Предна дискова-проблем

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Предна дискова-проблем

Мнениеот RIFLE » Вто Апр 04, 2006 10:10 am

Абе имам проблем с накладките на предната ми дискова спирачка-BR475M(нещо такова беше).Значи сменям я адски често и винаги като я сменям и половината не се е изтъркала,а вече не иска да спира.Свалям я и ми казват че много се спичала!Това нормално ли е и как да карам че да не се спича?Ще съм благодарен за някой съвет.
2.Сега като я смених пък спира,обаче мноооого скърца.Ужасно даже скърца.ПОМОЩ
RIFLE
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 04, 2006 10:00 am

Мнениеот Alpina » Вто Апр 04, 2006 10:15 am

Може да задавам много тъп въпрос, ама регулираш ли накладките от време на време?
Аз ги обръщам, като са наполовина изхабени, защото не е равнимерно м/у двете
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот RIFLE » Вто Апр 04, 2006 10:21 am

Ами не ги обръщам,ама това има ли значение?
RIFLE
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 04, 2006 10:00 am

Мнениеот Alpina » Вто Апр 04, 2006 10:30 am

Бих казал - почти никакво значение, освен че може да издържат малко по-дълго, ама много малко :-)
А за регулирането?
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот GECKO » Вто Апр 04, 2006 10:39 am

Това не е спирачка за спускане, така че ако се спускаш с нея и я използваш доста често тя започва да се загрява/прегрява. Стане ли това спирачната сила намаля драстично. С износването на накладките трябва да се регулират за да се компенсира загубения материал, това става с винтчето на апарата/лоста за външната/подвижната и с шестогран 5-ца за вътрешната/статичната (при втората е по-наложително). Когато остане под 2мм феродо накладките се сменят. Както си го описал мога да предположа, че си я използвал често на мокро/в снега и това само по себеси води до бързо износване на накладките. Ако проблема продължи и в сухо време, и след регулиране на накладките, може да е свързано с начина на употреба. Ако наистина се спускаш с нея обмисли варянта 203мм ротор и подходящ преходник, това ще ти струва около 70лв ще намали загряването в системата и ще ти увеличи драстично спирачната сила. Не забравяй, че това е спирачка от нисък клас направена можеби с единствената цел да се избегнат проблемите от кривите капли при В-образните спирачки.

Половината от нещата които написах ги пише в ЧЗВ другата половина в упътването на спирачката и ми се струва, че ако се беше постарал можеше да си намериш отговора сам ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Rotting » Вто Апр 04, 2006 7:07 pm

Понеже до преди няколко дена имах същия проблем от СКЪРЦАЩО ЕСТЕСТВО - нещо жестоко, май ще взема отношение по темата.
Има доста, макар и не прекалено много изписано из форума са скърцащи дискови спирачки.
Ще опитам да обобщя полезно инфо от къде ли не.
При автомобилите нещата стоят така:
(превод от тук - от там) Често се чуват скърцащи спирачки на минаващи коли, дори на такива, чийто шофьори са похарчили доста пари за да решат проблема. Понякога е необходим пълен преглед на спирачната система. Това обикновено включва подмяна на накладки на дисковите спирачки или на барабани. Търкащите повърхности на барабаните и роторите (тази част, която се захваща от накладките) се обработват за да се създаде гладка и плоска повърхност за фрикцията с накладковия материал. Дори и спирачките да работят добре, понякога скърцането се появява скоро след това.
Скърцащият шум от дисковите спирачки се причинява от накладките, вибриращи с голяма честота в леглата им при преминаването на ротора. Шумът се сравнява с драскането с нокът по черна дъска - доста неприятно ;).
Скърцането обикновено се появява при леко натискане на спирачката. Би трябвало шумът да го няма при рязко спиране. Ако шумът е силен, постоянен и през цялото време на шофиране, значи има друг проблем със спирачната система. Може да има камъче в спирачния механизъм, повреден калипер или индикаторът за износване докосва ротора.
Периодичното скърцане може да се предизвиква от накладковия материал. В миналото фрикционният материал се е правил от азбест. Спирал е добре и е бил тих, но прахът от накладките е канцерогенен за белите дробове. Днес материалите се класифицират като ОРГАНИЧНИ и МЕТАЛНИ. Накладки от органичен материал се приемат за по-тихи, но се износват по-бързо и не са подходящи за жестока употреба ;). Металният материал ще даде по-добро спирачно представяне при тежко и повтарящо се спиране, ще издържат по-дълго време, но произвеждат повече шум, като скърцане.
Изчезването на всякакво скърцане е почти невъзможно, като повечето производители подчертават в ръководствата, че известно скърцане е нормално. Въпреки това, има някои начини да се намали шума.
Някои производители използват подложки от неръждаема стомана зад накладката, за да се намали вибрацията.
Друга причина за скърцането е ХЛАБАВИ ЛЕГЛА за накладките в калипера. Решаването на този проблем е да се смени калипера ;).
Скърцащият звук може да се намали понякога или дори елиминира, чрез покриване на задната стена на накладката с противо-скърцащ материал ;). Продават се различни такива материали. Някои приличат на силиконова гума, която омекотява накладката в калипера, така че, да не вибрира. Други материали са като лубриканти, които позволяват на накладката да вибрира без да скърца. Не се използва обикновена грес за смазване на гърба на накладката. Високата температура в спирачната система бързо ще я изгори.
Излъскване на накладките ще помогне за намаляване на скърцането и подобряване на спирането. Излъскването включва нагряване на накладката до висока температура за да се изгори гланцът и да се напаснат към ротора. Това се прави, като се кара колата със скорост 70-80км/ч и започне да се спира със средно до твърдо натискане на спирачката. Такова спиране се повтаря няколко пъти, като се позволява едноминутен охлаждащ период, за да се избегне прекомерно прегряване.
....
В днешни дни известно количество високо-честотнно скърцане се приема за нормално поради по-твърдите полуметални накладки. Те са направено от парченца метални стърготини на мястото на азбеста, който е забранен в Щатите.
Някои марки полуметални накладки са значително по-шумни от други, заради съставките във фрикционния материал. Може да се приеме, че накладките с по-дълъг живот или такива, за които се казва, че имат по-голяма спирачна сила, обикновено съдържат повече метален материал. Скърцането, предизвикано от тези накладки, не афектира спирачното представяне.
...
Скърцането се предизвиква от вибрации между накладките, ротора и калипера. Изправяне или излъскването на ротора и полагането на тънък слой силиконен материал на гърба на накладките е чудесен начин да се намали скърцането на полуметалните накладки, при положение, че скърцането не идва от това, че са износени.
...
Друг вид накладки са ОРГАНИЧНИТЕ. При тях няма никакъв метален материал. Използването им обаче при коли, за които са показани полуметални накладки, значително ще намали спирачната сила. Органичните накладки са по-меки и обикновено нямат този скърцащ проблем.
...
Причини за скърцане:
- напукани, износени или изкривени ротори
- груба повърхност на изглаждани ротори
- липса на силиконов материал на гърба на накладките
- липсващи пружини или клипсове за накладките
- неточно напасване на калипера
...
При автомобилите се препоръчва намазването на гърба на накладките с анти-сийз материал, най-добре медна смазка - копър грийз, която е с диапазон от -30 до над +900. Такава се продава в ПРАКТИКЕР на Локтайт - едно хипер-малко флаконче за 16лв :crazy:. Освен това на Локтайт има точно "смазка за скърцащи дискови спирачки". Нея не можах да я открия ;), а и кой знае колко е...
...
А освен това се препоръчва и смазването на всички контактни повърхности между металните компоненти на спирачната система.
...

Мойто скърцане беше от калипер бр-м465 и 203мм диск от Хоун. Ама такова скърцане, че чак ме принуждаваше няколко дни да спирам крачната ;).
Иначе спира - та мамата си е*е ;)
Проблема с две-три думи си го реших така:
- свалих задното колело и напръсках и обърсах ротора със СПРЕЙ ЗА ДИСКОВИ СПИРАЧКИ от вело-магазина за 5 лева/400мл
- свалих калипера, измих го прилично, намазах с ГРАФИТНА ГРЕС повърхността на буталото и леглото за неподвижната накладка
- накладките ги поизтърках лекичко със шкурка и ги напръсках веднъж със спрея
- между преходника и ушите на рамката мазнах малко грес, на болтовете си сложих локтайт 243
- гърба на накладките ги намазах с графитна грес и ги сложих обратно в калипера
- напаснах си 'сичко по обичайния начин

Резултатът е - ни гък, ни стон :bouncy:
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот I need money » Вто Апр 04, 2006 7:30 pm

[quote="GECKO"]

Това не е спирачка за спускане, така че ако се спускаш с нея и я използваш доста често тя започва да се загрява/прегрява. Стане ли това спирачната сила намаля драстично. С износването на накладките трябва да се регулират за да се компенсира загубения материал, това става с винтчето на апарата/лоста за външната/подвижната и с шестогран 5-ца за вътрешната/статичната (при втората е по-наложително). Когато остане под 2мм феродо накладките се сменят. Както си го описал мога да предположа, че си я използвал често на мокро/в снега и това само по себеси води до бързо износване на накладките. Ако проблема продължи и в сухо време, и след регулиране на накладките, може да е свързано с начина на употреба. Ако наистина се спускаш с нея обмисли варянта 203мм ротор и подходящ преходник, това ще ти струва около 70лв ще намали загряването в системата и ще ти увеличи драстично спирачната сила. Не забравяй, че това е спирачка от нисък клас направена можеби с единствената цел да се избегнат проблемите от кривите капли при В-образните спирачки.

Половината от нещата които написах ги пише в ЧЗВ другата половина в упътването на спирачката и ми се струва, че ако се беше постарал можеше да си намериш отговора сам ;)
[/quote]
баси реферата:bigeyes::angel2:
I need money
 
Мнения: 1107
Рейтинг: 1741
Регистриран на: Вто Авг 30, 2005 6:52 pm
Местоположение: 5то весело

Мнениеот Ozzie » Вто Апр 04, 2006 7:43 pm

[quote] Когато остане под 2мм феродо...[/quote]

ъъъъъ.... че то такова не беше ли толкова дебело феродото като са чисто нови накладките?:dunno:
Слагах новичи такива днеска на една BR-M 475, не съм ги мерил с шублера, ама на око са долу- горе толкова.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот caspar » Вто Апр 04, 2006 7:51 pm

[quote="GECKO"]

Когато остане под 2мм феродо накладките се сменят.[/quote]

Aбе не е така! Наклатките специално при Shimano са по 2мм, така че по твойте думи трябва да си ги сменя през 3 дена.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот caspar » Вто Апр 04, 2006 7:52 pm

[quote="Ozzie"]

[quote] Когато остане под 2мм феродо...[/quote]

ъъъъъ.... че то такова не беше ли толкова дебело феродото като са чисто нови накладките?:dunno:
Слагах новичи такива днеска на една BR-M 475, не съм ги мерил с шублера, ама на око са долу- горе толкова.
[/quote]

Не ти бях видял поста.
Мерил съм ги, и са точно 2мм.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Вто Апр 04, 2006 8:33 pm

да бяхте казали едно БРАВО и едно БЛАГОДАРЯ на Владо, че се е старал толкова да преведе този според мен адски полезен трактат:D върху скърцащите спирачки
:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Rotting » Вто Апр 04, 2006 8:58 pm

Неволята учи, ама тъй сме младите и неопитни :D
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Вто Апр 04, 2006 10:24 pm

Добре де 1мм просто не съм уцелил копчето съжелявам :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта