Страница 1 от 1

стягане на пружина на вилка

МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2006 1:36 pm
от flat-6
как да си стагна пружината на ваилката SCR-LO малко мека ми идва, а натягането от левия крак не е достатъ4но.
има ли някакъв друг на4ин да стагна малко пове4е пружината?

МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2006 2:08 pm
от GECKO
Измери и диаметъра и го напиши, и напиши колко си тежък ако съвпадне с това което имам може да нарпавиме размяна, но тази която имам е за хора до около 70кг :look:

МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2006 10:46 am
от flat-6
не мен не тва ми е проблема аз сум 69 кила но изкам моита да q стегна малко.
не е4ак толкова мака та да q сменqм, пук и е 4исто нова на нqма и 5 километра

МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2006 11:46 am
от klmn
Предполагам,че говориш за XCR-LO.Стегни малко заключването и ще втвърди малко(ако патрона е като на предния модел ХСР75-ЛО)
А,колко и е хода?Прави ли ги 120?

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2006 12:31 pm
от flat-6
не хода реално е 11cm

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2006 8:01 pm
от Assassin
Пружината на вилката е нереално мека, аз съм 83кг. и ми седи прибрана 90% докато карам. Нито Preload-a, нито компресията оправят нещата - ако си по-тежък си трябва нова пружина. Така че, ако на някой му се намира по-твърда пружина, аз съм желаещ да купя (трампя). Иначе като цяло вилката работи пролично. Sorry, че ти ползвам темата!:beer:

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2006 8:57 pm
от Makintier
няма ли да стане ако добавиш един метален пръстен около 2 сантиметра дълуг и диаметъра да му е колкото пружината...и да го сместиш м/у пружината и врътката за затягане на същата:idea:

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2006 11:01 pm
от bikerider
A хода? ;)

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 10:41 am
от Makintier
[quote="bikerider"]

A хода? ;)
[/quote]
Нещо ми е чудно и то доста чудно

Сега като каза хода...и се замислих на моя зоом съм сложил пружина от дърт джъмпер 3 и с нея може да прави поне 17 сантиметра ход :dunno:.
А пък се съмнявам ДД3 да прави толкова,и си мислех как може да е толкова дълга => системите и ходравликата смекчават хода накрая на вилката!=> не е ли същото и на SCR-LO? За това си мислех че може да помогне :dunno:
Колкото и да е голямо тази хълка,която "би" сложил едва ли ще навреди на хода ;)

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 11:07 am
от bikerider
[quote="Makintier"]
и се замислих
[/quote]

[quote="Makintier"]
поне 17 сантиметра ход
[/quote]

[quote="Makintier"]
А пък се съмнявам
[/quote]

[quote="Makintier"]
едва ли
[/quote]


Съветвам те да излезеш от мъглявите догадки, празните аналогии и размити преценки.
Най-добре си смени пружината с една голяма "хълка", и без това едва ли ще навреди на хода. :idea:

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 2:56 pm
от bikerider
@Makintier:
Извинявай за горния пост, днес не ми е от най-добрите дни. :ashamed:

С две думи:
Пружината си има определен ход. Като сложиш 20мм preload спейсър ти наистина ще я втвърдиш, но ще и отнемеш 20мм ход, с което полезния й ход ще бъде по-малък от този на вилката. Съответно преди вилката да се сгъне докрай намотките на пружината вече ще се удрят. Особено ясно ще се получи при скок.
Затова хората пишат по ръководствата, че preload-a не е заместител на пружина с правилната твърдост. Пружините обикновено имат ход повече от този на вилката и именно това позволява preload реглажа да работи без да се удрят намотките на пружината.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 3:17 pm
от M1010X
@bikerider - а не може ли това да се измери индивидуално за вилката? Или е сигурно, че и в този случай (пружината в сгънато положение) = (сгънатата вилка+реглажа за preload-а, навит до дупка). Все пак, може и да има някакъв аванс (все пак е сънтур :))?

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 3:27 pm
от bikerider
Със сигурност има аванс над хода + максималния preload, но чак 20мм :)
Най-добре е да се изчисли хода на пружината и да се види колко максимално може да се изстиска от нея, но не мисля, че ще има осезаем ефект върху sag-a.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 3:34 pm
от did
[quote="bikerider"]

Със сигурност има аванс над хода + максималния preload, но чак 20мм :)
Най-добре е да се изчисли хода на пружината и да се види колко максимално може да се изстиска от нея, но не мисля, че ще има осезаем ефект върху sag-a.
[/quote]


тва се мери много лесно беее

просто с един шублер мериш дебелината на тела, умножаваш го по броя на намотките и имаш веднага дължината, при която пружината е сгъната докрай. Ако тази дължина е по-малка от хода на вилката - ОК! Ако не е - ТРЯС!

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 3:54 pm
от bikerider
@did: е трябва да има и нещо за домашно, много ги глезиш :)

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 4:05 pm
от did
[quote="bikerider"]

@did: е трябва да има и нещо за домашно, много ги глезиш :)
[/quote]

Оооо, напротив! Виждал съм как един идиот се опитваше да разбере колко максимално можела да се сгъне една пружина, докато опре тел в тел, като я мачкаше с менгеме... че като хвръкна тая ми ти пружина по едно време...СНАРЯД!!! Не беше от вилка, ама идеята е същата.

Ся... как се мери със шублер нямам време да обяснявам. Мога само да спомена за преброяването на намотките - много е важно докато ги броите да не въртите пружината!

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 4:45 pm
от bikerider
[quote="did"]
много е важно докато ги броите да не въртите пружината!
[/quote]


:lol:

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 4:59 pm
от bikerider
[quote="did"]
тва се мери много лесно беее

просто с един шублер мериш дебелината на тела, умножаваш го по броя на намотките и имаш веднага дължината, при която пружината е сгъната докрай. Ако тази дължина е по-малка от хода на вилката - ОК! Ако не е - ТРЯС!
[/quote]



между другото, може да не съм те разбрал, но ми се струва, че имах нещо друго предвид:

L1 - дължината на пружината в разгънато състояние
L2 - твоето мерене за дължината на пружината в сгънато състояние (L2 = брой намотки по диаметъра на тела)
Lp - дължината на всички preload спейсъри
Ts - ход на пружината (TS=L1-L2-Lp)
Tf - ход на вилката
eps - нещо малко (0 < eps < 1mm)

Та аз говорех, че ако Ts - Tf < eps в резултат на прекалено голямо Lp, ще се тресне самата пружина, а не вилката. Доколкото разбирам ти приказваше за случая когато L2 < TF, което на мен нищо не ми говори... или просто днес съм пределно тъп :dunno:

@Makintier, M1010X: та максималния мегдан за спейсъри според изперкалия ми следобеден мозък е: max(Lp) = L1-L2-Tf-eps. Mоля ако съм прав за изперкването някой да ме поправи :)

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 5:23 pm
от Makintier
Добре де неможе ли човека просто да го пробва и да каже дали работи вилката със спейсъра ;),дали не прецаква хода и поведението `и...?

@bikerider - Аpology accepted :)Всичките съмнения бяха породени от факта че не знаех дали неговата пружина е като моята:crap:

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 6:36 pm
от bikerider
Ми там е работата, че в случая описан от Assasin не виждам как preload ще помогне. Истинския проблем не е пружината да уравновеси до положение на sag, ами динамичните натоварвания, да речем при спиране, голямо препятствия или при скок.

Ако в затегнат докрай preload sag-a е над 50% просто никакъв шанс.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 7:59 pm
от M1010X
За спейсърите - изглеждат ми ок нещата - и аз общо взето това имах предвид, макар да се опитах да (си) го представя по-опростено.

Колкото до саг-а - от това, което съм мяркал по интернетата (включително и тук), сагът за по-агресивните дисциплини трябва да е към 30-40%. Интересно ми е дали важи същата относителна стойност и за вилки с по-малко ход (13-15 см), които не са предвидени конкретно за загатнатите стилове, но карани по подобен начин (е, че не карам екстремен фрийрайд, не карам, обаче и ДХ не карам истинско - само дето ползвам трасетата, по които ПРО-тата карат).
Съжалявам за отклонението, но просто беше спомената думичката "саг", та се сетИх :)

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 9:04 pm
от klmn
..вилки с по-малко ход (13-15 см)...:bigeyes:

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 9:48 pm
от M1010X
Еми, вилка с 13 см ход (говоря за Z1) според спецификациите на марцоки не е предвидена за спускане. Затова питам...

п.с. Под "по-малко" разбирам по-малко от 20 :)

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 9:52 pm
от Assassin
При затегнат докрай Preload Sag-ът при мен е о-о 70%, което е недопустимо. Интересното е, че до сега не съм успявал да я ударя в ограничителя, при 3-4-те ситуации, които съм създавал за да благоприятствам такова действие, което ме навежда на мисълта, че в края на хода се втърдява доста. От тук друго решение, освен нова пружина не виждам. Ако някой има опит с направата на пружини на вилки по опр. характеристики тук е мястото да окаже съдействие.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 10:29 pm
от M1010X
Преди време AgentOrange беше писал за една фирма, която се занимава с направата на пружини (имат и опит с пружини за вилки) - Федер Универсал. Потърси в Гугъл и в сърча на форума - 100% има нещо по въпроса.

МнениеПубликувано на: Чет Юни 15, 2006 8:08 pm
от Assassin
Обадих се на фирмата - правят пружини за вилки по характеристики дадени от клиента. Цената почва от 20 лв., в която влиза определено количество тел. Цената е такава, защото е необходима пренастройка на машината за съответните параметри. За 1 пружина мисля че не си струва занимаването, но ако се съберем 2-3-ма със същия проблем ще е доста по-изгодно и за двете страни (фирмата и ние) - все пак за 1 пружина, да се пуска поръчка е малко.... абе разхищение. Цената може би ще дойде о-о 30-на лв. според зависи от първоначалното включено количесво тел. Необходими са данните за пружината, за които си мисля, че ще имам нужда от помощ от хората, които са по-вещи по тази тема. Ето и линка:http://www.feder-u.com/application.htm
Ще се ориентирате за кои става въпрос. Който е заинтересуван да пише.

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 12:41 pm
от flat-6
ами аз сум навит да пробжам ама ако вси4ко е сигурно.трqбва да намерим правелните размери.а аз о6те си бухтq главата как да разглобq тази вилка SCR-LO na Suntuor
даите нqкуB линк