Помагайте..

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Помагайте..

Мнениеот boi4ka » Чет Апр 20, 2006 11:47 pm

... може ли някой да опише с думи прости как се настройва заден дерайльор?
Като се започне от това на кой венец се слага веригата, преди да е сложено жилото и на каква позиция са командите и се стигне до фината настройка от врътката на жилото.Изчетох раздела в ЧЗВ но нищо:^:
Днеска се мъчих два часа и пак не можах да го настроя.Единствения човек който можеше да помогне го няма за известно време и трябва да се оправям сам.Ако не мога да карам в почивните дни направо ще умра:banghead:
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот tailor » Пет Апр 21, 2006 12:11 am

[quote="boi4ka"]

... може ли някой да опише с думи прости как се настройва заден дерайльор?
Като се започне от това на кой венец се слага веригата, преди да е сложено жилото и на каква позиция са командите и се стигне до фината настройка от врътката на жилото.Изчетох раздела в ЧЗВ но нищо:^:
Днеска се мъчих два часа и пак не можах да го настроя.Единствения човек който можеше да помогне го няма за известно време и трябва да се оправям сам.Ако не мога да карам в почивните дни направо ще умра:banghead:
[/quote]
Изтегли си това
[img]http://www.velomania-bg.com/img/icoSimanoManual.jpg[/img]
от сайта на Веломания
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот mih » Пет Апр 21, 2006 12:44 am

Айде аз да се пробвам, ама набързо, че излизам да играя волей...

1. провери дали дерайльорът има страничен луфт нейде по ставите. Ако има и е повече от 2-3мм настройката няма да е точна и ще имаш някоя проблемна скорост (поне една).

2. погледни първото даунлоудче тук: http://velomania-bg.com/downloads.html

ако не помогне, ето моят скромен и непретендиращ за изчерпателност начин:

3. изкарай жилото, почисти го добре (ако е прегънато направо го смени), пръсни WD-40 в броните (ако имаш повредена или огъната броня я сменяш или изправяш), после сложи жилото обратно (трябва да минава спокойно през броните при дърпане на ръка) и го стегни за дерайльора като гледаш да не е отпуснато, като преди да го стегнеш погледни дали врътката на командата е завита почти докрай, за да имаш аванс после ако се наложи на натягаш и чрез нея (ако имаш такава врътка на дясната команда изобщо).

4. настройка...

Настройването на максимално допустимата позиция на дерайльора в двете крайности ("отвъд" най-малък и най-голям венец) става чрез две малки болтчета, разположени едно до друго на корпуса на дерайльора, едното е с обозначение Low а другото - High, използват се да ограничават излизането на дерайльора извън венците; трябва да се настроят така, че превключване на 1 скорост на най-големия венец лостчето на командата да няма повече ход и да не може дерайльорът да изхвърля веригата при насилването на лостчето на командата след 1 скорост. Аналогично се действа с настройката на най-малък венец - не трябва да излиза извън него и т.н...

Настройването на позицията на дерайльора спрямо венците става посредством врътката, в която влиза жилото в самия дерайльор (и/или ако има такава на командата); като се развива се опъва жилото и обратно. Аз лично включвам на предпоследната скорост и въртя врътката докато дерайльорът превключи на нея и застане точно под венеца (на око се вижда доста добре ако се гледа отгоре, а и слухът също помага при настройката, понеже когато дерайльорът не е настроен добре, това започва да се чува
), след което пробвам как се движи нагоре-надолу по венците до нацелване на безпроблемно превключване в двете посоки. Ако врътката се движи трудно й пръсни малко WD-40 и на нея, и можеш да я улесниш ако преди я натягаш отпускаш дерайльора на по-ниска предавка предавка, но без да завърташ педалите и без фактически да превключиш, и после пак го връщаш на предната позиция.


От мен толкова, който се сеща за още нещо моля да допълва и поправя, че си изтървам срещата.

а, и още нещо - горенаписаното важи за дерайльор с top-normal издърпване, тоест стандартен тип.
:peace:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот mih » Пет Апр 21, 2006 3:42 am

[quote="boi4ka"]

на кой венец се слага веригата, преди да е сложено жилото и на каква позиция са командите[/quote]


на най-последната предавка (6-7-8-9...:))
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот boi4ka » Пон Апр 24, 2006 5:41 pm

Благодаря ви:D:beer:
Работи по-перфектно от вссякога:)
То не било голяма философия.


:offtopic:Предлагам ако няма други мнения темата да отиде в ЧЗВ, защото това което прочетох в наръчника е 100% достатъчно и може да послужи на други колеги:wavey:
Само заглавието да е нещо от рода на "..настройване на заден дерайльор"
Поздрави на всчки!
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот did » Вто Апр 25, 2006 9:34 am

[quote="boi4ka"]

Благодаря ви:D:beer:
Работи по-перфектно от вссякога:)
То не било голяма философия.


:offtopic:Предлагам ако няма други мнения темата да отиде в ЧЗВ, защото това което прочетох в наръчника е 100% достатъчно и може да послужи на други колеги:wavey:
Само заглавието да е нещо от рода на "..настройване на заден дерайльор"
Поздрави на всчки!
[/quote]

тоя "наръчник", който tailor ти показа, си стои на сайта на Веломания от мноооого време, на няколко пъти са се пускали линкове към него и тук. По въпроса определено няма дефицит на информация, има дефицит на желание или време за търсене и четене.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот boi4ka » Вто Апр 25, 2006 11:57 am

[quote="did"]

[quote="boi4ka"]

Благодаря ви:D:beer:
Работи по-перфектно от вссякога:)
То не било голяма философия.


:offtopic:Предлагам ако няма други мнения темата да отиде в ЧЗВ, защото това което прочетох в наръчника е 100% достатъчно и може да послужи на други колеги:wavey:
Само заглавието да е нещо от рода на "..настройване на заден дерайльор"
Поздрави на всчки!
[/quote]

тоя "наръчник", който tailor ти показа, си стои на сайта на Веломания от мноооого време, на няколко пъти са се пускали линкове към него и тук. По въпроса определено няма дефицит на информация, има дефицит на желание или време за [color=red]търсене и четене[/color]
[/quote]
...и от двете по малко:^:....ами аз исках да се обясни от някой с две-три думи само, но ще внимавам занапред:beer:

:offtopic:did, поздрави от Трифо:D
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта