Проблем с демонтаж на курбели

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с демонтаж на курбели

Мнениеот Manos » Сря Сеп 20, 2006 9:18 am

Имам едно старо колело, което започнах да разглобявам с цел да го поправя но имам един проблем - не мога да извадя курбелите. Явно доста здраво са се набили в средното движение, защото колкото и да се мъча не помръдват. Пробвах и с инструмент, но резбата на курбела е пълна помия и веднага се развали. Мислех си за някаква течност, която съм виждал да използват при отвиване на прекалено завити или ръждясали болтове но едно че незнам как се казва и от къде мога да си я взема, и второ че незнам дали ще ми помогне. Ако някой има идея ще му бъде благодарен да я сподели!
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот null » Сря Сеп 20, 2006 9:44 am

WD40 и инструмент за вадене на лагери би трабвало да свършат работа без поразии по резбата на самия курбел.
null
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 4:08 pm
Местоположение: София

Мнениеот Manos » Сря Сеп 20, 2006 9:47 am

Може ли да ми дадеш малко повече информация за тези два инструмента тъй като не съм чувал досега за тях и незнам как изглеждат и как се използват.
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот null » Сря Сеп 20, 2006 9:55 am

WD40 е спрей и се продава по железариите. не е скъп и върши работа.
а другото е един винт, който избутва оста от лагера докато три крака държат тялото на самия лагер. това също можеш да немериш в железариите. не ти трябва скъп инструмент ако ще го използваш само за това.
абе - първо напръскай с WD40, почакай малко и след това пак пробвай с чука. може и да не ти потрябва другия инструмент (нали имаш чук :)
null
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 4:08 pm
Местоположение: София

Мнениеот Manos » Сря Сеп 20, 2006 10:05 am

@null - мерси за отговора. Сега ще отскоча да видя дали мога да ги намеря тези неща и дано да стане с тях :)
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот did » Сря Сеп 20, 2006 10:49 am

[quote="Manos"]

@null - мерси за отговора. Сега ще отскоча да видя дали мога да ги намеря тези неща и дано да стане с тях :)
[/quote]


Manos, прочети във FAQ темите, свързани с демонтаж на курбели и тогава хуквай да купуваш джаджи от железариите!

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=3606

Другия път като имаш някакъв проблем, първо изчакай поне 2-3 човека да ти отговорят, преди да хукнеш да харчиш пари. Съветите на null не са адекватни. Има само един начин да извадиш курбели от оста със 100% сигурност, че няма да скапеш курбелите или оста. Това става със специален инструмент, който няма нищо общо с универсалните инструменти за вадене на лагери, продавани по железариите.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот null » Сря Сеп 20, 2006 11:04 am

Аз бих постъпил така. Имам си шлосерска работилница (не специализирана за велосипеди) със повечето необходими инструменти. И изненада ... в много от случаите (ако не във всичките с изключение на инструмента за задните венци и този за средното) стандартните инструменти си вършат работата. То вярно, че инструментите ми не са от Илиенци, ама чак пък специални ...
null
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 4:08 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Сеп 20, 2006 11:08 am

[quote="null"]

Аз бих постъпил така. Имам си шлосерска работилница (не специализирана за велосипеди) със повечето необходими инструменти. И изненада ... в много от случаите (ако не във всичките с изключение на инструмента за задните венци и този за средното) стандартните инструменти си вършат работата. То вярно, че инструментите ми не са от Илиенци, ама чак пък специални ...
[/quote]


В това, което казваш, няма нищо чудно. В повечето случаи универсалните инструменти вършат чудесна работа. Те затова са и универсални.

Ваденето на заял курбел от оста обаче не е от тези случаи.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Manos » Сря Сеп 20, 2006 11:20 am

@did - проблема е там, че както вече казах, резбата на курбела, на която се завива въпросния специален инструмент, е развалена и той не може да се навие. Ако беше толкова просто до сега да съм ги свалил. Между другото аз нямам "специален" инструмент, който да е купуван от магазин, а един приятел ми направи. Може да е скалъпен, но определно си върши работата при курбели с читава резба, но определно на тези, за които става въпрос, тя не е такава - едно че е мека и второ че още при първият опит да ги демонтирам забелязах че е наранена.

P.S. - Ако някой се интересува мога да покажа снимки на този "скалъпен инструмент" :)
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот did » Сря Сеп 20, 2006 11:23 am

[quote="Manos"]

@did - проблема е там, че както вече казах, резбата на курбела, на която се завива въпросния специален инструмент, е развалена и той не може да се навие. Ако беше толкова просто до сега да съм ги свалил.
[/quote]

Извинявай, не съм го прочел това. Моя грешка!

null, моля за извинение!

Аз също си имам "скалъпен" инструмент за вадене на курбели. Сам си го направих на един струг и върши работа, така че не си единствен и уникален в това отношение.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот null » Сря Сеп 20, 2006 11:29 am

И какво точно е по-различното при този инструмент.
И това за изваждане на лагери използва винт и това за вадене на курбели използва винт.
Обаче едното използва за контра каквото намериш а другото винта на средното.
Убеден съм, че ако го сложа на менгемето и малко по-леко подходя работата ще стане.
[b]Не отричам, че тези специални инструменти са доста удобни.[/b]
Но при наличието на други (не специални) инструменти също може да се свърши работата.
А какво имаш против WD40. Той си е за това.
null
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 4:08 pm
Местоположение: София

Мнениеот Manos » Сря Сеп 20, 2006 11:36 am

А това WD40 само така ли се води, или има и нещо друго, смисъл нещо то сорта на марка, производител или нещо друго. Питам защото незнам какво да кажа като отида в железарията:dunno:
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот killvanrea » Чет Авг 09, 2007 11:44 am

може ли да кажете как го направихте този инструмент и ако може снимки
[email protected]
GSM:0883470235
SkYpE:van_rea3579
Аватар
killvanrea
 
Мнения: 357
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Пон Сеп 04, 2006 7:29 pm

Мнениеот M1010X » Чет Авг 09, 2007 1:03 pm

WD40 си е WD40. Като кажеш в железарията: "Трябва ми WD40", най-вероятно ще те попитат за големина на разфасофката :) Мисля си, че е търговска марка... но не знам чия.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с демонтаж на курбели

Мнениеот MAN6 » Чет Авг 09, 2007 1:34 pm

Manos написа:Имам едно старо колело, което започнах да разглобявам с цел да го поправя но имам един проблем - не мога да извадя курбелите. Явно доста здраво са се набили в средното движение, защото колкото и да се мъча не помръдват. Пробвах и с инструмент, но резбата на курбела е пълна помия и веднага се развали. Мислех си за някаква течност, която съм виждал да използват при отвиване на прекалено завити или ръждясали болтове но едно че незнам как се казва и от къде мога да си я взема, и второ че незнам дали ще ми помогне. Ако някой има идея ще му бъде благодарен да я сподели!


ако не си разкостил цялото колело- иди покарай малко, като преди това развиеш болтовете на курбелите. и разбира се- бъди готов за тяхното изненадващо падане ;)
ако и тогава не паднат- приложи груба сила :bowdown: :rofl: ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот nikitoMTB » Чет Авг 09, 2007 1:50 pm

:agree: по едно предажане даваха,че колата премахва ръждата
Аватар
nikitoMTB
 
Мнения: 1011
Рейтинг: 1804
Регистриран на: Нед Май 20, 2007 11:08 am
Местоположение: Шумен/София

Мнениеот Lazy » Чет Авг 09, 2007 1:57 pm

killvanrea написа:може ли да кажете как го направихте този инструмент и ако може снимки


http://www.parktool.com/products/detail ... em=CCP%2D4

Иначе за курбела, вземи чука и лекичко го почукни отляво - отдясно, перпендикулярно на остта. Това е конус и заклинва яко, но така излиза.
Ако имаш скоба, можеш първо да натегнеш скобата и ако не илзиза, започваш да почукваш без да охлабваш скобата.
Търпение и силна храна и излиза
Lazy
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Сеп 30, 2004 1:15 pm

Мнениеот xborox » Пет Авг 10, 2007 8:28 am

Ако смяташ да хвърляш курбелите, лесно се оправя ситуацията (ако става дума за това, ще напиша в темата при следващи постове). Ако ще ги пазиш и искаш да ги извадиш, е тогава е трудно. Може би най-разумният вариант е каране при развити болтове, но забрави за почукванията по курбела, венците и т.н. Инструмента за вадене на лагери (май дорник му се викаше) също не мисля, че е много добра идея заради венците, ама определено е по-добре от чука.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Lazy » Пет Авг 10, 2007 8:54 am

Извинявай, не разбирам защо карането с охлабени болтове е по-добро от почукване отстрани на курбела?
Карането, като се поразхлопа сглобката според мен крие доста сериозна опасност да позакръглиш и квадрата на остта и да смениш после и нея
Lazy
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Сеп 30, 2004 1:15 pm

Мнениеот bikerider » Пет Авг 10, 2007 9:30 am

Lazy написа:Извинявай, не разбирам защо карането с охлабени болтове е по-добро от почукване отстрани на курбела?
Карането, като се поразхлопа сглобката според мен крие доста сериозна опасност да позакръглиш и квадрата на остта и да смениш после и нея


Да бе да, как ли не... я помисли кое от какъв материал е...

карането без болтове е наистина добър съвет :agree:
ама внимателно, че :fight:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот killvanrea » Пет Авг 10, 2007 9:33 am

ми проблема е там че искам да си запазя курбелаа с почукване нестава :bawling:
[email protected]
GSM:0883470235
SkYpE:van_rea3579
Аватар
killvanrea
 
Мнения: 357
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Пон Сеп 04, 2006 7:29 pm

Мнениеот jivkonik » Пет Авг 10, 2007 10:11 am

killvanrea написа:ми проблема е там че искам да си запазя курбелаа с почукване нестава :bawling:

Курбела с повредената му резба за какво ти е?! При следващ монтаж пак ще стане неразглобяем и ще имаш същите ядове! :dunno:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот xborox » Пет Авг 10, 2007 12:28 pm

Досега никога не съм видял свален с почуквания курбел със здрави и ненакривени венци. Не на малко опити съм бил свидетел. А с много внимателно каране и свалени фиксиращи болтове съм се справял, макар и трудно. Въпросът обаче е следният: Защо трябва да се пазят курбели с прецакана резба особено ако не са от висок клас. Като гледам цялата тема, не вярвам да са някои супер скъпи.
Аватар
xborox
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 9:37 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Авг 10, 2007 1:14 pm

jivkonik написа:Курбела с повредената му резба за какво ти е?!


За същото, за което служат възстановените капачки за буркани и чорапогащниците с уловени бримки...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Пет Авг 10, 2007 6:34 pm

Абе,пич,ти флекс нямаш ли? :D :D
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта