Смисъла от задна дискова спирачка

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Смисъла от задна дискова спирачка

Мнениеот jeep0700 » Пон Авг 21, 2006 4:45 pm

Какъв е смисъла от задна дискова спирачка, след като при спиране тежестта се пренася напред и задницата олеква, за което е нужна не голяма спирачна сила на задното колело, до преди да блокира самото колело при спиране. Обикновено, при екстремно спиране, натискам първо предната (която при мен е дискова) с доста по-голямо усилие и след това задната, защото ако натисна първо задната и след това предната, задната ще блокира колелото, заради пренасянето на тежестта. Ако пък ги натисна едновремено, почти веднага задното колело блокира и трябва да отпусна малко. Та и при трите описани от мен начини на спиране, усилието, което се упражнява върху задната спирачка не е голямо. С какво би подпомогнала спирането задната дискова спирачка, пред челюстната?
Аватар
jeep0700
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Сря Авг 16, 2006 4:36 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alien » Пон Авг 21, 2006 4:51 pm

На дисковата спирачка мощта ДАЛЕЧ не е единственото предимство пред В-брейка. Всъщност в един сух ден, поне така мисля, един хубав В-брейк не отстъпва като спирачна сила на една хубава дискова. Виж, когато дойде мокрото време, тогава усещаш разлика. Независимо дали говорим за предна или задна.

Колкото до блокирането на гумата - ако не караш на супер стръмен наклон проблемът е най-вече в това, че не се изнасяш достатъчно назад при спиране, отколкото в мощта на спирачката.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот jeep0700 » Пон Авг 21, 2006 4:55 pm

[quote="Alien"]

На дисковата спирачка мощта ДАЛЕЧ не е единственото предимство пред В-брейка. Всъщност в един сух ден, поне така мисля, един хубав В-брейк не отстъпва като спирачна сила на една хубава дискова. Виж, когато дойде мокрото време, тогава усещаш разлика. Независимо дали говорим за предна или задна.

Колкото до блокирането на гумата - ако не караш на супер стръмен наклон проблемът е най-вече в това, че не се изнасяш достатъчно назад при спиране, отколкото в мощта на спирачката.
[/quote]

Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
Аватар
jeep0700
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Сря Авг 16, 2006 4:36 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот nikitzo » Пон Авг 21, 2006 4:56 pm

Аз като спирам гледам тежестта ДА НЕ я изнасям напред.
Иначе смисълът - голям! При мокро, кално ала бала.
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alien » Пон Авг 21, 2006 4:58 pm

[quote="jeep0700"]

Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
[/quote]


[quote="Alien"]

Виж, когато дойде мокрото време, тогава усещаш разлика. Независимо дали говорим за предна или задна.
[/quote]
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Авг 21, 2006 5:06 pm

[quote="jeep0700"]

Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
[/quote]


Сещам се за поне четири възможни причини (без претенции за изчерпателност):
- ако ти трябва повече спирачна мощ
- заради това, че на мокро хубавата дискова спира по-добре от хубавата V-образна
- заради това, че дисковата не се влияе от криви и подбити капли, а при задното колело тези проблеми възникват по-често отколкото при предното
- за да имаш сходна настройка и усещане при лостчетата, ако желаеш такова (разбира се, за целта е най-добре спирачките ти да са и от един производител, моделна линия и т.н.).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот mih » Пон Авг 21, 2006 6:08 pm

- а има хора, които карат и на сняг, там пък V-brake е направо безполезен...
:)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот C_Mo » Пон Авг 21, 2006 6:25 pm

[quote="jeep0700"]
Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
[/quote]


Защо да се движим с кола - и с каручката ще стигнем...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Пон Авг 21, 2006 6:49 pm

За мен разликата като минах на дискова на задното колело беше предимно в модулацията. Колкото по-шибан терен, толкова повече v-brake работеше в режим on/off.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Rotting » Пон Авг 21, 2006 8:19 pm

[quote="jeep0700"]

Какъв е смисъла от задна дискова спирачка[/quote]
За мен е такъв, какъвто е и от предна.
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот boian » Пон Авг 21, 2006 10:28 pm

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
никога на колене пред когото и да е
Аватар
boian
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Сря Сеп 15, 2004 11:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TLD1 » Пон Авг 21, 2006 11:12 pm

[quote="boian"]

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
[/quote]


боби ти пак ли се изцепи като за завър6ек на темата:D:D:D:peace:
TLD1
 
Мнения: 215
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 17, 2006 10:36 am

Мнениеот Harka » Пон Авг 21, 2006 11:16 pm

[quote="TLD1"]

[quote="boian"]

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
[/quote]


боби ти пак ли се изцепи като за завър6ек на темата:D:D:D:peace:
[/quote]

Добре, че поне ти не се изцепи... :D
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот boian » Пон Авг 21, 2006 11:19 pm

[quote="TLD1"]

[quote="boian"]

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
[/quote]


боби ти пак ли се изцепи като за завър6ек на темата:D:D:D:peace:
[/quote]

а каде без мен:D:D:D
никога на колене пред когото и да е
Аватар
boian
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Сря Сеп 15, 2004 11:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Пон Авг 21, 2006 11:21 pm

[quote="Admin"]

[quote="jeep0700"]

Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
[/quote]


Сещам се за поне четири възможни причини (без претенции за изчерпателност):
- ако ти трябва повече спирачна мощ
- заради това, че на мокро хубавата дискова спира по-добре от хубавата V-образна
- заради това, че дисковата не се влияе от криви и подбити капли, а при задното колело тези проблеми възникват по-често отколкото при предното
- за да имаш сходна настройка и усещане при лостчетата, ако желаеш такова (разбира се, за целта е най-добре спирачките ти да са и от един производител, моделна линия и т.н.).
[/quote]
По точка 3,дори с дискова,трябва ли да се кара с "криви и подбити капли"-според мен е*ават мамата на главината..?:popcorn:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот username » Пон Авг 21, 2006 11:22 pm

[color=beige][size=67]eto i edno ot men - pri spuskane faida ot v-brake prosto nema. ili pone ne dostatu4no za d kara6 taka 4e ti da opredelq6 usloviqta.[/size][/color]
БОЗИЧКА - леко резлива...
Аватар
username
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 3:30 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TLD1 » Пон Авг 21, 2006 11:51 pm

[quote="Harka"]

[quote="TLD1"]

[quote="boian"]

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
[/quote]


боби ти пак ли се изцепи като за завър6ек на темата:D:D:D:peace:
[/quote]

Добре, че поне ти не се изцепи... :D
[/quote]


хар4ице да яде6 космите на боби
TLD1
 
Мнения: 215
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 17, 2006 10:36 am

Мнениеот TLD1 » Пон Авг 21, 2006 11:54 pm

според мен е по добре v-brake за6тото не прегряват не се кривят дисковете.:rofl::rofl::rofl:
TLD1
 
Мнения: 215
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 17, 2006 10:36 am

Мнениеот Alpina » Вто Авг 22, 2006 7:04 am

[quote="klmn"]

По точка 3,дори с дискова,трябва ли да се кара с "криви и подбити капли"-според мен е*ават мамата на главината..?:popcorn:
[/quote]


Не, но ако се изкриви доката си някъде по пътеките - ще си имаш спирачка и спокойно ще си слезнеш, даже без особено да си развалиш кефа от спускането, ако си с диск, а ако си с v-brake - или ще ти се наложи да я откачиш, или ти ще откачиш, в зависимост от изкривяването и разтоянието, което трябва да минеш.
Това е идеята, а не "земи си диск и си карай с криви капли без да ги мислиш повече"
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот qvkata » Вто Авг 22, 2006 7:48 am

[quote="Alpina"]

[quote="klmn"]

По точка 3,дори с дискова,трябва ли да се кара с "криви и подбити капли"-според мен е*ават мамата на главината..?:popcorn:
[/quote]


Не, но ако се изкриви доката си някъде по пътеките - ще си имаш спирачка и спокойно ще си слезнеш, даже без особено да си развалиш кефа от спускането, ако си с диск, а ако си с v-brake - или ще ти се наложи да я откачиш, или ти ще откачиш, в зависимост от изкривяването и разтоянието, което трябва да минеш.
Това е идеята, а не "земи си диск и си карай с криви капли без да ги мислиш повече"
[/quote]


прав си :)
qvkata
 
Мнения: 65
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 12:35 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Авг 22, 2006 9:03 am

[quote="jeep0700"]
Та и при трите описани от мен начини на спиране, усилието, което се упражнява върху задната спирачка не е голямо. С какво би подпомогнала спирането задната дискова спирачка, пред челюстната?
[/quote]


Че можеш да я регулираш да провлачва (т.е. да е по-линейна ot v-brake-a като усещане), а не да блокира колелото при най-малкото стискане с лягане назад, като същевременно не губиш спирачна мощ - нещо което при V-brake-а го няма. Както казаха преди мен v-brake-a при >>сериозно<< спиране или блокира или не спира задоволително.

Добави към това и нечувствителността на дисковата спирачка към атмосферни и теренни условия, която вече беше изтъкната и получаваш отговор на въпроса си.

Edit: другите ползи от дисковата спирачка са по-скоро странични ефекти идващи от конструкцията й, но в никакъв случай не са за пренебрегване. C_Mo обобщи чудесно положението... единственото което мен би ме накарало да предпочета v-brake е ако стана weight weenie, но при такива дисциплини спирането съвсем не е приоритет. И въпреки това вече шосейките с дискови спирачки са често срещано явление... така че извода е за теб. :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kagami » Вто Авг 22, 2006 9:37 am

Аз реших да сложа дискове, когато един хубав зимен ден на Витоша в-брейковете изобщо спряха да държат, защото имаше лед по шините (нещо напълно нормално за -10'С). На същото това спускане имах възможност да карам колело с дискове, които изобщо не се влияеха от леда по шините и спираха прекрасно. Тогава видях разликата и скоро след това вече карах с дискове. Оттогава [color=pink](почти)[/color] не ми е минавало през ума да се върна към в-брейк.
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот TOYAGA » Вто Авг 22, 2006 10:00 am

Две малки допълнения... :beer:

[quote="bikerider"]

единственото което мен би ме накарало да предпочета v-brake е ако стана weight weenie...
[/quote]


Прекалено много функционалност/безопасност се жертва, а дисковите спирачки стават все по-леки. Затова почитателите на V-брейковете оредяват дори в тези кръгове...

[quote]
И въпреки това вече шосейките с дискови спирачки са често срещано явление...[/quote]


Не точно шосейките, а велосипедите за cyclocross, където дисковете вече са част от добрия тон. При шосейките все още няма много смисъл от дискове (кал/лед липсва, каплите и главините са доста фини, спиците са доста по-дълги и т.н.).
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Авг 22, 2006 10:14 am

@TOYAGA: не бях достатъчно прецизен, мерси :beer:
Като писах това имах предвид най-вече road модификацията на Avid BB7...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Авг 22, 2006 10:26 am

[quote="bikerider"]

@TOYAGA: не бях достатъчно прецизен, мерси :beer:
Като писах това имах предвид най-вече road модификацията на Avid BB7...
[/quote]


Именно тази е може би най-популярната спирачка за велокрос. Там има смисъл, защото се шляпа из кал, а гумите са малко по-широки и с грайфери. При шосейните колела не ти трябва толкова мощ, колкото добра модулация, щото при тая контактна площ с настилката... нЪл са сешшшшаш... :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Авг 22, 2006 4:05 pm

...шшшшшш...ТРЯС..охохохохохох :fight::bawling::D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Авг 22, 2006 4:17 pm

Именно. :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bobeca » Сря Авг 23, 2006 12:21 pm

На мен ми се е случвало с хубав В-брейк през зимата да немога да стисна лостчето от сняг м/у гумата и спирачката.А пък и задният диск не испуска като някой в-брейкове.
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот Teodor40 » Сря Авг 23, 2006 3:44 pm

баси темата! :splat:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот kww » Сря Авг 23, 2006 9:20 pm

смисъла на всичко е :hbang2:
I LIVE FOR THIS SHIT!
Аватар
kww
 
Мнения: 401
Рейтинг: 1687
Регистриран на: Нед Мар 14, 2004 7:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта