от Brave » Вто Яну 24, 2006 11:05 am
[quote="PtD"]
[quote="Brave"]
КПД не по-голям от 15-16% (останалото отива основно в разсеяна топлина)
[/quote]
WTF? Доколкото знам, КПД-то на двигателите на Ото (т.е. бензинов) е към 35%, а на Дизел - към 40%. Не знам какви трансмисии трябва да сложиш, за да падне до 15%.
[/quote]
Няма бензинов агрегат с КПД над 30%, поне не в движение по пътищата. После имаш загуби в съединител, скоростна кутия и т.н., които са големи и да, макар и байкрайдър да го е казал на шега, кутията си променя съпротивлението, защото вътре има масло, което си променя вискозитета и съответно съпротивлението е по-голямо. Разбира се говорим за времето преди автомобила да е загрял до работна температура. Студения двигател работи на обогатена смес,(заради смукача при по-старите или корекцията в сместта, която прави компютъра възоснова на температурните датчици) и определено няма никакъв шанс да достигне оптималния си КПД, така че 15% са направо приятно предположение. Колкото до загряването на автомобилите през лятото, поне при климата в България - това е плод единствено на неизправност в охладителната система на автомобила. Автомобилите с инжекцион имат работна температура от около 90 градуса и тя се запазва такава(разбира се с известни колебания), когато е достигната, без значение, дали навън е -10 или +40. Така че да приключим с офтопика - важното е, че автомобилите похабяват стотици киловати мощност в топлина и съвсем естествено основните им агрегати не се влияят толкова от студа, колкото велосипедите, освен при първоначалното си запалване.