[quote="TOYAGA"]
[quote="velco"]
Ами той карбона нали е плат (поне при тези компоненти на които се вижда плетката), който евентуално е "залепен" на някаква сърцевина. От какво е въпросната сърцевина?
И в този ред на мисли, защо ли не правят рамки, ламинирани с фибростъкло, за ценовия сегмент между алуминия и карбона?
[Да поясня, че правя аналогия с технологиите за производство на корпуси на лодки/яхти и дъски за (уинд/кайт)сърф, която аналогия може да е съвсем не на място
]
[/quote]
Значи карбонът/въглеродът наистина е нишка, от която се изработват тъкани с определени характеристики. И наистина тези тъкани се редят/лепят на слоеве под точно определен ъгъл един върху друг върху позитивен/негативен калъп, за да се получи желаната форма на детайла. Само че случаите, когато замисълът на конструктора е сърцевината да остава вътре в крайния продукт, са много редки, макар наистина да ги има. В такива случаи обаче се говори не за карбонов детайл, а за ламиниран с карбон алуминий или титан (респ. за армиран с алуминий/титан карбон) примерно, където металът носи едни напрежения (където е по-добър), а карбоновият ламинат му помага за други (където пък той е по-добър)...
Технологията при стъклопластите е подобна (принципа на лепенето на слоеве), но има две много съществени различия с карбона. Първото е, че [color=red]стъклопластовите тъкани по правило са изработени от нетъкан текстил с аморфна структура и също такава носеща характеристика - [/color] [color=red]нищо общо с внимателно конструираните тъкани на карбона, при който нерядко се държи сметка за минути и секунди от градуса както в разположението на нишките в даден слой, така и между отделните слоеве.[/color] Втората е, [color=red]че стъклопластите по правило не преминават заключителна термична обработка за разлика от карбоновите детайли[/color], които се пекат в автоклави, при което търсените характеристики се запечатват в молекулярния строеж на материала.
В резултат може грубо да се каже, че детайлите от стъклопласти са с по-ниска якост (да не говорим за дефинирани характеристики по определени направления или по отношение на определени напрежения) от карбоновите, [color=red]поради което не намират приложение при изложени на сериозни напрежения носещи структури[/color], каквито има при велосипедите. Просто казано - една стъклопластова рамка с определена якостни характеристики би тежала повече от конкурентна по отношение на характеристиките рамка от стомана, алуминий или карбон.
[/quote]
Тояга, понякога се изказваш чел-недочел и това не се случва твърде рядко. Ама що'т не ни се затъва в дребнави заяждания си мълчим!
После кажи пак, че глупавите били от Русе, а смачканите от Пловдив!!!!!!!