[quote="TOYAGA"]
[quote="batman"]
@Тояга
Твоите схващания за сегашните възможности на технологиите за [size=167]промишлено [/size]производство са леко с около 5 години назад и още поне толкова встрани. За теб така нар. карбон се прави само пъхнат във вакуумирана кесийка, която после се навира в автоклав и се пече на умерена температура като пандишпановото тесто. Да, ама не!!! Бъдещето е другаде, защото с кесийките далеч не се стига. Почти цялото количество рамки (все още) се правят по начина, по който казваш, но тенденцията е друга. Какво представлява една нормална карбонова рамка - много на брой черупкови детайли, някои от които с титанови или алуминиеви вложки, които накрая се слепват по съвсем примитивен начин (псевдомонокок). Ако ми остане време ще постна фотографии от така описания производствен процес. Идеята е цялата рамка да е един детайл, а не слепени парчета (детайли), т. е. истински монокок. И как става това - с голям инструмент, балони (има и друг подобен способ) и полимери, които имат по-специални характеристики от използваните за целта до преди няколко години. Това е бъдещето и е нормално компаниите все още да са сдържани с информацията и затова да няма почти нищо по въпроса в чичко Гугъл.
Аре аз бегам, щото ще ставам човек...
[/quote]
Хм...
batman, имаш още много корички да изгризкаш, докато станеш човек, защото с това, което си избръщолевил отгоре
:lolup::lolup:, показваш сериозно неразбиране на материята, с която си вадиш хляба... То няма НИЩО общо с актуалното състояние на нещата и оставя ясно впечатление, че страдаш от дефицит по два основни пункта:
Първо, би следвало да ти е известно (но очевидно не е) че в момента на гребена на вълната е "tube-to-tube"-технологията, внедрена първо от Scott и впоследствие възприета както от Specialized, така и от Cannondale. Същата няма НИЩО, ама НИЩО общо с монококова конструкция, но благодарение на напредъка при лепилата се ползва с повече от задоволителни резултати.
Второ, би трябвало да ти е известно, че Giant (същото до голяма степен се отнася и за Merida), които са най-големите производители на карбонови велосипедни рамки в света, си имат прекрасна технология ("formulaOne") за правене на ИЗЦЯЛО (а не псевдо) монококов преден триъгълник. Именно при нея се ползват въпросният голям инструмент (за който вчера му говорих на velco и който ти пращаш в светлото бъдеще), надуване и прочие особености...
Що се отнася до пандишпановото тесто, не бих имал нищо приотив да ни спестиш тънкостите в тази област и да ги запазиш изцяло за интимните моменти, когато бъркаш на жена ти във фурната... или там където бъркаш...
[/quote]
"tube-to-tube"- ретро, ретрооооооо
"formulaOne" - цял преден и цял (по-точно нецял) заден... ретро, ретрооооооо
аз говоря за цяла цяла НТ рамка - без лепила!!!