4getcredo написа:Абе доста голяма разлика за около 4 мин отсечка (специално за Кътина) - близо 50 мин (20% по бързо). Според мен има и доста странични фактори (различни от велосипеда, от окачването и по-малките му гуми) за подобрението. Например, по-добре познаваш пътеката, почистена е...
Може да си спекулираме доста
Ами да, в първия момент си казваш... "Егати разликата, пък!".
Склонен съм заради почистването в долната част да намаля времето на R5 с още 5 секунди, но честно казано, там едва го удържах по грубия терен и дори да беше два пъти по-широка пътеката, едва ли щях да го карам по-бързо. Виж Локорско. И там разликата е подобна, а просто не мога да си представя да познавам пътеката там с всичките ѝ тънкости по-добре. И виж Панчарево - там явно основният ограничаващ фактор за скоростта ми е широчината на пътеката (т.е. че са тесни пътеки с отвес от едната страна), а пък настилката е предимно гладка, така че и с двата велосипеда съм достигнал сходна максимална комфортна скорост, тъй като окачването там не играе никаква съществена роля.
Истината е, конкретно за Кътина, че сравняваме евтин велосипед, твърдак, с едва-едва работеща вилка, със слаби спирачки, от една страна, и 3 пъти по-скъп велосипед с добре работещо окачване и отпред и отзад, много повратлив, който на всичкото отгоре се показа и по-бърз при изкачванията, т.е. може да се предположи, че и по-добре е ускорявал при спускането. Единствено с течение на времето ще можем да видим има ли закономерност в резултатите, но те уверявам, че разликата в увереността и усещането за контрол при двата велосипеда е много съществена, което засяга и завиването (сцеплението), и цялата долна част на пътеката, а също и средната, където Trace Race беше много по-пъргав и маневрен с висока скорост.
Между другото днес пак бях там и има нов интересен резултат - този път с карбоновия Shockblaze KRS Pro 27.5, който ти кара тогава.
Предполагам, че съм те бавил онзи път, защото днес отчетох с него време 03:55 минути, т.е. само с 11 секунди по-бавен от Trace. Докато го карах, на някои от по-грубите участъци имах чувството, че съм много по-бавен, дойдоха ми доста раздрусващи, намалявах скоростта, НО в същото време велосипедът е лек и се ускоряваше изключително лесно на всеки по-прав участък, освен това си има работеща вилка, която позволи да го карам доста бързо, макар да не усещах същата стабилност и увереност, като при байка с окачване.
Иначе, ясно е, че това е експеримент с един човек, не е статистическа научна разработка или нещо подобно. Аз можех, ако искам, да си го направя скрит, за да си вадя по-лесно и по-точно изводите за един или друг велосипед, но си мисля, че по този начин, открито, може да е доста по-полезен за всеки, да повдигне доста повече въпроси и дори да даде някои отговори.