Инструменти за разглабяне на Marzocchi Junior T 03

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Инструменти за разглабяне на Marzocchi Junior T 03

Мнениеот spiro » Пет Мар 10, 2006 11:04 pm

Значи искам да си почистя вилката, но за да я разглобя явно ми трябват специфични инструменти които аз естесрвено нямам:crap:. Та въпроса ми е как по някакъв инпровизиран начин да я разглобя (без чук и ножовка:gren:). Отдолу на ботушите има някакви болтове за които явно е необходим специялен изтънен камък за гедоре или някакъв глух ключ. Казаха ми че освен това от вътре трябва да си държа контра с нещо подобно на хипер дълга отверка (ама не точно) :grumpy:. Та ако някой може да каже някви терикатлъци по тоя въпрос и примерно каде мога да си направя въпросните инструменти и въобще да сподели някъв опит се ще ми е от полза:).
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia

Мнениеот MAN6 » Пет Мар 10, 2006 11:33 pm

вместо да си преебаваш вилката я занеси да ти я направи някой, който има идея от тези неща и няма да му е за първи път...
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот spiro » Нед Мар 12, 2006 9:36 am

Е то това е най-лесно, ама аз искам да постъпя по БЪЛГАРСКИ :^:!! Не е заради парите дето ше ги дам за услугата просто искам да си поиграя малко и да видя какво има витре :magnify: .
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Нед Мар 12, 2006 9:45 am

[quote="spiro"]

Е то това е най-лесно, ама аз искам да постъпя по БЪЛГАРСКИ :^:!! Не е заради парите дето ше ги дам за услугата просто искам да си поиграя малко и да видя какво има витре :magnify: .
[/quote]

Закарай я в БАС
там ще ти сменят маслото и направят профилактика на вилката пред очите
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот C_Mo » Нед Мар 12, 2006 10:04 am

[quote="spiro"]

Значи искам да си почистя вилката, но за да я разглобя явно ми трябват специфични инструменти които аз естесрвено нямам:crap:. Та въпроса ми е как по някакъв инпровизиран начин да я разглобя (без чук и ножовка:gren:). Отдолу на ботушите има някакви болтове за които явно е необходим специялен изтънен камък за гедоре или някакъв глух ключ. Казаха ми че освен това от вътре трябва да си държа контра с нещо подобно на хипер дълга отверка (ама не точно) :grumpy:. Та ако някой може да каже някви терикатлъци по тоя въпрос и примерно каде мога да си направя въпросните инструменти и въобще да сподели някъв опит се ще ми е от полза:).
[/quote]


Докато не стигнеш до смяна на втулките не ти трябват никакви специални инструменти... всичко се продава в съответните магазини.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Нед Мар 12, 2006 10:46 am

Освен това вътре няма нищо интересно. SSV(F) хидравликата е доста елементарна, има едно бутало с две "клапи" (обикновени дупки, ама клапи да са...) от където маслото преминава от едната камера (под подпорите) във втората (над буталото).
За капачките горе ти трябва обикновен ключ 21.
За долните болтове ще трябва бая да си поиграеш с дремела да изпилиш някоя лула за да влезе там. Не знам по магазините да се продават толкова тънки ключове.
"Гигантската отверка" ще ти трябва за да държиш контра отгоре на шишовете. Без нея можеш да отвориш вилката, но ще е много много трудно, да не кажа невъзможно да я затвориш.
Инструмента по-скоро няма да е отверка, ами някакъва планка с широчина около 20мм и дебелина 2-3мм. Дължината трябва да е такава, че да стига горе-долу от горната корона до средата на ботуша.
Аз на стария EXR минах без този инструмент, защото имах възможност да помпя въздух и като навиеш леко болтчетата отдолу и напомпиш здраво въздуха вътре шиша си се законтря доста здраво. JrT обаче не се помпи доколкото знам, така че по-добре си го набави този инструмент някак за да не останеш с разглобена вилка...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот spiro » Нед Мар 12, 2006 11:38 am

[quote]Закарай я в БАС
там ще ти сменят маслото и направят профилактика на вилката пред очите
[/quote]

Може, ако е хубаво времето тия дни може да прескоча до там или нещо отвътре ми се стори не както го очаквам, надявам се да не държат 100% да работят само с Motorex защото аз искам да я пробвам с Motul
[quote]Докато не стигнеш до смяна на втулките не ти трябват никакви специални инструменти... всичко се продава в съответните магазини.
[/quote]

Ако е така това си е още една причина да се пробвам сам;) но "Гигантски отверки" не се намират много по магазините:(, иначе изнамерих с какво да я отвия от долу:idea: а с контрата ще се поузоря. Иначе вилката наистина си е много проста, щеше да е по-трудно ако примерно вътре имаше един бобър които с една кофа да прелива маслото от едната камера с другата :crazy2::crazy2:
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia

Мнениеот bikerider » Нед Мар 12, 2006 11:47 am

[quote="Jacket"]
За долните болтове ще трябва бая да си поиграеш с дремела да изпилиш някоя лула за да влезе там.
Не знам по магазините да се продават толкова тънки ключове.
[/quote]


тръбен ключ 15 :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Нед Мар 12, 2006 11:56 am

Тръбен? Хм мислех, че тръбен ключ се вика на едни мааалко по-сериозни инструменти :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот spiro » Нед Мар 12, 2006 12:25 pm

Не му ли се казваше точно глух ключ на това :eek:. Това което намерих аз е един по-тънък камък за гедоре само че е 12 не е 15-ка

[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/200631242436_12 (1).JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] 12 (1).JPG[/url]
9.09 KB

[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/200631242522_12.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] 12.JPG[/url]
9.46 KB
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia

Мнениеот Jacket » Нед Мар 12, 2006 12:32 pm

Хубаво че е станал.
А Симо имаше предвид според мен, че не е нужно да разглабяш напълно вилката за да смениш маслото, а е нужно само да развиеш горните капачки, като предварително махнеш вилката от рамката, и от там да излееш старото и налееш новото масло. За това не ти трябват специални инструменти.
Ако е имал предвид друго да ме прощава. :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот C_Mo » Нед Мар 12, 2006 12:40 pm

[quote="Jacket"]

Хубаво че е станал.
А Симо имаше предвид според мен, че не е нужно да разглабяш напълно вилката за да смениш маслото, а е нужно само да развиеш горните капачки, като предварително махнеш вилката от рамката, и от там да излееш старото и налееш новото масло. За това не ти трябват специални инструменти.
Ако е имал предвид друго да ме прощава. :)
[/quote]


Нямах това предвид ;) като се сменя маслото е хубаво да се разкости съвсем вилката и да се почисти... иначе става малко боза със остатъците от старото масло. Приемлив е и такъв вариант, ако се сменя достатъчно често маслото по принцип.

Имах предвид, че специален инструмент, който да си е само за Marzocchi няма да трябва за тази операция. А всякакви други инструменти когат да се намерят в ... магазините за инструменти ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Нед Мар 12, 2006 12:52 pm

C_Mo :thumbu:

spiro: Освен като намериш подходящия инструмент да кажеш, че да знаем и ние занапред, пък и темата ще е доста полезно FAQ :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот spiro » Нед Мар 12, 2006 4:11 pm

Инамерих инструмента !!!:bulb::bulb:. Утре ще постна повече за нялата работа дето свърших !!
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia

Мнениеот bikerider » Нед Мар 12, 2006 11:53 pm

@Jacket: моя грешка :)
сетих се какво е тръбен ключ :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот spiro » Пон Мар 13, 2006 11:46 pm

Ами значи това е "специялния" инструмент който измаисторих, b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/200631315428_Marzocchi Tool - Custom made by spiro.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] Marzocchi Tool - Custom made by spiro.JPG[/url]
5.56 KB[size=134][color=red] не се смеите на това чудо на дърводелстводо и металообработката едновременно[/color][/size] :hbang2::hbang2:, достатъчно е да се бръкне с него за да се задържи контра. Просто ви трябва една по-дълга метална пластина, както каза Jacket дебела около 2-3 мм широка 20 мм. Ако нямате толкова дълга може да си измаисторите някаква дръжка подобна на моята от примерно някоя точилка или каквото и да е там дърво :boggled::boggled:. Другото по-специфично нещо е една по-тънка приставка за гедоре с която да се отвие от долу при краката.



[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/200631315451_Marzocchi Tool - Custo#236; made by spiro 1.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] Marzocchi Tool - Custo#236; made by spiro 1.JPG[/url]
6.62 KB

[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/2006313154548_Marzocchi Tool - Custo#236; made by spiro 2.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] Marzocchi Tool - Custo#236; made by spiro 2.JPG[/url]
8.54 KB
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia

Мнениеот spiro » Вто Мар 14, 2006 12:17 am

Мисля понеже така и така стана въпрос да се опитам да опипша целия процес по разгладянето, почистването и евентуално сдлобяването. Не претендирам за някаква особена компетентност или изчерпателност, там където съм пропъснал нещо ако някои може да ме допълва:angel2:.

Всичко необходимо е :

1. Показания вече инструмент
2. Камък за гедоре 12 който да е по тъничък за да може да влезне.
3. Гайчен ключ 21, няколко шестограма, парцали и разни всестници ако не искате и поколенията да откриват следи вашата дейност по разни мебели и т.н.

Консумативите са :

1. Масло (спецялно за вилки - Fork Oil) - има ги и моторджииските и вело магазини. Всикузитета на оргиналното масло е 7.5, аз използвах 5-ица на Мotul.
2. Аз използвам и тефлонова грес между семерингите (някои предпочитат силиконовите спрейове други не слагат нищо).

Процесът.....

1. Свалям вилката от колелото (естествено).

2. Отвивам капачките от горната страна с ключ 21 и изсипвам маслото. Добре е да измерите изсипаното масло, при мене то се оказа учудващо много :eek::look:. Предполагам че това е защото се е допълнило с влязлата вода и течноста е станала доста повече от това което е сипано предишния път. Идеята на това е да знаете колко да допълните, според Marzocchi трябва да е 110 ml за човек 80 кг и 105 ml за над (става въпрос точно за модел 2003 за останалите си има инфо на офицялния сайт http://www.marzocchi.com/spa/mtb/produc ... mtb&Y=2003). При изсипването трябва да се внимава да не се изсипят чарковете от вътре!

3. Изваждам частите от тубосите който за подредени в съответния ред. Подреждаите внинателно извадените части за да не се чудира после кое от къде е и да не ви остават "резервни части":D.
[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/200631316222_#215;#224;#240;#234;#238;#226;#229;.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] #215;#224;#240;#234;#238;#226;#229;.JPG[/url]
6.98 KB

4. След това бъркам със спецялната отверка в тубоса за да задържа контра на гайката която отвивам от долу.

5. Разглабям двете части и бъркам с един парцал в тубосите за да ги почистя. При мен имаше проблем с една оп пружинките (сигурно си имат и по технически правилно име) който стягат горния (прахов) семеринг. Явно при бърсането съм я откачил и за това се наложи да извадя целия семеринг за да я сложа пак. Това става като с отверка внимателно се повдигнат краищата и.

6. За да се почистят и стеншъните махам зегерката от долната им страна, махането на зегерката най-лесно става с подходящите клещи но става и с няква малка отверка или нещо подобно.После почиствам и там.
[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/20063131692_#231;#229;#227;#229;#240;#234;#224;.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] #231;#229;#227;#229;#240;#234;#224;.JPG[/url]
8.94 KB

Общо взрто това е по разглабянето, обратния процес не е или поне не би трябвало да е по-сложен.

Сгобяването .....

1. Нанасям тефлоновата грес между масления и праховия семеринг (горния и долния) :nono::nuke:[color=red]ИЗПОЛЗВАНЕТО НА НЕ ПОДХОДЯЩА ДРЕС МОЖЕ ДА ПОВРЕДИ СЕМЕРИНГИТЕ[/color]:nono::nuke:. Това червеното е тофлоновата грес на Weldtite която използвах.
[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/2006313161244_#195;#240;#229;#241; 2 (edit).JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] #195;#240;#229;#241; 2 (edit).JPG[/url]
8.66 KB

2. Вкарвам трабите в тубосите и затягам със споненатите "инструменти" (затягането е по трудно от оттягането ще е от полза ако има кой да ви помогне).

3. Наливам маслото отгоре в тръбите. Изпозваите някакъв съд с деление за да определите количеството на маслото и се придържаите към общите инструкций за количестевото на маслото от сайта на Marzocchi. За себе си сипах 107-108 мл.
[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/2006313161354_#236;#224;#241;#235;#238; 2.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] #236;#224;#241;#235;#238; 2.JPG[/url]
14.42 KB


4. Затварям капачките от горе и инсталирам вилката и започвам да си играя с настроиките. Хубавото е че имам шестограма за ребаунта понеже той е вътрешен.

Мисля че процедурата е доста подобна и при някой други модели примерно Z1, Dirt Jumper и до някъде Super T. Ще е полезно ако някой каже нещо повече да добави някой модел или да отхвърли някой:thumbu::thumbd:.
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia

Мнениеот F1-MAN » Вто Мар 14, 2006 2:10 pm

Странно, разглабял съм MX Comp'03 и нямаше нужда от контра на шишовете, а мисля, че вилките са почти идентични:dunno:

А мисля че дооооста си объркал количеството масло. Марцоки показват разстоянието, на което маслото трябва да е под горния ръб, при сгъната вилка. За това числото е по-голямо при по-леки карачи, за тях има по-малко масло.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Вто Мар 14, 2006 9:43 pm

Това с нивото на маслото наистина е много тъпо... до 2003 дават разстоянието до капачката, а от 2004 в кубици. Никъде няма милилитри.
spiro браво, че си се справил. Снимките обаче не се отварят...
Да кажеш има ли промяна в работата след смяната на маслото и от къде намери дългия шестогран за rebound-а, понеже един познат с JrT има затруднения с откриването му, а и той ще сменя скоро маслото и има точно 5w.
Другото, което ми е интересно е, дали усещаш удар (дори лек) при тупване на предницата в земята, или вилката поема меко, защото на този junior се усеща доста силен удар, въпреки че вилката си е отзивчива в началото на хода. Усещал съм го и на super T това, но там по-скоро беше заради челния ъгъл.
Сори за офтопика де, но не ми се пълни форума с излишни теми сега...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот axelmax » Сря Мар 15, 2006 9:50 am

за какво са ти мм ,нали спринцовките с кубици
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот spiro » Сря Мар 15, 2006 11:32 am

:paperba::paperba::paperba: @ F1-MAN прав си мнооого съм се объркал, просто далеч по-логично ми се струва marzocchi да дадат количеството в милилитри а не по този начи. Просто е трябвало да прочета това :magnify:"Note: then table shows the distance between the oil height and the top of the stanchion in the end stroke position (in mm.)" само не ми стана ясно дали разликака в количеството на маслото се мери с поставени пружини защото те се пак дават допълнителен обем:eek::banghead:.
А за MZ Comp-a не знам но съм чувал от други хора че понякога ставало и без да се държи контра, за рзаглобяването както и да е ама зглобяването както каза Jacket просто не знам дали ще стане:scared:.
@Jacket още не съм я зглобил и настроил и не мога да кажа нищо за сега, като свърша всичко ще ти пиша един PM че и без това доста се отклонихме от темета.
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia

Мнениеот PtD » Сря Мар 15, 2006 11:33 am

Хъхъхъ.

1 cm3 = 1 ml

Така че май е все едно в каква единица ще го дават :I
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот MAN6 » Сря Мар 15, 2006 8:57 pm

в единицата архимедов винт и число на фруд... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот spiro » Съб Мар 18, 2006 11:09 am

Сега вече като покарах малко с новото масло с 5w мога да кажа че rebound-а определено стана по бърз, не съм сигурен че съм намерил оптималната настроика но в този си вид ми се струва по-добре работеща отколкото със старото масло 7.5w. Може би до някъде този ефект може да се постигне и без смяна на маслото, а само с врътката за rabound-а.
@Jacket на мен този шестограм ми го даде предишния собственик на вилката, той го има от предишния...... предполагам че по принцип си върви комплект с нея. А относно лекия удар и при мен има нещо подобно, не ми изглежда проблемно но е малко странно:erm:. Мисля че преди да я разглобя почистя и сменя маслото това чукване беше по-изразено. Имам чувството че това е някакъв вторичен ефект от негативния ход.
spiro
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Мар 20, 2004 9:23 pm
Местоположение: Cambodia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта