Проблем с RockShox J3

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Проблем с RockShox J3

Мнениеот velian » Пон Авг 07, 2006 10:13 pm

Вилката си е направо чисто нова. Карал съм я 10тина пъти, без особени натоварвания, като се има предвид предназначението и. Но си загуби хода, сега от 12 стана на 3 см. Вилката има блокировка на хода, която би трябвало да върши тая работа, но сега съм я "отключил", а не ще да си върне хода. В упътването се говори за такава възможност при престой на вилката в легнало положение, при което някакво си масло отивало над някаква си част и ставала тая работа... Имало начин уж лесно да се оправи, но трябва да знае човек как. Точно това ми е въпросът - КАК? Писах на момчетата от BAS и те предложиха да я оправят, но са ми малко далечко и ще е срамота да има начин да я оправя лесно и сам и да я разкарвам. Предложете какво да пробвам преди да я оставя на тях!
Благодаря!
velian
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 9:55 pm

Мнениеот velian » Вто Авг 08, 2006 10:50 am

Ето ви извадка от RDF упътването на вилката. Свалих го от сайта на SRAM

T U R N KE Y L O C K O U T S Y S T EM ( J 3 A N D J 4 )
IMPORTANT NOTE: WHEN STORING A BICYCLE OR FORK UPSIDE-DOWN OR ON ITS SIDE, OIL SEALED IN THE
UPPER TUBE CAN COLLECT ABOVE THE TURNKEY ASSEMBLY. UPON RETURNING THE BICYCLE/FORK TO A
NORMAL RIDING POSITION, INITIAL PERFORMANCE OF THE TURNKEY SYSTEM MAY BE LESS THAN OPTIMAL. TO
QUICKLY RETURN THE FORK TO PROPER PERFORMANCE, RETURN THE FORK TO ‘OPEN’ POSITION AND CYCLE
THE FORK THROUGH ITS TRAVEL 10-20 TIMES. FOR INFORMATION ON RETURNING YOUR FORK TO ‘OPEN’
POSITION, KEEP READING!

Това май дава отговор какъв е проблема, но така и не е обяснено какво е "OPEN POSITION" до края на файла, а и това "CYCLE THE FORK THROUGH ITS TRAVEL" не го схванах. Дано на някой му говори нещо!
velian
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 9:55 pm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 08, 2006 11:07 am

Демек да си отключиш lockout-а и да натиснеш вилката 10-20 пъти да си отиде маслото долу.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velian » Вто Авг 08, 2006 11:29 am

И аз това помислих, но не се получи. Отключих го и и скачах с моите мижави 68 кила - не стана. Карам вече само на "off" на lockout-a. Това със сигурност осигурява повече натиск от мойто статично тегло, но повече от 3 сантиметра потъване така и не се е получило и веднъж, откакто имам този проблем. Не ща да мачкам по-брутално, да не повредя нещо... а и все пак вилката не е за спускане а за allmountain най-много. Затова помислих, че "open position" не е равносилно на "off" на lockout-a. А и в упътването за lockout-a ползват думи като "unlock" и "off". Или "open" за тях означава нещо друго, или не ми е в това проблема и ще се наложи отваряне :crap:
velian
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 9:55 pm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 08, 2006 12:19 pm

[quote="velian"]
Или "open" за тях означава нещо друго, или не ми е в това проблема и ще се наложи отваряне :crap:
[/quote]


lockout-a представлява клапа за маслото, когато се затвори, вилката се заключва, когато се отвори ("open") вилката работи нормално.

А в твоя случай май наистина се налага отваряне. Ако ти е в гаранция вилката няма какво да го мислиш - пращай я в магазина...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velian » Сря Авг 09, 2006 8:46 am

Ами ще се правя на монтьор, видяло се е :(
Така или иначе е добре да поразуча устройството... И едно друго въпросче - да си свалям ли дисковата спирачка от вилката, преди да я давам на куриер? За сефте имам такава екстра и не съм много наясно...
velian
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 9:55 pm

Мнениеот mih » Сря Авг 09, 2006 6:35 pm

Да, добре е да демонтираш и спирачния апарат, и диска (като внимаваш да не го докосваш (особено с голи ръце!) там, където се трие о накладките). Използвай хубави шестограни и внимавай да не нараниш главите на болтовете, че са алуминиеви. А после като монтираш спирачката внимавай да не ги затегнеш твърде силно.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот mikSsS » Сря Авг 09, 2006 7:27 pm

[color=beige][size=67]Lelelele zashto ne si pro4teoh oputvaneto be !!! :banghead: :headach: ot kakto sam si kupil vilkata sedi legnala vurhu garderoba i 4aka da q sloja na ramkata si a moita e sashtata RockShox J3 s locker-a ... i sedi sigorno ve4e 13-14 dena v napalno legnalo polojenie :( ... basi tapoto sa sigorno she vadi 1 hod ili prosto shte e [color=red]TVURDA[/color] vilka tq ne 4e e koi znae kakvo de no se pak ... ehhh taq tema kak ne q bqh vidql po rano ili po skro da si bqh pro4el oputvaneto ma koito si nqma akul si e taka :banghead::banghead::banghead:[/size][/color]
mikSsS
 
Мнения: 171
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 25, 2006 12:57 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот halcor » Чет Авг 10, 2006 8:54 am

@mih
Не виждам смисъл да демонтира диска, предното колело нали ще си стои при него, а вилката ще се оправя?
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот mih » Чет Авг 10, 2006 6:55 pm

[quote="halcor"]

@mih
Не виждам смисъл да демонтира диска, предното колело нали ще си стои при него, а вилката ще се оправя?
[/quote]

имаш право :I
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот velian » Пет Авг 11, 2006 10:41 am

След малко ще свалям вилката и реших да погледна дали нямам други съвети тук :) Ясно - ще сваля и спирачката, ако успея изобщо да си сваля вилката де:dunno:. Дано не се налага наистина да разкачам диска.
mikSsS, не се вайкай, не мисля че проблема на вилката ми идва от това. Ако беше така щеше да се е възстановила. Правих какви ли не комбинации от настройки на 3-те врътки по нея и подскачах отгоре, карах го... не се получава :(
Мисля си сега за дефекти във врътката на lockout системата или някакво запушване. Като я оправят ще попитам какво и е било и обещавам да го напиша тук, ако изобщо разбера което ми кажат ;)
velian
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 9:55 pm

Мнениеот velian » Вто Авг 22, 2006 4:51 pm

Не че разбрах какъв е бил проблемът, ама щом до отваряне я докараха значи не е било от престоя в легнало положение. Вероятно нещо тайванците са оклепали при монтажа на заключващата система. Сега монтирах вилката и тествам усилено, че вече се притесних и ако се дъни, да се дъни сега ;)

П.П. Абе в тая смотана америка произвеждат ли изобщо нещо???
velian
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 9:55 pm

Мнениеот velian » Вто Авг 22, 2006 4:57 pm

Всъщност забравих да кажа, че вилката бе оправена в BAS и вече работи перфектно... засега...
velian
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 9:55 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта