Гуми

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Гуми

Мнениеот Stuny » Съб Юли 01, 2006 8:00 pm

от няколко дни при всяко качване на байка късам задната вътрешна гума при вентила, първата беше някаква стара и не и обърнах внимание , но след това скъсах почти нова континентал на 1км след слагането, а днес чисто нова нокиан на около 4км. При последната съм сигурен че гумата не е имала допир до шината(до алуминия)
имам някакви идеи какъв е проблема, но бих желал да чуя и вашето мнение

сега слушам painkiller за успокоение :)

малка добавка : външната е континентал сървайвъл (без жица) , шината ригида зак2000 , карам така от есента
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот MAN6 » Съб Юли 01, 2006 8:33 pm

разпрoбивана ли е за автовентил ?! :dunno:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Black cat » Съб Юли 01, 2006 8:37 pm

ако говориш за отскубнат вентил мисля че знам какъв е проблема случвало ми се е на мотор :D
ако външната гума е деформирана по някакъв начин и не ляга добре на шината при спиране шината спира въртенето си а гумата поради недоброто си придържане към нея продължава да се върти и се отскубва вентила
Аватар
Black cat
 
Мнения: 838
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 3:53 pm

Мнениеот Stuny » Съб Юли 01, 2006 8:38 pm

не е , за френски винтил си е и с такъв карам
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот Stuny » Съб Юли 01, 2006 8:41 pm

[quote="Black cat"]

ако говориш за отскубнат вентил мисля че знам какъв е проблема случвало ми се е на мотор :D
ако външната гума е деформирана по някакъв начин и не ляга добре на шината при спиране шината спира въртенето си а гумата поради недоброто си придържане към нея продължава да се върти и се отскубва вентила
[/quote]


и аз за нещо такова си мислих само че като гледах как е скъсан последния винтил , май по скоро при въртене а не при спиране се получава
странно е че до преди няколко дни не ми се беше случвало , а от тогава :bawling::bawling::bawling:
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот MAN6 » Съб Юли 01, 2006 8:43 pm

а ползваш ли онези гайки за притягане на вентила към шината?

а бандажът какъв е и как е?

а гумите с какво налягане ???
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Stuny » Съб Юли 01, 2006 8:47 pm

[quote="MAN6"]

а ползваш ли онези гайки за притягане на вентила към шината?

а бандажът какъв е и как е?
[/quote]


ползвам
бандажа е чисто нов вече , но е гаден , но затова пък съм сложил една допълнителна гумичка , абе сигурен съм че вътрешната гума не опира до шината
за налагането не знам , малко , но едва ли под 2.5
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот MAN6 » Съб Юли 01, 2006 9:54 pm

епа.... :)
надуй ги фубаво на 3.5 ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот GECKO » Нед Юли 02, 2006 12:44 am

А Zac 2000 е толкова отвратителна, че няма накъде повече. Да карам по ред, първо си земи за 2лв един хубав PVC бандаж на Schwalbe примерно, свали гумата и прегледай внимателно шината преди да сложиш бандажа за стружки и други гадории, сложи бандажа внимателно, че те режат много неприятно но веднъж сложен си струва и трае доста. Вкарваш гумата. Следва да надуеш леко гумата, колкото да изпълни външната, и сега идва тънкия момент. Прегледай внимателно гумата дали навсякъде и е излезал борда, защото често при тези шини се случва да захапе. Ако случая е такъв извади борда с леко (или не чак толкова леко) придърпване (от Parktool са измислили [url=http://parktool.com/products/detail.asp?cat=17&item=PTS%2D1]клещи[/url] за конкретната манипулация). Когато си абсолютно сигурен, че всичко е наред навии гайката на винтила но гледай да не прекаляваш с силата с която я навиваш. Напомпай до 3.5 и карай. Ако проблема продължава, се обърни към своя LBS :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот klmn » Нед Юли 02, 2006 12:56 am

Последния път като ми се случи такава мизерия се оказа че е от стружки изпаднали от разпробиването на винтила,почистих го добре,левкопласт за бандаж и заспа..:beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Stuny » Нед Юли 02, 2006 6:44 am

не слагам за първи път гума :)
за бандажа предполагам ще го направя , нямаше никакви при Нина и взех по пътя един смотан за 1лв и ме е яд
твърдичко ми идва 3.5 , а и съм си карал същите гума/шина на по-малко

мерси за съветите , за днес съм сложил един максис отзад(външна) пък да видим какво ще стане
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот PtD » Нед Юли 02, 2006 9:49 am

[quote="GECKO"]

А Zac 2000 е толкова отвратителна, че няма накъде повече.
[/quote]

Ъмм, що така мислиш? Имам и на двата байка за предни, не са мръднали за 3+ години... не е като да не са понасяли туй-онуй ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот did » Нед Юли 02, 2006 9:59 am

[quote="PtD"]

[quote="GECKO"]

А Zac 2000 е толкова отвратителна, че няма накъде повече.
[/quote]

Ъмм, що така мислиш? Имам и на двата байка за предни, не са мръднали за 3+ години... не е като да не са понасяли туй-онуй ;)
[/quote]


Stuny, поръси повечко талк във външната гума. Така, ако при спиране или яко напъване с не много високо налягане, външната гума мръдва леко спрямо шината, няма да увлича и вътрешната.

:offtopic:
Миналия ден си намерих изхвърлена една наплетена шина ZAC2000 на неква шиманска главина, вътрешна здрава гума и външна COntinental City+Country, почти нова. Бях чувал, че били скапани тия шини (не помня от къде), но се прежалих и я прибрах. Перфектно права, главината даже без язвички на конусите, само замърсена от липса на профилактика... Кво ли не изхвърлят тия германци, само и само да не си отворят и смажат главината :)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот klmn » Нед Юли 02, 2006 10:06 am

"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот GECKO » Нед Юли 02, 2006 12:06 pm

Не съм имал в предвид, че шината е калпава, мека или нещо друго, просто всички шини на марката ми правеха проблеми с обуването, основно с такова захапване на гумата. Центровчиците много си ги харесваха, но станеше ли момент за обуване ставаше мазало. А и до колкото си спомням ZAC2000 беше за авто винтил, та може да му е малко свободно с френски:eek3::dunno:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Stuny » Нед Юли 02, 2006 6:59 pm

талк по принцип си слагам
шината е леко понамачкна , атмосферите май наистина са били малко и явно гумата се е приплъзвала
днес карах с друга външна на 3.1-3.2 атмосфери и нямах проблеми
сега мисля да почистя хубаво континентала и шината , да помпя повечко и да пробвам , само малко ме е страх , защото ми омръзна да хвърлям гуми

шината е за френски винтил
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот TOYAGA » Нед Юли 02, 2006 8:12 pm

[quote="did"]

Миналия ден си намерих ... COntinental City+Country...[/quote]


Continental Town & Country
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Нед Юли 02, 2006 8:56 pm

[quote="TOYAGA"]

Continental Town & Country[/quote]

Точно така, моя грешка.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот tailor » Вто Юли 04, 2006 12:09 pm

[quote="GECKO"]

Не съм имал в предвид, че шината е калпава, мека или нещо друго, просто всички шини на марката ми правеха проблеми с обуването, основно с такова захапване на гумата. Центровчиците много си ги харесваха, но станеше ли момент за обуване ставаше мазало. А и до колкото си спомням ZAC2000 беше за авто винтил, та може да му е малко свободно с френски:eek3::dunno:
[/quote]
Абе кога ти почерня гъзъ и на тебе?

@Stuny
Ако налятането на гумата е по-ниско от препоръчаното от производителя, е възможно външната гума да няма добро сцепление с каплата. При тръгване, когато усилието върху задното колело е най-голямо, външната гума приплъзва и завлича вътрешната, което води до ткъсване на вентила.

http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicycle/ ... tgruppe=13

ако не искаш да караш на 3,5 bar, може да намажеш борда на шината с нещо за да не приплъзва
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта