Пукане в Hollowtech II курбел

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Пукане в Hollowtech II курбел

Мнениеот koko » Вто Мар 28, 2006 11:39 am

Значи курбела е LX - пукането е от страната на венците.От какво може да e?Слагана е грес на всички резби при монтажа,но както се сещате откъм венците курбела и оста са фабрично съединени.
Възможно ли е да е от средното.Влезе доста трудно
в рамката,има един спейсър повече.
Може ли да е пренатегната(или хлабава) пластмасовата джаджа или някой от двата болта?
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот FREEMAD » Вто Мар 28, 2006 12:06 pm

каква ти е рамката ?
223
Аватар
FREEMAD
 
Мнения: 234
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Юли 04, 2005 6:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 28, 2006 12:23 pm

[quote]Възможно ли е да е от средното.Влезе доста трудно... [/quote]


Mдааа...

Пластмасовата джаджа е пасивен участник след затягане на болтовете на левия курбел, така че не може да издава звуци. Има известна вероятност пукането да е от хлабави болтове, но на фона на [i][b]"Влезе доста трудно..."[/b][/i]ми се струва, че работата е по-сериозна.

Преди доста време тук някъде бях писал, че един от ИЗВЪНРЕДНО малкото идиотоНЕустойчиви моменти при тази система е изискването срещуположните чела на BB да лежат в АБСОЛЮТНО успоредни равнини. Тва се гарантира с фреза ПРЕДИ монтажа. Ако не лежат (индикация - "доста трудно влиза"), след затягане в системата възникват напрежения, които водят до постоянно неизгодно конструктивно натоварване на лагерите и... в крайна сметка до постепенно осиране на положението. Решението е смяна на двата лагера (чашки) и ФРЕЗОВАНЕ на челата на ВВ преди следващия монтаж.

Както вече казах - проблемът е добре известен още от времената на появата на актуалния XTR, при който мнозина се опариха от непрецизно изработени/боядисани/зле почистени чела...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот koko » Вто Мар 28, 2006 1:19 pm

Ясно е,че ще се ходи на фреза.Рамката има/ше повече боя вътре в средното отколкото на местата където трябва:clap:,заради което няма да и права реклама,а по-скоро да кажеме че като се зима рамка трябва да се гледа.Само се чуда дали ще се размине без смяна на чашките,защото си представям колко лесно се намират.За 2 карания в парка колко поражения може да са понесли?
Мерси.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Мар 28, 2006 3:23 pm

[quote="koko"]
За 2 карания в парка колко поражения може да са понесли?
[/quote]


Зависи от каранията. Ако не си блъскал е вероятно да са минимални, но не е сигурно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 28, 2006 6:49 pm

bikerider :agree:. Намирането на чашките не би следвало да е проблем - компонентите на Hollowtech II са (принципно) взаимозаменяеми между шест групи на Shimano...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот koko » Сря Мар 29, 2006 10:17 am

Мерси за съветите:^:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта