Вилка Золум - Мега Тунинг

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Вилка Золум - Мега Тунинг

Мнениеот Vampirez » Вто Яну 31, 2006 7:28 pm

Здравейте на всички :D
Разполагам със следниа модел на золум :
ZOOM CH 650 Gordo - Стоманените ботушки. Искам да направя следният тунинг сам, защото тиа от Горгона казаха че нещтат да ми го моднат. Та аз реших да експериментирам пък каквото стане. Значи искам вилката да стане като сегашната на Albinosko ако някои я знае. Вилката да стане маслена съответно да сменя и уплатненията и да поомахам малко боклуци и пласмаси от вътре. Искам вилката да стане поне 170-180 мм. ход. Моля кажете ми какви чаркове ще трябват за следната работа и ако може малко по подробно да ми опишете как ще стане номера. Моля не пускайте офтопици :8D: . Знам че вилката ще се разлуфти и ше стане само в гибеци но нямам пари за по добра :crap: , а пък и Albinosko каза че е доволен от неговата. Дай боже експериментът да се поучи и ако стане до месец ще и сложа Shimano Hone (full complect) със 203 мм. ротор ;) Да видя старата ми щайга на какво ще замяза. Е аз ще седя и ще чакам някой добронамерен усер да ми напише какво трябва да направя и как . Предварително благодаря и поздрави.
П.С. За човека който ми каже как давам едно големо евала :drunk:. За жалост не съм от СФ да ми направят вилката по разбиращи, но .. мисля че може и да се справя.
Just ride it ;)
Аватар
Vampirez
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 9:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chiMol » Вто Яну 31, 2006 8:09 pm

zooma става много нестабилен когато хода му е над 155 и има вероятност да засича иначе ще се измъчиш с оплътняването

като за начало махни пласмасите отвътре намери си подходящи пружини ... 1во увеличи хода и виж дали ще стане а после мисли за масло
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот Admin » Вто Яну 31, 2006 8:38 pm

Един простичък въпрос: защо просто не попита Albinosko как си е направил неговата?
Втори простичък въпрос: за какво ти е повече ход, като няма да е хубав (разбирай добре работещ) ход?
:)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Вто Яну 31, 2006 8:44 pm

Дай боже експериментът да се поучи и ако стане до месец ще и сложа Shimano Hone (full complect) със 203 мм. ротор Да видя старата ми щайга на какво ще замяза.
На сФиня със зВънче :D
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Albinosko » Вто Яну 31, 2006 8:51 pm

[quote="Admin"]

Един простичък въпрос: защо просто не попита Albinosko как си е направил неговата?
Втори простичък въпрос: за какво ти е повече ход, като няма да е хубав (разбирай добре работещ) ход?
:)
[/quote]

На 1-вия въпрос: Не съм я правил аз вилката :D
На 2-рия въпрос: Да, не е Shiver или нещо такова но си бачка много задоволително, поне моята е така... а ако се нацели и хубаво масло (аз съм с Motul 5W) си бачка добре.

:beer:
Ако не успееш от първия път, явно не си Чък Норис...
Аватар
Albinosko
 
Мнения: 1260
Рейтинг: 1764
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 12:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bi-King » Вто Яну 31, 2006 8:53 pm

имай само предвид че като "удължиш" хода на зума значително ще отслабиш конструкцията.Ако сложиш HONE 203 и правиш по-бойни работи с вилката може да стане лошо:splat: просто имай едно на ум че няма да е боксер.Ботушът все пак е Алу,и то ЗУЛУМ.А и ушите за диск не са много за 203.
Инак доста хора го правят и става.
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот Sp0nG » Вто Яну 31, 2006 9:21 pm

Аз лично не бих дал пари за Хоун, при положение, че вилката ми е такава. По-добре си вземи някоя по-читава вилка и по-слаба спирачка, евентуално с по-голям ротор:D Поне да си спокоен, че няма да ти се счупи вилката където не трябва, а то по принцип никъде не трябва:D
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Vampirez » Вто Яну 31, 2006 10:07 pm

Здравейте отново. Аз написах " моля не пишете офтопици " ... знам какво може да стане ако го направя и много добре осъзнавам как мога да се пребия. Просто искам да го направя. Директният ми въпрос беше " Как ? " и с " Какво ? " . Ако някои знае как моля да ми каже. Поздрави ...
Just ride it ;)
Аватар
Vampirez
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 9:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Сря Фев 01, 2006 12:02 am

eдно е да го знаеш ,друго да го осъзнаеш
@Sp0nG е абсолютно прав



тръбите не трябва да се вадят от ботушите по никакава при4ина
реалния ход до 5мм сма4кан буфер е 155мм както каза @chiMol,демек метал в метал е 160мм


мисля,4е реални 150мм са напълно достата4ни
проблемите ,които требе да се разрешат са:
-твърдоста на оригиналните пружини
-връшането
-пълненото с мръсотия


-твърдоста на оригиналните пружини-смяна на пружините

-връшането-един маслен патрон

-пълненото с мръсотия-маншони

а и 203мм и то хидравли4на и като ти се с4ипи короната при 50км/4.ще дадеш за лекари за две вилки с 20мм ос
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Vampirez » Сря Фев 01, 2006 7:01 am

:uhh: Абре как да ви кажа че знам каква е вилката но нямам пари за по добра а искам да я направя по блага ???
Just ride it ;)
Аватар
Vampirez
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 9:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bi-King » Сря Фев 01, 2006 10:58 am

може би ще ти се стори офтопик,но по-лесно и евтино е да се научиш да караш с по-къса вилка,до колкото е възможно, помагай с тяло и т.н. вместо да се мъчиш да я правиш с 1 метър ход.После мисли за по-дълга,защото тя в някои отношения даже по-трудно се кара,особено ако е ЗУМ и блокира когато си ще:beer:
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот Cocko » Сря Фев 01, 2006 3:28 pm

И ние знаем каква ти е вилката, и повечето ще ти кажат- карай си я така! Няма да я направиш толкова блага, колкото ще застрашиш живота си. По- добре наистина се научи да я караш къса, а после ще ти е по- лесно да минеш на по- дълга.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Vampirez » Сря Фев 01, 2006 4:37 pm

Уфф поне 160 мм. да я направя поне с 1 пружина - 2 още. Свикнал съм на къса но така е много злее.
Just ride it ;)
Аватар
Vampirez
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 9:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот layne » Сря Фев 01, 2006 8:01 pm

Би-кинг Защо реши,че боксера е с алуминееви ботуши?
Не е толкова яко да караш , колкото гадно е да не караш!
"Всичко е консуматив!"
www.ram-bikes.com
layne
 
Мнения: 865
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Дек 24, 2004 8:47 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Vampirez » Сря Фев 01, 2006 8:46 pm

Моля ви хора не разпувайте темата както е станало с всички други постове по други теми. Аз имам въпрос и моля да ми се отговори ако е възможно ;) А ако искате да лафите нема проблем но моля не в тази тема :bawling: Вече се отчайвам ........:banghead:
Just ride it ;)
Аватар
Vampirez
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 9:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Сря Фев 01, 2006 10:22 pm

колко ти е 4елото с 4ашките за да видя колко максимален ход-безопасен ,може да извадиш от вилката


ако не я защитиш от мръсотия нема да усетиш ралика
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот caspar » Сря Фев 01, 2006 11:11 pm

Междо другото ботушите на бохера са магнезиеви, също като на трите завъртулки!
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bi-King » Сря Фев 01, 2006 11:20 pm

[quote="layne"]

Би-кинг Защо реши,че боксера е с алуминееви ботуши?
[/quote]
:dunno: тoва пък защо? не съм казвал и не е вярно,до колкото знам,казах:
[quote="Bi-King"]
...просто имай едно на ум че няма да е боксер.Ботушът все пак е Алу,и то ЗУЛУМ
[/quote]
т.е. исках да кажа че ZOOMа е от некачествено алу.А както и caspar отбеляза,на боксера(например) са Mg
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот RaveUnit » Чет Фев 02, 2006 12:53 am

с ръка на сърцето си казвам че моя зум беше по-друг
за да го пооправиш от към ход най-простото е да махнеш еластомерите и да ги замениш с пружини - в моя случай сложих пружини от клапани за двигател на лада, тези малките, по 1лв във всеки автомагазин, за лада бяха най-евтини затова тях взех, с което хода пораства малко, но все пак над 140мм едва ли (беше някъде 105-110 оригинално, май), слагаш маншони (ама да не са плътно по краката а да се движат свободно), по-мека пружина ако искаш една цяла може да пробваш от MZ - само тях съм виждал да са подобаващ размер
генерално спасението в моя случай беше че разкарах всичката заводска смазка в ботушите и през няколко дена капвах машинно масло - работеше поносимо и си правеше хода, без никво смекчаване. друга хелп нямам щот беше отдавна и сигурно вече вилките не са такива изобщо.
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот Vampirez » Чет Фев 02, 2006 7:19 am

10x все пак. Ако някой продава меки пружини за Зоом моля да каже. Може да ги взема ако ми аресат ;)
Just ride it ;)
Аватар
Vampirez
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 9:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Чет Фев 02, 2006 8:43 am

Абе човек, по-меки пружини специално за Zoom няма да намериш, по простата причина че никой не прави - както каза RaveUnit разгледай тези за мотоциклет MZ, или нещо друго от тоя клас. Разбира се винаги можеш да си поръчаш няколко с характеристики по твой избор в някой специализиран цех, обаче бас хващам че дори представа си нямаш какво точно ти трябва.

Колкото за опитите ни да те разубедим от това, което си се засилил да правиш - я да те питам като си такъв корифей, ти виждал ли си Marzocchi DJ да се суче заради голям ротор? Щото аз съм, при това от механична спирачка... А иди сравнявай сега жабарския толуп с това жълтурско недоносче което ти ползваш, колко предни баланса мислиш че ще изкараш преди да ти се откъртят ботушите/короните? Струва ли си за едната гъзария да си рискуваш живота?
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот did » Чет Фев 02, 2006 11:08 am

Абе [b]W[/b]indstream, стига с тия офтопици!

Човека, оппа, пардон, т.е. вампира (или вампирите) не иска да му се обаснява дали да си чупи главата и вилката. Той явно вече е решил - ше си ги чупи. Сега просто иска някой да му обасни как най-ефектно и гъзарски да си ги счупи, независимо от цената, смисъла и разправиите.

Като не можете да дадете съвет по темата - мълчете си. Vampirez все ще успее някак да се потроши и без ваша помощ, щом твърдо е взел решение да го направи.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот F1-MAN » Чет Фев 02, 2006 5:07 pm

Само не разбрах защо всички свързват увеличаването на хода на вилката с намаляването на здравината й? От година и половина съм с модифицирана вилка и нямам проблем до сега. Ходът се увеличава като се извадят ограничителите му от шишовете на буталата и като се добави още една пружина вместо пластмасата, която има под другите две. Така вилката ще почна да сгъва повече, мисля че до около 140-150мм, не помня точно. Има два варианта за добавяне на масло. Или да се модифицира стар амортисьор от кола(като мен) и да се сложи в десния крак, или самия десен крак да се използва като патрон, но трябва да се намери/направи подходяща глава за бутало и да се сложи семеринг в долната част на крака, за да не тече маслото:). Или пък да си купиш едно Duro E за 200лв....
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Чет Фев 02, 2006 5:55 pm

[quote="F1-MAN"]

Само не разбрах защо всички свързват увеличаването на хода на вилката с намаляването на здравината й? От година и половина съм с модифицирана вилка и нямам проблем до сега. Ходът се увеличава като се извадят ограничителите му от шишовете на буталата и като се добави още една пружина вместо пластмасата, която има под другите две. Така вилката ще почна да сгъва повече, мисля че до около 140-150мм, не помня точно. Има два варианта за добавяне на масло. Или да се модифицира стар амортисьор от кола(като мен) и да се сложи в десния крак, или самия десен крак да се използва като патрон, но трябва да се намери/направи подходяща глава за бутало и да се сложи семеринг в долната част на крака, за да не тече маслото:). Или пък да си купиш едно Duro E за 200лв....
[/quote]


Хъмм това за хода... аз пробвах и над 150мм ход вилката заклинваше и се получаваше някакво леко но доловимо сучене. Иначе аз направих 2-ро и 3-то от това което каза :angel2: самото уплътнение на шиша за което спомена протече (като не е правено не е правено :bawling:) иначе за буталото използвах една от пласмаските за пружините но разпробита. Няколко пъти допробивах и накрая стана. Работи точно 30 минути състоящи се в блъскане на вилката в коридора след което се чу едно глухо "фуп" и спря да работи, шанс :dunno:. Чух за мод с амортисьор от багажник на кола, който се слагал в крака но... така и не ми се отдаде възможност да го пробвам понеже си купих Duro E. Сега с новите ефтини Suntour-чета вече се губи смисъл от всякакъв ъпгрейд на тия топузи Zoom-овете
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Vampirez » Чет Фев 02, 2006 6:52 pm

КРАЙ !!! Моля администраторите да затворят темата ! Пояснение : ЩЕ СИ КУПЯ ДУРО Е ! НО ПЪРВО ЩЕ НАПРАВЯ СКАПАНИА ЗООМ ДА МИ МИНЕ МЕРАКА И ГОТОВО ! Бахти аз просто зададох въпрос а с извинение 100 философа ми казаха как ще падна. Ако си мислите че не съм виждал усукана вилка много се лъжете !
Just ride it ;)
Аватар
Vampirez
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 9:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Чет Фев 02, 2006 9:40 pm

Не е нужно да се сърдиш на хората, че ти мислят доброто. Нито пък затова, че те съветват да не правиш безсмислени тунинги, като може просто да насочиш усилията си към изкарване на пари за нещо по-хубаво.
Помисли си, аджеба, защо толкова много гласове се надигнаха да те разубеждават. Ако подобен тунинг можеше да се направи успешно, безопасно и евтино, дали нямаше хората, които са прибягнали до него, да са болшинство в тази тема, а? ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Пет Фев 03, 2006 2:59 am

Vampirez, само за информация ще ти споделя че някои от тия филосфи от доста време успешно си караме къстъм-мейд хидравлични системи във вилките ;) Това за Duro-то добре си го решил, а колкото за начесването на крастата със Zoom-а слушай F1-MAN - опитай се да изкараш колкото се може повече ход чрез увеличаване потъването на подпорите в ботушите, IIRC някъде около 145мм ще е. За повече от това вече ще трябва да поизвадиш подпорите при разгъване (постига се с нови по-дълги шишове), но това не е никак препоръчително, особено ако наистина сложиш спирачката, на която си хвърлил око - просто пластмасовите втулки който осигуряват "лагеруването" между подпорите и ботушите на вилката са от доста нискокачествен материал и ще се разлуфтят за нула време, с всички произтичащи от това "специални ефекти" :xx(:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Vampirez » Пет Фев 03, 2006 7:14 am

Ами аз съм се насочил към хидравлика много отдавна и понеже и GECKO си взе Shimano Hone full предна с 203 мм. и ми изглежда доволен момак що пък да не пробвам и аз. Чесно да си призная досега не съм изпитвал истински екстремното чувство от карането защото не карам такива добри байкове като вас ;) Но се надявам до следващата зима да карам Dragomir Diesel рамката + Shimano Hone-та предна и задна ;) Или за отзад нещо друго но има още доста време да помисля. За сега ще продължа да карам зоома в сегашното състояние без тунинг апък по нататъка ще си взема добра двукоронна вилка да речеме като ... Boxxer или JRT. Е ... това е от мен момчета и момичета пожелайте ми успех !
Just ride it ;)
Аватар
Vampirez
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 9:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот URNEST » Нед Фев 05, 2006 4:59 pm

Успех
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот energy93 » Вто Апр 01, 2008 11:06 pm

Бихте ли ми казали как да разглобя и да сглобя моя золум или поне да ме насочите кам някоя тема .Или най-добре пи6ете Л.С. или по скаип за да не променяте смисала на темата заради мене .Мерси предварително (Скаипа ми е en3rgy93) :idea:
Газ до ламарина !
Аватар
energy93
 
Мнения: 115
Рейтинг: 982
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 2:16 pm
Местоположение: В Мрежата ! (Троян)

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта


cron