biker77 написа:скоро не се очертават горещини. Може ли сега да развия пробката леко и после да я стегна?
Вилката написа:.... Спирачните течности имат пренебрежимо температурно разширение, за разлика от въздуха.
За да се отстрани въздухът, трябва да негово място да влезне спирачна течност. Трябва да уточниш с какво е пълна твоята спирачка (DOT или минерално масло) и да си набавиш минимално количество. Начинът на допълването е различен при различните марки и модели, като в повечето случаи се изискват специализирани инструменти.biker77 написа:скоро не се очертават горещини. Може ли сега да развия пробката леко и после да я стегна?
Pr3d4t0R написа:Неуместно сравнение. Ако караш автомобилът на писта ще сменяш спирачната течност много по-често от веднъж годишно. При ежедневно шофиране въобще не се загряват спирачките. Нито пък обикновени коли могат да понасят поредица от интензивни спирания в кратък период от време.
the_rookie написа:Ако системата работи и се експлоатира в общоприетите за класа и норми и заредена с това което трябва (в случая минерално масло!), не съм съгласен с мнението на колегата за необходимоста от смяна на маслото всяка година. Напълно излишен разход, който може да ти донесе повече пасиви от колкото позитиви. За пример- колко от нас си сменят спирачната течност (ДОТ !) на автомобилите .....
nicky bike написа:
Пълно несъгласие!!! Обяснявам:
Препоръчително е ....
the_rookie написа:biker77 написа:скоро не се очертават горещини. Може ли сега да развия пробката леко и после да я стегна?
За да излезе течноста е необходимо налягането в системата да е повишено! За целта, леко, притискайки лостчето на спирачката, внимателно отвиваш колкото да излязат 3-4 капки, след това завиваш и чак тогава плавно отпускаш лостчето до изходно положение. Вероятно ще имаш нужда от помощник! Ако няма такъв може да ползваш нещо еластично увито около лостчето и дръжката (но не много стегнато).
biker77 написа:направих това, което ме посъветва. Веднага се усети, че лостчето вече има нормален ход. За загряването не мога да преценя все още. Обаче ми направи впечатления какъв ужасен звук започнаха да издават спирачките. Направих и видео - https://streamable.com/cbwojv
Течността трябва да е дот 4
biker77 написа:първо ще опитам да сваля накладките да ги огледам и после ще пробвам обезвъздушаване. Задните накладки наистина леко мърдат като бутам гумата напред-назад.
Ако се наложи смяна този апарат ще ми свърши ли работа: https://velosiped.bg/velochasti/spirachki/hidravlichni-diskovi-spirachki/aparat-za-hidravlichna-diskova-spirachka-shimano-slx-br-m7100.html
... относно течноста на LHM. Съкращението посочва принадлежност към тип, а не към конкретен производител и точно смесването на еднотипни (LHM) течности от различни производители могат и да предизвикат (допустимо е, но не задължително!) проблеми в по-деликатните системи! Настоящата не е от тия, но е добре нещата да се прецизират.
Последно,... относно конкретния случай с Шиманото. Причината за блокирането според мен, не е в промяната на качествата на течноста, а в недобрата защита от абразивни механични частици (прах и песъчинки), както и избора на материал за изработката. Ако проблема беше в течноста, трябва да имаш неприятности и с блокиране на апаратите, а това не е споменато.
biker77 написа:апарати за дот не се продават...
ЧестоНеадвкватен написа:Чак па на всеки месец. ....
...Не знам как при такива кратки периоди се замърсява толкова при теб...
... Звучи ми все едно тва LHM става на извара, сигурен ли си че не прави някаква реакция с нещо в системата?...
...Помня кога се обсъждаха алтернативи и четох с голям интерес относно LHM, но не беше "тествано" дългосрочно...
nicky bike написа:....Пак казвам ако бях сменил течността половон година по рано нямаше да имам такива проблеми...
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта