Как се отразява студът на велосипеда?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Как се отразява студът на велосипеда?

Мнениеот Admin » Пон Яну 23, 2006 10:03 pm

За да не правим off-topic в една друга важна тема, премествам няколко поста тук, за да си говорим на воля ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Яну 23, 2006 10:04 pm

[quote="bikerider"]

[/quote]

Бе то студа не е проблем ако си се опаковал, въртял съм и на -10, ама смазките стават на лепило... плюс това съвсем не съм сигурен как се отразяват тия амплитуди на алуминия на рамките... :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Яну 23, 2006 10:05 pm

[quote="bikerider"]

... плюс това съвсем не съм сигурен как се отразяват тия амплитуди на алуминия на рамките... :D
[/quote]


В един онлайн справочник за алуминия, дето ти пусна връзка към него;), прочетох, че при по-ниска температура сплавите му ставали по-здрави (грубо казано, но това беше смисълът на написаното). Та се чудя и аз дали е така :dunno: Ама ако повече хора ще се чудим сериозно, предлагам да го направим в нова тема ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Яну 23, 2006 10:09 pm

[quote="Bi-King"]

[/quote]

момчета,вас май сериозно ви притеснява студът,а?
Аз си въртя яката и сега(когато нямам изпити от сесията,де), четвъртък с Jekov отидохме на собствен ход от Хладилника до Алеко и по Лалето при як вятър,сняг и (-8 -10)C и си беше яко,като изключим ръкавиците за 40лв наречени DRAG WINTER GLOVES:nono:,които замтъзнаха като камък и сега десния среден пръст е леко увреден!Вчера и днес пак карах.
Аз си карам,студът не ми пречи,нали за т'ва съм с коУеуо,да се грея.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Яну 23, 2006 10:11 pm

[quote="ThEUfO"]
[br[/quote]
]

[quote="bikerider"]
Бе то студа не е проблем ако си се опаковал, въртял съм и на -10, ама смазките стават на лепило... плюс това съвсем не съм сигурен как се отразяват тия амплитуди на алуминия на рамките... :D
[/quote]


Мдаа, по твоята логика, трябва автомобилите да карат със замръзнали маслени филтри, масла в двигателя/трансмисиите/диференциала и тн :bigeyes:, ии поне с "лепилени" такива :crazy:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Яну 23, 2006 10:12 pm

[quote="Persenk"]

[/quote]


[quote="ThEUfO"]

[quote]
Мдаа, по твоята логика, трябва автомобилите да карат със замръзнали маслени филтри, масла в двигателя/трансмисиите/диференциала
[/quote]


Нали правиш макар и малка разлика между смазка за верига и моторно масло :crazy:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Brave » Пон Яну 23, 2006 10:33 pm

ThEUfO, сутрин, когато тръгвам за работа, маслото в скоростната кутия на колата е толкова гъсто, че понякога ми трябват 10 секунди, за да включа на скорост. А трансмисионното масло е оригниалната безумно скъпа синтетика на VW и Audi. Тъй че ще ме извиняваш, но студа влияе и на автомобилите. И то много. Но когато имаш 80 KW агрегат под капака, който постига тази мощност, при КПД не по-голям от 15-16% (останалото отива основно в разсеяна топлина), то очевидно е, защо колите след 4-5 минути работа, престават толкова да се влияят от студа - в крайна сметка достигат до работна температура, която е константна и при -10 и при +40.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот PtD » Пон Яну 23, 2006 11:17 pm

[quote="Brave"]

КПД не по-голям от 15-16% (останалото отива основно в разсеяна топлина)
[/quote]


WTF? Доколкото знам, КПД-то на двигателите на Ото (т.е. бензинов) е към 35%, а на Дизел - към 40%. Не знам какви трансмисии трябва да сложиш, за да падне до 15%.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот marshall__ » Пон Яну 23, 2006 11:26 pm

[quote="Brave"]

в крайна сметка достигат до работна температура, която е константна и при -10 и при [b]+40.[/b]
[/quote]

[color=beige]за минусовите температури е ясно[/color]
А защо тогава лятото прегряват колите? :uhh:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот bikerider » Вто Яну 24, 2006 12:10 am

Гледам нова тема за студ. Влизам вътре - Любо си пише и си отговаря сам :rofl::rofl::rofl::rofl:

пусто червено вино :rofl::rofl::rofl:

Сега сериозно, за амплитудите имах предвид, че се опасявам за алуминия, когато се внася и изнася често от стайна температура на кучи студ като днес.

Макар, че наистина не виждам проблема за каране, ако например задната главина (свободния ход) се смаже с гъсто масло и веригата с по-рядка смазка.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Яну 24, 2006 12:13 am

[quote="PtD"]
Не знам какви трансмисии трябва да сложиш, за да падне до 15%.
[/quote]


Ма и трансмисиите замръзват бре :lol::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Bi-King » Вто Яну 24, 2006 1:06 am

съвсем по темата- моят байк уж не замръзва ,за разлика от мен...
днес се пребих доста комично на дропче, след като ми бяха [b]заледени и двата ротора[/b]
хидравликата MAG HD чупи леда на секундата и кове гадно от водата... но аз си я знам и не тя беше лошата.
Взех си въпросния HAYES MX1 160 за отзадзе.Беше заледил "ударно" и нямаше никакъв спирачен ефект при наковано лостче.По време на дропа подъзнателно съм се насочил към задната спирачка:nono: и при падането ледът явно се е счупил...накова,блокира отзад,дрифт,въргал,синьо и червено по единия прасец.Тва се развива на Враня сняг 5см+отдолу мокри листа:liplick:
извод: Утре пак!:splat:

edit:
днес ми замръзна кабелът на задната спирачка(ШиБано XTR се води).Какво се прави за да не става така? Грес?
а на Алеко ми [b]замръзна Б Р У Т А Л Н О [b]манерката за вода(обикновена),опитах се да натроша леда и въпросната се "фрактализира":bawling: миналата зима още една си отиде така.КамелБек ли спасява?
абе студът е голяма работа,не е шега.
edit:Дойде ми идеята че вместо да се джобя за камелбек мога да сипя [u]антифриз [/u]:beer: в манерката:lol::rofl::rofl: тия късни часове то1но преди изпит са лоша работа,ей!
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот mih » Вто Яну 24, 2006 2:39 am

при -10 калниците на SKS се чупят много лесно...

колкото до замръзналите манерки - термосът е измислен отдавна ;)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Вто Яну 24, 2006 9:22 am

[quote="Bi-King"]
днес ми замръзна кабелът на задната спирачка(ШиБано XTR се води).Какво се прави за да не става така? Грес?
[/quote]


Не, масло. Също така ти трябва (за предпочитане) цяла броня и хубави накрайници, за да не влиза вода в бронята.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Вто Яну 24, 2006 9:54 am

[quote="Bi-King"]

а на Алеко ми [b]замръзна Б Р У Т А Л Н О [b]манерката за вода(обикновена),опитах се да натроша леда и въпросната се "фрактализира":bawling: миналата зима още една си отиде така.КамелБек ли спасява?
[/quote]


И мехурът на хидро-раниците може да замръзне, така че при минусови температури не бих казал, че са някаква спасение. Но може би замръзват по-трудно де, все пак са на по-закътано. Само че е силно препоръчително след всяка глътка да "надуваш" мундщука с уста, за да изтласкаш водата от маркуча обратно в мехура, иначе ще замръзне много лесно.
Аз лично през зимата обикновено карам с шише в раницата, понякога замръзва леко, но не е страшно. Ако пък е много студено, предполагам, че би помогнало да сипеш вкъщи гореща вода в шишето, ще й трябва повече време да замръзне.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Disturbed » Вто Яну 24, 2006 9:58 am

[quote="Admin"]

Ако пък е много студено, предполагам, че би помогнало да сипеш вкъщи гореща вода в шишето, ще й трябва повече време да замръзне.
[/quote]


Грешно предполагаш;
точно обратното е:bigeyes:(споко, и аз гледах като теле в железница)
иначе - водата в резервоара Не замръзва:eek3:(колкото и да е странно)... за разлика от тази в маркуча

@Bi-king замислял ли си се за Jagwire жило и броня?
докато карах с механики цялата минала зима не съм си правил трудът да смазвам или каквото и да било, протсто защото нямаше нужда
Ако видиш крадец, прати го в Пирогов да се мъчи
Disturbed
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Съб Дек 24, 2005 2:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот halcor » Вто Яну 24, 2006 10:05 am

Аз си ходя всеки ден на работа с байка. Ей тая сутрин било -17.
Та какво ми се случи на байка: командата почти блокира - много трудно сменях скорости; спирачките трябва да се ползват, щото иначе замръзват (avid bb7), обаче минах през една много дълбока вода (до ротора) с луга и сума ти време не ги бях употребявал, щото карах по равно (но се оправиха с 1-2 напомпвания). Други проблеми няма. Само се опаковайте добре (не дебело!). И задължително с маска, топли обувки и ръкавици!
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот Brave » Вто Яну 24, 2006 11:05 am

[quote="PtD"]

[quote="Brave"]

КПД не по-голям от 15-16% (останалото отива основно в разсеяна топлина)
[/quote]


WTF? Доколкото знам, КПД-то на двигателите на Ото (т.е. бензинов) е към 35%, а на Дизел - към 40%. Не знам какви трансмисии трябва да сложиш, за да падне до 15%.
[/quote]


Няма бензинов агрегат с КПД над 30%, поне не в движение по пътищата. После имаш загуби в съединител, скоростна кутия и т.н., които са големи и да, макар и байкрайдър да го е казал на шега, кутията си променя съпротивлението, защото вътре има масло, което си променя вискозитета и съответно съпротивлението е по-голямо. Разбира се говорим за времето преди автомобила да е загрял до работна температура. Студения двигател работи на обогатена смес,(заради смукача при по-старите или корекцията в сместта, която прави компютъра възоснова на температурните датчици) и определено няма никакъв шанс да достигне оптималния си КПД, така че 15% са направо приятно предположение. Колкото до загряването на автомобилите през лятото, поне при климата в България - това е плод единствено на неизправност в охладителната система на автомобила. Автомобилите с инжекцион имат работна температура от около 90 градуса и тя се запазва такава(разбира се с известни колебания), когато е достигната, без значение, дали навън е -10 или +40. Така че да приключим с офтопика - важното е, че автомобилите похабяват стотици киловати мощност в топлина и съвсем естествено основните им агрегати не се влияят толкова от студа, колкото велосипедите, освен при първоначалното си запалване.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот kagami » Вто Яну 24, 2006 11:12 am

Студът май наистина се отразява на колелото.... Снощи като карах (не е било по-студено от -15С), веригата издаваше един особено измъчен звук - на зззамръзнало. И скоростите превключваха по-бавно от обикновено.

Обаче как се пързаляше на жълтите павета!!! Почти като на лед! Между другото, ако някой има желание да упражнява колоездачните си умения на ЧИСТ лед, да ходи в Борисовата Градина, покрай басейна Мария Луиза. Там си е за зимни кънки, но пък какъв кеф е като успееш да не паднеш:emlaugh:
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот PtD » Вто Яну 24, 2006 11:14 am

[quote="Brave"]
После имаш загуби в съединител, скоростна кутия и т.н., които са големи
[/quote]


Редукторите (т.е. скоростна кутия)имат КПД към 98-99%. Съединителят има пак някъде към това число (когато е зацепен). Да сложим още 1% загуби в лагери, още 1-2% в диференциала. Къде са другите 10-15%? Да вземем един агрегат от 100кВ, че по лесно се смята. От него 15% загуби (колкото предполагаш) са 15кВ. Нали се сещаш какво ще стане със скоростната кутия и съединителя, ако разсейват 15кВ мощност ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот PtD » Вто Яну 24, 2006 11:16 am

Да добавя към Halcor - обличайте се с по-тънки дрехи, но на повече слоеве.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот kotka12 » Вто Яну 24, 2006 11:41 am

веднага ще ви кажа кой е най-интересния момент при зимно каране. Всеки те пита "Абе ме е ли студено с това колело, навън е минус 13?". Обикновено отогварям "Що, без колело колко градуса е":angel2:
Освен това честичко чуваш след себе си "Тия хора акъл нямат", "Аман от идиоти" и прочее
а иначе моето магаренце се движи повече от прилично /с изключение на едно втвърдяване на вилицата/
:wavey:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот chiMol » Вто Яну 24, 2006 11:44 am

[quote="PtD"]

[quote="Brave"]
После имаш загуби в съединител, скоростна кутия и т.н., които са големи
[/quote]


Редукторите (т.е. скоростна кутия)имат КПД към 98-99%. Съединителят има пак някъде към това число (когато е зацепен). Да сложим още 1% загуби в лагери, още 1-2% в диференциала. Къде са другите 10-15%? Да вземем един агрегат от 100кВ, че по лесно се смята. От него 15% загуби (колкото предполагаш) са 15кВ. Нали се сещаш какво ще стане със скоростната кутия и съединителя, ако разсейват 15кВ мощност ;)
[/quote]


нека и аз да се включа в :offtopic:а ...тия 15% дето ги търсиш изчезват в съпротивлението на гумите и челното съпротивление на купето (ако не и повече от 15) се пак колата и [color=red]кололото [/color]не се гледат какви са им загубите докато са на паркинга а докато се движат ...

А относно мойто колело в студа няма сериозни отклонения от движението в топло (като не броиме лекото затрудняване на въртенето поради използваната от мен гъста грес (която става на дъФка) иначе колелото става изключитилно безшумно ......
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот никой » Вто Яну 24, 2006 11:46 am

Относно замръзването на водата - има едни двустенни вело шишенца. На принципа на термоса. Досега не ми е замръзвала водата, но в тия студове не съм карал повече от два часа...
никой
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Яну 22, 2006 3:09 pm

Мнениеот Windstream » Вто Яну 24, 2006 11:59 am

Brave, смени си маслото! Моята кутия никога не е имала проблеми със студа, хем отпред са й 325 коня, отзад 2.5 тона, а удържането на предавките се осъществява чрез няколко фрикционни ленти - вярвам че при мръсна газ само половин минута след запалването на мотора бих усетил ако нещо не превключва както трябва ;)

По темата: както каза Марто по жилата никаква грес, не че ще замръзнат от нея, ама просто забравяте за модулация. За командите пак масло е решението, само че по-гъстичко щото в крайна сметка почти нищо не го спира да си изтече заради вибрациите. Вече за веригата спасение почти няма, просто водата и снегът й разказват играта много лошо - затова след всяко по-дълго каране си трябва добро почистване и удавяне в смазка за кросови мотори.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Windstream » Вто Яну 24, 2006 12:02 pm

[quote="kotka12"]

Всеки те пита "Абе ме е ли студено с това колело, навън е минус 13?". Обикновено отогварям "Що, без колело колко градуса е":angel2:
[/quote]

Damn straight, bro :beer:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Disturbed » Вто Яну 24, 2006 12:12 pm

[quote="Windstream"]

По темата: както каза Марто по жилата никаква грес, не че ще замръзнат от нея, ама просто забравяте за модулация. За командите пак масло е решението, само че по-гъстичко щото в крайна сметка почти нищо не го спира да си изтече заради вибрациите. Вече за веригата спасение почти няма, просто водата и снегът й разказват играта много лошо - затова след всяко по-дълго каране си трябва добро почистване и удавяне в смазка за кросови мотори.
[/quote]


спасението е някое моторно масло с поне 15-20W
Ако видиш крадец, прати го в Пирогов да се мъчи
Disturbed
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Съб Дек 24, 2005 2:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Brave » Вто Яну 24, 2006 1:17 pm

Мисля, че нещо не се разбираме очевидно. Гледайте за какво говоря. Ако един автомобил, при гумите има мощност от 100 KW, значи, при поне 10% загуба в предавки, гуми, лагери и т.н. има 110 KW Мощност при коляновия вал. За да произведе 110 КВ, при КПД от примерно 20% (защото ако е студен горивото не изгаря ефективно), той отделя в околната среда огромно количество енергия, под една или друга форма, като основното е топлина. Затова, автомобилът чудесно се загрява дори и при ниски температури.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот bikerider » Вто Яну 24, 2006 2:04 pm

[quote="halcor"]

Аз си ходя всеки ден на работа с байка. Ей тая сутрин било -17.
Та какво ми се случи на байка: командата почти блокира - много трудно сменях скорости; спирачките трябва да се ползват, щото иначе замръзват (avid bb7), обаче минах през една много дълбока вода (до ротора) с луга и сума ти време не ги бях употребявал, щото карах по равно (но се оправиха с 1-2 напомпвания). Други проблеми няма. Само се опаковайте добре (не дебело!). И задължително с маска, топли обувки и ръкавици!
[/quote]


Мда. Топлите ръкавици са задължителни просто. Тая сутрин обаче единственото което усетих беше малко трудно въртене заради греста в лагерите както вече се каза и забавянето на рибаундите...

Съшо така - силно препоръчвам, направо е задължително да се кара с тъмни очила, за предпочитане с поляризационен филтър. Иначе очите сълзят и миглите замръзват... не е никак приятно. Да не говорим за снега и ослепяването...

А за маска не знам, моята я махнах на 15-тата минута щото се изпоти и замръзна... но пък без маска дробовете директно се излагат на студа и мноооого гадно дори да е свикнал човек... после трябваше да изпия две чайчета... :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Яну 24, 2006 2:39 pm

Айде сега да не си обясняваме термодинамиката и начините за определяне на полезната мощност на ДВГ (DIN, SAE...). PtD е прав. Ако не вярвате питайте батко ви TOYAGA, ама рискувате да ви навре в кучи ***.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 60 госта