Zoom CH 650 DH Gordo Tuning

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Zoom CH 650 DH Gordo Tuning

Мнениеот ludookia » Нед Дек 03, 2006 5:04 pm

Баси,сега след като успях д аму напиша цялото име в заглавието на темата ще ви помоля и д аме светнете...как да си го сглобя. работата е такава че явно подцених краткотрайната си памет и разглобих целия зулум, почистих, измих абе всичко което може да се сетите но сега...не мога да се сетя как се сглобяваше крака с пружините..ако някой от вас е така добър да ми направи една схемичка сигурно ще е мн полезно за мен, пък и за хора по-неопитни пак кат мене дето имат подобна вилка. както и да е, ако не ви се занимава със схемички просто ми беше интересно има там едно червено дълго около 4см цилиндрично което е нанизано на шиша (за крака с пружините! в другия го няма тва чудо). та то где седи - вътре в крака или под него - в между дъното на ботуша и крака. После ми беше мн интересно и коя пружина къде е - по-меката или по-твърдата е отгоре и между пружината която опира в горния край на шиша и 'тапата' на шиша има ли гумичка?

така след като ви заринах с милиарди въпроси исках още да ви питам това-онова. Значи кво ви е мнението ако заменя еластомера(или както там му се вика на онова 10 сантиметровото парче пластмаса дет седи най-отгоре между пружините и тапата на крака) с една пружина равна на дължината му. и ако става каква пружина(по твърдост бихт еми препоръчали). Също тъй..колко грес да нашибам в крака с пружините? Иии как вис е струва идеята да сипна едно 200-300грама масло в кухия крак(забелязах че той няма уплътнение между стените на крака и шиша) и така едн вид да се получи смекчаване на връщането заради това че ще връща по-бавно поради малсото вътре.
И последно знам че тук във форума има нардо дето са пробвали да тунинговат стария Зулум, та споделете дали има разни други тънкости по тюнинга му ;) Убеден съм че ще е полезно за всички начинаещи!

Амм сори ако ви се струва тъпа темата, знам че много много не я тачите тая вилка ама... просто прегледах всичко живо из форума относно нея ама пак не намерих отговори на въпросите си.
За контакти: град София
088 555 18 20 - Боян
skype - bbarnev / MSN - [email protected]
Аватар
ludookia
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 25, 2006 1:48 pm
Местоположение: София

Мнениеот ludookia » Нед Дек 03, 2006 9:47 pm

Хмм, вие май много много не обичате д апишете тука,а? жалко...а аз утре трябваше д аси сглобя някакси амортисьора :(
За контакти: град София
088 555 18 20 - Боян
skype - bbarnev / MSN - [email protected]
Аватар
ludookia
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 25, 2006 1:48 pm
Местоположение: София

Мнениеот F1-MAN » Пон Дек 04, 2006 3:55 pm

Малко мислене понякога помага, дори и да си забравил как точно си я разглобил ;)
Това 4см нещо стои между дъното на ботуша и крака, то е за ограничаване на хода и да не ти се ти удря на твърдо вилката като сгъне докрай. Пружините няма особено значение как ги редиш, но на мойта най-отдолу беше дългия платмасов спейсър, после пружините. И аз вече не помня какви точно бяха пластмасовите разделители между пружинте, но със сигурност върху горната пружина се набутва една пластмасова тапичка, после между нея и втората пружина има един цилиндичен разделител, както и между втора и това пластмасовото. Вече между него и шиша не помня какво имаше и дали е имало нещо или то си е било направено така че да пасне на шиша.
Nаливането на масло просто ей тъй си го избий от главата, вилката се смазва само с грес. Просто намажи по по-малко изцяло пружините, намажи и малко втулките, абе навсякъде където се движи да има по-малко грес.
Смяната на пластмасовия спейсър със пружина със същата твърдост ще направи вилката с повече ход(разбира се, ако се скъси удължителят на хода) и по-мека.
Това за "тунинговането" с маслени с-ми ала бала понастоящем е безмислено, има достатъчно евтини маслени вилки на пазара.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот ludookia » Сря Дек 06, 2006 12:09 pm

OK,мерси много за инфото. Сглобих,я всичко е наред, само че е доста твърда в началото на хода..като се друсам отгоре и си влиза великите 10см, но по принцип изобщо не обира разните му там неравности. Бах му майката, д ане би нещо да е от греста? Сложих някаква зелена грес, която ми я даде тука един майстор на колела близо до нас, намазах ама наистина навсякъде където има триене, ное факт че нещо стана много твурда вилката... днес ще поизляза да се разтърся из магазините за трета пружина.. някой разправяше из форума че ставало от лада пружините на клапаните. А между другото защо си такъв противник на наливането на масло освен греста? Едно момче тук във фроума пак беше писал че е сипал хидравлично масло освен греста и станала доста по-мека.
За контакти: град София
088 555 18 20 - Боян
skype - bbarnev / MSN - [email protected]
Аватар
ludookia
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 25, 2006 1:48 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Сря Дек 06, 2006 2:06 pm

Ако й налееш масло, най-вероятно само ще й увеличиш теглото още повече :D Не отричам, че тръбите ще се мажат, ама може и куп други неща да се омажат, дето не трябва ;) Освен това, едва ли вилкта ти има маслени семеринги и изобщо...ако искаш маслена вилка, трябва да си купиш такава. Има и успешни модификации, но не са толкова много и не са толкова лесни обикновено, поне от това което съм чувал/чел.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Makintier » Сря Дек 06, 2006 2:47 pm

[quote="Admin"]


[/quote]

Шефе дай да видим какво си чел :)мерси...
Не е важно да си пръв, важно е да си единствен!
Skype - Makintier
Аватар
Makintier
 
Мнения: 902
Рейтинг: 1641
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 11:16 am
Местоположение: ... на третия етаж

Мнениеот ludookia » Сря Дек 06, 2006 5:17 pm

хихи ново развитие по въпроса - в добра светлина :) Днес рекоха да се разходя из града ис и взех за всеки случай онова 15см пластмасово бутало дето е под двете пружини. По едно време гледам един чичка насред улицата наредил два кашона разни пружинкиии опааа 'чиче, тука за един амортисьор ми требе ей толко дълга и с такъв диаметър пружина' Чиччето извади една мекичка, точно толкова в диаметъра и толкова дълга...и аз веднага я приложих в действие. Само с пружината се получава един неприятен ефект на около 2 см sag ако така му се викаше, но аз сложиш и една гумичка между последната пружина и тапата и О,чудо - зуума стана мек и връщаше бавно! а все още не съм и слагал грес на новата пружина... ще напиша пълния резултат, след като си взема гресчица и напълня пружините. Освен това открих че таз тапа има нещо като реглаж на твърдостта , който незнайно що или не е монтиран фабрично или момчето което ми продаде вилката го е изскубал (както и звездичката при стержена, закоето в последствие разбрах че е доста лошо:(!::(!:) Та мисл да оправя и този реглаж, защото ако се направи качествено мога да натягам (демек д аизбутшам пружините надолу) с около 3см, което определено позволява някакъв вид реглаж.
Сега, препоръчайте ми грес(щот тая зелената ич не ме кефи и смърди отвратително) и ми пожлеайте успех ;)
За контакти: град София
088 555 18 20 - Боян
skype - bbarnev / MSN - [email protected]
Аватар
ludookia
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 25, 2006 1:48 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Дек 06, 2006 5:24 pm

[quote="ludookia"]

О,чудо - зуума стана мек и връщаше бавно!

...

като си взема гресчица и напълня пружините.
[/quote]


Че Зума е станал мек - вярвам. Че връща бавно - не вярвам.

Освен това недей да пълниш пружините с грес, само ги намажи.

За видовете греси за вилки - чети в ЧЗВ.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ludookia » Сря Дек 06, 2006 6:42 pm

не че нещо, ама тука на всеки втори отговор е 'пише в ЧЗВ'. Не отричам че там наистина има МНОГО и то качествена информация, но това не е гаранция че всичко което ти трябва го има там или че е добре класифицирано (не упреквам никого, да не ме раберете погрешно). просто бихте ли ми казали в коя от темите, посочени в раздела смазване на вилки има даден еднозначен отговор на въпроса ми

Смазване на вилката:
smmaaazzzzvvvvaaaaannnnnneeeeeee (gres)
Масло ( за филии
Съвети за Z1
истинска находка...
Koga trqbva da se smage predniq amortesior!??!
Koga trqbva a smaga predniq amortesior!?
С какво да мажа MZ Comp
Трябва ли да се смазва НОВ амортисьор???
За контакти: град София
088 555 18 20 - Боян
skype - bbarnev / MSN - [email protected]
Аватар
ludookia
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 25, 2006 1:48 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Дек 06, 2006 7:58 pm

Еднозначен отговор няма никъде, не може и да има.

Има ясно формулирани мнения, например за специализираните греси за вилки от типа на Prep-M, от която аз съм много доволен. Други хора пък са доволни от други греси - графитни и какви ли не. Няма една единствена марка, има избор. Това би трябвало да не те ядосва, а да те радва.

Иди в някой магазин, където продават подобни продукти, обясни за какво ти трябва и избирай. Ако настояваш, че изборът ти трябва да стане пред монитора - гледаш в е-шоповете и избираш.


http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=701

Това например ми се струва подходящо.

Има десетки видове. Всеки производител на смазочни материали предлага нещо, което по-добре или по-зле ще върши работа. Важно е само да не е някоя агресивна боза, която да прецака семерингите. Прецени си колко си готов да платиш и избирай, но недей да очакваш, че някой някъде някога ще даде еднозначен отговор от типа "Вилка Зуум се смазва с ХХХ!!!"
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Чет Дек 07, 2006 12:51 pm

[quote="Makintier"]

[quote="Admin"]


[/quote]

Шефе дай да видим какво си чел :)мерси...
[/quote]


Ами то е тука из форума някъде, намери си го ;) Само че, темата за която се сещам в момента, не беше за Zoom, а за Suntour.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Пет Дек 08, 2006 11:38 pm

Момче,сложи и пружини за Симсон,ако си от София има ги на мотошопа на ул."Одрин" и бул."Тодор Александров" за 3-4 лв.едната.
Ама най-добре си вземи маслена вилка:thumbu:.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта