Zoom 650 модване

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Zoom 650 модване

Мнениеот Dreadnought » Сря Апр 05, 2006 8:38 am

Както открих аз съм поредният Зуум-аджия, който иска да си модифицира вилката... Не толкова да увелича хода, а поне да я омекотя. Не знам какви китайчета правят тия вилки, ама не се справят успешно. Като взех колелото, много приличаше на hard-front <(о.0)> Вилката едва влизаше - някакъв ад. Отворих я и отвътре извадих някаква гадост, нещо което май трябваше да е грес, но повече приличаше на мед :) Да, такова гъсто и лепкаво. Та махнах тази гадост и си я смазах аз. Малко се разработи, но пак е твърда (все пак съм 85 кг и пак не я вкарвам много).

Та идеята ми е, какво да направя за да я смекча, поне малко. Да сменя пружините ? И ако е така, с какви ?
Dreadnought
 
Мнения: 82
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:27 am

Мнениеот atanas90 » Сря Апр 05, 2006 2:49 pm

[img]data/Atanas90/20064574237_ZooMGraphiC.jpg[/img]
аз бях пуснал тема в която се обяснява, но е изчезнала.
С две думи това което можеш да направиш за да увеличиш хода е или да премахнеш пластмасовото бутало и да го замениш с пружина или да изрежеш част от пластмасовото бутало и да го замениш с пружина. някъде имаше тема специално за пружини, използвай търсенето. също за 1-2 допълнителни сантиметра ход можеш да махнеш и гумените ограничители но не ти го препоръчвам.
atanas90
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 2:42 pm

Мнениеот GECKO » Сря Апр 05, 2006 3:19 pm

@atanas90 - много близко си до истината, аз искам да добавя, че в вилката фабрично има един куп пласмасови боклучки, които само се пречкат (предимно черните на цвят). В крайния си вид вилката трябва да изглежда като начертаната но абсолютния минимум от "гумени ограничители" както си ги писал, между главата на буталото и дъното на крака е 2, ако се сложат по-малко се увеличава хода но и шанса да останеш изоставен от ботушите и всичко хванато на тях. Също така на дъното на ботуша не е зле да се сложи още по един буфер или "гумен ограничител" (да се разбира голямото гумено нещо а не малкото - малкото може да го ползваш между едно голямо и буталото) В този си вид вилката ще прави 150мм ход и ще е прилично динамична (като за вилка под 100лв). По-натам като си спестиш малко парички можеш да си вземеш комбинирани семиринги и да смениш от вилка на грес на "маслена"

"Пласмасовото бутало" иначе известно като MCU е полезно да се замени с една "малка" пружина и евентуално да се нареже един еластомер и да се вкара в пружините за да няма много дънене, въпреки че голямата пружина е непоносимо твърда...

Ох наприказвах един куп неща дето само човек отворил такава вилка ще се сети но ако някой му се систематизира да действа.

Edit: искам да добавя, че няма да е зле гумените буфери (конкретно начертаните като "гумени ограничители) да бъдат заменени от негативни пружини (например 4см дълги отрязаци от "дълга пружина") и между тези "негативни пружини" и главата на буталото да се сложи една шайбичка
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Dreadnought » Съб Апр 08, 2006 12:12 am

Мерси много за съветите :) Трябва да запретна ръкави някоя събота и да си я направя :P
Dreadnought
 
Мнения: 82
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:27 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта