от did » Пон Май 08, 2006 11:39 am
ВНИМАНИЕ! ДЪРВЕНА ТЕОРИЯ! Хора, мразещи дървените теории, да не четат по-надолу.
[quote="Teodor40"]
Съгласен съм ,но понякога се опитвам да си обясня някой неща като разгледам всички по-важни фактори на обща култура по физика.
[/quote]
Добре, похвално! Да го направим заедно!
[quote="Teodor40"]
Съгласен съм и за цялостната идея.И ръцете и спирачките имат време да релаксират а главното което исках да кажа е че при ползване само на едната спирачка е опасно заради прегряване.
[/quote]
Не, не се отмятай от верните неща, които си казал, но после си направил грешни изводи. Ти искаше да кажеш следното:
Ако колоездач се движи със скорост V км/ч и има маса m, то кинетичната му енергия е Ek=m*V*V/2. При спирането сприрачките преобразуват тази енергия в топлина и независимо как ги стискаме, колко задържаме и т.н. отделената топлина е равна на кинетичната енергия, т.е е постоянна. Следователно няма значение дали ще ги влачим, или ще помпим.
Това твърдение е напълно вярно!!!
Rancid не е прав, че обясненията ти са смехотворни. Те са непълни.
Ти просто изтърваваш един важен момент - къде отива тая топлина и защо тя е опасна. При триенето на накладките в ротора топлината се поема и от накладките, и от ротора. Тази част, която се отвежда от ротора е по-голямата (такива са материалите), но тя е по-малкия проблем. Така е заради по-голямата площ на въртящото се желязо, заради непрекъснатия контакт на голяма част от ротора с въздуха, дуе го ветеро, материалът на ротора е с висок коефициент на топлопроводимост и т.н.
"Лошата" работа е тази част от кинетичната енергия, която се преобразува в топлина, поета от накладките и се пранася към чаркалъците в апаратчето.. Тя води до препичане на феродото, няма как лесно да се изнесе от апарата на спирачката, наблизо са едни дребни важни джаджи в апарата, спирачни течности, ... абе не е добре там да е топло.
Сега ти, като добър физик, прецени следното: ако накладките постоянно са в контакт с диска как могат да се охладят? Само чрез самия диск, нали? Но той самият си има подобни проблеми... А ако макар за малко позволиш покрай накладките да повее ветрец, да се завърти из апаратчето, дали няма да е по-добре?
Почиването на пръстите според мен не е толкова важно, колкото почиването на спирачките.
[quote="Teodor40"]
Дори събота ще пробвам на по-малките наклони да редувам спирачките а не да работят едновременно като имам в предвид участъка долу след дървения скок на драгалевци.
[/quote]
Не си разбрал. Дали ще ги редуваш или ще ги натискаш едновременно няма значение за охлаждането. Двете спирачки са две отделни спирачки и действието върху едната не се отразява на загряването или охлаждането на другата. Важно е само стискането да не е непрекъснато, да има почивки и за задната, и за предната. В какъв ред - зависи от теб, от терена, от всичко.
Q. b. f. f. f. s.