интересна тема
[b]при скъсано жило за скорости (например задни) или при "изтървала" команда:[/b]
- махат се броните и скъсаното жило;
- завива се максимално болтчето на дерайльора, което ограничава слизането на по-малък венец, и допълнително се центрира да е точно под венеца, под който сме успяли да го приберем (при 7-скоростна касета и нисък клас дерайльор това се пада 5-и или 6-и венец, но мисля, че при хубав дерайльор реглажът е в по-големи граници и веригата може да се фиксира и под по-голям венец).
Ако не ви устройват тези венци и искате да застопорите обтегача под някой от по-големите венци (1-2-3-4), тогава:
- взимате остатъка от жилото и го срязвате на около 20 см след началната му "пъпка"
- после го промушвате директно през врътката за реглаж на обтегача така, че "пъпката" да остане във врътката;
- прибутвате дерайльора навътре към каплата малко преди позицията, в която искате да го фиксирате, и затягате жилото;
- с врътката настройвате прецизно положението на дерайльора да е точно под желания венец (за да не го "изяде" веригата накриво)
...и се прибирате спокойно на сингъл-спийд, а ако разполагате с 2 или 3 венеца отпред, тогава сте на дабъл или трипъл-спийд...