стягане на пружина на вилка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

стягане на пружина на вилка

Мнениеот flat-6 » Пет Апр 07, 2006 1:36 pm

как да си стагна пружината на ваилката SCR-LO малко мека ми идва, а натягането от левия крак не е достатъ4но.
има ли някакъв друг на4ин да стагна малко пове4е пружината?
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пет Апр 07, 2006 2:08 pm

Измери и диаметъра и го напиши, и напиши колко си тежък ако съвпадне с това което имам може да нарпавиме размяна, но тази която имам е за хора до около 70кг :look:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот flat-6 » Съб Апр 08, 2006 10:46 am

не мен не тва ми е проблема аз сум 69 кила но изкам моита да q стегна малко.
не е4ак толкова мака та да q сменqм, пук и е 4исто нова на нqма и 5 километра
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Съб Апр 08, 2006 11:46 am

Предполагам,че говориш за XCR-LO.Стегни малко заключването и ще втвърди малко(ако патрона е като на предния модел ХСР75-ЛО)
А,колко и е хода?Прави ли ги 120?
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот flat-6 » Пон Юни 12, 2006 12:31 pm

не хода реално е 11cm
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Assassin » Пон Юни 12, 2006 8:01 pm

Пружината на вилката е нереално мека, аз съм 83кг. и ми седи прибрана 90% докато карам. Нито Preload-a, нито компресията оправят нещата - ако си по-тежък си трябва нова пружина. Така че, ако на някой му се намира по-твърда пружина, аз съм желаещ да купя (трампя). Иначе като цяло вилката работи пролично. Sorry, че ти ползвам темата!:beer:
Assassin
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1191
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 11:57 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Makintier » Пон Юни 12, 2006 8:57 pm

няма ли да стане ако добавиш един метален пръстен около 2 сантиметра дълуг и диаметъра да му е колкото пружината...и да го сместиш м/у пружината и врътката за затягане на същата:idea:
Не е важно да си пръв, важно е да си единствен!
Skype - Makintier
Аватар
Makintier
 
Мнения: 902
Рейтинг: 1641
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 11:16 am
Местоположение: ... на третия етаж

Мнениеот bikerider » Пон Юни 12, 2006 11:01 pm

A хода? ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Makintier » Вто Юни 13, 2006 10:41 am

[quote="bikerider"]

A хода? ;)
[/quote]
Нещо ми е чудно и то доста чудно

Сега като каза хода...и се замислих на моя зоом съм сложил пружина от дърт джъмпер 3 и с нея може да прави поне 17 сантиметра ход :dunno:.
А пък се съмнявам ДД3 да прави толкова,и си мислех как може да е толкова дълга => системите и ходравликата смекчават хода накрая на вилката!=> не е ли същото и на SCR-LO? За това си мислех че може да помогне :dunno:
Колкото и да е голямо тази хълка,която "би" сложил едва ли ще навреди на хода ;)
Не е важно да си пръв, важно е да си единствен!
Skype - Makintier
Аватар
Makintier
 
Мнения: 902
Рейтинг: 1641
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 11:16 am
Местоположение: ... на третия етаж

Мнениеот bikerider » Вто Юни 13, 2006 11:07 am

[quote="Makintier"]
и се замислих
[/quote]

[quote="Makintier"]
поне 17 сантиметра ход
[/quote]

[quote="Makintier"]
А пък се съмнявам
[/quote]

[quote="Makintier"]
едва ли
[/quote]


Съветвам те да излезеш от мъглявите догадки, празните аналогии и размити преценки.
Най-добре си смени пружината с една голяма "хълка", и без това едва ли ще навреди на хода. :idea:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Юни 13, 2006 2:56 pm

@Makintier:
Извинявай за горния пост, днес не ми е от най-добрите дни. :ashamed:

С две думи:
Пружината си има определен ход. Като сложиш 20мм preload спейсър ти наистина ще я втвърдиш, но ще и отнемеш 20мм ход, с което полезния й ход ще бъде по-малък от този на вилката. Съответно преди вилката да се сгъне докрай намотките на пружината вече ще се удрят. Особено ясно ще се получи при скок.
Затова хората пишат по ръководствата, че preload-a не е заместител на пружина с правилната твърдост. Пружините обикновено имат ход повече от този на вилката и именно това позволява preload реглажа да работи без да се удрят намотките на пружината.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот M1010X » Вто Юни 13, 2006 3:17 pm

@bikerider - а не може ли това да се измери индивидуално за вилката? Или е сигурно, че и в този случай (пружината в сгънато положение) = (сгънатата вилка+реглажа за preload-а, навит до дупка). Все пак, може и да има някакъв аванс (все пак е сънтур :))?
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Юни 13, 2006 3:27 pm

Със сигурност има аванс над хода + максималния preload, но чак 20мм :)
Най-добре е да се изчисли хода на пружината и да се види колко максимално може да се изстиска от нея, но не мисля, че ще има осезаем ефект върху sag-a.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Юни 13, 2006 3:34 pm

[quote="bikerider"]

Със сигурност има аванс над хода + максималния preload, но чак 20мм :)
Най-добре е да се изчисли хода на пружината и да се види колко максимално може да се изстиска от нея, но не мисля, че ще има осезаем ефект върху sag-a.
[/quote]


тва се мери много лесно беее

просто с един шублер мериш дебелината на тела, умножаваш го по броя на намотките и имаш веднага дължината, при която пружината е сгъната докрай. Ако тази дължина е по-малка от хода на вилката - ОК! Ако не е - ТРЯС!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Вто Юни 13, 2006 3:54 pm

@did: е трябва да има и нещо за домашно, много ги глезиш :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Юни 13, 2006 4:05 pm

[quote="bikerider"]

@did: е трябва да има и нещо за домашно, много ги глезиш :)
[/quote]

Оооо, напротив! Виждал съм как един идиот се опитваше да разбере колко максимално можела да се сгъне една пружина, докато опре тел в тел, като я мачкаше с менгеме... че като хвръкна тая ми ти пружина по едно време...СНАРЯД!!! Не беше от вилка, ама идеята е същата.

Ся... как се мери със шублер нямам време да обяснявам. Мога само да спомена за преброяването на намотките - много е важно докато ги броите да не въртите пружината!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Вто Юни 13, 2006 4:45 pm

[quote="did"]
много е важно докато ги броите да не въртите пружината!
[/quote]


:lol:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Юни 13, 2006 4:59 pm

[quote="did"]
тва се мери много лесно беее

просто с един шублер мериш дебелината на тела, умножаваш го по броя на намотките и имаш веднага дължината, при която пружината е сгъната докрай. Ако тази дължина е по-малка от хода на вилката - ОК! Ако не е - ТРЯС!
[/quote]



между другото, може да не съм те разбрал, но ми се струва, че имах нещо друго предвид:

L1 - дължината на пружината в разгънато състояние
L2 - твоето мерене за дължината на пружината в сгънато състояние (L2 = брой намотки по диаметъра на тела)
Lp - дължината на всички preload спейсъри
Ts - ход на пружината (TS=L1-L2-Lp)
Tf - ход на вилката
eps - нещо малко (0 < eps < 1mm)

Та аз говорех, че ако Ts - Tf < eps в резултат на прекалено голямо Lp, ще се тресне самата пружина, а не вилката. Доколкото разбирам ти приказваше за случая когато L2 < TF, което на мен нищо не ми говори... или просто днес съм пределно тъп :dunno:

@Makintier, M1010X: та максималния мегдан за спейсъри според изперкалия ми следобеден мозък е: max(Lp) = L1-L2-Tf-eps. Mоля ако съм прав за изперкването някой да ме поправи :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Makintier » Вто Юни 13, 2006 5:23 pm

Добре де неможе ли човека просто да го пробва и да каже дали работи вилката със спейсъра ;),дали не прецаква хода и поведението `и...?

@bikerider - Аpology accepted :)Всичките съмнения бяха породени от факта че не знаех дали неговата пружина е като моята:crap:
Не е важно да си пръв, важно е да си единствен!
Skype - Makintier
Аватар
Makintier
 
Мнения: 902
Рейтинг: 1641
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 11:16 am
Местоположение: ... на третия етаж

Мнениеот bikerider » Вто Юни 13, 2006 6:36 pm

Ми там е работата, че в случая описан от Assasin не виждам как preload ще помогне. Истинския проблем не е пружината да уравновеси до положение на sag, ами динамичните натоварвания, да речем при спиране, голямо препятствия или при скок.

Ако в затегнат докрай preload sag-a е над 50% просто никакъв шанс.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот M1010X » Вто Юни 13, 2006 7:59 pm

За спейсърите - изглеждат ми ок нещата - и аз общо взето това имах предвид, макар да се опитах да (си) го представя по-опростено.

Колкото до саг-а - от това, което съм мяркал по интернетата (включително и тук), сагът за по-агресивните дисциплини трябва да е към 30-40%. Интересно ми е дали важи същата относителна стойност и за вилки с по-малко ход (13-15 см), които не са предвидени конкретно за загатнатите стилове, но карани по подобен начин (е, че не карам екстремен фрийрайд, не карам, обаче и ДХ не карам истинско - само дето ползвам трасетата, по които ПРО-тата карат).
Съжалявам за отклонението, но просто беше спомената думичката "саг", та се сетИх :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Вто Юни 13, 2006 9:04 pm

..вилки с по-малко ход (13-15 см)...:bigeyes:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот M1010X » Вто Юни 13, 2006 9:48 pm

Еми, вилка с 13 см ход (говоря за Z1) според спецификациите на марцоки не е предвидена за спускане. Затова питам...

п.с. Под "по-малко" разбирам по-малко от 20 :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Assassin » Вто Юни 13, 2006 9:52 pm

При затегнат докрай Preload Sag-ът при мен е о-о 70%, което е недопустимо. Интересното е, че до сега не съм успявал да я ударя в ограничителя, при 3-4-те ситуации, които съм създавал за да благоприятствам такова действие, което ме навежда на мисълта, че в края на хода се втърдява доста. От тук друго решение, освен нова пружина не виждам. Ако някой има опит с направата на пружини на вилки по опр. характеристики тук е мястото да окаже съдействие.
Assassin
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1191
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 11:57 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Вто Юни 13, 2006 10:29 pm

Преди време AgentOrange беше писал за една фирма, която се занимава с направата на пружини (имат и опит с пружини за вилки) - Федер Универсал. Потърси в Гугъл и в сърча на форума - 100% има нещо по въпроса.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Assassin » Чет Юни 15, 2006 8:08 pm

Обадих се на фирмата - правят пружини за вилки по характеристики дадени от клиента. Цената почва от 20 лв., в която влиза определено количество тел. Цената е такава, защото е необходима пренастройка на машината за съответните параметри. За 1 пружина мисля че не си струва занимаването, но ако се съберем 2-3-ма със същия проблем ще е доста по-изгодно и за двете страни (фирмата и ние) - все пак за 1 пружина, да се пуска поръчка е малко.... абе разхищение. Цената може би ще дойде о-о 30-на лв. според зависи от първоначалното включено количесво тел. Необходими са данните за пружината, за които си мисля, че ще имам нужда от помощ от хората, които са по-вещи по тази тема. Ето и линка:http://www.feder-u.com/application.htm
Ще се ориентирате за кои става въпрос. Който е заинтересуван да пише.
Assassin
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1191
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 11:57 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот flat-6 » Сря Юни 28, 2006 12:41 pm

ами аз сум навит да пробжам ама ако вси4ко е сигурно.трqбва да намерим правелните размери.а аз о6те си бухтq главата как да разглобq тази вилка SCR-LO na Suntuor
даите нqкуB линк
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 60 госта