[quote="jeep0700"]
Та и при трите описани от мен начини на спиране, усилието, което се упражнява върху задната спирачка не е голямо. С какво би подпомогнала спирането задната дискова спирачка, пред челюстната?
[/quote]
Че можеш да я регулираш да провлачва (т.е. да е по-линейна ot v-brake-a като усещане), а не да блокира колелото при най-малкото стискане с лягане назад, като същевременно не губиш спирачна мощ - нещо което при V-brake-а го няма. Както казаха преди мен v-brake-a при >>сериозно<< спиране или блокира или не спира задоволително.
Добави към това и нечувствителността на дисковата спирачка към атмосферни и теренни условия, която вече беше изтъкната и получаваш отговор на въпроса си.
Edit: другите ползи от дисковата спирачка са по-скоро странични ефекти идващи от конструкцията й, но в никакъв случай не са за пренебрегване. C_Mo обобщи чудесно положението... единственото което мен би ме накарало да предпочета v-brake е ако стана weight weenie, но при такива дисциплини спирането съвсем не е приоритет. И въпреки това вече шосейките с дискови спирачки са често срещано явление... така че извода е за теб.