Singlespeed от рамо на V-Brake, как?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Singlespeed от рамо на V-Brake, как?

Мнениеот bruce » Нед Окт 22, 2006 7:57 pm

Ами, мисля , че заглавието описва темата доста ясно. Интересно ми е как може да се направи сингълспийд от В-Брейк и дали трябва да се закупи нова главина или въобще нещо ново. Благодаря!
Аватар
bruce
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 16, 2006 8:50 pm

Мнениеот SPA » Пон Окт 23, 2006 12:18 am

[quote="bruce"]

Ами, мисля , че заглавието описва темата доста ясно. Интересно ми е как може да се направи сингълспийд от В-Брейк и дали трябва да се закупи нова главина или въобще нещо ново. Благодаря!
[/quote]

Извинявай приятел, ама наиситна е трудно да се проумее как от това:
[img]http://www.sheldonbrown.com/images/vbrake-overall.jpg[/img]
ще стане това:
[img]http://www.m-gineering.nl/ss-conv.jpg[/img]
???
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот afterburner » Пон Окт 23, 2006 12:24 am

Той иска от това:
[img]http://www.sheldonbrown.com/images/vbrake-overall.jpg[/img]

да стане това:
[img]http://afterburner.ddns.cablebg.net/gallery/bike/georgi_singulator//DMC_0022.JPG[/img]
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Пон Окт 23, 2006 12:38 am

[quote="afterburner"]

...
[/quote]

Хмм ... усетих се какво иска, но малко след като вече бях написал отговора. Но според мен може малко да се поработи по начина на задаване на въпроса.... :)

Само не знам до колко пружината на рамото ще устиска натоварванията на веригата. Ама явно става....
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пон Окт 23, 2006 5:25 am

Интересно, интересно... Обаче така като го гледам си мисля че дори и пружината на спирачката да не е достатъчно силна би трябвало да може да й се добави една нормална цилиндрична пружина отгоре, която в единия край да опира в ухото на рамката (иска си съответната планка де, нищо сложно обаче), а в другия да лежи върху плоската повърхност на рамото на спирачката, като и в двата края се центрова около болтове с подходящите размери... Накой смелчага наема ли се да го пробва? ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bruce » Пон Окт 23, 2006 6:12 am

@afterburner: Да, именно това искам да стане. Трябва ли да се купи нова главина или е възможно просто да се сменят венците с 1?
Аватар
bruce
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 16, 2006 8:50 pm

Мнениеот Windstream » Пон Окт 23, 2006 8:27 am

bruce, нова главина съвсем не е необходима, това което ти трябва са две дистанционни втулки (спейсъри) като тези черните от двете страни на венеца на тази снимка която SPA постна:
[img]http://www.m-gineering.nl/ss-conv.jpg[/img]

Иначе рамото от спирачката се захваща за ухото на рамката на мястото на дерейльора, така че може да си го караш с каквато си щеш главина.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bruce » Пон Окт 23, 2006 8:36 am

Благодаря ти много! А няма нужда рамото да е от някаква космическа спирачка , нали? Най обикновен В-Брейк като да кажем Avid Single Digit 3?
Аватар
bruce
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 16, 2006 8:50 pm

Мнениеот ddevil » Пон Окт 23, 2006 8:53 am

[img]http://www.picvalley.net/u/40/39889_850.JPG[/img]

Ето това е идея също ако пружинката не става:^:.С дължината на болта определяте колко да е опъната веригата-смисъл края на болта опира в рамката и с помоща на двете гайки от двете страни на v-brake-а,пречи на v-brake-а да се премести нагоре(веригата да се отпусне) а надолу не може да отиде защото веригата не може да се разтегне:I
Офф...и аз не мога да го обясня както трябва но надявам се сте/си раъбрал какво имам впредвид,ако има някой рабрал моля да го обясни както трябва защото май не е много ясно моето обяснение:beer:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот SPA » Пон Окт 23, 2006 9:07 am

[quote="Windstream"]

bruce, нова главина съвсем не е необходима, това което ти трябва са две дистанционни втулки (спейсъри) като тези черните от двете страни на венеца на тази снимка която SPA постна:
...
[/quote]

Между другото на сайата [url]http://www.m-gineering.nl[/url] има доста интересни решения:
[img]http://www.m-gineering.nl/articwiel.jpg[/img]

[img]http://www.m-gineering.nl/koffer2.jpg[/img]
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот afterburner » Пон Окт 23, 2006 9:42 am

[quote="Windstream"]

Интересно, интересно... Обаче така като го гледам си мисля че дори и пружината на спирачката да не е достатъчно силна би трябвало да може да й се добави една нормална цилиндрична пружина отгоре, която в единия край да опира в ухото на рамката (иска си съответната планка де, нищо сложно обаче), а в другия да лежи върху плоската повърхност на рамото на спирачката, като и в двата края се центрова около болтове с подходящите размери... Накой смелчага наема ли се да го пробва? ;)
[/quote]


О, повярвай ми, поне на тези М420/М430 спирачки на Шимано пружините са достатъчно яки. Аз съм с такъв обтегач и ролка от Shiftguide на Truvativ обаче, която е доста по-тежка от тази на снимката и при разни сътресения има доста по-голям импулс... и се случва при по-силен удар горната част от веригата да стигне до рамката (което също е супер рядко, но аз искам да съм си сигурен) и за това на въпросното място, където ти предлагаш да има още една пружинка съм сложил болт, на чиято глава има залепен гумен тампон действащ като буфер, ограничаващ хода на самото рамо. Действа безотказно, лесно се регулира и е много тихо.
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пон Окт 23, 2006 9:45 am

[quote="ddevil"]

Ето това е идея също ако пружинката не става:^:.С дължината на болта определяте колко да е опъната веригата-смисъл края на болта опира в рамката и с помоща на двете гайки от двете страни на v-brake-а,пречи на v-brake-а да се премести нагоре(веригата да се отпусне) а надолу не може да отиде защото веригата не може да се разтегне:I
Офф...и аз не мога да го обясня както трябва но надявам се сте/си раъбрал какво имам впредвид,ако има някой рабрал моля да го обясни както трябва защото май не е много ясно моето обяснение:beer:
[/quote]

ddevil, това е много подобно на моята идея, само дето твоя стопорен болт в моя случай е заменен с доста масивна пружина. Сега ако някой се хване и да го направиии... ;)

SPA, тия са луди за връзване :D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот ddevil » Пон Окт 23, 2006 10:02 am

[quote="Windstream"]

[quote="ddevil"]

Ето това е идея също ако пружинката не става:^:.С дължината на болта определяте колко да е опъната веригата-смисъл края на болта опира в рамката и с помоща на двете гайки от двете страни на v-brake-а,пречи на v-brake-а да се премести нагоре(веригата да се отпусне) а надолу не може да отиде защото веригата не може да се разтегне:I
Офф...и аз не мога да го обясня както трябва но надявам се сте/си раъбрал какво имам впредвид,ако има някой рабрал моля да го обясни както трябва защото май не е много ясно моето обяснение:beer:
[/quote]

ddevil, това е много подобно на моята идея, само дето твоя стопорен болт в моя случай е заменен с доста масивна пружина. Сега ако някой се хване и да го направиии... ;)

SPA, тия са луди за връзване :D
[/quote]


Абе предположих аз по едно време че нещо приличат идеите ама:D А иначе аз това го видях на едно колело...:idea:На моето колело ролята на в-брейк я играе едно ХТ което е доста старичко но сменя перфектно за моите критерии:)

Ама да кажа че бях видял тва вариянта на това нещо-и двата бяха с ролки от оптегачи обаче единия беше доста несполучлив,защото човека явно искаше да мине още по тънко от купуването на 2 гайкии,един болт и малко ровене из старите неща и беше решил че и пластмасов в-брейк ще върши работа...да, ама не!:popcorn: така че избирайте внимателно рамото:thumb:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот Windstream » Пон Окт 23, 2006 10:26 am

[quote="ddevil"]

Абе предположих аз по едно време че нещо приличат идеите ама:D А иначе аз това го видях на едно колело...:idea:На моето колело ролята на в-брейк я играе едно ХТ което е доста старичко но сменя перфектно за моите критерии:)
[/quote]

Абе и аз имам един дерейльор специално подрязван за тази цел, ама той повече от скука беше направен отколкото от нужда, аз сингълспийд не карам и нямам намерени да започвам - 14 предавки ми идват доста по-добре от една.

[quote]
Ама да кажа че бях видял тва вариянта на това нещо-и двата бяха с ролки от оптегачи обаче единия беше доста несполучлив,защото човека явно искаше да мине още по тънко от купуването на 2 гайкии,един болт и малко ровене из старите неща и беше решил че и пластмасов в-брейк ще върши работа...да, ама не!:popcorn: така че избирайте внимателно рамото:thumb:
[/quote]

Все си мисля че тоя болт така "гол" не бива да се оставя, аз лично бих му сложил някаква пластмасова капачка там, където ще опира в рамката. Иначе за лост бих избрал V-brake с най-извратената форма която мога да намеря, някое старо Alivio или Deore примерно би било перфектно - по принцип колкото по-ъгловато, толкова по-кораво на усукване, усукване на товя място определено е нежелателно.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот MAN6 » Пон Окт 23, 2006 10:31 am

май започвам да се повтарям, но- особено за усуквания, умора на материала и т.н. - обърнете се към bikerider. но не по gsm, че много ще се набутате...
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Windstream » Пон Окт 23, 2006 11:03 am

[quote="MAN6"]

май започвам да се повтарям, но- особено за усуквания, умора на материала и т.н. - обърнете се към bikerider. но не по gsm, че много ще се набутате...
[/quote]

Хаха, прав си, $2.75/мин :bigeyes:

Иначе аз като съм отговарял на ddevil нито твоя, нито на afterburber постовете съм ви ги видял, ама така става като всичките писателстваме едновременно.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот ddevil » Пон Окт 23, 2006 11:05 am

[quote="Windstream"]

[quote="ddevil"]

Абе предположих аз по едно време че нещо приличат идеите ама:D А иначе аз това го видях на едно колело...:idea:На моето колело ролята на в-брейк я играе едно ХТ което е доста старичко но сменя перфектно за моите критерии:)
[/quote]

Абе и аз имам един дерейльор специално подрязван за тази цел, ама той повече от скука беше направен отколкото от нужда, аз сингълспийд не карам и нямам намерени да започвам - 14 предавки ми идват доста по-добре от една.

Все си мисля че тоя болт така "гол" не бива да се оставя, аз лично бих му сложил някаква пластмасова капачка там, където ще опира в рамката. Иначе за лост бих избрал V-brake с най-извратената форма която мога да намеря, някое старо Alivio или Deore примерно би било перфектно - по принцип колкото по-ъгловато, толкова по-кораво на усукване, усукване на товя място определено е нежелателно.
[/quote]


Разрал си ме погрешно може би-и аз си карам със скорости я...цели 8:Dтва с 1 скорост нещо не ми харесваше-карах около месец така защото нямах команда и беше ужасно...:bigmout:

А за болта ами може да се залепи нещо меко по рамката-примерно това което се навива на шосейните кормила и някава пластмасова "планка" да е под или над това "тиксо" да не го разваля така бързо...абе има много начини как да се предпази рамката, важното е да се избере най-трайния;)

[size=67]едит:гюделин май се казваше тва[/size]:O
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот bluskanie » Вто Окт 24, 2006 12:46 pm

[quote="Windstream"]

bruce, нова главина съвсем не е необходима, това което ти трябва са две дистанционни втулки (спейсъри) като тези черните от двете страни на венеца на тази снимка която SPA постна:
[img]http://www.m-gineering.nl/ss-conv.jpg[/img]


[/quote]

Предложения откъде да се намерят такива...?
И въпрос към всички... нужно ли е и спейсърите да са на шлици? Аз лично не виждам пречка да не са...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот afterburner » Вто Окт 24, 2006 1:08 pm

[quote="bluskanie"]


Предложения откъде да се намерят такива...?
И въпрос към всички... нужно ли е и спейсърите да са на шлици? Аз лично не виждам пречка да не са...
[/quote]


Всеки стругар може да ти врътне 2 спейсъра от алуминий за доста малко време и доста евтино, прост детайл са... аз планирам в скоро време да поръчам такива, но не 2, а по-голям брой, които да не са толкова широки, за да имам по-голям избор в корекциите на chainline-a.

От половин година карам с едно венче на главината и не съм забелязал каквото и да е нараняване по шлиците на freewheel-a, така че мисля, че няма никаква нужда от шлици по самите спейсъри, нищо че контактната площ м/у единично венче и freewheel-a е доста по-малка от колкото при цяла касета венци. А аз не е като да не товаря. :)
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Вто Окт 24, 2006 4:54 pm

Е, то ако е така, подходящата тръба от пазара ще свърши идеална работа...
А, иначе като се замислих... може тръбата да се капне към венчето, а от друга страна пак тръбата да се ковне с едно фино винтче да не бега от шлиците, ама си става гоуемио бай мангау :buck:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот PtD » Вто Окт 24, 2006 5:42 pm

[quote="afterburner"]
От половин година карам с едно венче на главината и не съм забелязал каквото и да е нараняване по шлиците на freewheel-a, така че мисля, че няма никаква нужда от шлици по самите спейсъри, нищо че контактната площ м/у единично венче и freewheel-a е доста по-малка от колкото при цяла касета венци. А аз не е като да не товаря. :)
[/quote]


Ами явно не е като толкова да товариш, аз карах 1 месец с леко нестегната касета и пораженията са очевидни. Затова силно препоръчвам шлици и на спейсърите и освен това ако може да се закрепи венецът към спейсърите - още по-добре!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот afterburner » Вто Окт 24, 2006 6:31 pm

[quote="PtD"]


Ами явно не е като толкова да товариш, аз карах 1 месец с леко нестегната касета и пораженията са очевидни. Затова силно препоръчвам шлици и на спейсърите и освен това ако може да се закрепи венецът към спейсърите - още по-добре!
[/quote]


В случая имах предвид при венче + спейсъри, които са здраво затегнати за главината, при наличие на луфт се подразбира, че след известно време се сбозава работата. Наистина, аз карайки стрийт не товаря толкова, колкото при траял, но повечето неща ги обръщам на педал, не със спирачка, което пак си товари... а съм ~90 килца :)

П.С. Сега се сетих, че ползвам специално венче за сингъл спийд и за X верига, което е ~2 пъти по-дебело от тези, които са от разглобени зъбчатки, тоест моето има по-голяма контактна повърхност... това може да обясни защо нямам проблеми :)
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Вто Окт 24, 2006 7:06 pm

;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот screamBoy » Вто Окт 24, 2006 11:10 pm

да имаш достъп до такъв венец 18 ??? моя е нормален за скорости (с ниски зъби) и не е най-както трябва, а се продават само до 17 :(((
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот assgiver » Сря Окт 25, 2006 12:16 am

Статичен му е майката!!!!:bouncy: Аз съм на статичен и нямам никакви проблеми :peace: Е вярно е че с пружина ти дава много по-добро опъване, но със статичния никога не ми е падала веригата факт! Понякога се отхлабва, но единственото, което му трябва е да се настъпи и готово:look:. А относно "дистанционните втулки" една pvc тръба със съответния диаметър (миля че беше ф34 вътрешно) те устройва ама перфектно

ПС: Ние с Павката и Георги ги знаем тия неща;)
не става само със спамене и пари !Трябва каране И АКЪЛ!!!.....
Аватар
assgiver
 
Мнения: 1206
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 10:55 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Сря Окт 25, 2006 10:32 am

[quote="assgiver"]

А относно "дистанционните втулки" една pvc тръба със съответния диаметър (миля че беше ф34 вътрешно) те устройва ама перфектно[/quote]

PVC-то е доста мек материал и използването му на място с такива натоварвания според мен е неоправдан риск - аз лично дори алуминиевите втулки бих ги заменил със стоманени, вярно че ще са по-тежки, но пък като се стегнат няма да има ни деформации, ни дявол. Е, разбира се не всички ценим кожата си еднакво ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот assgiver » Сря Окт 25, 2006 10:58 am

Не е така аз карах с pvc близо 3 месеца и нищо му нямаше и не само аз и afterburner кара с pvc и незнам да има проблеми. При това говорим за street каране със подобаващите му гадуси и фейкита които ако не беше здраво нямаше да издържи. Аз му казвам от личен опит че действа !
Изпитано е ;):agree:
не става само със спамене и пари !Трябва каране И АКЪЛ!!!.....
Аватар
assgiver
 
Мнения: 1206
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 10:55 pm
Местоположение: София

Мнениеот blgr » Сря Окт 25, 2006 10:59 am

Пробвай да си опънеш веригата без тези глупости :)

Вземи някаква зъбчатка от стари зъби, които са доста по широки, една верига за x от 3-4 лева и си направи едни спейсъри на стругар.

п.с. зъбчатката може да е от контра, но аз карах с една такава и има 3 чопчета, който я държат за шлица, и те се счупиха докато въртях...засилен и стана малко неприятно :)
blgr
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 14, 2006 8:44 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот username » Сря Окт 25, 2006 10:59 am

споредмен ПВЦ-то си е достатъчно здраво. Все пак там усилията са в съвсем друго направление. Тези спейсъри трябва само да държат зъбчатката в правилно положение.
А пък и за другото... когато си с 8-9 скорости всяка зъбчатка си работи поотделно, тоест площта на контакт между венеца и шлиците не се увеличава. Тва би трябвало да го знае всеки, който е разглобявал зъбен блок на шлици.Също така при СРАМ спейсърите между венците са пластмсови.
БОЗИЧКА - леко резлива...
Аватар
username
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 3:30 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот assgiver » Сря Окт 25, 2006 11:07 am

[quote="blgr"]

Пробвай да си опънеш веригата без тези глупости :)


[/quote]


Прав си! Мога да помогна с още личен опит : ако е с climber перфекто пасва на 32 зъба отпред и 15 отзад /което е идеална предавка за street/ с верига coolchain. Ако не е с climber и на други рамки може да го улучи точно но трябва да се позанимава малко:agree:
не става само със спамене и пари !Трябва каране И АКЪЛ!!!.....
Аватар
assgiver
 
Мнения: 1206
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 10:55 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта