Мисля понеже така и така стана въпрос да се опитам да опипша целия процес по разгладянето, почистването и евентуално сдлобяването. Не претендирам за някаква особена компетентност или изчерпателност, там където съм пропъснал нещо ако някои може да ме допълва:angel2:.
Всичко необходимо е :
1. Показания вече инструмент
2. Камък за гедоре 12 който да е по тъничък за да може да влезне.
3. Гайчен ключ 21, няколко шестограма, парцали и разни всестници ако не искате и поколенията да откриват следи вашата дейност по разни мебели и т.н.
Консумативите са :
1. Масло (спецялно за вилки - Fork Oil) - има ги и моторджииските и вело магазини. Всикузитета на оргиналното масло е 7.5, аз използвах 5-ица на Мotul.
2. Аз използвам и тефлонова грес между семерингите (някои предпочитат силиконовите спрейове други не слагат нищо).
Процесът.....
1. Свалям вилката от колелото (естествено).
2. Отвивам капачките от горната страна с ключ 21 и изсипвам маслото. Добре е да измерите изсипаното масло, при мене то се оказа учудващо много
:look:. Предполагам че това е защото се е допълнило с влязлата вода и течноста е станала доста повече от това което е сипано предишния път. Идеята на това е да знаете колко да допълните, според Marzocchi трябва да е 110 ml за човек 80 кг и 105 ml за над (става въпрос точно за модел 2003 за останалите си има инфо на офицялния сайт
http://www.marzocchi.com/spa/mtb/produc ... mtb&Y=2003). При изсипването трябва да се внимава да не се изсипят чарковете от вътре!
3. Изваждам частите от тубосите който за подредени в съответния ред. Подреждаите внинателно извадените части за да не се чудира после кое от къде е и да не ви остават "резервни части":D.
[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/200631316222_#215;#224;#240;#234;#238;#226;#229;.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] #215;#224;#240;#234;#238;#226;#229;.JPG[/url]
6.98 KB
4. След това бъркам със спецялната отверка в тубоса за да задържа контра на гайката която отвивам от долу.
5. Разглабям двете части и бъркам с един парцал в тубосите за да ги почистя. При мен имаше проблем с една оп пружинките (сигурно си имат и по технически правилно име) който стягат горния (прахов) семеринг. Явно при бърсането съм я откачил и за това се наложи да извадя целия семеринг за да я сложа пак. Това става като с отверка внимателно се повдигнат краищата и.
6. За да се почистят и стеншъните махам зегерката от долната им страна, махането на зегерката най-лесно става с подходящите клещи но става и с няква малка отверка или нещо подобно.После почиствам и там.
[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/20063131692_#231;#229;#227;#229;#240;#234;#224;.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] #231;#229;#227;#229;#240;#234;#224;.JPG[/url]
8.94 KB
Общо взрто това е по разглабянето, обратния процес не е или поне не би трябвало да е по-сложен.
Сгобяването .....
1. Нанасям тефлоновата грес между масления и праховия семеринг (горния и долния)
:nuke:[color=red]ИЗПОЛЗВАНЕТО НА НЕ ПОДХОДЯЩА ДРЕС МОЖЕ ДА ПОВРЕДИ СЕМЕРИНГИТЕ[/color]:nono::nuke:. Това червеното е тофлоновата грес на Weldtite която използвах.
[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/2006313161244_#195;#240;#229;#241; 2 (edit).JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] #195;#240;#229;#241; 2 (edit).JPG[/url]
8.66 KB
2. Вкарвам трабите в тубосите и затягам със споненатите "инструменти" (затягането е по трудно от оттягането ще е от полза ако има кой да ви помогне).
3. Наливам маслото отгоре в тръбите. Изпозваите някакъв съд с деление за да определите количеството на маслото и се придържаите към общите инструкций за количестевото на маслото от сайта на Marzocchi. За себе си сипах 107-108 мл.
[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/spiro/2006313161354_#236;#224;#241;#235;#238; 2.JPG][img]images/icon_paperclip.gif[/img] #236;#224;#241;#235;#238; 2.JPG[/url]
14.42 KB
4. Затварям капачките от горе и инсталирам вилката и започвам да си играя с настроиките. Хубавото е че имам шестограма за ребаунта понеже той е вътрешен.
Мисля че процедурата е доста подобна и при някой други модели примерно Z1, Dirt Jumper и до някъде Super T. Ще е полезно ако някой каже нещо повече да добави някой модел или да отхвърли някой:thumbu::thumbd:.