Страница 1 от 1

Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2018 8:29 pm
от totosmoto
IMG_20181111_202053.jpg
(370.92 KiB) 167 пъти
IMG_20181111_202446.jpg
IMG_20181111_202446.jpg (263.29 KiB) Прегледано 3530 пъти
Здравейте, това са снимки на пукнатото. Питането ми е дали може да се завари в сглобено състояние или трябва да се разглобява лагера? Ако се разглобява играчка ли е? След заварката дали ще може отново да се монтира лагера? Благодаря предварително за отговорите!

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2018 2:45 am
от КоlЮ
Здравей.По принцип всичко може "Българи сме" ,но за да не се съсипе лагера е хубаво да се свали.Не ,не е голяма играчка да се свали. В зависимост от качествата на заварчика и довършителни работи (фрезиране и връщане на диаметъра на отвора) би трябвали да може да се глоби (то ако не може за какво ти е да го заваряваш :roll2: ). За жалост материала на рамката ти 6061 Т6 е закален и при заваряването(високата температура) ще се отвърне и ще стане по слаб . Поздрави .

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2018 2:18 pm
от Brave
Мисля, че най-добре, да се остави лагера (или временно да се набие стоманена втулка със същия диаметърна негово място, ако се окаже, че е скъп или труден за намиране) докато се заварява, за да държи формата на леглото и веднага след това да се смени. Но всеки опитен заварчик така или иначе ще го направи така. Иначе Колю е прав, че алуминия отслабва до заварката, но не е като да няма успешно поправяни рамки, които карат години.

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2018 5:40 pm
от totosmoto
Ясно, мисля да стане по начина със смяна на лагера след заварка защото ми се струва невъзможно бай Иван фрезиста на нивелира рамката и да я фрезова правилно. По скоро ще развали отвора. Сега трябва да намера какъв е лагера. Момчета знаете ли дали по модел и година на колелото може да се намери какви са му лагерите и от къде? Колелото е Massi Toro FR. Благодаря за отговорите!

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2018 5:56 pm
от Lucky Loser
totosmoto написа:Момчета знаете ли дали по модел и година на колелото може да се намери какви са му лагерите и от къде?

Google какво каза по въпроса ?

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2018 6:02 pm
от totosmoto
Нищо не казва, даже са кът резултатите на английски. Друг вариант е да се разглоби лагера и да му се вземат размерите и така да се търси. Втори вариант е да пиша на производителя и може да склони да ми даде номера на лагера.

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2018 6:12 pm
от Brave
Лагера няма ли маркировка? Под голямата шайба няма ли надпис - нещо като 608 2RS примерно.?

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пон Ное 12, 2018 7:09 pm
от totosmoto
Ще махна шайбата и ще видя в други ден, че малкия ми син има рожден ден утре. :beer: :D

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 13, 2018 12:07 am
от КоlЮ
Все пак ,пак да спомена,че лагера трябва да се слави преди да се завари. Самият лагер "просто казано" е набит Press-fit (има опр. толеранс) и разпъва рамката , ако се завари с него лагера ще плава (ще е хлабав) в леглото си и ще почне да яде алуминия. Въпросният "бай иван" ,като не може да заварява ,му кажи да подложи с тръба черно с по малък диаметър(но не по малък от 3/4Ф-то на леглото) и да го завари.

Относно лагера на него е обозначен какъв е както е споменал колегата.

Поздрави.

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 13, 2018 6:46 am
от Gworan
От това което съм виждал, гледайки как работят заварчици, това първо ще го минат със шлайфа за да разширят цепнатината и да могад на наслагат новата сплав. Не знам дали ще могат да запазят оригиналния вътрешен диаметър на кръга, където ляга лагера. В крайна сметка, ако дойде хлабаво, може да се лепне лагера с локтайт (не от тоя дето продават по супермаркетите) и лагера пак да стои стегнато. Аз мисля че пак ще се сцепи на новата заварка, или близо до нея. Пробвай, ако искаш, една заварка не вярвам да е повече от 20-30-50лв.

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 13, 2018 11:28 am
от Xares
Този тип Алуминии както казаха след заварката ще стане на кашкавал трябва да се изпече. Намери заварчик с фурна ако изобщо има някъде около теб. Най-добре се обърни към производителя за нова част. Това няма да изкара много.

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 13, 2018 10:13 pm
от compira
Има си заварчици които ще се справят отлично със задачата (за Пловдив има поне един такъв), но ще е добре някой да подготви добре рамката. Проблема е обаче в самата рамка... ами недомислица на 1000 години. Може при ремонта дори да се подсили и да се направи по-здрава с добавяне на още един пръстен върху сцепения... но пак някой трябва да си поиграе за подготовката! Заварчика няма да свърши тази работа! Относно отслабването на материала също значение има заварчика. Проблеема не е в омекването, а в натрупването на допълнителни вътрешни напрежения. Веднъж ми заваряваха рамото на един дерайльор и му го занесох с предватително напревен стенд за до го фиксирам, заварчика го капна за 2-3 секунди и след това 5 мин. се заигра да му отпускал напрежението (като го цъкаше с апарата и от двете страни по негово осмотрение) за да не се счупило пак понеже сплавта била закалена (за алуминиево рамо става дума). Аз лично не разбрах по какво се ориентира кога е готово, но е факт че 5-6 години не е мръднало. Та просто има заварчици и "заварчици"! Моето предложение е да завариш тази рамка както доиде (е да става де...) и да дадеш колелото на малкия (ако му става вече... или като му стане) и да разцъква с него в квартала с другите хлапета и да помислиш за нещо друго на не повече от 5-6 години (за ново знаем, че не всеки има възможност).

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Вто Ное 13, 2018 10:31 pm
от totosmoto
Здравей Компира, аз съм от Стамболийски. Дай някакви координати на добър заварчик да се консултирам и с него! Благодаря!

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Сря Ное 14, 2018 7:22 am
от Xares
compira написа:...



Извини ме за коментара, не се заяждам, но този тип алуминии не е въпрос до Заварчик, при нагряване на алуминии 6061 при толкова висока температура се нарушява структура на метала тъй като това е сплав между алуминии и магнезии, която се закалява топлинно след като заварките са били направени в завода. Ако не се закали обикновено се пука точно до заварката или около нея. Ако сплавта беше 7001 там по няма проблем.

Второ това е става на окачване, натоварването спрямо дерейльора или ухото на дерейльора е може би 50 пъти повече. Тъй като при всеки скок натоварването се увеличава многократно в зависимост от височината, също така постоянната вибрация която има в ставата.

Добрите заварчици в чужбина имат пещ и след заварка обработват топлинно частта(в София имаме един единствен с пещ топлинната обработка струва 250лв).

Пак казвам не се заяждам, обяснявам защо няма да стане, говоря както от опит така и от страна на това че съм авиоинжинер по професия и съм учил достатъчно за различни сплави и прочие

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Сря Ное 14, 2018 9:18 am
от veskoz
Аз бих потърсил иглен лагер със същите вътрешен диаметър и ширина и по-малък външен диаметър, за да може да се навари и съответно фрезова това гнездо. Не за друго, просто няма "месо" в тази си конфигурация и просто няма да издържи и ден. Успех! :peace:

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Чет Ное 15, 2018 8:22 pm
от totosmoto
Пичове май като ви слушам няма да го заварявам, а ще го държа така. Така и така ще се уча на това колело и няма да го карам всеки ден. Колкото изкара. Предишния собственик си го е карал така, обаче той е 60 кила с мокри гащи, а аз съм 85. Иначе имам достъп до лазерна машина за наваряване, но пусто не мога да вкарам рамката в машината. Благодаря ви за съдействието и мненията :wavey: !

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пет Ное 16, 2018 1:08 pm
от Brave
Е, не е чак така. Дори да отслабва алуминия при заварката, не е по-слаб от спукано. Разликата в устойчивостта на опън между Т6 обработка и никаква е около два пъти за повечето сплави. Освен това може да се завари подсилка. Направи си я рамката, не е и толкова скъпо. Иначе за вкарването в машината - не влиза ли само задния триъгълник?

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Пет Ное 16, 2018 8:35 pm
от compira
И аз имах в предвид да се направи един пръстен отгоре за подсилка. У разбира се че има значение каква е сплавта, но има истина и в това че завареното ще е по-здраво от спиканото! Направи си я рамката и ако караш леко както казваш нчма да има никакъв проблем!

Re: Питане за заварка

МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2022 9:44 pm
от the_rookie
Здравейте! Ще ползвам тази стара тема с молба за съвет свързан с подобна проблематика! Не усетих как и кога точно,но пукнах дясното рамо на chainstey в областа на моста между двете тръби. Възможно е вътре да е имало вода и от студа да е замръзнала,незнам - стана без осезаема причина! Откритието на същия (от steppenwolf taycoon 26") или цяла рамка с подобни параметри среща затруднения за сега, а обстоятелствата ме притискат! Искам да проверя варианта за възстановяване със заварка и търся координати на заварчик който би могъл да извърши КАЧЕСТВЕНО заварка и евентуална топлинна обработка. Желателно е да е в региона на югоизточна България за да е личен контакта, но в краен случай може и в цялата страна с идеята да ползвам евентуално куриер. Ако някой сподели препоръки и съвет, ще се радвам да ги прочета!
20220330_164819.jpg
20220330_164819.jpg (409.58 KiB) Прегледано 725 пъти