Страница 1 от 2

RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 5:19 pm
от toxiciti
Тъй като дойде време да сменя маслото на вилката ми а тя е същата като тази която Admin е направил тест (цък) или това е Tora 302 Turnkey Lockout, rebound и U-turn. Освен, че трябваше да и се сменя маслото имах и проблем който беше, че сълзеше доста масло от врътката на rebound-а до толкова, че вече почти не се усещаше Lockout-а т.е. не работеше заключването та реших с това отваряне да оправя този проблем.Та реших да споделя с вас как да си смените маслото и ако някой има този проблем с течът как да се справи с него.Вилката ми не е в гаранция (така, че тези които имат да не правят това) също така в моя град няма кой да направи тази профилактика, а трябва да я пращам с куриер до най близкия град в който има сервиз, а не ми се занимава и чака толкова, защото колелото ми е превозното ми средство в града и ми трябва всеки ден.
Като начало махнете спирачката от вилката (диск или v-break)
Изображение
след това махнете вилката от колелото
Изображение
махнете врътката на rebound-а и развийте болчетата, но не докрай
Изображение
ако нямате гумен чук намерете една дъскичка и с чук лекичко удряйте докато се приберът болчетата
Изображение
след това развиите болчетата и ги махнете
Изображение
разделете ботушите от горните тръби
Изображение
Изображение
след това трябва да махнете капачката на Lockout-а ако нямате специални клещи за това можете да се пробвате с отверка или нещо друго като внимавате да не счупите нещо защото всичко е пластмасово
Изображение
с ключ 24 развийте Lockout-а (внимавайте защото е пластмасово!) след това го издърпайте и го махнете, вилката трябва да е права за да не се олеете с маслото :) и излейте маслото в нещо чисто
Изображение
Изображение
Изображение
следва да избутате с нещо дълго rebound-а
Изображение
Изображение
сега следва за това как да се оправи течът за целта трябва много внимателно да махнете чопчето от вътре на вън
Изображение
избутайте вътрешноста
Изображение
Изображение
Изображение
проблемът е в тази гумичка (O-ring) моята нямаше следи от износване, но като че ли идваше малка и не уплатняваше добре затова ако намерите подходяща я сменете с малко по-голяма и добре пасваща аз направих друго тъй като не можах да намеря друга подложих й друга но много по-тънка и след това сложих старата като резултата беше отличен
Изображение
след това сглобете разглобеното :D по обратен ред като внимавате разбира се. Следва да изчистите ботушите смятам, че не е нужно да ви показвам как :) изчистете и горните тръби също така и отвътре ако мислите, че е мръсно след това върнете rebound-а на мястото му
Изображение
време е да съберете вилката
Изображение
оставете място за да можете да вкарате маслото отдолу
Изображение
тук съм написал колко мл. трябват във всеки ботуш можете също така да видите в сайта на срам за повече информация
Изображение
налейте нужното количество, аз използвах старото масло от Lockout-а което беше доста чисто то е същото което налях и горе, по принцип трябва да е 15w , но нямах такова затова използвах старото което не би трябвало да е проблем. Наместете добре там където влизат болтовете и ги завийте добре
Изображение
Изображение
аз предпочетох да налея маслото като монтирам вилката на колелото за да ми е по-лесно, измерете нужното количество масло (в моя случай 130мл.) и го налейте
Изображение
Изображение
върнете lockout-а на мястото му (с въртеливи движения ;) ) и го стегнете (в началото на ръка) без да прекалявате
Изображение
сложете капачката
Изображение
и е време да я изпробвате като след 1 2 карания е хубаво да притегнете долните болчета.Не съм отварял U-turn-а защото за сега нямам проблеми с него използваното масло от мен беше това, а това са всички интрументи които ми бяха нужни ето и албума със всички снимки които съм направил.Надявам се да съм бил полезен и ако имате някакви съвети или мнения нека ги обсъдим :agree:

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 6:28 pm
от XTR
Браво за темата, доста подробно е обяснено :beer:

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 6:51 pm
от GECKO
Доста добра работа си свършил, но... предвид колко PVC има вложено, не се изненадвай ако се появи друг подобен проблем в скоро време.

Вече до някъде имам обяснение къде е разликата между евтините и скъпите вилки на фирмата... Шанс.

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 7:20 pm
от XeDoX
Преди време и аз мислех да пускам подобна тема,ама вече я бях отворил когато намерих фотоапарата и така и не я пуснах :) Браво,полезна е темата.

Edit: Само да добавя,че има масло да се точи след като се натикат вътре пръчките с болтчетата.Аз за първи път като я отварях мойта,от бързане забравих да източа маслото и направо издърпах ботушите и се поомазах :D

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 7:49 pm
от axelmax
:beer: :beer: браво :agree:

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 8:10 pm
от outfaced
Вече до някъде имам обяснение къде е разликата между евтините и скъпите вилки на фирмата... Шанс.


което е съвсем нормално и очаквано :) ... смята се че никой няма да тормози тора, както се тормози боксер. Важно е само всичко да си е сметнато според предназначението и клиентите да се насочват по правилния начин.

toxiciti, евала за труда :agree: друго си е с хубави картинки и на роден език :)

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 8:17 pm
от did
Има един основен момент, който е пропуснат в обяснението:

След свалянето от велосипеда, цялата вилка се напръсква с обезмасляващ спрей, почиства се добре и ЧАК ТОГАВА се пристъпва към разглобяване и каквито и да са други манипулации.

Верно има доста PVC :D

Аз, обаче, предвид собствените си приключения с една риба, почвам да си мисля, че О-пръстенчетата на новите модели нещо са с икономисан матриал и не държат особено добре. Може пък да са ги изтънили с цел икономия на грамаж :D

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 8:34 pm
от GECKO
did написа:...
Верно има доста PVC :D

Аз, обаче, предвид собствените си приключения с една риба, почвам да си мисля, че О-пръстенчетата на новите модели нещо са с икономисан матриал и не държат особено добре. Може пък да са ги изтънили с цел икономия на грамаж :D


Ако не се лъжа "Риба"-та е с алуминиевата врътка и малко по-различно реализиран Rebound. Предполагам, че ти "сълзи" от Gate-a и Rebound-a... нямам обяснение зашо, но с Rebound-а оправих проблема, чрез малко тефлонова лента на шестогранчето, което е към капачката, при монтирането тя се посмачква до формата на interface-a. Не е най-доброто решение, но ако не ти се занимава с разглабяне на карантиите е адекватно. Откъм налягане точно там няма много, и няма причина да е особенно сериозен теч. За Floodgate-а... е аз го елиминирах и използвам хидравлика без външна настройка за това - по-малко врътки = по-малко потенциялни проблеми.... това е тема за Tora 302 обаче и тя няма такива усложнения, та няма смисъл да задълбавам.

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 8:37 pm
от did
аз проблем отдавна нямам, оправил съм си го, но ми прави впечатление, че RS май си позволяват доста фриволни допуски на важни елементи по не-евтините си вилки.

и... там, дето пуща масло, не е алумин, а си е PVC, даже и при рибата тийм.

но, да не разводняваме темата.

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 8:38 pm
от toxiciti
did написа:Има един основен момент, който е пропуснат в обяснението:

След свалянето от велосипеда, цялата вилка се напръсква с обезмасляващ спрей, почиства се добре и ЧАК ТОГАВА се пристъпва към разглобяване и каквито и да са други манипулации.



мислих дали да го пиша, но си мисля, че всеки би се досетил да я изчисти преди да я отвори за да не влезе нещо (боклуци) по случайност също така и след като се сглоби вилката е добре да се изчисти особенно лявата страна кадето се захваща дисковата спирачка за да не попадне масло кадето не трябва

а отностно това за спестяването на материал от о-пръстените съм съгласен :D можело е да се постараят поне да са с точни размери ама .. :)

МнениеПубликувано на: Нед Ное 09, 2008 10:17 pm
от Editor
Браво!!Още един човек ,които наистина може и споделя опита си с останалите. :bowdown: :beer:

МнениеПубликувано на: Пон Ное 10, 2008 11:08 pm
от dido85
Тази тема май важи с пълна сила и за RS PSYLO , само с лека промяна на грамажа на маслото 140сс (десен) / 20сс (ляв) и това че първо се излива маслото (като се чукнат болтчетата с гумения чук).

П.П. Браво за обясненията и снимковия материял, перфектни са...

МнениеПубликувано на: Пон Ное 10, 2008 11:21 pm
от O.K
защо темата не стане важна или нещо такова ще е полезна на много хора :graduat:

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2008 12:19 am
от x6x
Браво на автора ! :beer:

did написа:аз проблем отдавна нямам, оправил съм си го, но ми прави впечатление, че RS май си позволяват доста фриволни допуски на важни елементи по не-евтините си вилки.

и... там, дето пуща масло, не е алумин, а си е PVC, даже и при рибата тийм.

но, да не разводняваме темата.


Да не я омасляваме имаше предвид ?
Риба рейс '07 същата история!

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2008 10:24 am
от Admin
Браво за добре направената и полезна тема! :agree: :beer:

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Чет Авг 06, 2009 1:29 pm
от ignorance
Може ли да нправя същото с Дарт 3 ??? :crap: ( по същия начин ли се сменя маслото ? )

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Сря Авг 12, 2009 12:10 pm
от hellstorm
Една изчерпателна и добре поднесена тема.

Поздравления ! :beer:

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 1:28 pm
от tisho
Нормално ли е да прелива, когато се поставя лок-а, при положение, че е спазено предписанието за
количеството масло, което се налива в милилитри?

Благодаря!

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 10:21 pm
от shampion_1
Здравейте имам следния проблем:като натиска вилката навътре и издава едно странно тракане.казаха ми че,пружината ми удря в ботуша,защото имало някаква гумичка където се е била изхлузила и затова тракало.Ако някой знае какъв е проблема да сподели и да обясни как се оправя :) :) МЕРСИ!

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 11:21 pm
от hitar_potter
При мен се чува лек такъв шум, не пречи.. (само при по-резки сгъвания)

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 04, 2009 8:59 am
от veskoz
shampion_1 написа:Здравейте имам следния проблем:като натиска вилката навътре и издава едно странно тракане.казаха ми че,пружината ми удря в ботуша,защото имало някаква гумичка където се е била изхлузила и затова тракало.Ако някой знае какъв е проблема да сподели и да обясни как се оправя :) :) МЕРСИ!

Ако имаш U-turn върни 1/2 оборот ( - ) и почукването изчезва. Често срещано при Pike & Tora с пружини. ;)

shampion_1 написа:Здравейте имам следния проблем:като натиска вилката навътре и издава едно странно тракане.казаха ми че,пружината ми удря в ботуша,защото имало някаква гумичка където се е била изхлузила и затова тракало.Ако някой знае какъв е проблема да сподели и да обясни как се оправя :) :) МЕРСИ!

А пусна ли ботушите до долу и отворен ли постави лок-а? (да потопиш запушена с пръст сламка в шише ;) 'сес?)

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 04, 2009 10:54 am
от k0k0
Страхотна тема :agree: :beer:

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 04, 2009 6:44 pm
от shampion_1
значи когато е на 130мм и на lockout Off трака и трябва да е сваля някаде до 90-100мм някой път и по-малко за да спре да трака

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Пон Дек 07, 2009 10:13 pm
от bio
здравейте,
първо искам да благодаря на авторът за темата и съответно да задам няколко тъпи въпроса.
притежавам същата вилка и й дойде време да бъде отворена и сервизирана. реших, че притежавам достатъчно умения, за да се справя сам. направих всички описани тук и в упътването стъпки и вече всичко е на части.
1. наличните количества масло в ботушите са драстично по-малко от тези от таблицата в упътването на вилка, като това от страната на пружините е не повече от 5-10 мл. на какво се дължи това ?
2. количествата масло са други горе 145 мл, 15 мл - долна амортесьорна страна, 30 мл - долу от страната на пружините. възнамерявам да сложа именно тях, а не споменатите в темата.
3. необходимо ли е да почиствам долните крака и въобще всичко с обезмаслител ? необходимо ли е да разглобявам rebound-a и lockout-а до съставните им части за да ги обезмасля (нямам проблеми с тях) ?
4. всъщност 15w (гъстото) маслото в ботушите на вилката е за смазване на долната част на вилката, а 5w (тънкото) е за rebound-a и lockout-а ? и това масло трябва да остане в самите бутуши, а не в водачите нали ?!?
благодаря Ви предварително !!!

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Сря Дек 09, 2009 11:02 am
от bio
хора, моля Ви за малко помощ и отговорете на питанията ми.
възникна и един още един въпрос.
когато разглобих вилката от страната на пружините водача беше беше омазан с грес. и след като оставих едно денонощие ботушите да се отцеждат в бутилцици забелязах, че се е стекла грес от левият ботуш. налага ли се да отварям крачето в пружините ? има ли о-пръстен, който го разделя от ботуша ? и каква е причината за наличието на грес в ботуша ? проникване на масло при пружините и след това оттичане му заедно с размекната грес в ботуша ?
отново Ви благодаря, че си направихте труда да ме прочетете.
успех на всички !!!

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Сря Дек 09, 2009 12:32 pm
от deather
Здравей, моята вилка е tora 289 с u-turn и rebound без lockout, сменял съм и маслото без проблем.
1,2.И при мен беше по-малко маслото и в двата ботуша, незнам защо обаче :dontknow: За количествата масло които трябва да сложиш виж в тези технически ръководства в зависимост от коя година ти е вилката.В тях е описано и как се сервизира цялата вилка, аз гледах оттам и нямах проблем.
http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox ... MY08_E.pdf модел 2008
http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox ... MY09_E.pdf модел 2009


3.Щом нямаш проблеми с rebound-а и lockout-а не ги разглобявай, само източи предишното масло от тях.Хубаво е да почистиш ботушите (долните крака).
4.Да за смазване на долната част на вилката е 15W, а 5W е за lockout-а и rebound-а.15 W маслото остава между ботушите и водачите.Виж в ръководството е описано как се слага това масло.

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Пон Фев 14, 2011 5:54 pm
от ХиНкоВв ;]
Такаа колеги има ли някакъв начин шиша за рибаунда да се завари или ще трябва да си търся нов.

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Нед Апр 17, 2011 9:54 am
от ХиНкоВв ;]
Имам един въпрос колеги... 130 мл. масло трябва да налея горе при лоцка или долу в ботушите...

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Нед Апр 17, 2011 3:25 pm
от bio
ХиНкоВв прочети темата отначало и ще ти стане ясно. иначе, ДА - 130 горе дясно.

Re: RS Tora смяна на масло и още нещо

МнениеПубликувано на: Нед Апр 17, 2011 9:15 pm
от PowerSlide
А защо rockshox го дават 145ml ? Поне така пише за модела от 2008 :dontknow: