Хидр. масло за Z1 (впечатления?)

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Хидр. масло за Z1 (впечатления?)

Мнениеот Jacket » Нед Апр 09, 2006 11:53 am

Знам, че има много стари теми за какви ли не масла, изчел съм ги всички и така...
Идеята е да споделите реални впечатления от работата на различните масла при вилки със HSCV хидравлика и по-специално Z1.
Понеже оригиналното ми е за смяна, придобило е графитен оттенък, а имам в изобилие 5w Vavloline и 10w Motul, но нямам точно 7.5w... дали това няма да обърка хидравликата, понеже HSCV-то все пак не е една проста клапа и нали е пресметната да реагира на бързи и бавни удари, да предотвратява ботъмване и така...
Ако пък е толкова важно да се кара точно със 7.5w ще се прежаля 20тина лв...

Едит: Чудих се дали да пусна темата в продукт-консулт, но реших да е тук, тъй като идеята по-скоро е да видя мнения на хора, карали с различните масла, а не просто разсъждения какво масло да си купя.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот GECKO » Нед Апр 09, 2006 2:38 pm

А какви настройки има вилката?

Edit: Ако имаш настройки на компресиите предполагам можеш да ползваш 5W Valvoline и ако забележиш продънване просто да компенсираш с малко компресия, а иначе опцията да си купиш 7.5W винаги я има. На мен ако ми харесва работата с едно масло, аз бих искал да си остана с него.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Jacket » Нед Апр 09, 2006 3:40 pm

Еми настройка като на всяко HSCV - само rebound. и в другия крак ETA, но тя няма отношение.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот GECKO » Нед Апр 09, 2006 6:19 pm

Ами така и така имаш в изобилие пробвай (първо с 5-цата) :thumbu:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот El Camino » Нед Апр 09, 2006 8:35 pm

Marzocchi наливат 7.5w масло защото то е сравнително "неутрално" т.е. хидравликата работи добре с него и карача поне на първо време ще е доволен, но също така ще може да си прецени за неговия стил на каране какво точно му трябва. 5w маслото прави вилката по-чуствителна на дребни неравности, значи Jacket ако не карате много тежко (скокове, дропове и др. подобни) бих ви препоръчал да пробвате първо с него, както каза Gecko ако не ви хареса винаги можете да си го смените с нещо по-гъсто.
Semper Fi, mothafucker!
El Camino
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Фев 09, 2006 7:58 am

Мнениеот bikerider » Нед Апр 09, 2006 10:45 pm

El Camino, забравяте, че амортисьора е динамична система и се движи не само колелото ами и цялата предница. В случая според мен 5-ца ще доведе до увеличен brake-dive, което не е от най-препоръчителните неща при планинско каране според мен освен ако Jacket не тежи под 50 кила :)
Всяко "решение" на проблема с brake-drive-а оттам нататък е компромис с контрола и/или комфорта, особено на висока скорост.

@Jacket: Motul 7.5w и PrepM под праховите семеринги.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот El Camino » Пон Апр 10, 2006 12:36 am

Вярно, brake dive-а го попуснах, ама то веднъж като свикнеш с отсъствието му после просто не се сещаш за него.
Semper Fi, mothafucker!
El Camino
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Фев 09, 2006 7:58 am

Мнениеот Jacket » Пон Апр 10, 2006 6:23 am

Ами 85 кила съм... и все пак толкова ли е голяма разликата, че чак да се усети и по-голям brake-dive. Все пак аз дори сега не усещам особено compression damping, освен при много силни удари.
Въпросът е дали тези разлики не са някакви теоретични и дали на практика ще е осезаема разликата. Точно за това ми трябваха мнения на хора [u]карали[/u] с различни масла.
Благодаря до тук и за мненията по теория все пак :beer:
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Zozka » Пон Апр 10, 2006 8:18 am

Това което ти казва Марто си е вярно и на практика, да не говорим че не виждам смисъл да си правиш експерименти, при положение че тази хидравлика е изчислена да работи с масло 7.5; ако беше някое дръвце SSV ок, но в конкретния случай по-скоро недей.
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот bikerider » Пон Апр 10, 2006 9:50 am

[quote="El Camino"]

Вярно, brake dive-а го попуснах, ама то веднъж като свикнеш с отсъствието му после просто не се сещаш за него.
[/quote]


има и такъв момент... :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Апр 10, 2006 9:52 am

[quote="Jacket"]
Благодаря до тук и за мненията по теория все пак :beer:
[/quote]


Моля :beer:, но защо реши, че мнението ми е на теория? :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Пон Апр 10, 2006 10:06 am

Ами най-вече защото не каза примерно "карал съм с такова и такова масло, работата се промени от такава на такава" и такива работи :D
Сигурен съм, че имаш достатъчно практика :)
Иначе съм ти пратил ПМ, можеш да погледнеш.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот koko » Пон Апр 10, 2006 10:53 am

Карам същата вилка с ниско ниво на 7.5W Marzocchi-140мл. в двата крака.Малко не ми харесва поемането на малките неравности и по-скоро това че прогресивността ми се струва малко и при по-сериозен удар връщането е доста бързо.
При скокчета и използвам хода на 99%.
Същите кила съм,скокчетата не са нищо особено,аз
нямам и елементарна техника:(!:.
Карах 2 дена с 140 мл. в двата крака 10w Motorex и беше зле и бавно.Върнах се на вариант 1 но той вече ме ограничава откъм пробване на по-сериозни скотци.
Мислил съм за 5W,при който вариант спор няма малките неравности ще се поемат перфектно,но скачането ще е проблем.Най-добрия вариант,който и си мисла да пробвам е както се препоръчва от Marzocchi(по памет) с 165мл. 7.5w,при който заради обема на маслото прогресивността трябва да се повиши без да се губи от чувствителността към малките неравности.
После,като направиш нещо пиши как ти се струва, да ориентираш хората:^:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Пон Апр 10, 2006 11:07 am

Ще пиша ще пиша :)
А ти как за толкова години не си оправи техниката при скокчета? :P
Засега поемането на малки неравност и мен нещо не ме кефи, ама не мисля, че е от маслото. То едва ли оказва такова съпротивление в първите 2-3см. При мен просто първия сантиметър от хода в момента е леко насечен и не знам защо. След този сантиментър всичко става направо медено а и аз го сгъвам + още един като седна на байка. Все пак ми е чудно от какво се получава и дали е заради старото масло.
Възможно ли е да не е напълно разработена вилката при положение, че маслото се е "матирало"? Тя е на по-малко от 1000км според мен.

П.С. кога ще се видим да покараме с тебе? :beer:
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Пон Апр 10, 2006 11:27 am

[quote="Jacket"]

Ами най-вече защото не каза примерно "карал съм с такова и такова масло, работата се промени от такава на такава" и такива работи :D
Сигурен съм, че имаш достатъчно практика :)
Иначе съм ти пратил ПМ, можеш да погледнеш.

[/quote]


Ще ме извиниш надявам се за мързела да пиша - карал съм с фабрично Marzocchi, Моторекс, Валволин, Кастрол, мобил-1 и други. Откакто карам с Мотул се повишиха: мазнотата на хода, надеждността (вискозитета се променя чак при -10) и въобще цялата работа на вилката стана съвсем различна. Спрях да усещам леки запъвания. Греста под праховия семеринг в комбинация с хубав маншон пък тотално уби всякакви малки запецвания в началото на хода (а те са налице поради две причини - тази част от хода се използва минимално заради sag-a, както това че мръсотията която се събира под праховия семеринг създава някаква минимална "платформа" :D)

Всъщност исках да кажа, че не бих се върнал на нито едно от горепосочените масла след като съм карал Мотул.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Апр 10, 2006 11:29 am

@koko: аз на ваше място бих разглеждал проблема с рибаунда независимо от другите неща.
Тоест не бих пипал вискозитета, за да не променям другите характеристики, по-скоро бих подпилнал малко дупката в SSV-то.
Ако си говорим за HSCV с външен реглаж пък, хептен не виждам смисъл да се регулира рибаунда чрез вискозитета, освен ако както казах човека не е под 50 или над 120 кила.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Пон Апр 10, 2006 2:07 pm

[quote="Jacket"]

Ще пиша ще пиша :)
А ти как за толкова години не си оправи техниката при скокчета? :P
Засега поемането на малки неравност и мен нещо не ме кефи, ама не мисля, че е от маслото. То едва ли оказва такова съпротивление в първите 2-3см. При мен просто първия сантиметър от хода в момента е леко насечен и не знам защо. След този сантиментър всичко става направо медено а и аз го сгъвам + още един като седна на байка. Все пак ми е чудно от какво се получава и дали е заради старото масло.
Възможно ли е да не е напълно разработена вилката при положение, че маслото се е "матирало"? Тя е на по-малко от 1000км според мен.

П.С. кога ще се видим да покараме с тебе? :beer:

[/quote]


За разработването,според мене,много влияе
колко агресивно караш.Не очаквай да усетиш вилката да ти се разработи преди да смениш маслото.
Насичането може да е от "матирано" масло.
За каране-събота или неделя,за предпочитане някъде където се намира Motul 7,5W;)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Апр 10, 2006 2:35 pm

И аз да дам две стинки.

От 7.5w Marzocchi нa 5w Motul последствията бяха:
По-лесно "потъване" (съотв. по-добро поемане на дребни неравности) и по-бърз рибаунд.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Jacket » Пон Апр 10, 2006 2:37 pm

Ахаа.. ами аз по-скоро за нещо планинско имах предвид. То в момента май може само към Панчарево да се кара нормално без сняг и т.н.
Аз май чак в неделя ще мога да ударя едно каране и мисля натам да се засиля като начало :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Jacket » Пон Апр 10, 2006 2:51 pm

[quote="PtD"]

И аз да дам две стинки.

От 7.5w Marzocchi нa 5w Motul последствията бяха:
По-лесно "потъване" (съотв. по-добро поемане на дребни неравности) и по-бърз рибаунд.
[/quote]

Ами тези последствия изглеждат благоприятни, особено при положение, че рибаунда може да се контролира.
А вилката втвърдява ли се пак при силни удари както по принцип прави със 7.5?
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Пон Апр 10, 2006 3:01 pm

Моите впечатления са, че по-лесно bottom-ва вилката и доливането на масло помага малко но вилката става прекалено прогресивна в момента, в който bottom-out устойчивостта и brake-dive-а станат поносими, оттам страда отзивчивостта на средни препятствия.

Неслучайно споменах за brake-dive, щото особено на бавно технично спускане през средни до големи препятствия това ми е един от най-мразените моменти. Оправя се със натягане на пружините, но вилката започва да рита през китките. Ако оттам намаля рибаунда, за да не рита, губя контрол и сцепления и още повече увеличавам brake-dive. Общо взето получава се омагьосан кръг от компромиси и всичко тръгва от вискозитета.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Пон Апр 10, 2006 3:26 pm

Хехех добре :) Убеди ме :))
Иначе натягане при мен няма, има само помпане, но то бидейки само позитивно разваля доста общото усещане на вилката. Ще наливам 7.5, видяло се е :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот El Camino » Пон Апр 10, 2006 3:31 pm

[quote="Jacket"]

Точно за това ми трябваха мнения на хора [u]карали[/u] с различни масла.[/quote]

Абе Z150 не е Z1, ама пак си е HSCV ;) Маслото конкретно не го помня какво беше, но реалния ефект от 7.5w->5w смяната беше точно този:
[quote="PtD"]

По-лесно "потъване" (съотв. по-добро поемане на дребни неравности) и по-бърз рибаунд.[/quote]
Semper Fi, mothafucker!
El Camino
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Фев 09, 2006 7:58 am

Мнениеот URNEST » Пон Апр 10, 2006 5:01 pm

може ли да питам понеже не съм много запознат какво е brake-drive
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Jacket » Пон Апр 10, 2006 5:05 pm

Не е drive, а е dive. Преведи си го от анлг. Означава, че предницата потъва (гмурка се - от dive) когато натискаш предната спирачка. По принцип решението е някакъва платформена хидравлика - Motion Control на RS, ID патрона на Stratos. HSCV не мисля, че "ютилизира" някаква платформа за намаляване на този ефект, но пък като се цяло се усеща страхотно :^:

[quote="El Camino"]

[quote="Jacket"]

Точно за това ми трябваха мнения на хора [u]карали[/u] с различни масла.[/quote]

Абе Z150 не е Z1, ама пак си е HSCV ;) Маслото конкретно не го помня какво беше, но реалния ефект от 7.5w->5w смяната беше точно този:
[quote="PtD"]

По-лесно "потъване" (съотв. по-добро поемане на дребни неравности) и по-бърз рибаунд.[/quote]

[/quote]


Ясно, значи все пак разлика се усеща и със сигурност няма да е на добре да се обърква хидравликата. Ще се ръся за 7.5 то се е видяло... :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот PtD » Пон Апр 10, 2006 6:05 pm

[quote="Jacket"]


Ясно, значи все пак разлика се усеща и със сигурност няма да е на добре да се обърква хидравликата. Ще се ръся за 7.5 то се е видяло... :)
[/quote]


Е не знам, мен ме кефи повече с 5w (bikerider :beer:). Но рибаундът ми е почти на най-бавното, т.е. ако го обичаш бавен, по-добре остани на 7.5.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Jacket » Вто Апр 11, 2006 9:33 am

Еми и аз обичам сс бърз rebound, ама искам и да си работи коректно хидравликата и в другите случаи.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот PtD » Вто Апр 11, 2006 10:34 am

[quote="Jacket"]

Еми и аз обичам сс бърз rebound, ама искам и да си работи коректно хидравликата и в другите случаи.
[/quote]


Ако толкова се колебаеш, предлагам кръгчета... безплатно (като за начало ;))
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Вто Апр 11, 2006 11:27 am

Значи да подчертая, че говоря само за доста стръмни наклони, само там май има чак такава разлика.

@PtD: ;):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Вто Апр 11, 2006 2:56 pm

Е ние докато се видим да дадеш едно кравайче, аз вече ще съм го сменил. За утре съм намислил да става и ще пиша резултатите, пък то не пречи някой път да пробвам и твоята с по-редичкото масло да видим как е :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


cron