Ръчки за спирачки

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Ръчки за спирачки

Мнениеот Corp » Сря Ное 01, 2006 1:08 am

Сложих си един V-Brake, обаче хич не държи. Добре съм я настроил и каплата почти не е крива. Мисля, че проблема е в ръчките на спирачките, защото съм с дълги, а ми се струва, че късите имат доста по-голям ход. Прав ли съм и ако си сложа къси ще се оправи ли работата?
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Сря Ное 01, 2006 1:42 am

[quote="Corp"]

Сложих си един V-Brake, обаче хич не държи. Добре съм я настроил и каплата почти не е крива. Мисля, че проблема е в ръчките на спирачките, защото съм с дълги, а ми се струва, че късите имат доста по-голям ход. Прав ли съм и ако си сложа къси ще се оправи ли работата?
[/quote]

Ти за лостови системи не си ли чувал. Някой навремето беше казал - дайте ми опорна точка и достатъчно дълъг прът и земята ще преместя. Принцпно ако приемем че оста на на закачане на жилото е еднакво то тогава с по-дългото рамо ще спираш по-добре. По скоро търси първо проблема в накладките или в шината.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Сря Ное 01, 2006 1:53 am

[quote="Corp"]

Сложих си един V-Brake, обаче хич не държи. Добре съм я настроил и каплата почти не е крива. Мисля, че проблема е в ръчките на спирачките, защото съм с дълги, а ми се струва, че късите имат доста по-голям ход. Прав ли съм и ако си сложа къси ще се оправи ли работата?
[/quote]

напротив - по-дългите лостчета осигуряват повече спирачна сила от късите.
явно проблемът ти е другаде - провери добре ли опират накладките о шината (каплата) - трябва да опират с цялата си страна едновременно; ако са добре сложени и не спират може да помислиш за смяната им.

едит: SPA ме изпреварил дорде се намотам :D
:beer:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Corp » Сря Ное 01, 2006 8:59 am

Ясно ми е, че по-голямото рамо дава повече сима, но тазо сила е нужна за по-старите спирачки, V-Brake-а се натиска достатъчно леко, а и всички колела с такива спирачки са с къси ръчки. Иначе всичко е добре настоено, накладките са нови и чисти. Каплата също е чиста.
Но аз може би не обясниха както трябва. Сигурно понеже каплата ми е малко крива (съвсем малко), ако затегна спирачката така, че да спира се опира в каплата. А ако я направя да не се опира тогава не спира добре. И понеже хода на дългите ръчки е 1.7 см., а на късите 3 см. (според моето измерване) си помислих, че ще мога да наглася накладките да са достатъчно далече, но когато натисна да спира добре.
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот F1-MAN » Сря Ное 01, 2006 10:03 am

[quote="Corp"]

Ясно ми е, че по-голямото рамо дава повече сима, но тазо сила е нужна за по-старите спирачки, V-Brake-а се натиска достатъчно леко, а и всички колела с такива спирачки са с къси ръчки. Иначе всичко е добре настоено, накладките са нови и чисти. Каплата също е чиста.
Но аз може би не обясниха както трябва. Сигурно понеже каплата ми е малко крива (съвсем малко), ако затегна спирачката така, че да спира се опира в каплата. А ако я направя да не се опира тогава не спира добре. И понеже хода на дългите ръчки е 1.7 см., а на късите 3 см. (според моето измерване) си помислих, че ще мога да наглася накладките да са достатъчно далече, но когато натисна да спира добре.
[/quote]


Правилно си помислил :)
Вземи си лостчета за V-Brake иначе настройката на спирачката, както сами си открил, ще ти бъде трудна.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tailor » Сря Ное 01, 2006 6:54 pm

Има голяма вероятност да се подобри работата на спирачката с нови лостчета.

Старите (по-дългите) вероятно са за кантарни спичачки, а ако са и пластмасови - още по-зле.
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот did » Сря Ное 01, 2006 7:01 pm

Аз съм карал дълго време с лостчета за кантарчета (стари Аливио, комбинирани с командите) и V-brake. Няма никакъв проблем със спирачната сила, даже напротив - спират си отлично. Трябва обаче каплата да е ИДЕАЛНО права, калодките да са ИДЕАЛНО настроени много близо до шината и бронята и жилото да са качествени.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mih » Сря Ное 01, 2006 8:38 pm

@did - :thumbu:
и аз съм карал така и спирането беше по-добро, отколкото като смених лостчетата (Деоре) с по-къси (Асера).
По принцип се препоръчва след слагане на V-brake да се сложат по-къси лостчета не за друго, ами именно защото с по-дългите лостчета спирачната сила е по-голяма и има по-голям риск за нежелано прехвърляне през кормилото.
Според мен проблемът идва основно от накладките - особено ако са евтини и от неизвестна марка.
Ако обаче лостчетата са калпави и са пластмасови и се гънат, тогава определено си струва да се сменят - може да е И от тях в крайна сметка.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот klmn » Сря Ное 01, 2006 9:04 pm

Ако си зел В-брейк от 5лв на пазара,забрави да го настроиш..(лесно)
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Corp » Сря Ное 01, 2006 10:14 pm

Лосчетата са пластмасови, доста стари и малко се клатят; броните са на същата възраст, а жилото е ново и е намазано с масло. Спирачката е Vuelta, пластмасова, един я свали от неговото колео отпред, аз си я сложих отзад. Накладките са нови (1лв./бр.).

Ако реша да си взема къси лостчета голяма разлика ли има в качеството м/у пластмасови и алуминиеви?
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Ное 01, 2006 10:18 pm

[quote="Corp"]

Лосчетата са пластмасови, доста стари и малко се клатят; броните са на същата възраст, а жилото е ново и е намазано с масло. Спирачката е Vuelta, пластмасова, един я свали от неговото колео отпред, аз си я сложих отзад. Накладките са нови (1лв./бр.).

Ако реша да си взема къси лостчета голяма разлика ли има в качеството м/у пластмасови и алуминиеви?
[/quote]

Е па с това да беше почнал... Защо ни караш да гадаем къде е проблема, като ти сам си го знаеш?

Естествено, че пластмасовите лостчета са за изхвърляне, но не са само те проблем. С пластмасова спирачка и стара броня и жило, ако ще и лостчета за 100 лева да сложиш, разлика съществена няма да има.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Corp » Сря Ное 01, 2006 10:27 pm

[quote="did"]

[quote="Corp"]

Лосчетата са пластмасови, доста стари и малко се клатят; броните са на същата възраст, а жилото е ново и е намазано с масло. Спирачката е Vuelta, пластмасова, един я свали от неговото колео отпред, аз си я сложих отзад. Накладките са нови (1лв./бр.).

Ако реша да си взема къси лостчета голяма разлика ли има в качеството м/у пластмасови и алуминиеви?
[/quote]

Е па с това да беше почнал... Защо ни караш да гадаем къде е проблема, като ти сам си го знаеш?

Естествено, че пластмасовите лостчета са за изхвърляне, но не са само те проблем. С пластмасова спирачка и стара броня и жило, ако ще и лостчета за 100 лева да сложиш, разлика съществена няма да има.
[/quote]

Ами. Аз не съм имал и идея, че проблема може да се крие в бронята на жилото.
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Чет Ное 02, 2006 12:55 am

[quote="Corp"]

Лосчетата са пластмасови, доста стари и малко се клатят; броните са на същата възраст, а жилото е ново и е намазано с масло. Спирачката е Vuelta, пластмасова, един я свали от неговото колео отпред, аз си я сложих отзад. Накладките са нови (1лв./бр.).

Ако реша да си взема къси лостчета голяма разлика ли има в качеството м/у пластмасови и алуминиеви?
[/quote]

Ще ти отговоря като един научен работник (did). Цялата постановка е грешна и е наложително експеримента да започне отначало.

Това супер вариант:
[img]http://www.ridespot.net/images/bigspeed_dial_7_one.jpg[/img]
[url]http://www.ridespot.net/product_info.php?cPath=35_36_76&products_id=347&osCsid=ee350dc6c6cc7422d7580dbbeca666a9[/url]

[img]http://www.eshop-gorgona.com/catalog/images/BR-M760.jpg[/img]
[url]http://www.eshop-gorgona.com/catalog/product_info.php?cPath=31_68_69&products_id=159[/url]


Това е оптимален вариант:
[img]http://www.eshop-gorgona.com/catalog/images/BL-420.jpg[/img]
[url]http://www.eshop-gorgona.com/catalog/product_info.php?cPath=31_68_71&products_id=398[/url]

[img]http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/images/BR-M430-s.jpg[/img]
[url]http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/product_info.php?cPath=26_84&products_id=105[/url]

Това минимален:
[img]http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/images/logan_336ae.jpg[/img]
[url]http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/product_info.php?cPath=26_121&products_id=1077[/url]

[img]http://www.eshop-gorgona.com/catalog/images/Br-M421.jpg[/img]
[url]http://www.eshop-gorgona.com/catalog/product_info.php?cPath=31_68_69&products_id=161[/url]
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Corp » Чет Ное 02, 2006 12:19 pm

Аз всъщност нямам намерение да сменям и спирачката, но иначе от поста ти разбирам, че определено трябва да се ориентирам към алуминиеви лостчета.
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Чет Ное 02, 2006 1:13 pm

[quote="Corp"]

Аз всъщност нямам намерение да сменям и спирачката, но иначе от поста ти разбирам, че определено трябва да се ориентирам към алуминиеви лостчета.
[/quote]

Ами аз лично не бих направил тази грешка.... Или сменяй и двете или нищо.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Чет Ное 02, 2006 1:18 pm

[quote="SPA"]

Или сменяй и двете или нищо.
[/quote]

трите - и бронята.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот tailor » Чет Ное 02, 2006 3:15 pm

[quote="SPA"]

[quote="Corp"]

Аз всъщност нямам намерение да сменям и спирачката, но иначе от поста ти разбирам, че определено трябва да се ориентирам към алуминиеви лостчета.
[/quote]

Ами аз лично не бих направил тази грешка.... Или сменяй и двете или нищо.
[/quote]
Малко сте крайни - човека приготвил 5лв, а вие се опитвате да го набутате с 40 :roll2:
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот SPA » Чет Ное 02, 2006 3:43 pm

[quote="tailor"]
Малко сте крайни - човека приготвил 5лв, а вие се опитвате да го набутате с 40 :roll2:
[/quote]


Да го набутваме? Напротив обратното - искаме да му спетим 5 лв. Пък и защо са му спирачки. Ей на виж ги БееМХИКС[size=67]-рите[/size] те и без спирачки карат.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alpina » Чет Ное 02, 2006 5:17 pm

С тия калодки от левче броя каква спирачна слила може да очакваш, не че всичко останало е ок, ама поне от това можеше да не пестиш.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Corp » Чет Ное 09, 2006 6:27 pm

Попадна ми едно старо късо лостче, днес го сложих експерентално и разликата беше от земята до небето. Въпреки, че спирачката въобще не беше настроена и от едната страна имаше около полвин сантиметър разтояние (от другата по-малко).
Обаче не можах да си намеря алуминиеви лостчета с черна основа, а ако целите са сиви ще бъде голяма цигания с мойто черно колело, с черни капли и кормило. Имаше само на едно място ама ония дядка продава всичко много скъпо и от него няма да взимам. И като гледам май ще си взимам плстмасови. И също така май въобще няма да ми трябват нови накладки, челюсти или брони.
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Чет Ное 09, 2006 6:38 pm

[quote="Corp"]

ако целите са сиви ще бъде голяма цигания с мойто черно колело, с черни капли и кормило.

...И като гледам май ще си взимам плстмасови.
[/quote]


Прав си, трябва да се борим с циганията по всички възможни начини, пък ако ще при борбата да си счупим главата в някое дърво.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Corp » Чет Ное 09, 2006 8:09 pm

[quote="did"]

[quote="Corp"]

ако целите са сиви ще бъде голяма цигания с мойто черно колело, с черни капли и кормило.

...И като гледам май ще си взимам плстмасови.
[/quote]


Прав си, трябва да се борим с циганията по всички възможни начини, пък ако ще при борбата да си счупим главата в някое дърво.
[/quote]

Абе за задна спирачка какво повече от това да кове искаш? И с пластмасовите кове. А и разликата в качеството едва ли е 50-100%.
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Чет Ное 09, 2006 8:49 pm

[quote="Corp"]



Абе за задна спирачка какво повече от това да кове искаш? И с пластмасовите кове. А и разликата в качеството едва ли е 50-100%.
[/quote]

Юхууу :fight:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот kotka12 » Чет Ное 09, 2006 9:00 pm

мноо ясно, че трябва да кове, хем яко да кове
то по тва се познава яката задна спирачка - веднага кове

:clap:

случка в един магазин, цитиран съвсем наскоро във форума и сочен за пример
познат си купува колело, като съответно се маха предната евтина дискова спирачка и се заменя с V brake. Понеже задният V brake по-качествен, аз казвам на механика в магазина да го сложи отпред. Той ме поглежда учудено /и леко презрително/ и казва : "Бе ти луд ли си, задната спирачка е много по-важна, защото трябва да кове"
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот klmn » Чет Ное 09, 2006 9:11 pm

[quote="bluskanie"]

[quote="Corp"]



Абе за задна спирачка какво повече от това да кове искаш? И с пластмасовите кове. А и разликата в качеството едва ли е 50-100%.
[/quote]

Юхууу :fight:
[/quote]
:rofl::rofl:..фиуу..:headach::headach::eek:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Corp » Чет Ное 09, 2006 10:24 pm

Абе то човек да не си задеде въпроса. Тук май колоездачи няма, само комици. Има два-три смислени и полезни отговора, другите са глупости на поразия.
А знам, че предната има по-голяма ефективност при спиране обаче каплата ми не струва и предната спирачка почти никва работа не върши.
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Чет Ное 09, 2006 11:08 pm

[quote="Corp"]

Абе то човек да не си задеде въпроса. Тук май колоездачи няма, само комици. Има два-три смислени и полезни отговора, другите са глупости на поразия.

[/quote]

Ааа, комици има, ама и ти добре се вписваш. Отговори ти се повече от адекватно, но ти спориш с тези, които ти отговарят. Кво очакваш? С пластмасови лоШчета няма истинско спиране, точка. Щом не ти е нужно обаче истинско спиране... купуваш ПВЦ и заминааш...в буквален смисъл ахаха :rofl:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот Corp » Чет Ное 09, 2006 11:30 pm

[quote="bluskanie"]

[quote="Corp"]

Абе то човек да не си задеде въпроса. Тук май колоездачи няма, само комици. Има два-три смислени и полезни отговора, другите са глупости на поразия.

[/quote]

Ааа, комици има, ама и ти добре се вписваш. Отговори ти се повече от адекватно, но ти спориш с тези, които ти отговарят. Кво очакваш? С пластмасови лоШчета няма истинско спиране, точка. Щом не ти е нужно обаче истинско спиране... купуваш ПВЦ и заминааш...в буквален смисъл ахаха :rofl:
[/quote]

С тея които ми отговарят като теб споря.
Аз казах, че имаше няколко свястни отговора.
Това, че няма "истинско" спиране е пълна глупост. Карал съм колела със съвсем обикновенни пластмасови спирачки и лостчета, и си спират перфектно. Достатъчно за да ти кове задната гума и да се преобърнеш ако натиснеш предната докрай. Няма да ги подлагам на чак толкова тежки условия, ще ми свършат работа. А и нали вече съм го изпробвал и знам, че върши работа.
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Чет Ное 09, 2006 11:40 pm

Ми купи си ПВЦ и въпроса се изчерпва, нали? Но ако решиш да КАРАШ ги смени, защото следващата ти тема ще е: "вчера си счупих канчето... Прав ли съм ако все пак опитам да карам колело отново...?" Нал ме разбираш? Само не ни убеждавай, че с пластмасовите лостчета се спира не по-зле... Ае легай си, че ше се предОбриш...

:buck:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот Corp » Пет Ное 10, 2006 12:25 am

[quote="bluskanie"]

Ми купи си ПВЦ и въпроса се изчерпва, нали? Но ако решиш да КАРАШ ги смени, защото следващата ти тема ще е: "вчера си счупих канчето... Прав ли съм ако все пак опитам да карам колело отново...?" Нал ме разбираш? Само не ни убеждавай, че с пластмасовите лостчета се спира не по-зле... Ае легай си, че ше се предОбриш...

:buck:
[/quote]

Просто незнам как да ти обесня, че си спира перфектно дори с това старо пластмасово лостче и ненастроена спирачка. Някои хора май доста са падали по глава от колелото.

Някой ще ми каже ли какъв е големия + на алуминиевите лостчета.
Corp
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 07, 2006 3:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта