Manual: Marzocchi Z1 oil change

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Manual: Marzocchi Z1 oil change

Мнениеот Jacket » Чет Апр 13, 2006 2:03 pm

Реших да го публикувам в отделна тема, за да е по-лесно да влезе във FAQ.

Както знаете за да работи добре една вилка трябва да се поддържа, което значи освен да се бършат тръбите и семерингите, да се сменя и маслото от време на време.
Процедурата при различните вилки е различна и трябват различни инструменти, но в повечето случаи (при вилки с отворена система) процедурата се свежда до отвиване на капачиките горе, изливане на старото масло през тях и наливане на новото пак от там.
За най-добри резултати обаче и особено при първа смяна на маслото е най-добре вилката да се разглоби напълно, да се почисти добре, да се смажат семерингите с хубава грес, да се сглоби и чак след това да се налее новото масло.

В сегашния случай вилката е Marzocchi Z1 2004 с HSCV и ETA патрони съответно в десния и левия крак. Работата е доста по-прецизна в сравнение със вилка със SSV хидравлика, най-вече заради многото нежни резби, които има по патроните и капачките.

Нужни инструменти:

- 5мм шестогран - за демонтиране на вилката от байка и спирачката от вилката
- 2.5мм шестогран - за болтчетата на регулаторите за rebound и ETA
- 21мм звездогаечен ключ - за капачката на десния крак
- 20мм звездогаечен ключ - за капачката на левия крак
- 12мм камък за гедоре - за развиване на болтовете на патроните в долната част на краката
- 10мм гаечен ключ - за гайките под тапите
- Хидравлично масло 7.5w, аз ползвах Motul (10x bikerider :beer:)
- Хубава грес за семерингите, ползвах Manitou Prep-M (отново 10x bikerider:beer::beer:)
- Спринцовка 50cc, или мензура за дозиране на маслото
- Съд за старото масло - отрязана бутилка от голяма минерална вода (над 5л) е много удобна, защото е широка и може да се остави цялата вилка да се отича вътре. Реже се на 10см от дъното и готово.
- Нещо за бърсане - най-добре от ролките са сушене на ръце, защото не оставят власинки, дунапрени за вътрешностите и много вестници за пода :)
- Помощник, иначе ще се поозорите в някои моменти :D

Има и малко снимков материал, но не съм се оливал, защото не ми се щеше да омажа целия фотоапарат с масло. Снимките са с малко лошо качество, защото беше тъмничко и се правиха със светкавица, но се вижда горе-долу за какво става въпрос.

Започваме с демонтиране на вилката от байка. Няма да обяснявам сега подробно как се прави, мисля че всеки знае. Накратко първо се демонтира предната спирачка с шестогран 5мм и се сваля заедно с преходника, махат се всякакви свински опашки и други подобни, които държат маркуча/жилото за вилката. Развива се капачката на лапата и самата лапа и вилката се издърпва надолу. Ако не излиза лесно може да я чукнете отгоре по стержена с длан, а ако запъва много може и с нещо меко като дървено трупче или гумен чук. В същото време вилката трябва да се държи отдолу с ръка за да не се изтреля на пода изведнъж :) Внимавайте лагерите да не паднат на пода особено ако е прашен, че после ще падне голямо чистене :)
Изчистете много хубаво вилката от всякакви греси по стержена и мръсотии, особено по короната и около семерингите, защото целта на занятието е да изкараме колкото може повече боклуци от вътре, а не да вкараме такива.
С помощта на 2мм шестогран развийте регулаторите над капачките. Внимавайте, защото главите на болтчетата са много нежни и лесно се прецакват. Първоначално дръжте с ръка регулатора, а не очаквайте крайната му позиция да работи като контра, защото може да е нужна повечко сила ако болта не е развиван досега и не е добре да се насилват регулаторите, особено на ЕТА патрона.
С помощта на 21мм гаечен ключ развийте капачката на десния крак, където е HSCV патрона. За да разберете, че сте я развили напълно натискайте вилката леко надолу, защото пружината в другия крак, ще продължава да се съпротивлява.

Завъртете ETA патрона в заключено положение и натиснете вилката колкото можете надолу. От десния крак трябва да се покаже част от пружината, капачката и една втулка с шайба между тях.
Ако дръпнете пружината и втулките надолу ще забележите една червена гайка. Тя е нужна за да се държи контра докато се развива капачката. Докато държите пружината надолу хванете гайката с 10мм гаечния ключ и пуснете пружината. Тя ще го притисне към капачката.
С 21мм гаечния ключ започнете да развивате капачката, докато кържите контра с 10мм ключето. Отначало капачката ще тръгне трудно, след това ще се развива на ръка до един момент, когато отново ще запъне и ще трябва да се натисне с ключа. Нормално е, така че не се притеснявайте, просто натиснете по-силно. От там нататък трябва да излезе изцяло на ръка.
Ето една снимка, за да се види за какво става въпрос горе-долу (капачката вече е развита и гаечния ключ е малко накриво на гайката, но все пак се вижда):

Изображение

Това, което стърчи отгоре е шиша за rebound-а.
Поначало най-големите ми притеснения бяха за него, да не го прецакам, но се оказа, че не е чак толкова крехък елемент и е измислен да се слага и маха лесно. Ако при вас не се е развил при махането на капачката, го отвийте, но по никакъв повод не използвайте клещи. Ако е нужно му сложете регулатора отгоре и така въртете. По принцип трябва да си се развие на ръка изцяло. След това го извадете бавно, защото в долната му страна има удебеление, което избутва маслото от патрона и ако дръпнете рязко може да ви изпръска.
Пригответе си един чист вестник, хубаво е да са няколко пласта и сложете шиша там.
Извадете пружината, втулката и шайбата, забършете ги и ги сложете на вестника до шиша.
Излейте маслото в съда като наклоните вилката. От този крак ако маслото не е сменяно досега, трябва да бъде с тъмен графитено-сив цвят. Нещо такова:

Изображение

Маслото ще тече едновременно от и около патрона, имайте го в предвид, защото буталото на патрона може да се измъкне, и да полее извън съда.
Оставете да се изтече поне 2-3 минути.

Сега развийте капачката на левия крак с 20мм гаечния ключ, като първо махнете гуменото уплътнение, което стои под регулатора. Натиснете вилката надолу, вече няма какво да я държи и ще се сгъне докрай.
За да развиете тук капачката, вече ще ви е нужен помощник, понеже капачката има по-особена форма и не може да задържа ключето. Накарайте го с някакъв парцал да държи пружината сгъната, докато вие държите контра на червената гайка и развивате капачката. И тази също ще се развива на ръка до един момент, в който ще запъне, ще се наложи да понатиснете с ключето и отново ще започне да се развива на ръка.
Махнете втулката, шайбата и пружината и ги поставете на вестника.
Сега излейте маслото и от този крак като предварително запушите другия с някакъв парцал.
От този крак маслото трябва да е доста по-бистро:

Изображение

Маслото от този крак излиза само от крака, а не и от патрона. Задръжте го така 2-3 минути.

Сега идва ред да се развият болтовете, които държат патроните от долната страна на ботушите.
За тях трябва малко по-особен инструмент, за който стана въпрос по-горе. Аз ползвах камък от гедоре, но се оказа, че става само такъв от комплетче гедоре за 3лв, защото е с много тънки стени. Специално купихме преди това и камък, който сам струваше 3лв и се оказа, че не влиза с части от милиметъра. Аз ползвах статично рамо, струва 2-3лв. Купих го от борсата на Ташев Галвинг, която се намира на бул Кл. Охридски 68.
Ето това представлява горе-долу:

Изображение

С помощта на този инструмент развийте болтовете долу, като държите контра с 10мм ключето на червените гайки на шишовете. Болтовете няма да паднат. Извадете патроните внимателно, за да не ги издраскате и да не издраскате резбата за капачките на короната.
Забършете ги и ги поставете на вестника до пружината.
Ето така изглеждат патроните, (обърнете внимание колко по-мръсен е HSCV патрона):

Изображение

Сега можете да разделите подпорите на вилката от ботушите.

Забършете подпорите от външната страна хубаво, като при първото минаване с парцала внимайвате да не натискате много, защото ако има песъчинки, или други абразивни материали, можете да одраскате тръбите.

Вътрешната страна се почиства много лесно, тъй като тръбите не са затворени в долната част като при SSV вилките. Вземете един голям дунапрен или парцал и го вкарайте от горната страна. След това с помощта на дълга отврека го натиснете и той ще излезе отдолу. Повторете процедурата по няколко пъти на крак докато не видите, че отвътре всичко е перфектно чисто.
Поставете горната част на чисто място, далеч от всякакъв прах.

Сега идва ред на ботушите. Те са по-трудната част за чистене. Първо махнете металните пружинки от външната страна на праховите семеринги, за да не ги повредите. Поставете ги на чисто място. Почистете старата грес от вътрешната страна на масления семеринг, точно над червеното уплътнение. Тя е бяло-жълта на цвят.
За да почистите изцяло вътрешността можете да навиете парче дунапрен на върха на дългата отверка и да почистите отвътре с него, но много внимавайте да не остане някой боклук, или част от дунапрена между уплътненията. Аз лично прескочих часта с чистенето на ботушите отвътре, понеже ми се сториха прилично чисти без едри частици в тях и не ми се рискуваше да вкарам повече. Предпочетох просто да закрепя ботушите с арката надолу за да се отече останалото масло. Оставих ги така около половин час и отидох да хапна нещо :)

Ако вие не сте гладни може да се заемете с почистването на патроните, пружините и останалите малки части. Тук няма особена философия. Просто бършете като пак внимавайте да не остават власинки, косми или прахоляк, особено по патроните.

За да изкарате всичкото масло от HSCV патрона хванете буталото и го вкарайте и изкарайте няколко пъти с бързи движения. Открих, че по-голям ефект има като се вкара шиша за rebound-а и се завие докрай (най-бавен rebound). Маслото ще пръска от клапите в долната страна на патрона, така че го дръжте над съда със старото масло. Отново почистете хубаво и оставете настрана.
Сега след като всичкото масло от ботушите е излязло почистете добре семерингите от вътрешната страна, за да няма останало масло по тях. Намажете добре над масления семеринг (от където махнахте старата грес) с хубава грес за амортисьори. Не препоръчвам литиева грес и в никакъв случай графитна. Намажете и от вътрешната страна на праховия семеринг. Внимавайте да не попада грес под масления семеринг.
Сега след като всичко е почистено идеално идва ред на сглабянето.
Много е важно преди всичко да поставите металните пружинки на праховите семеринги, защото ако се сетите накрая за тях ще трябва да разглабяте всичко наново... вече имам горчив опит с предишната ми вилка и затова си имах едно на ум :)
Вкарайте подпорите внимателно в ботушите, като гледате да не повредите праховите семеринги.
Вкарайте патроните и ги завийте с болтовете отдолу като държите контра на червените гайки. Внимавайте да не пренатегнете болтовте, защото под тях има по един o-ring, който ако се смачка прекабелно може да протече, но все пак и не ги оставяйте хлабави.

Сега идва ред да се налее маслото. Marzocchi препоръчват за леки хора (55-80кг) да се налее 155cc масло, а за по-тежките като мен (80-90кг) - 160cc. За да ги измерите можете да ползвате различни методи. Може да ползвате мензура, маркировката на бутилката с маслото, или ако искате да сте възможно най-прецизни - спринцовка, като мен :). Аз използвах 50cc спинцовка и маркуче от медицинска система.
Ако ползвате спринцовка дърпайте бавно маслото от бутилката, за да не влиза въдух. След това обезвъздушавайте и наливайте маслото. Аз наливах маслото в десния крак директно в HSCV патрона:

Изображение

След като напълните и двата крака сложете пружините, след тях втулките и след тях металните шайби. Внимавайте, защото маслото може да прелее.
Сложете шиша за rebounda в HSCV хидравликата, като го оставите да потъне сам. Не го натискайте, за да не вкарвате въздух в системата. След като потъне докрай го завийте, но не го стягайте.
Завийте капачките като си държите отново контра на червените гайки. Хубаво е отново някой да ви помага като държи пружините сгънати. Отново ще усетите съпротивление в един момент и ще се наложи да завъртите капачката с гаечния ключ, след което след около 2 оборота на ръка ще завие докрай. Стегнете добре с гаечния глюч, но и не прекалено силно.
Вдигнете краката нагоре и завийте капачките. Трябва да започнат да се завиват на ръка. Ако запъват много, развийте и започнете отначало. Внимавайте да не развалите резбите!
Почистете много хубаво с цялата вилка. Ако ви се намира обезмаслител най-добре го използвайте, но внимавайте да не пръскате на подпорите и семерингите. Изплакнете хубаво всичко с топла вода и се уверете, че никъде по ботушите няма мазна част, за да не отиде върху спирачката.
Сложете гуменото пръстенче на капачката на ETA патрона и завийте врътките на двата крака. Хубаво ги наместете на ръка да улегнат преди да завиете болтчетата с 2.5мм шестограна. Врътката за rebound-а може да иска малко сила за да се раздвижи отначало.

Идва ред да монтирате вилката на колелото. Почистете и смажете хубаво лагерите на чашките, прегледайте долния конус дали не се вади лесно от стержена (моя беше прецакан и хлопаше, съответно го смених), сложете вилката и стегнете капачката на лапата до момент в който усещате леко съпротивление при въртене. Монтирайте спирачката и предното колело и проверете дали кормилото е центрирано. Ако е накриво, коригирайте и когато всичко е точно стегнете болтовете на лапата.
Проверете за луфт в чашките. Ако има развийте болтовете на лапата и стегнете още капачката, но внимавайте да не се усеща силно задиране в лагерите.

Проверете дали има нужда да се долива, или отлива масло като поскачате малко на колелото :)
Ако вилката се втвърдява прекалено рано в хода си, значи трябва да се отлее, ако стигате лесно края на хода, значи трябва да се налее още.
При мен се оказа, че нивото е идеално и нямаше нужда от допълнително доливане или отливане.

Остава само ...да хванете гората :D и да се радвате на перфектно работещата вилка!

Накрая искам да отбележда, че можете да използвате това ръководство само и единствено на ваш риск. Авторът не е отговорен по никакъв начин ако си счупите главата и т.н. блабла... Ако чувствате по някакъв начин, че няма да се справите, по-добре потърсете помощ от специалист. Няма да казвам имена, вие ще се досетите :)

Също така не мога да гарантирам за изчерпателност на горния текст. Възможно е да съм пропуснал нещо, така че всякакви мнения и критики са добре дошли.

Хайде и умната!
:beer:
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот тучо чучо » Чет Апр 13, 2006 3:05 pm

Чудесно описание!:agree:
Съгласен съм изцяло - има минимални разлики в начина, по който аз действам, но като цяло описанието е много прецизно.
Държа [b][u]дебело да подчертая[/b][/u], че трябва много внимателно да се борави с инструментите, особено при отвиване и завиване на тапите, защото резбите са много нежни и лесно се развалят. Не ползвайте некачествени инструменти! По възможност намерете динамометричен ключ, използвайте го при затягане на резбите! Ако някой се интересува от точните параметри на усилието (Nm) мога да дам точни данни.[u][/u]
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот Jacket » Чет Апр 13, 2006 3:17 pm

За въпросния ключ. Преди операцията питах в борсата на Ташев Галвинг и такъв до 20Nm струва 160лв...

П.С. забелязах грешка, ама като времето за редактиране е лимитирано, не мога да поправя

"С помощта на 2мм шестогран развийте регулаторите над капачките"
да се чете:

"С помощта на 2.5мм шестогран развийте регулаторите над капачките"
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Jacket » Съб Апр 15, 2006 9:07 pm

Днес ми направи впечатление, че от левия семеринг беше потекло масло :( А не бях карал изобщо, само се друсах на вилката, а го забелязах чак като стигнахме на Панчарево... да не би да съм сложил повече масло и да е избило през семерингите? По принцип като го позабърсах няколко пъти не е текло повече през цялото каране, ама се попритесних...
Беше избило между семеринга и ботуша, а не отгоре между семеринга и крака и беше потекло 3-4см. надолу и само от левия крак.
По принцип налях точно по 160cc (колкото си пише за тази вилка) на крак, ама ми направи впечатление, че при наливането, заедно с пружините и всичко друго в краката при максимално сгънато положение маслото започна да прелива на последните 10тина кубика... Вилката обаче се усеща супер, не се вкоравява твърде рано и си използва целия ход. Някакви идеи? Сигурен съм, че по никакъв начин не съм повредил маслените семеринги, защото внимавах много и дори не съм ги пипал...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Съб Апр 15, 2006 11:09 pm

PrepM се изтънява много при работа и излишъка излиза, може това да ти се струва като масло.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Нед Апр 16, 2006 9:48 am

Ох дано :) макар че сега като погледнах около семеринга пак се е надигнало малко... а нормално ли е препоръчителното количество масло да прелива с малко при максилмално сгъната вилка?
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Нед Апр 16, 2006 10:12 am

Убеден съм че е греста, освен ако не си прецакал някой от маслените семеринги при монтажа, но при такъв случай далеч нямаше да излиза толкова малко колкото описваш. Плюс това то се различава, щото греста е малко по-гъста и лепкава от маслото, т.е. ако ти излизат "пръстени" по тръбите, значи е грес. Ако ти се омазняват ботушите под семерингите - значи е масло.

Наблюдавам в момента такова нещо при Сънтура на приятелката ми, а аз доста отдавна го смазах с PrepM и още излизат пръстени смазка по тръбите, така че спокойно, карай я и я бърши редовно, би трябвало най-много след седмица-две интензивно каране да спре (освен ако не си сложил излишно много грес). Ако започне да се спича заради прах в греста, ползвай силиконов спрей да я освежиш и да омекотиш праховите семеринги - върши чудеса :)

Edit: не е нормално да излиза масло, освен ако нивото не е над максимално допустимото, а при теб случая явно не е такъв :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Нед Апр 16, 2006 10:18 am

Лошото е, че няма пръстени по тръбите, а излиза под семерингите и маже ботушите, а и е доста редичко.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Jacket » Нед Апр 16, 2006 2:07 pm

Ето горе долу за какво става въпрос, само че съм го забърсал, но си личи как е леко мазно под семеринга, а отгоре е идеално сухо.

[img]ftp://jacket.club-35.com/Upload/z1/DSC03387.JPG[/img]

Интересното е, че вчера докато карах не излезе грам, а чак тази сутрин като го погледнах, след като цяла нощ просто е стояло имаше пак омазване.
Сега си направих експеримент. Оставих байка наобратно за 2 часа и сега като погледнах не се е омазнилно грам... това ме успокоява донякъде :)
Интересното е, че 5 минути след като сглобих вилката след смяната на маслото ЕТА-та започна да се държи странно. Като я включа и се друсна отгоре силно се връщаше поне половината ход и след това като я отключа се връща бързо, но вътре се чува още около една секунда, че нещо се движи.
След това отворих капачката, завъртях леко патрона, понатиснах го два-три пъти и се оправи, но сега пак се чува леко движение вътре след отключване на вилката за части от секундата.
Възможно ли е да е имало останало от старото масло в патрона и сега като съм налял и новото и да е станало прекалено много, макар че като беше изваден патрона си поиграх до го сгъвам и разгъвам...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Jacket » Пон Апр 17, 2006 8:35 am

Май наистина bikerider ще се окаже прав, че това е разтопена грес. Изглежда докато колелото е било върху колата на слънце по пътя към Панчарево се е разтопила, след това не е текло, защото карахме предимно на сянка из гората, а следобяда като съм го оставил на балкона до другата сутрин отново го е пекло слънцето и затова се е омазнило. От вчера досега нищо не е излязло, така че смятам случая за приключен :)
Съжалявам за поредните постове, ама това време за редактиране е малко тъпо...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот marshall__ » Пон Апр 17, 2006 12:22 pm

[quote="Jacket"]

като съм го оставил на балкона до другата [b]сутрин[/b] .. го е пекло [b]слънцето[/b][/quote]

Ех тва слънце бе.. :D
:beer:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот Jacket » Пон Апр 17, 2006 12:26 pm

Защо не цитираш цялото изречение :)
[quote]...а следобяда като съм го оставил на балкона до другата сутрин...[/quote]

Просто вечерта не съм проверявал, а чак на другата сутрин :I
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот axelmax » Пон Апр 17, 2006 12:39 pm

@Jacket-:agree:брао,4е си си дал труда,само по снимките поработи пове4е ;)да е по прегледно
@алл-ще и се да има пове4е такива описания прудружени със снимки

исками се да напраявя едно такова за заден амортесьор X-fusion glide RL
ама срещам трудност
но немога да разглобя блока с настроикита??
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Jacket » Пон Апр 17, 2006 12:49 pm

Еми за снимките за да са по-прегледни си трябва направо един трети човек - фотограф, щото като си се омазал до лактите в мас ти е само до снимки :)
А шоковете (поне повечето) доколкото знам са малко по-така за сервизиране и не е много идейно да си ги отваряш сам из къщи, най-малкото за да не останеш без прозорци. :D
П.С. [url=ftp://jacket.club-35.com/Upload/z1-all/]ето[/url] ги и всички снимки от голямото омазване :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот marshall__ » Пон Апр 17, 2006 12:53 pm

[quote="axelmax"]

исками се да напраявя едно такова за заден амортесьор X-fusion glide RL[/quote]

По-добре недей..
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот Admin » Пет Апр 21, 2006 8:43 pm

Благодарение на Jacket текстът вече фигурира и като статия в сайта. :thumb::beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот koko » Вто Апр 25, 2006 10:52 am

Много хубав manual:^:.
Дали обаче хидравликата на вилката позволява по какъвто и да е начин да се увеличи compression damping-a.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Апр 25, 2006 11:27 am

Може - чрез пружините. Компромис със sag-a е, но работи за скокове.

Edit: Ако ти трябва за оправяне на brake-dive, малко повечко масло помага.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Manual: Marzocchi Z1 oil change

Мнениеот sunny_thorn » Нед Яну 17, 2010 8:10 pm

А колко струва това това масло 7.5w и от къде мога да го закупа.
skype:stanislavmlad6i
sunny_thorn
 
Мнения: 68
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Чет Юли 09, 2009 9:20 pm

Re: Manual: Marzocchi Z1 oil change

Мнениеот Admin » Нед Яну 17, 2010 9:16 pm

Търси в моторджийските магазини. И пиши по-грамотно, за да не ти изчезват мненията.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Manual: Marzocchi Z1 oil change

Мнениеот M1010X » Съб Яну 30, 2010 10:01 pm

Ако ще е Мотул, да е от Проспийд - http://www.prospeed.bg/
Цената е 30тина лв за 1л.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: Manual: Marzocchi Z1 oil change

Мнениеот dyndi89 » Пон Май 03, 2010 6:06 pm

Това графитено сивото масло не е ли специално? До колкото знам садържа молибден и ако ще се сменя по добре пак да е такова, а не обикновенно както е в статията. :dontknow:
dyndi89
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 02, 2008 8:15 pm

Re: Manual: Marzocchi Z1 oil change

Мнениеот TeDo_BaPHa » Пон Май 03, 2010 7:14 pm

dyndi89 написа:Това графитено сивото масло не е ли специално? До колкото знам садържа молибден и ако ще се сменя по добре пак да е такова, а не обикновенно както е в статията. :dontknow:


Не. Просто мръсно ;).
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Manual: Marzocchi Z1 oil change

Мнениеот mbg » Нед Сеп 18, 2016 12:55 am

Jacket написа: Не препоръчвам литиева грес и в никакъв случай графитна.


Какви са причините? Извинявам се, ако е писано някъде из форума, все още не съм стигнал до там :beer:

Преди 2 месеца сложих на моята вилка графитна грес "NLGI 2", байка не е видял някакво сериозно каране или натоварване, но все още като пипна стеншъните се вижда, че има смазване. И колкото четох, по моторните вилки се ползва литиева грес.
Аватар
mbg
 
Мнения: 201
Рейтинг: 1302
Регистриран на: Сря Май 25, 2016 12:14 am
Местоположение: София / Хасково


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта