Болки в пръстите

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Болки в пръстите

Мнениеот fhristo » Пет Юни 23, 2006 8:24 am

Става дума за пръстите, които държат кормилото, а не за тези, които натискат спирачките. Аз натискам спирачката с два пръста, а с кутрето и безименния - кормилото, и именно те ме наболяват след спускане (даже и по време на спускането почнаха). Явно че от друсането се получава, ама има ли някакъв начин да се избегне това? Сега ги чувствам тия пръсти като натъртени. Иначе карам с ръкавици 661 Nasty.
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот Zozka » Пет Юни 23, 2006 8:42 am

Спирай с един пръст като за начало, най-вероятно проблемът ти идва от това, че караш много на спирачки, тогава ръцете и колелото не амортизират правилно неравностите. Не стягай ръцете, отпускай спирачките преди камък или друго препятствие, ако колелото ти има правилна геометрия с малко изпомпване на тялото ще преминеш без проблем. Еххх вчера какво каране стана :D
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот Stuny » Пет Юни 23, 2006 8:47 am

не знам дали проблема е същия като при мен , понякога ме боли по скоро външната страна на китките не точно пръстите
може да си поиграеш малко с положението на кормилото , при мен имаше полза , но в крайна сметка не мога да го наместя така че да ми е удобно(и да не ме болят ръцете) и при спускане с ниска седалка и при въртене
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот kotka12 » Пет Юни 23, 2006 8:59 am

Проблемът определено се дъжи на преумора и претоварване на мускулите и сухожилията на латералната част на ръката. Ще трябва да си смениш наистина стила на спиране /@Zozka:agree:/ /при мен го имаше същия този проблем докато спирах с 2 пръста - дори ме боляха и интерфалангеалните стави на пръстите/, а може би и леко положението на кормилото, обаче трябва да опиташ някое от тези неща наистина, защото опасността да развиеш тендовагинит на някое от тези сухожили никак не е малка. Терапия засега не се налага, а ако предприемеш мерки няма и да се наложи:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот C_Mo » Пет Юни 23, 2006 9:38 am

Пробвай да смениш ръкохватките с по-тънки или по-дебели.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот halcor » Пон Юни 26, 2006 6:55 am

Може част от проблема да е положението на спирачните лостчета - трябва да са удобни за достигане с единия или двата пръста за спиране. И много съгласен със Zozka, че не трябва да се кара много на спирачки - доста уморително е. Иначе аз проблеми да спирам с 2 пръста нямам - така съм свикнал, макар спирачките ми да са достатъчно добри и за 1 пръст.
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Юни 26, 2006 7:43 am

И при мен тази болка я има след продължително спускане на спирачки;
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот root » Пон Юни 26, 2006 8:49 am

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

И при мен тази болка я има след продължително спускане на спирачки;

[/quote]


Именно тогава много болят ръцете (и пръстите).
Затова много помагат хидравличните спирачки - е не че аз много държа на спускане ама ме прекара през спускане по пътеки които са много населени :-).
Сега за болките с ставите:
Глюкозамин 3 пъти дневно не е много пари към 11-12 лева за 60 капсули - не е лекарство.
От полза е като ти мине болката да правиш упражнение за китките с дъмбел:
сядаш и си слагаш ръката на единия крак и така че китката да е навън близо до коляното, и слагаш дъмбела - аз май позжвах последно 20кг или бяхя 30 не помня - но ти първо почни с 10кг и ако ти е тежко сваляш ако не качваш до толкова че да направиш 30 повторения на серия. Правиш 3 серии и после с другата ръка - след това пиеш нещо - протеини, аминокиселини и след месец ще са ти заякнали ръцете и заздравяли китките - пак зависи колко си ги тормозил може да отиде и половин година.
Може и е най добре да отидеш на лекар.
Най добре е ако те болят и след като слезнеш от колелото да НЕ спортуваш да НЕ ГИ ТОВАРИШ дори и с покупките докато не мине болката ЩОТО по горе пише една болест така че ВНИМАВАЙ МНОГО.
А бе ч отиди на Ортопед.

Едит:
това за лекарсвата и въпще което съм написал САМО СЛЕД ЛЕКАРСКА консултация ЕЙ не съм ти дай рецепта нито начин да се оправиш САМО съм дал инфо как АЗ се излекувах - НЕ КАК ТИ ЩЕ СЕ ИЗЛЕКУВАШ.
I'm root, if you see me
laughting better have a backup.
root
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 10:33 am

Мнениеот kotka12 » Пон Юни 26, 2006 10:38 am

Боже Господи, Света Богородице, Вси светии и Свети Йосифе Дърводелецо!!!!
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот boian » Пон Юни 26, 2006 11:20 am

fristo пробвай това което ти казаха само ми се стува ,че писанията на root са малко прекалени и глупави и мен са ме боляли ръцете ама чак до там не сам стигал опитай да отхлабиш малко хвата на кормилото с други думи не го стискай се едно ще го изцеждаш,а щях да забравя загрявай преди спускане :bouncy:
никога на колене пред когото и да е
Аватар
boian
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Сря Сеп 15, 2004 11:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SkottY » Пон Юни 26, 2006 3:02 pm

И аз го имах тоя проблем преди , след 2-3 спускания едно сслед друго и много ме боляха пръстите то е като схващане ,според мен тоз проблем е точно заради силното стискане не кормилото и силното дърпане на лостчето , просто трябва да се настроят лостчетата и кормилото така , че да ти е удобно...а иначе наи добрия варянт е да минеш на хидравлика:^:

....между другото ако отидеш на лекар с такива оплаквания ще ти каже да не караш известно време и да пиеш някви прахчета за костите...
Аватар
SkottY
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Нед Окт 31, 2004 4:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот biggfoot » Пон Юни 26, 2006 3:56 pm

Аз имах абсолютно същите оплаквания в перода, когато използвах Marzocchi MZ Comp за спускане:banghead::bawling:. Не знам какъв стил караш, но предполагам, че при спускане става това. Ако вилката ти не попива добре малките неравности всички вибрации и по-силни удари се предават на ствите и при по-продължително каране започват да болят ставите на пръстите. Ръкавичките на мен не ми бяха от полза. След като си смених вилката нямам оплаквания:)
Това е само предположение. Не знам с каква вилка караш, но дано да намериш решение:)
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Пон Юни 26, 2006 4:17 pm

Съгласен съм с горният пост а освен малките камъни добавям и големите.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот KiZZo » Пон Юни 26, 2006 7:06 pm

Освен другите вече споменати неща можеш да пробваш да си намалиш малко налягането на предната гума , освен ако вече не ти е много ниско ...
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Пон Юни 26, 2006 8:06 pm

Ходи на фитнес ;)! Ще е по-безопасно от меки гуми:P
Това с гумите-нека не намалява натоварването в-ху ръцете за сметка на стабилността или поне аз не бих го направил а повярвай ми знам как боли.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот bikerider » Пон Юни 26, 2006 8:38 pm

[quote="Teodor40"]
Това с гумите-нека не намалява натоварването в-ху ръцете за сметка на стабилността
[/quote]


Що говориш глупости? Никой не е казвал да се кара под 1 атмосфера. Освен това именно гумите са тези, които обират високочестотните вибрации. Малко по-мека предна гума ВИНАГИ помага срещу болки в китките.

KiZZo го каза съвсем прецизно, мисли малко. Кое е опасното на малко по-ниско налягане?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот pascoff » Пон Юни 26, 2006 11:23 pm

Имах същия проблем ... при мен се оправи като смених вилката, преди това смених сипрачките (спирах с 2 пръста сега спирам с един) но не помогна ... при мен проблема беше че стисках прекалено много кУрмилото защото вилката не можеше да обере добре неравностите при спускане ... пробвай както каза Киззо с по-мека или (ак оимаш въсможност и) с по-голяма (и пак мека) предна гума, ще усетиш разлика :)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Вто Юни 27, 2006 8:30 am

Аве Теодор4о, тфа на аватара ти ли си?
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот fhristo » Вто Юни 27, 2006 9:21 am

Благодаря на всички за съветите!
Иначе това с пръстите ми се случва само при спускане, естествено, и то по продължително и стръмно, когато често използвам спирачките и се налага да държа кормилото само с тези два пръста, които по някое време ме заболяват (болките отшумяват след 2-3 дни напълно).
Вилката ми е Rosk Shox Psylo XC, така че мисля, че по принцип хубаво обира неравностите - там е работата обаче, че маслото е за смяна - дали това може да оказва влияние? И въобще някой може ли да ми отговори какви са последствията за вилката, ако не се смени маслото по предписанията на производителя, т.е. след 50 часа работа (аз съм на 1000 км и още не съм го сменил)?
Спирачките ми са Avid BB7 с лостчета FR-5 - ще пробвам да спирам с един пръст да видя дали ще стане.
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Юни 27, 2006 9:27 am

Ами ако си със фабричното масло е хубаво да се смени. По принцип след много каране маслото си губи част от хидравличните свойства, тоест е възможно смекчаването при разгъване да спре да работи, тоест да не задържа, тоест вилката да се разгъва по-рязко, което да увеличи вибрациите. Хубаво е да го сменяш редовно и за да предпазиш вътрешностите от излишна мръсотия - така само ще удължиш живота на вилката.

Edit: ако ти се налага да стискаш по-продължително спирачките, опитай да ги направиш по-прогресивни като усещане. Едно може да губиш сила от некачествена броня и второ можеш да приближиш подвижната накладка, тоест в момента на спиране лоста да е в максимално ергономична позиция. Така ще можеш да спираш по-рязко и да припомваш по-ефективно, вместо да ти се налага да влачиш на спирачки и да те болят пръстите. Разбира се това крие по-голям риск от човки, но това вече зависи от теб самия.
Много сила се губи също, ако неподвижната накладка не е регулирана правилно и диска се криви при спиране. Всички тези неща допринасят за умората и болките в китките.

Аз лично бих започнал от спирачките, после ръкохватките, после рибаунда на вилката (евентуално маслото), след това налягането в гумата, и накрая ако нищо не помага - нова вилка.

Edit2: aaa, нека не забравяме и ъгъла на спирачните лостчета, често се случва ръката да се уморява лесно, ако са прекалено вдигнати (по-хоризонтални). ако е такъв случая опитай да ги завъртиш надолу, да речем на 45 градуса като начало.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Teodor40 » Вто Юни 27, 2006 11:27 am

Ако кара брутално на ръчка по завоите твърдите гуми са от огромно значение и това всеки спускач ще го потвърди.При леки занасяния особено ако не са на камък гумите се получават доста кофти последици също и при посрещане на камъни с ръб.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Юни 27, 2006 11:35 am

[quote="Teodor40"]

Ако кара брутално на ръчка по завоите твърдите гуми са от огромно значение и това всеки спускач ще го потвърди.При леки занасяния особено ако не са на камък гумите се получават доста кофти последици също и при посрещане на камъни с ръб.
[/quote]


Нали сесещаш, че това зависи главно и от матеряла на гумите
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Teodor40 » Вто Юни 27, 2006 12:42 pm

:offtopic:
[quote="Zozka"]

Аве Теодор4о, тфа на аватара ти ли си?
[/quote]

Това е Вероника ;)
Старичка е но още е супер мацка:P :I
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот bikerider » Вто Юни 27, 2006 1:35 pm

[quote="Teodor40"]

Ако кара брутално на ръчка по завоите твърдите гуми са от огромно значение
[/quote]

Мда. Ако искаш карай на 5 атмосфери. Аз ти говоря, че да се спадне задна гума да речем от 3.5 на 2.5 не е никакъв проблем, дори и на 2. Естествено ако вътрешната ти гума ще го понесе - има си начини. Изобщо не съм съгласен, че е добре да се кара с излишно твърди гуми - тая теория съм я пробвал и не работи както се рекламира. А ти не можеш да разбереш, че с излишно твърди гуми колелото губи скорост колкото и да ти се струва парадоксално, щото не "заобикаля" препятствията, а се блъска в тях, натоварва ти повече амортисьора и като резултат те размятква нагоре-надолу теб самия, вместо да минеш и да заминеш. Oтносно завоите - никой не е твърдял, че трябва да се спада толкова, че да се губи стабилност, баланса е доста тънък. Чудно ми е ако ти кажа, че се спускам на 2.5/1.8 как ще реагираш? Учудващо на място :D Хамстера каза нещо мъдро - много зависи и от материала на гумата.

[quote="Teodor40"]
При леки занасяния особено ако не са на камък гумите се получават доста кофти последици също и при посрещане на камъни с ръб.
[/quote]


Явно за теб "мека гума" означава "тънка едностенна гъвкава гума напомпана на 0.1" :dunno:
Както и да е, не ми се спори със "всеки спускач", дерзайте както си знаете :cowboy:

Edit: ма мисля тука и все не разбирам - защо е нужно да има неконтролирани занасяния? :dunno:
Сцеплението не е ли по-важно :dunno:
Ех... старост-нерадост :V:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Юни 27, 2006 1:43 pm

[quote="bikerider"]

[quote="Teodor40"]

Ако кара брутално на ръчка по завоите твърдите гуми са от огромно значение
[/quote]

Мда. Ако искаш карай на 5 атмосфери. Аз ти говоря, че да се спадне задна гума да речем от 3.5 на 2.5 не е никакъв проблем, дори и на 2. Естествено ако вътрешната ти гума ще го понесе - има си начини. Изобщо не съм съгласен, че е добре да се кара с излишно твърди гуми - тая теория съм я пробвал и не работи както се рекламира. А ти не можеш да разбереш, че с излишно твърди гуми колелото губи скорост колкото и да ти се струва парадоксално, щото не "заобикаля" препятствията, а се блъска в тях, натоварва ти повече амортисьора и като резултат те размятква нагоре-надолу теб самия, вместо да минеш и да заминеш. А относно завоите - никой не е твърдял, че трябва да се спада толкова, че да се губи стабилност. Баланса е доста тънък. Чудно ми е ако ти кажа, че се спускам на 2.5/1.8 как ще реагираш? Учудващо на място :D Хамстера каза нещо мъдро - много зависи и от материала на гумата.

[quote="Teodor40"]
При леки занасяния особено ако не са на камък гумите се получават доста кофти последици също и при посрещане на камъни с ръб.
[/quote]


Явно за теб "мека гума" означава "тънка едностенна гъвкава гума напомпана на 0.1" :dunno:
Както и да е, не ми се спори със "всеки спускач", дерзайте както си знаете :cowboy:
[/quote]


:thumb:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Teodor40 » Вто Юни 27, 2006 2:42 pm

Занасяния имам предвид когато приплъзват гумите.
Иначе добре ме нахрани но с помоща на доста преиначавания.Надявам се предишния ми пост да се разталкува правилно от хората които им е интересна темата.Нямах предвид под "меки"-мекици нито под твърди да са ненормално напомпани.Зависи от много неща налягането в гумите и това за блъскането и го знам но ако е толкова мека, че да обира очевидно неравностите шината е вероятно да се подбие е вътрешната да се прищипе.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот bikerider » Вто Юни 27, 2006 3:24 pm

Какви преиначавания бре? Вземи се в ръце и ела да ти покажа колко подбивания имам по каплите - НУЛА.
И не е като да карам с 5км/ч, не е и да карам на 5 атмосфери.

Плюс това темата беше за съвсем друго, KiZZo каза нещо друго - че може да се намали ЛЕКО налягането за да се обират най-малките вибрации, а ти - каплите та каплите, вътрешните та вътрешните. Еми извинявай, ама ако разчиташ на налягането да ти пази каплите евала...

Така понеже подозирам, че и това ще се разтълкува като преиначаване ти желая приятен ден и спирам дотук.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот root » Вто Юни 27, 2006 4:56 pm

[quote="bikerider"]

Какви преиначавания бре?.....
[/quote]

Съгласен съм с байкрайдера само да вметна некои неща ако някой чете тук ще се помисли едни лоши неща да направи.
Първо като изключим некои гуми за спускане направени специално за помпане на по малко от 2.5 БАРА почти всички трябва да се помпят между:
2.5 БАРА до 4.4 БАРА
Да не вземе някой да пробва на 5 БАРА (или атмосфери) че ако не е Мишленска гума ще я спука.
Също се пукат гумите и под 2.5 БАРА.
А нашия човек ако не е разбрал пробвай да спускаш на 2.5 бара или някъде до към 3 бара ако имасх прелоад ("твърдост") на вилката направи е много мека.
Ако не ти помогне тогава доктора а бе ти решаваш.
I'm root, if you see me
laughting better have a backup.
root
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 10:33 am

Мнениеот bikerider » Вто Юни 27, 2006 5:26 pm

[quote="root"]
Също се пукат гумите и под 2.5 БАРА.
[/quote]


Дали? Карам обикновено отзад на 2.0-2.2, отпред на 1.8-2.0. Гумата е безкамерно Conti Digga, ни съм я пукал, ни капла съм кривил на скорост. Въпрос на настройки. Виж под 1.7 не бих карал на скорост.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот root » Сря Юни 28, 2006 8:37 am

[quote="bikerider"]

[quote="root"]
Също се пукат гумите и под 2.5 БАРА.
[/quote]


Дали? Карам обикновено отзад на 2.0-2.2, отпред на 1.8-2.0. Гумата е безкамерно Conti Digga, ни съм я пукал, ни капла съм кривил на скорост. Въпрос на настройки. Виж под 1.7 не бих карал на скорост.
[/quote]


без да се обиждаш аз написах:
Първо като изключим некои гуми за спускане направени специално за помпане на по малко от 2.5 БАРА почти ...

ВЕрвам че точно ти си изключен от това по горе.
Ама ако не си с безкамерни а? ако си с най обикновенни гуми а? за това е моят уфтопик
I'm root, if you see me
laughting better have a backup.
root
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 10:33 am

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта