Композитни рамки

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Композитни рамки

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 11:28 am

velco написа:
did написа:щото това са конструкции, в които има елементи, подложени на голяма сила на опън, а не на натиск.


Е те това вече изЯсни ситуцията. :beer:


Само дето не е вярно:

Hexcel® Carbon Fiber AS4C (3000 Filaments), Tensile Strength (Ultimate) 4150 MPa, Density 1.78 g/cc
S-2 Glass®, Tensile Strength 4890 MPa, Density 2.46 g/cc
Aluminum 7005-T6, 7005-T63, and 7005-T6351,Tensile Strength (Yield) 290 MPa, Density 2.78 g/cc

Освен това, изглежда все пак фибростъкло се използва тук-таме: http://www.bikemania.biz/ProductDetails ... eVita_DVFR

А на въпроса "какво има под карбона" - ами стиропор, все пак ;)
http://www.damonrinard.com/carbon_fiber.htm
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Сря Апр 12, 2006 11:53 am

Стиропор има, ама при тези, дето са правени в домашни условия ;)
Доколкото помня от четено тук-там, при промишленото производство не се използва стиропор за "скелета", а "тръби" от други леки материали - не знам полимери ли са, фибростъкло или що, във всички случаи сигурно ще сгреша ;):D
Отделно пък не ми е ясно как ги махат после. Т.е. в някои случаи ми е ясно, че не е проблем махането им, ама в други не :dunno:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 11:58 am

Още по въпроса за композитните рамки:
http://www.calfeedesign.com/pdf/Calfee_TWP.pdf
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 12, 2006 12:01 pm

Eх velco, velco... Опять табуреточная... :D Кой и къде е казал, че някой някъде не прави някаква рамка от фибростъкло, защото така му е кеф, има свободно място в гаража или просто иска да бъде оригинален? Както вчера мисля стана ясно, армираните с влакна полимери са доста разновидности с доста различни качества, но това, което става ясно ПРАКТИЧЕСКИ, е че качествата на полимерите, усилени с фибростъкло, отстъпват на качествата на полимерите с карбон при "масовото" производство на велосипедни рамки.

Дори приведения от теб пример за якостта на опън отразява предимствата на даден вид фибростъкло пред даден вид карбон само като абсолютна стойност, което в производството не означава НИЩО. Ами плътността, респ. теглото, съотнесена към тази якост? Къде я слагаме в уравнението? Ами ако се окаже, че има технологични пречки за изпълнението на даден детайл от този материал? Ами ако процеса е твърде енергоемък? Ами ако е вреден за човека? Милиони могат да бъдат причините за неупотребата на даден материал и употребата на друг и аз не съм толкова тесен специалист в конкретната област, за да ги изброя прецизно.

Що се отнася до стиропора, не бива калъпът за изработката на даден структурен елемент да се бърка с друг структурен елемент... :D Освен тва ако знаеш аз кви неща съм правил и правя в гаража... NASA може да ми завидят! :D:D:D

EDIT: [url=http://www.calfeedesign.com/pdf/Calfee_TWP.pdf]Наистина полезно[/url] популярно четиво :agree:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 12:05 pm

[quote="Admin"]
Стиропор има, ама при тези, дето са правени в домашни условия ;)
[/quote]

Разликата между "домашните" и "индустриалните" условия е в обема на производство и цената на единица продукт, а не в технологиите. Не можеш да извадиш сърцевината от монококова композитна рамка, така че има голям смисъл въпросната сърцевина да е съставена предимно от въздух.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 12, 2006 12:09 pm

[quote="velco"]
Разликата между "домашните" и "индустриалните" условия е в обема на производство и цената на единица продукт, а не в технологиите.
[/quote]


Недей така бе, човек! :D:D:D

[quote]
Не можеш да извадиш сърцевината от монококова композитна рамка
[/quote]


Не думай! Я питай чичко Goooooogle!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Апр 12, 2006 12:14 pm

Във връзка с една друга актуална тема се сетих, че съм чувал да казват и "вибростъкло":D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Сря Апр 12, 2006 12:15 pm

уффф. хайде, едно по едно:

сравняваш конкретни марки промишлени оплетки от фибростъкло и карбон, като и двете са предназначени за сърфове и други подобни. Защо се учудваш, че показателите им са близки? Това са продукти с подобно предназначение, в близък ценови клас... Пак ще ти кажа, че сигурно има 1000 вида карбонови нишки, както сигурно има и 10000 вида фиброскъкло. Логично е като вземеш един конкретен образец от едното и един от другото, но с еднакво предназначение, те да имат и близки показатели. Разликата е до къде се простират максималните възможности на всеки от тези материали при разумни разходи за производство.

При карбоновата нишка има структура, фиксирана с точност до връзка въглерод-въглерод. Това са силни химически връзки. На практика, самата нишка е една молекула! Ако не ти трябва някаква перфектна структура на тази молекула, а просто нишка с показатели, достатъчно добри за производството на сърфове или направени в гараж велосипедни рамки - ок, правиш си производството и си продаваш това нещо, което наричаш "карбон". С подобни разходи ще постигнеш подобни параметри и с фибростъкло.

Друга е обаче ситуацията с "истинските" карбонови рамки. Както при алуминиевите рамки слагат подсилки при челото и на други места, така и при тези рамки има (или поне би трябвало да има) различни като здравина материали на различните места. Ако си гледал преди време по дискавъри едно филмче как правят рамката на Ланс, там това го показаха много ясно. Впрочем, вътре няма никакъв стиропор, тва не е гаражно производство. Единствения кусур на тези видове карбонови тъкани, които използват за най-натоварените места на рамката е цената им, иначе щяха сигурно цялата да я направят от тях, но дори и за рамката на Ланс не си го позволяват.

Дал си линк за рамка, задният триъгълник на която е композит на основата на фибростъкло. А защо челото не е?

Друго. Фибростъклото като аморфен материал понася известни нееластични деформации преди да се скъса, т.е. всяка нишка може мааалко да понесе разтягане, но ако я разтегнеш тя си променя структурата необратимо. Карбоновите нишки не могат да се разтягат. Те или са здрави, или са скъсани. По-точно, разтягане е възможно в много малки граници и деформацията винаги е идеално еластична. Това означава, че каквото и натоварване да приложиш на една конструкция от карбон, ако не успеещ в момента да я счупиш, тя ще си възстанови напълно структурата като спреш да я тормозиш и няма да има НИКАКВИ последствия за нишките (полимера около тях е друга работа). То това се и знае де - карбона поема вибрациите добре, но не може да понесе удар - чупи се от раз.

Стъклените нишки пък "помнят" всеки опит за тормоз, щото аморфната структура не е перфектна и при натоварване все някой атом успява да се премести нанякъде. Ако обаче някак успееш леко да разтегнеш една стъклена нишка без да я скъсаш, тя ще си остане разтегната. При следващ опит да я тормозиш, усилието да я скъсаш ще е по-малко. Би ли искал материала, от който е направен предния триъгълник на рамката ти да се държи така? Вярно, може да се направи тоооолкова здрав този триъгълник, че при нормална експлоатация въобще до подобни нееластични деформации да не се стига, но ако със същите разходи можеш да направиш същото нещо от карбон, при който въобще този проблем го няма, защо да се тормозиш излишно?

Относно стареенето на двата материала... При карбона на практика старее само полимера (смолата), нишките са вечни - те са молекули! При фибростъклото старее всичко.

Хайде стига че имам работа...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 12:56 pm

Други възражения освен "гаражно прозводство" имате ли?

Ред.: Да поясня, свикнал съм "custom", "hand-made", "hand-crafted", "boutique" да са синоними на високо качество (и цена).
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 1:03 pm

[quote="did"]
сравняваш конкретни марки промишлени оплетки от фибростъкло и карбон, като и двете са предназначени за сърфове и други подобни.
[/quote]

Какво значи "предназначени за сърфове" ? Това са два продукта, с подобни характеристики, което означава, че биха могли да имат подобно приложение. Не си разбрал, не сравнявам фибростъкло с карбон, а фибростъкло с алумиий и карбон с алуминий.

[quote]
Дал си линк за рамка, задният триъгълник на която е композит на основата на фибростъкло. А защо челото не е?
[/quote]

Хмм, а челата на "карбоновите" рамки от карбон ли са ?

[quote]
Друго. Фибростъклото като аморфен материал понася известни нееластични деформации преди да се скъса, т.е. всяка нишка може мааалко да понесе разтягане, но ако я разтегнеш тя си променя структурата необратимо.
[/quote]

Да. Като алуминий.

[quote]
Стъклените нишки пък "помнят" всеки опит за тормоз, щото аморфната структура не е перфектна и при натоварване все някой атом успява да се премести нанякъде. Ако обаче някак успееш леко да разтегнеш една стъклена нишка без да я скъсаш, тя ще си остане разтегната. При следващ опит да я тормозиш, усилието да я скъсаш ще е по-малко.
[/quote]

Да. Като алуминий.

[quote]При фибростъклото старее всичко.[/quote]

ОК.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 1:40 pm

Така, значи другата (не foam-core) технология за монококови композитни рамки е "bladder-molded" и тя изглежда е най-разпространената в момента.

Какво представлява тя? Всичко което успях да разбера за сега е, че сърцевината представлява балон (bladder) с газ (въздух?) във вътрешността на куха форма.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Апр 12, 2006 1:54 pm

<offtopic>
@TOYAGA: мерси за хубавото четиво :beer:
</offtopic>
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Сря Апр 12, 2006 2:44 pm

@bikerider: заслугата за полезното четиво е на velco.

[quote="velco"]


Не си разбрал, не сравнявам фибростъкло с карбон, а фибростъкло с алумиий и карбон с алуминий.
[/quote]

дааа, явно не съм те разбрал. при това положение целият ферман по-горе е излишен. извинявам се за недоглеждането си и обещавам вече така да не правя.

ъъъ... като направиш стъклената рамка ще дадеш ли едно кръгче?

ъъъъъ... и кво ще го правиш NRS-а?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Persenk » Сря Апр 12, 2006 2:47 pm

[quote="TOYAGA"]

[url=http://www.calfeedesign.com/pdf/Calfee_TWP.pdf]Наистина полезно[/url] популярно четиво :agree:
[/quote]


@Toyaga :thumbu:
everything is fine
Аватар
Persenk
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1765
Регистриран на: Съб Яну 18, 2003 9:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 12, 2006 3:06 pm

Заслугите за четивото са изцяло на velco, разбира се. Моят принос се ограничава до определението "популярно".

velco, нещото, което не разбирам в случая, е странната смесица от въпроси и твърдения в твоите постове...

Искаш да научиш нещо ново, искаш да ни научиш на нещо ново или просто четеш на глас?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Апр 12, 2006 3:21 pm

@did: опа, недоглеждане в бързината - мерси за корекцията. извинения и благодарности към velco :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 12, 2006 3:44 pm

[quote="velco"]

Така, значи другата (не foam-core) технология за монококови композитни рамки е "bladder-molded" и тя изглежда е най-разпространената в момента.
[/quote]


Както вече стана ясно, технологията "Foam-core" е разпространена най-вече сред почитателите на почина "Направи си сам". Другият способ е наистина разпространен.

[quote]
Какво представлява тя? Всичко което успях да разбера за сега е, че сърцевината представлява балон (bladder) с газ (въздух?) във вътрешността на куха форма.
[/quote]


Не си успял да разбереш главното - че въпросният балон е самата рамка...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 12, 2006 3:54 pm

[quote="velco"]

Други възражения освен "гаражно прозводство" имате ли?

Ред.: Да поясня, свикнал съм "custom", "hand-made", "hand-crafted", "boutique" да са синоними на високо качество (и цена).
[/quote]


Имаме.

Освен един куп вече споменати такива, които странно защо пропускаш покрай очите/ушите си, държим да отбележим, че "custom", "hand-made", "hand-crafted", "boutique" ... "са синоними на високо качество (и цена)" преди всичко в народни занаяти като дърворезба, правене на дудуци и чекийки...

"Hand-crafted" при серийно производство, изискващо едрогабаритна (и едновременно с това свръхпрецизна) инструментална екипировка, агрегати за високо налягане и автоклавни съоръжения, може да бъде синоним единствено на аматьорщина...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Сря Апр 12, 2006 4:24 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="velco"]

Така, значи другата (не foam-core) технология за монококови композитни рамки е "bladder-molded" и тя изглежда е най-разпространената в момента.
[/quote]


Както вече стана ясно, технологията "Foam-core" е разпространена най-вече сред почитателите на почина "Направи си сам". Другият способ е наистина разпространен.

[quote]
Какво представлява тя? Всичко което успях да разбера за сега е, че сърцевината представлява балон (bladder) с газ (въздух?) във вътрешността на куха форма.
[/quote]


Не си успял да разбереш главното - че [color=red]въпросният балон[/color] е самата рамка...
[/quote]

@Tояга
Въпросният балон е [size=167]наистина балон.[/size] Не се заяждам, но ти не си успял да разбереш, а не Велко! Използва се в някои по-специфични случаи за получаване на истински монокок и когато няма големи претенции за константност в дебелините на стените. Влизал съм в работилницата на Мауро Санино и съм наблюдавал процеса по изготвяне на детайли и цели рами от карбон, също така, един приятел (доцент) пробва в катедрената работилница тая работа с балона и взе, че стана. Има интересни неща за разказване, ама няма да е тая вечер.
Айде, че ще бегаме да вземем малкиот човек от градината...
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 4:27 pm

[quote="TOYAGA"]
Не си успял да разбереш главното - че въпросният балон е самата рамка...
[/quote]

Съмнявам се.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Мajnata » Сря Апр 12, 2006 4:32 pm

az mislq 4e izpolzvat vtvarden vazduh koito posle si izliza prez trabata za sedalkata i okolo nego motat edni 4erni konci i mazhat edno lepkavo. mnogo e lesno gledal sam go na film
Samo qmboool!!!
Аватар
Мajnata
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Чет Юли 22, 2004 11:57 am

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 4:35 pm

[quote="did"]
ъъъ... като направиш стъклената рамка ще дадеш ли едно кръгче?[/quote]

Такава рамка е толкова стъклена, колкото тези шлемове са стъклени.
http://www.helmetcity.com/page/HC/CTGY/bellfiber

[quote]
"Bell's fiberglass helmets are constructed of an outer shell utilizing BELL's time proven, [b]hand-laid[/b], fiberglass"[/quote]

Хехе, аматьори! :lolup:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Сря Апр 12, 2006 4:53 pm

Хмм, този линк нещо съм го изпуснал малко по-горе...
http://www.bmeres.com/carbonframe1.htm
Ред.: Хехе, това бил пича с бамбуковата рамка и кухата главина :)
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Апр 12, 2006 6:57 pm

@velco: не се бъркам за материалите, щото бъкел не разбирам от композитни материали, ама все ми се чини, че мешаш маркетинг бла-бла локумите с engineering-a i фактите... може и да не съм прав, но едва ли да чуеш някой инженер във development отдел на голяма фирма да се хвали, че прави нещо с ръцете си :peace:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Апр 12, 2006 9:45 pm

@ velco

Не бъркай рамките с каските, драги. Доста различни неща са...

BTW, след като с batman държите рамките да се правят връз стиропор, в гараж и с балон, ваша си работа... Аз от празна чаша не мога да пия :dunno:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Чет Апр 13, 2006 8:28 am

[quote="TOYAGA"]

@ velco

Не бъркай рамките с каските, драги. Доста различни неща са...

BTW, след като с batman държите рамките да се правят връз стиропор, в гараж и с балон, ваша си работа... Аз от празна чаша не мога да пия :dunno:
[/quote]


@Тояга
Твоите схващания за сегашните възможности на технологиите за [size=167]промишлено [/size]производство са леко с около 5 години назад и още поне толкова встрани. За теб така нар. карбон се прави само пъхнат във вакуумирана кесийка, която после се навира в автоклав и се пече на умерена температура като пандишпановото тесто. Да, ама не!!! Бъдещето е другаде, защото с кесийките далеч не се стига. Почти цялото количество рамки (все още) се правят по начина, по който казваш, но тенденцията е друга. Какво представлява една нормална карбонова рамка - много на брой черупкови детайли, някои от които с титанови или алуминиеви вложки, които накрая се слепват по съвсем примитивен начин (псевдомонокок). Ако ми остане време ще постна фотографии от така описания производствен процес. Идеята е цялата рамка да е един детайл, а не слепени парчета (детайли), т. е. истински монокок. И как става това - с голям инструмент, балони (има и друг подобен способ) и полимери, които имат по-специални характеристики от използваните за целта до преди няколко години. Това е бъдещето и е нормално компаниите все още да са сдържани с информацията и затова да няма почти нищо по въпроса в чичко Гугъл.
Аре аз бегам, щото ще ставам човек...
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Чет Апр 13, 2006 9:29 am

[quote="batman"]
@Тояга
Твоите схващания за сегашните възможности на технологиите за [size=167]промишлено [/size]производство са леко с около 5 години назад и още поне толкова встрани. За теб така нар. карбон се прави само пъхнат във вакуумирана кесийка, която после се навира в автоклав и се пече на умерена температура като пандишпановото тесто. Да, ама не!!! Бъдещето е другаде, защото с кесийките далеч не се стига. Почти цялото количество рамки (все още) се правят по начина, по който казваш, но тенденцията е друга. Какво представлява една нормална карбонова рамка - много на брой черупкови детайли, някои от които с титанови или алуминиеви вложки, които накрая се слепват по съвсем примитивен начин (псевдомонокок). Ако ми остане време ще постна фотографии от така описания производствен процес. Идеята е цялата рамка да е един детайл, а не слепени парчета (детайли), т. е. истински монокок. И как става това - с голям инструмент, балони (има и друг подобен способ) и полимери, които имат по-специални характеристики от използваните за целта до преди няколко години. Това е бъдещето и е нормално компаниите все още да са сдържани с информацията и затова да няма почти нищо по въпроса в чичко Гугъл.
Аре аз бегам, щото ще ставам човек...
[/quote]


Хм...

batman, имаш още много корички да изгризкаш, докато станеш човек, защото с това, което си избръщолевил отгоре :lolup::lolup::lolup:, показваш сериозно неразбиране на материята, с която си вадиш хляба... То няма НИЩО общо с актуалното състояние на нещата и оставя ясно впечатление, че страдаш от дефицит по два основни пункта:

Първо, би следвало да ти е известно (но очевидно не е) че в момента на гребена на вълната е "tube-to-tube"-технологията, внедрена първо от Scott и впоследствие възприета както от Specialized, така и от Cannondale. Същата няма НИЩО, ама НИЩО общо с монококова конструкция, но благодарение на напредъка при лепилата се ползва с повече от задоволителни резултати.

Второ, би трябвало да ти е известно, че Giant (същото до голяма степен се отнася и за Merida), които са най-големите производители на карбонови велосипедни рамки в света, си имат прекрасна технология ("formulaOne") за правене на ИЗЦЯЛО (а не псевдо) монококов преден триъгълник. Именно при нея се ползват въпросният голям инструмент (за който вчера му говорих на velco и който ти пращаш в светлото бъдеще), надуване и прочие особености...

Що се отнася до пандишпановото тесто, не бих имал нищо приотив да ни спестиш тънкостите в тази област и да ги запазиш изцяло за интимните моменти, когато бъркаш на жена ти във фурната... или там където бъркаш... ;)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Чет Апр 13, 2006 9:32 am

Между другото карбона не е от най-перспективните композитни материали и това, което се наблюдава в някои вело-продукти е повече модно залитане, а не обоснована необходимост. От така нар. стъклонапълнени полимери има много по-обещаващи. Попитайте се защо Шимано и милитари-индустрията упорито избягват карбона? Ето тук ще се отвори още една голяма тема и няма да има кой да я затвори скоро.
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот batman » Чет Апр 13, 2006 9:39 am

[quote="TOYAGA"]

[quote="batman"]
@Тояга
Твоите схващания за сегашните възможности на технологиите за [size=167]промишлено [/size]производство са леко с около 5 години назад и още поне толкова встрани. За теб така нар. карбон се прави само пъхнат във вакуумирана кесийка, която после се навира в автоклав и се пече на умерена температура като пандишпановото тесто. Да, ама не!!! Бъдещето е другаде, защото с кесийките далеч не се стига. Почти цялото количество рамки (все още) се правят по начина, по който казваш, но тенденцията е друга. Какво представлява една нормална карбонова рамка - много на брой черупкови детайли, някои от които с титанови или алуминиеви вложки, които накрая се слепват по съвсем примитивен начин (псевдомонокок). Ако ми остане време ще постна фотографии от така описания производствен процес. Идеята е цялата рамка да е един детайл, а не слепени парчета (детайли), т. е. истински монокок. И как става това - с голям инструмент, балони (има и друг подобен способ) и полимери, които имат по-специални характеристики от използваните за целта до преди няколко години. Това е бъдещето и е нормално компаниите все още да са сдържани с информацията и затова да няма почти нищо по въпроса в чичко Гугъл.
Аре аз бегам, щото ще ставам човек...
[/quote]


Хм...

batman, имаш още много корички да изгризкаш, докато станеш човек, защото с това, което си избръщолевил отгоре :lolup::lolup::lolup:, показваш сериозно неразбиране на материята, с която си вадиш хляба... То няма НИЩО общо с актуалното състояние на нещата и оставя ясно впечатление, че страдаш от дефицит по два основни пункта:

Първо, би следвало да ти е известно (но очевидно не е) че в момента на гребена на вълната е "tube-to-tube"-технологията, внедрена първо от Scott и впоследствие възприета както от Specialized, така и от Cannondale. Същата няма НИЩО, ама НИЩО общо с монококова конструкция, но благодарение на напредъка при лепилата се ползва с повече от задоволителни резултати.

Второ, би трябвало да ти е известно, че Giant (същото до голяма степен се отнася и за Merida), които са най-големите производители на карбонови велосипедни рамки в света, си имат прекрасна технология ("formulaOne") за правене на ИЗЦЯЛО (а не псевдо) монококов преден триъгълник. Именно при нея се ползват въпросният голям инструмент (за който вчера му говорих на velco и който ти пращаш в светлото бъдеще), надуване и прочие особености...

Що се отнася до пандишпановото тесто, не бих имал нищо приотив да ни спестиш тънкостите в тази област и да ги запазиш изцяло за интимните моменти, когато бъркаш на жена ти във фурната... или там където бъркаш... ;)

[/quote]


"tube-to-tube"- ретро, ретрооооооо
"formulaOne" - цял преден и цял (по-точно нецял) заден... ретро, ретрооооооо
:D аз говоря за цяла цяла НТ рамка - без лепила!!!
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Чет Апр 13, 2006 9:43 am

Говори ми... На всеки пет минути говориш различни неща...

Смешко :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта