задната гума и ... издрифтваш с задницата ...

:nono:
Това си е най-обикновено изконтряне :D

За бързина/скорост това няма да ти помогне, освен споменатите аргументи против. Виж лекото приплъзване (slip) е нещо различно - повече скорост, по-малко ерозия и най-вече по-добър контрол. Все пак от външната страна на някои серпентини има пропасти и дерета.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот MAN6 » Вто Апр 24, 2007 7:28 pm

bikerider написа:Идеше също реч, че за състезателни цели, дрифта е напълно валидна техника, но далеч не всички пътеки са за състезания, колкото и да им се иска на някои вживяващи се елементи...

Пък който иска да ерозира почвата и след една-две години да не може да мине оттам, нека си дрифти, нали ще се преместиме на друга пътека и там пак че риеме така...

Откровено глупавите паралели с колите и глобалното затопляне... най-добре да не коментирам, щото некои хора не правят разлика между елементарни неща, а гледат само да плюят без да мислят.


...
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта