Реглаж на преден дерайльор

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Реглаж на преден дерайльор

Мнениеот Admin » Нед Ное 19, 2006 1:10 pm

Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот pe60t0 » Нед Ное 19, 2006 5:48 pm

full respect :agree::beer::thumb::thumbu::thanks::usclap:
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Ное 19, 2006 6:17 pm

Неколко съображения:

1. Аз лично постигам най-добри резултати при разстояние 1-2 мм м/у клетката и зъбите на големия венец. Колкото по-малко, толкова по-добре...

2. Паралелността на клетката с венците е по-добре да се настрои заедно с горепосоченото разстояние, за да се избегнат недоразумения по-нататък.

3. Никъде в материала не се споменава за оригиналното застопоряващо блокче, което улеснява много монтажа. При липса на такова може да се ползва щанга за гуми.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пет Ное 24, 2006 8:48 pm

@TOYAGA
:agree:
За блокчето наистина е пропуск, честно казано не съм използвал такова, включително и по време на снимките, затова отсъства. Надявам се, че който има блокче, ще има и инструкции за използването му, а по-нататък ще гледам да допълня статията в това отношение. :beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пет Ное 24, 2006 11:44 pm

@ Admin

Въпросната джаджа неизбежно присъства при всички нови дерайльори на Shimano (както и лепенката за регулиране на луфта, която си споменал) - няма нужда от инструкции, просто е защипан в тях и им пречи да се "затворят", с което улеснява монтажа. Учудвам се, че не си виждал...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пет Ное 24, 2006 11:49 pm

Ами чисто и просто скоро не съм се занимавал с нови предни дерайльори Shimano, затова. Този, дето го снимахме, беше вече монтиран и върху него се упражнявахме, но не сме го вадили от кутията. Ти като спомена за блокчето, се разрових и го видях на разни скици, ама...ей го на, пропускът е налице ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Съб Ное 25, 2006 11:00 am

[quote="TOYAGA"]

@ Admin

Въпросната джаджа неизбежно присъства при всички нови дерайльори на Shimano (както и лепенката за регулиране на луфта, която си споменал) - няма нужда от инструкции, просто е защипан в тях и им пречи да се "затворят", с което улеснява монтажа. Учудвам се, че не си виждал...
[/quote]

стига го разпавал бре,има ПМ-за тая работа
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Съб Ное 25, 2006 4:56 pm

axelmax, не разбрах какъв ти е проблемът! :(!:Всичко, което Миро каза в тази тема, е повече от полезна добавка към статията и това, че си говорим "един на друг" не означава, че информацията не е насочена практически към всички останали читатели на темата. Не разбрах от какво трябва да се чувствам разпАнат, така че нЕмаше нужда...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Съб Ное 25, 2006 5:31 pm

[quote="axelmax"]

Mууууу![/quote]


Бохо, Ла Палома! :santa2:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот dichodichev3 » Вто Окт 02, 2007 4:56 pm

Admin

Супер изчерпателно обяснение благодарности :bowdown:
Аватар
dichodichev3
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1157
Регистриран на: Пет Сеп 28, 2007 6:51 pm
Местоположение: Пловдив,BG

Мнениеот XEK » Вто Окт 02, 2007 5:20 pm

тъкмо каквото ми трябваше :beer:
Аватар
XEK
 
Мнения: 755
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 3:24 pm
Местоположение: София

Re: Реглаж на преден дерайльор

Мнениеот capelle » Съб Авг 14, 2010 1:24 pm

След 2 месеца ходене по мъките най-после съм с перфектно работещ преден дерайльор !
Хиляди благодарности !
capelle
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 4:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Реглаж на преден дерайльор

Мнениеот windv » Вто Яну 25, 2011 6:53 pm

Чудесна работа ми свърши опътването, имам само един въпрос. Когато дерайльора е нагласен на най-малкият венец, опира в задната гума? Тя не е малка (2.35) , но ми се струва, че не би трябвало да се случва. Сега съм извъртял дерайльора леко по диагонал на веригата, за да не опира в грайфера, което пречи на нормално превключване и също разстоянието пак е много малко, няколко милиметра. Тя и самата гума шантави насам натам въпреки, че каплата е крива...
Ново средно движение ли ми трябва, което изнася плочите с венците и педалите по-навън? Сегашното движение е Truvativ, най-евтиното, педалите и венците и те, а дерейльора е SRAM (май X5).
Някой идеи?
Благодаря!
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Реглаж на преден дерайльор

Мнениеот did » Вто Яну 25, 2011 8:29 pm

windv написа:Някой идеи?


Ся остава да кажеш и за каква рамка става дума.

Какво е точно средното движение и курбелите, кой го е монтирал така, къде и какви спейсъри има, това съобразено ли е с чейнлайна на рамката....

Що не идеш в читав сервиз?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Реглаж на преден дерайльор

Мнениеот windv » Вто Яну 25, 2011 9:18 pm

Явно ще се минава през сервиз...въпреки, че в сервиз ми слагаха сегашното средно.
Рамката е on one summer season и за 1ви път чувам за chain line:) Явно там е проблема.
Незнам какъв модел точно е средното, свалено е от ht2, оригинално - Truvativ. Гледах го в 1 магазин, беше най евтиното възможно за 20, 30лв. Курбелите са truvativ xflow. Спейсъри няма. И преди съм заглеждал средните на други такива рамки и ми е правило впечатление, че има нещо, което незнам какво е и аз го нямам хахах. Сега разбрах. :lol:
Май ще трябва ново средно, защото не си го представям хич това със спейсъри...
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Реглаж на преден дерайльор

Мнениеот zafirovp » Вто Яну 25, 2011 9:32 pm

Има ли такива спейсъри за средно на квадрат? От къде мога да си купя такива?
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта


cron