Освен желанието: Как да се спускаме по технични...

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Освен желанието: Как да се спускаме по технични...

Мнениеот Admin » Чет Сеп 14, 2006 12:42 am

Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Nymphetamine » Чет Сеп 14, 2006 8:08 am

На мен лично статията ще ми е особено полезна. Готина е както останалата част от поредицата. :)
Има само една грешчица в раздел "Стръмни наклони" - предпоследния абзац, втори ред, в скобите - "въшите очи". ;)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Сеп 14, 2006 8:38 am

Добре, добре:clap:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Чет Сеп 14, 2006 9:33 am

Хъм... Абе това със "падовете" е някак си оферта за малките(до около 1.5м) падове ама за по-големите, ако се следва стриктно тая техника, без да "чувстваш" от вътре както трябва да стане и т.н. в 95+% от случаите си се пребил...
За по големите си трябва или тренинг или "вътрешно усещане" за какво иде реч...Иначе... МНОГО ЛОШО...А пък ако още не чувстваш колелото като част от тебе - просото няма смисъл да се пробваш даже...
Иначе статия си я бива :) :beer:

PS: Абе най-важно е колелото(като разпределение на тежеста отпред/отзад и като цяло) и скоростта(бърза/бавна/средна). В зависимост от тези случай - различна техника. Няма 100% правилно за всяка ситуация. Роля има и самия наклон де... Доста си е сложно. Но за малките падове - ИДЕАЛНО е обяснено.
Аз например имам едни стълби и... един "пад" по около 50см и 1м и на тях се опитвах с MАКСИМАЛНО малка скорост да падна на 2 гуми... Смисъл идеята е да се тренира на малките... експериментира... Важен е резултата а не опита...
:beer:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 14, 2006 9:43 am

Shady, ако не си разбрал, става дума за технично каране, а не технично летене...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Shady™ » Чет Сеп 14, 2006 9:46 am

[quote="bikerider"]

Shady, ако не си разбрал, става дума за технично каране, а не технично летене...
[/quote]

Аааа...Идеята на тоя раздел(дето говоря) е за скоковете/падовете.А останала част си е за технично каране. Но при тях(падовете) ако не си техничен - няма да ти остане техника/тяло за останала част oт трасето. Просто си говоря/обсъждам :beer:.
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот bluskanie » Чет Сеп 14, 2006 9:52 am

:thumbu:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 14, 2006 9:53 am

[quote="Shady™"]

Хъм... Абе това със "падовете" е някак си оферта за малките(до около 1.5м) падове ама за по-големите, ако се следва стриктно тая техника, без да "чувстваш" от вътре както трябва да стане и т.н. в 95+% от случаите си се пребил...
[/quote]

Добре, тогава би ли споделил как според теб би трябвало да се скача от "по-големите" падове и защо човек да се пребие???? Нали именно това е целта на статията - как човек да не се пребие??? Явно имаш възражения, би ли посочил точно кое и как би попречило на някой да скочи над пад??? Не съм особено скачач, но според скромното ми мнение всичко в статията е ок. Не знам де, може ти като по-виден дробаджия да знаеш некви advanced техники, ти ще кажеш :)

[quote="Shady™"]
За по големите си трябва или тренинг или "вътрешно усещане" за какво иде реч...Иначе... МНОГО ЛОШО...
[/quote]

Например комоцио :spin:

[quote="Shady™"]
А пък ако още не чувстваш колелото като част от тебе - просото няма смисъл да се пробваш даже...
[/quote]

Просото ти си мъж и чувстваш колелото като част от себе си, разбрах те, не се притеснявай ... :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Shady™ » Чет Сеп 14, 2006 10:02 am

Еми ако си съгласен със техиниките за скачане от ниските падове и смяташ че като си прочел статията може да се метнеш от доста по високи места - с удоволствие ще дойда да гледам как го правиш и повече НИКОГА няма да отварям тема за техники при дропене и т.н. Навит ? Защото така на думи всичко е лесно и просто... А на практика...дали ?!
Принципно ти сам каза че НЕ скачаш. Така че нищо лично но - непиремам забележки от хора които не се занимават с такъв стил и т.н. ... Бих взел забележка от някой който е скачал от високо и да осбъдиме нещата...
Но наистина всичко зависи от вътрешна нагласа + как си чувстваш колелото. Аз например с леко колело НЕМОГА да скачам. Дай ми обаче какво и да е (марка модел и т.н. ) колело над 22кг и съм вече "в свои води". Да не гоовим че ако тръгнал да скачаш с мисълта - ще паднeш - ти ще си като дърво и сдухан и НАИСТИНА ще паднеш.
Това е на ПРАКТИКА. Ако не - обориме, ама не със думи/лекция а с действия... На думи всички можем и знаме ;)
:beer:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот bluskanie » Чет Сеп 14, 2006 10:07 am

И все пак не разбрах, по какво се различава техниката при скачане от малко падове, от тази при големите? Щото аз съм скачал от метър - метър и половина и техниката описана в статията си важи в общи линии... обясни ни какво да правим, като ни се наложи да дропнем от 3 и нагоре метра?
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот Alien » Чет Сеп 14, 2006 10:08 am

Аз лично не съм съгласен с едно-две неща, но за тях ще пиша по-късно.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Сеп 14, 2006 10:13 am

[quote="Alien"]

Аз лично не съм съгласен с едно-две неща, но за тях ще пиша по-късно.
[/quote]
Да, ама за теб гравитацията не вАжи:D:beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Чет Сеп 14, 2006 10:22 am

[quote="bluskanie"]

И все пак не разбрах, по какво се различава техниката при скачане от малко падове, от тази при големите? Щото аз съм скачал от метър - метър и половина и техниката описана в статията си важи в общи линии... обясни ни какво да правим, като ни се наложи да дропнем от 3 и нагоре метра?
[/quote]

Да при нсиките съм 100% съгласен със тебе и Любо.
А за високите - по горе съм написал.. одста комплексно е. Па и при по-малките шанса да паден е със ПЪТИ по-малък. Защото разтоянието от ръба до приземяването е МАЛКо и колелото неможе да направи кой знае какъв пирует (освен ако не дропиш с бавна скорост и не дръпнеш доста/или пък поне мналко).
Докато при големите - ако си паникьосан и уплашен - ти си като статуя - излиташ и каквото стане. Всичко пред теб ти става все едно си си затворил очите и незнаеш какво става.
Винаги трябва да си обаче леко притеснен. Значи има няколко зависимости. Ако си НАПЪЛНО спокоен - тогава нямаш адреналин па и се чувстваш че това не ти е проблем и т.н. - Но при приземяването, понеже си спокоен и уверен и поради липсата на адреналин си по-отпуснат и може да ти поддадат ръцете и да се пребиеш... Ако обаче си уплашен "до смърт" - е все едно си вързал кукла на колелото и си я засилил... Същия е ефекта.
Трябва ти едно средно положение - да знаеш че си готов, но да очакваш всичко. Дълго оглеждане, да прецениш какво МОЖЕ да стане и как да го предотвратиш и т.н. И е важо да имаш поне малко адреналин.
А при малките скокове само ОГОРМНИ грешки водят до падане, а по малките - до некомфортно приземяване.
И както казах трябва да чустваш колелото като част от тебе и да знаеш как ще реагира. Тогава вече ще знаеш и как да скочиш и т.н.
Много е комплексно - почва, ъгъл на излитане и на приземяване,разтояние излитане-приземяване тегло на колелото и психическа подготовка. Според всичко това зависи и самия скок.
Ако трябва да се пише/обяснява за всяко колело и условия как трябва да става - това ще бъде една доста дълга статия с доста страници.
Иначе ако имаш "DOUBLE DOWN" - може да видиш на на 11:25 минута - какво става с ТЕХНИКАТА за ниски дропове ако се изпълнява дословно....
Това е едно нагледно доказателство че тая техника за ниските - не е приложима във големите.
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот did » Чет Сеп 14, 2006 10:23 am

Admin, не трябваше да засягаш темата с дроповете в поредицата "Освен желанието"!

Може пет страници с полезна информация да има в статията, обаче щом си си наумил на дропаджия акъл да наливаш чрез писмено слово, сам си си виновен, ако тая тема стане 10 страници и единственото, което се обсъжда, е как се дропи от 4 метра (нищо че това въобще не е предмет на статията).

Shady ти го каза в прав текст - XFR е територия само за посветени. Това не е стил, това е нещо като секта. Там колкото и да четеш, полза няма, ако не прилагаш "великите практики". Знанията най-често идват свише, под формата на внезапни просветления след комоцио. Друг начин да придобиеш знания е да копаш в Младост. Това е едно много добро упражнение!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 14, 2006 10:29 am

[quote="Shady™"]

Еми ако си съгласен със техиниките за скачане от ниските падове и смяташ че като си прочел статията
[/quote]


Първо в статията не става дума за високи падове, защото това вече не е каране, а дропене. Така че не ми пробутвай тия...

Второ, недей да шикалкавиш, а дай добро и разумно допълнение към статията - ти кажи как да дробим от високо. Питам те именно щото не дробя от 5 метра. Щом приемаш думите ми като критика към теб, тогава моля да ме разпердушиниш с точни и прецизни аргументи - кое кога как и така нататък, а не да ми обясняваш колко видите ли било сложно. Обясни го като за лаик като мен.

После, освен, че бих желал да споделиш как ти правиш дроб от >1.5 метра и защо точно смяташ, че техниките в статията са непригодни за това, бих желал и да предложиш съответна друга техника за статията на Любо като допълнение. Сега ясно ли ти е? Ако си наистина майстор на дроповете, какво имаш за криене?

Alien също ще те допълни и така...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Shady™ » Чет Сеп 14, 2006 10:35 am

Значи аз съм НАПЪЛНО на 100% съгласен с техниките за малките падове. Това няма спор. И аз така правя при малки падове.
За големите - по горе написах абсолютно всичко нужно и повече няам да се обаждам. :)
Това е. :beer:
@did - незнам защо се заяждаш сега с мене ?!
А комоциото ми е от така да се каже "streer riding" а не от дропове. Да чукна на дърво, но засега не съм падал от дроп...
И тва комоцио се получи от доста фактори събрани на веднъж:
Завоите преди стълбите, бях изморен, не бях карал от 2 седмици, имаше неква тъпа локва, едвам се излиташе под права линия и аз пък и "x-up" направих, едва стигаше скороста за да прелетиш и т.н и т.н. и стана....
Това е...
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот did » Чет Сеп 14, 2006 10:38 am

[quote="Shady™"]

@did - незнам защо се заяждаш сега с мене ?!
[/quote]

Щото като чета какви ги пишеш, и без да съм врачка мога да ти предскажа скорошно следващо комоцио.

Беше се пооправил малко след онова падане, но сега ...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bluskanie » Чет Сеп 14, 2006 10:38 am

[quote="Shady™"]

И тва комоцио се получи от доста фактори събрани на веднъж:
Завоите преди стълбите, бях изморен, не бях карал от 2 седмици, имаше неква тъпа локва, едвам се излиташе под права линия и аз пък и "x-up" направих, едва стигаше скороста за да прелетиш и т.н и т.н. и стана....
Това е...
[/quote]

Не забравяш ли нещо съществено? :)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот airborneone » Чет Сеп 14, 2006 10:41 am

Първо и аз се надявам хубавата статия или поскоро коментарите по нея да станат малко по- полезни!
Второ не съм запознат с материята за дропенето и няма да я коментирам, не виждам и смисъл при условие, че дропаджиятА си знае за себе си!
Трото [size=100][color=red]единственото[/color][/size] с което не съм съжласен е за скоковете: "И в двата случая е абсолютно задължително да не пипате спирачките, затова най-добре дръжте кормилото с всички пръсти"
Няколко пъти ми се е случвало да дръпна прекалено много предницата и да забравя за краката. В такива случаи едно от малкото спасения за начинаещите карачи е да стиснат задната спирачка, което няма как да се случи ако държат кормилото с всички пръсти.
П.П.
Статията е супер, много благодаря.:beer:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Сеп 14, 2006 10:41 am

Само да напомня: Статията, която обсъждаме, не е за това как се дропи 5 метра, а как се КАРА по технични участъци.

Статия за това как се дропи от 5 метра на български няма смисъл да се пише. Не е смислено да се хвърля толкова труд, при положение че ще я чете само един човек, пък и той вече си знае всичко.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Чет Сеп 14, 2006 10:42 am

@did
Абе мани-мани, аз също дълго се чудих дали да включвам тази част и го направих само защото по техничните пътеки много често има малки прагове/падове от по 20-50см, които като си на колелото изглеждат още по-големи, както и различни вълнообразности на терена, от които стават чудесни малки скокчета на скорост - та за тях ставаше въпрос, тъй като те са си част от техничното каране и не мисля, че са недостижими за овладяване от почти всеки. И точно, за да не предизвиквам подобни реакции, ИЗРИЧНО добавих цели ДВЕ пояснения, че става дума за това и само толкоз.
Статията не е за по-големи падове и скокове! Аз не смея още да пробвам такива, но дори само с гледане се вижда, че има различия в техниката при малък пад и голям такъв. Да не говорим пък колко е различно от гл.т. на психиката. Така че, бих помолил техниката за такива падове и скокове да се обсъжда в друга тема, за напреднали. Тази статия не е. Освен това, разбира се, ще подходя сериозно към всяка критика, но за големите падове и скокове не съм сгрешил, щото просто нищо не съм писал :D:D:D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 14, 2006 10:51 am

[quote="Shady™"]
Но при приземяването, понеже си спокоен и уверен и поради липсата на адреналин си по-отпуснат и може да ти поддадат ръцете и да се пребиеш...
[/quote]


:rofl::emlaugh::hbang:

[quote="Shady™"]
Трябва ти едно средно положение - да знаеш че си готов, но да очакваш всичко. Дълго оглеждане, да прецениш какво МОЖЕ да стане и как да го предотвратиш и т.н. И е важо да имаш поне малко адреналин.
[/quote]

Абе ти не разбра ли, че тук си говорим за каране, не за умуване как да се метнем от 5 метрова скала???

[quote="Shady™"]
Много е комплексно - почва, ъгъл на излитане и на приземяване,разтояние излитане-приземяване тегло на колелото и психическа подготовка. Според всичко това зависи и самия скок.
Ако трябва да се пише/обяснява за всяко колело и условия как трябва да става - това ще бъде една доста дълга статия с доста страници.
[/quote]


Oooo, Мighty Оne :bowdown:

Ми хайде де - напиши я. Да си известен чрез дропове и статия, не е само cool ами направо си вече признат капацитет с медийно покритие. Що не напишеш една статия, вместо да обясняваш колко е сложно - покажи ни колко е сложно като напишеш дълга статия с доста страници.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Shady™ » Чет Сеп 14, 2006 11:03 am

Уффф вие сами си правите статията 100страници усещате ли ?
Тука ПРОСТО казах че това си важи за МАЛКИ падове. А вие туика некви теории развихте...
Иначе това дето се смее bikereider си е СЪВСЕМ така. От личен и нагледен опит го знам !!! С очите си съм го виждал и усещал.
@bikerider - неразбираш в тази област, нямаш и опит. За това неговори. Всичко кеото съм го написал е на база личен опит и наблюдения - които ти нямаш.
А @did - ти си ЛУД ?! хем неразбира хем се спира...
А XFR си Е СТИЛ . Да се метнеш от 7м с 360 това какво е ? Дърварщина ? Ами дроп със NO hander ?! Superman seat grab ot 8 m ? Toва кво е ? DH ? DJ ? Дървено каране ?
Абе вие сте луди за врзъване бе. Аз като неразбирам от нещо - не говоря/ непиша. НО за вас ЯВНО или броя на постовете е важен или няма кво да правитре или се опитвате да бъдете КАПАЦИТЕТИ !!! Друго обяснение нямам.
Написах всичко каквото исках и сега отивам да ДЪРВАРСТВАМ и като се върна 100% ще сте написали 1000 quote-та и идеи и мисли.
А за останите които четат - не мсиля че е ЗДРАВОСЛОВНО да слушате коментари и идеи от хора които не се занимват и правят drop-ове. Това е все едно АЗ да ви обяснявам как да карате PRO DH - сигурно ще умрете от смях от моите идеи или че АЗ давам идеи нали ?
Е за това и аз сега се смея и се чудя от къв х*й се обаждат хора които незнаят за какво става въпрос.
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот did » Чет Сеп 14, 2006 11:09 am

[quote="Shady™"]

Е за това и аз сега се смея и се чудя от къв х*й се обаждат хора които незнаят за какво става въпрос.[/quote]

И ние точно това се чудиме! За къв х*й се обажда Shady в тема, в която става дума за каране в планината, а не за дропове в Младост.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Чет Сеп 14, 2006 11:19 am

Сенчест ТъМъ, недей се нерви! Хората ти казаха да не се злобиш, а да напишеш на прост БГ език как аджеба се скача от високо, именно защото си по-опитен. Както виждаш Любо съвсем сериозно и искрено си написа, че не е опитен и не обяснява за дроп /:beer:/.
Така че не обяснявай за Tripple Rock Star /опитай се да си го представиш:rofl:/, ами напиши статия. Мисля, че всички ще са доволни да прочетат такова нещо.

@Admin
Чудесна статия:agree:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 14, 2006 11:20 am

Шейдито - ти колко пъти си карал на планина? Спомням си, че скоро питаше с кои рейсове се стига, даже искаше подробни указания.

Сега и аз искам подробни указания как да дропя, щото съм дропил колкото ти си ходил на планина.

Да не говорим, че си дропил на планина колкото и аз, така че не ми се прави на специалист, а напиши статия - БЪДИ специалист!

[quote="Shady™"]
@bikerider - неразбираш в тази област, нямаш и опит.
[/quote]


:emlaugh:
Определено нямам опит с копане и дропене от бабуни в Младост - предпочитам малките падове в планината. Статията е много добра, въпреки опитите ти да се изкараш мъж на гърба на Admin. С чужда пита помен тръгнал да прави.

Ай напиши статия де. Не разбирам, моля те, умолявам те да ме просветиш. Бъди така любезен и покажи защо разбираш повече от нас тук.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Чет Сеп 14, 2006 11:37 am

@shady
Не се нервирай, реакцията на хората е такава, защото ти засягаш тематика, която е съвсем различна от тази в статията и това може да доведе само до объркване. В статията е отбелязано, че става дума само за малки падове, ти самият потвърждаваш, че техниката е такава. Оттук нататък цялата дискусия за големите падове според мен е излишна в тази тема, защото, явявайки се офтопик, тази материя няма как да бъде добре и изчерпателно обяснена, т.е. с подходящото въведение, обяснение, снимки и т.н. Просто трябваше да подхванеш нова тема, ако искаш качествено да обясниш за големите падове ;)

@all
Пак ще си позволя да предложа да изоставим темата за "големите" - надявам се по-нататък да има и такава статия, вече за напреднали, написана от хора със съответния опит :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Чет Сеп 14, 2006 11:48 am

Любо, уточни за кои "големи" ше е статията, за да знам дали да пиша нещо по въпроса:angel2:

:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот CECO » Чет Сеп 14, 2006 1:20 pm

Admin аз лично ти благодаря за тези статии имам удоворствието да се занимавам с деца в Пловдив и ти гарантирам ,че всяка една час от тази рублика обстойно се коментира и прилага от малчоганите.В този форум има много хора за които може да е елементарно но тези за които е полезно са три пъти повече!Всички знаем как сме започнали планинското колоездене и как нямаше кой да питаш кое как става и защо.Продалжаваи пожелавам ти само свободно време знам ,че желанието го имош:clap::clap::clap:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alien » Чет Сеп 14, 2006 5:24 pm

Аз не разбирам за какво се карате. Какво значи - "техниката на големи дропове е различна от тази за малки"? Това, разбира се, е абсолютно невярно. И в двата случая ти се опитваш да хванеш попивката с двете гуми едновременно и да попиеш 97% от удара с крака и ръце. Няма никаква разлика дали скачаш от 1 или от 15 метра.

За нещата, за които не съм съгласен. Любо, ти казваш, че за стръмни наклони трябва да се изтеглиш [b]силно[/b] назад и да си държиш ръцете и краката [b]максимално отпуснати[/b]. Смятам, че комбинацията от тези двете ще доведе до доста неприятни последици. Когато човек се изтегли по-силно назад, отколкото трябва, предницата олеква. В допълнение ако сложиш и "меките" лакти става много зле, защото предницата започва да подскача наляво-надясно. Човек не бива да се изтегля по-назад от необходимото и в повечето случаи (на стръмни наклони) почти изправените ръце са правилната стойка, за да държат здраво кормилото в права посока и да не завива наляво-надясно.

Второ - за спирачките на стръмни наклони. Това явно е някакъв мит, който всички смятат за верен... предната спирачка е най-полезното нещо на ужасно стръмни наклони, до една степен. Мисля, че никой от нас не кара на наклони над 50 градуса, където вече наистина тя би била грешка. Но до там, при силно изтеглено назад тяло, тежестта пада някъде около предната гума. Което не означава, разбира се, да се вкопчиш в спирачката, но съвсем спокойно тя може да се използва за намаляване. Всъщност, без нея не може, тъй като човек ще се убие.

Така смятам аз, ако някой има с какво да ми противоречи - с удоволствие ще прочета неговата теза. ;)
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта