Страница 1 от 2
проблем с 20мм ос
Публикувано на:
Нед Юли 09, 2006 6:35 pm
от Newone
Има ли някой представа, може ли да се намери у нас резервна 20мм ос за Fox 36 Talas? Ако не, дали оста е съвместима с такава на друга фирма /напр. Manitou/? A aко и това е невъзможно, какво ще препоръчате при положение, че шестограна, чрез който оста се развива и завива се е овализирал?
@Tailor
Да се намира във Веломания резервна ос за FOX 40?
Публикувано на:
Нед Юли 09, 2006 8:10 pm
от bikerider
[quote="Newone"]
шестограна, чрез който оста се развива и завива се е овализирал?
[/quote]
Ми май в случая, най-евтино и бързо би било едно фрезоване на по-голям шестогран, например 8мм или 10мм...
Публикувано на:
Нед Юли 09, 2006 8:37 pm
от TOYAGA
С уговорката, 4е нqмам идеq за какво става въпрос...
Вътре6ен или вън6ен е въпросниqт 6естогран? И какъв зор е видqл, за да се овализира?
Публикувано на:
Нед Юли 09, 2006 8:57 pm
от ene
явно не е бил пъхнат целия шестограм и в последствие от приложената силя се е "изхлузил",тва е доста срещано явление при невнимание
Публикувано на:
Нед Юли 09, 2006 11:26 pm
от Newone
@bikerider
Знаеш ли къде могат да го направят това?
@Toyaga
Вътрешен......абе много вътрешен...
Публикувано на:
Нед Юли 09, 2006 11:52 pm
от marshall__
Иване, при мойто фохче работата е такава, че оста се състои от две части, може би точно в случай на подобен инцидент. Едното е същинската ос с резбата в края, а другото е парче с резба и с въпросната шестогранна ниша. Тва парче се завива с малко локтайт в самата ос. Вчера съвсем случайно се получи така, че без да исках започнах да развивам само него (бях забравил леко стегнат единия болт на ботуша). Та може би ще е по-разумно да си струговаш само парчето с резбата и шестогранния отвор, от колкото цялата ос. Най-малкото ще си запазиш част от оригинала
.
[size=67]Едит: [i]тва при положение, че и при 36цата е като на 40ката......[/i][/size]:uhh:
А вече за стругаро-фрезист не мога да ти помогна. И аз в момента издирвам такъв...
Айде успех!
:thumbu:
[size=67][color=beige]свиркай, ако намериш някакъв свестен стругар[/color][/size]
Публикувано на:
Пон Юли 10, 2006 7:52 am
от Newone
@marshall
На пръв поглед осите са еднакви...Друг е въпросът, че най-напред трябва да развия оста от главината.....
Иначе и при мен така се получи-забравих да развия гайките на краката....
:banghead:
Ако намеря решение/фрезист/ ще свиркам:beer:
П.С. Стискайте палзи да не си спукам предната гума...
Публикувано на:
Пон Юли 10, 2006 1:56 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="Newone"]
П.С. Стискайте палзи да не си спукам предната гума...
[/quote]
ако спукаш, ще лепиш
а за фрезист.....
В сряда на сбирката ще говорим
Публикувано на:
Пон Юли 10, 2006 2:45 pm
от halcor
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
[quote="Newone"]
П.С. Стискайте палзи да не си спукам предната гума...
[/quote]
ако спукаш, ще лепиш
[/quote]
Как, като не може да си свали предната гума?
@Newone, но все пак имаш опцията да сипеш боза
Публикувано на:
Пон Юли 10, 2006 3:25 pm
от MAN6
спукването не е фатално, стига да може да се лепи, т.е. цепката да не е нещо огромно
онзи дени аз имах проблем с оста на моя стратос, но се справихме успешно и без аварии.
а ако намерите фрезист- свирнете и насам, че ми трябва ухо за обтегач...
Публикувано на:
Пон Юли 10, 2006 4:06 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="halcor"]
Как, като не може да си свали предната гума?
@Newone, но все пак имаш опцията да сипеш боза
[/quote]
Е па при по-тясна гума/по-широка арка става номера.
Миналото лято разбрах, че остта на вилката е "залепнала" за главината, точно когато спуках гума
Публикувано на:
Пон Юли 10, 2006 4:54 pm
от Newone
Днес бях в БАС и обещаха да ми оправят оста.Имали са подобни проблеми...Сега чакам Теко да оздравее.
:beer:
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 7:59 am
от octane
Здравейте, имам същия проблем с RST Sigma X5
Болта, които се завива в оста заяде и успях да го развия но не целия. Шестограма ми вече не е овален, а кръгъл.
Смятам да извадя стария болт с бормашина и да си направя на струг нов или да си поръчам.
Искам само да споделя за проблема, че го има и при други вилки. И ако има някои, които е по-запознат с нещата да ми обясни защо трябва болта да е от обикновен алуминий и защо трябва резбата да му е толкова грапава, че едвам да се завива а после развиването му да е невъзможно! Дали ще прееба нещо ако новият болт го направя от стомана?
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 9:30 am
от bikerider
[quote="octane"]
Дали ще прееба нещо ако новият болт го направя от стомана?
[/quote]
Първо, тази резба се СМАЗВА, както и под ръба на капачката, за предпочитане с гъста грес, за да не влиза вода в резбата. По принцип не е зле цялата ос да се смазва, за да се предпази от корозия.
Второ, там НЯМА нужда от силно затягане, това служи само за обирането на луфт в сглобката вилка-ос-главина.
Трето, сглобката е АБСОЛЮТНО идентична с тази при лапата и стержена (threadless).
Четвърто, осигурителните болтове на краката се разхлабват преди да се разхлабва оста и се стягат след като се стегне оста и вилката се натисне да се наместят докрай краката.
Няма причина шестограна да се прецаква, ако се спазват тези правила. Излишното притягане на оста може единствено да доведе до щети.
Накрая - на въпроса ти - няма нищо да стане ако направиш резервна капачка от стомана, но ще стане по-тежко и ако продължаваш да затягаш така, нищо чудно да ти поизяде от алуминия на вилката.
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 9:34 am
от HepBeH_XaMcTep
[quote="bikerider"]
По принцип не е зле цялата ос да се смазва, за да се предпази от корозия.
[/quote]
И за да се избегне "залепване на лагерите за остта"
:banghead::banghead:
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 11:50 am
от тучо чучо
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
И за да се избегне "залепване на лагерите за остта"
:banghead::banghead:
[/quote]
Ох, Пешо, не се пише ос[color=red]тт[/color]а, не се ли научи до трети клас?!
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 11:51 am
от bikerider
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 11:52 am
от TOYAGA
Той сега ще кандидатства за помощното бе... Явно не са го минАли още тоя матрЯл.
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 11:53 am
от bikerider
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 12:52 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="тучо чучо"]
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
И за да се избегне "залепване на лагерите за остта"
:banghead::banghead:
[/quote]
Ох, Пешо, не се пише ос[color=red]тт[/color]а, не се ли научи до трети клас?!
[/quote]
touch screen sux!
@Toyaga
Искам да разбера, защо ти е толкова трудно да го завършиш помощното!
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 2:12 pm
от bikerider
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
touch screen sux!
[/quote]
Добър опит
Публикувано на:
Вто Юли 11, 2006 2:14 pm
от TOYAGA
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
Искам да разбера...
[/quote]
Оставиии! Има желание...
:D:D
Публикувано на:
Сря Юли 12, 2006 9:24 pm
от octane
bikerider: Имах manitou stance kingpin и при него "сглобката е АБСОЛЮТНО идентична с тази при лапата и стержена (threadless)"
При RST Sigma X5 и Rockshox boxxer (поне при новите боксери, зглобката не се притяга отстрани с болтове, а оста се навива в единия крак на вилката а от другата страна се навива един болт в самата ос за да държи контра. За този болт става въпрос. А и проблемът при мене се оказа по-голям. Стругът до които имам достъп неможе да навива резба. А и ми трябва фреза за да нарежа шестограм в новия болт, но ... ще измисля нещо
Публикувано на:
Сря Юли 12, 2006 9:38 pm
от bikerider
[quote="octane"]
При RST Sigma X5
[/quote]
Ами говорех за Fox Talas...
[quote="octane"]
Rockshox boxxer (поне при новите боксери, [b]з[/b]глобката не се притяга отстрани с болтове, а оста се навива в единия крак на вилката а от другата страна се навива един болт в самата ос за да държи контра.
[/quote]
Извинявай, за Maxle ли говориш? Щото не знам да има такъв контра-болт?
Публикувано на:
Съб Юли 15, 2006 3:20 am
от octane
Sistemata e mnogo podobna na Maxle. I pri dwete osta se nawiwa w botusha. Razlikata e, che pri Maxle ima awromat, koito stqga osta da ne se razwie, a pri mene ima (imashe) kontra bolt.
Tui kato RST Sigma X5 ne e mnogo razsprostranena w BG, wi prashtam snimka na osta i na ostatucite ot bolta.
[img]http://picvalley.net/files/2006/07/15/744b3eae36449c6ee25fa7eb2b524421.jpg[/img]
Публикувано на:
Съб Юли 15, 2006 9:17 am
от bikerider
Ясно. Мерси за снимката
:agree:
Публикувано на:
Пон Юли 24, 2006 3:38 pm
от Newone
Само за сведение на интересуващите се...Днес си взех колелото след поправката на оста.Теко е измислил едно много елегантно и лесно за изпълнение решение.В окръгления от мен шестогран е нарязал резба, в която е навил болт, какъвто се слага за закрепване на предните плочи към паяка на курбелите.Въпросният болт е залепил с Лок-тайт и предната ми ос е като излязла от завода.
:DТеко:beer::beer:
Ако някой се интересува, в сряда ще покажа или ще постна снимка...
Публикувано на:
Пон Юли 24, 2006 4:57 pm
от TOYAGA
[quote][i]Originally posted by Newone[/i]
Теко е измислил едно много елегантно и лесно за изпълнение решение.[quote]
Интелигентно. Бравос!
Публикувано на:
Пон Юли 24, 2006 5:36 pm
от bikerider
@Newone: добро решение, ама се чудя, при повторен "инцидент"
какво пречи на болта да си се развие от капачката барабар с локтайта?
Както и да е де, честито!
Публикувано на:
Пон Юли 24, 2006 8:20 pm
от MAN6
именно, иначе на вид е ок