Страница 1 от 2

Кратко и ясно за посоката на спиците...

МнениеПубликувано на: Пет Фев 10, 2006 11:56 am
от C_Mo
От упътване на Magura за GustavM ... може да игнорирате момента за дебелината на спиците.

Изображение

МнениеПубликувано на: Пет Фев 10, 2006 3:50 pm
от bikerider
:agree:

МнениеПубликувано на: Пет Фев 10, 2006 4:34 pm
от bobeca
Мерси!Супер е!:thumb:

МнениеПубликувано на: Пет Фев 10, 2006 9:18 pm
от MAN6
е иначе какво повече има да се обясява !?! (относно посоката на спиците при дискови сприрачки..)

МнениеПубликувано на: Пет Фев 10, 2006 11:51 pm
от Phantom
Сега пък ако и някой го преведе.:^::D:D

МнениеПубликувано на: Съб Фев 11, 2006 1:39 am
от El Camino
Е нали си има картинка - от това какъв по-добър превод искаш?

МнениеПубликувано на: Съб Фев 11, 2006 4:33 pm
от RaveUnit
/...какъв по-добър превод.../
какво е caliper ?

МнениеПубликувано на: Съб Фев 11, 2006 5:56 pm
от El Camino
[quote="RaveUnit"]

/...какъв по-добър превод.../
какво е caliper ?
[/quote]

Туше, няма го на картинката (спирачния апарат) :D

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2006 5:41 pm
от naka76
Някой би ли ми обяснил как като не се преплитат спиците имат по-добър ефект?

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2006 5:48 pm
от Admin
Кой е казал, че не се преплитат? ;)

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2006 7:36 pm
от naka76
[quote="Admin"]

Кой е казал, че не се преплитат? ;)
[/quote]


Или на мен не са ми го превели правилно или се казва че не се преплитат радиално.Което аз си го обяснявам че не се застпват една под друга за по-голям здравина.Ако греша ще бъда радостен да ми обясните първия подчертан ред.

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2006 7:38 pm
от PtD
[quote="naka76"]

Някой би ли ми обяснил как като не се преплитат спиците имат по-добър ефект?
[/quote]


Строго погледнато, преплитането на спиците би трябвало да ги отслаби. Идеалното натоварване за спиците е опън по оста.

Ето и пример от практиката - нормалните спици с огънатите главички се късат обикновено точно на сгъвката. А на мен скоро ми се скъсаха 2 прави спици (стил "пирони") - но им се откъсна самата главичка.

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2006 7:39 pm
от MAN6
@naka76: да не се плете радиално (а.к.а. плетка тип "слънце") когато ще се кара с диск...

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2006 7:50 pm
от bikerider
[quote="PtD"]

[quote="naka76"]

Някой би ли ми обяснил как като не се преплитат спиците имат по-добър ефект?
[/quote]


Строго погледнато, преплитането на спиците би трябвало да ги отслаби. Идеалното натоварване за спиците е опън по оста.
[/quote]


Искаш да кажеш изолирано погледнато ;)
Прав си иначе - именно за това не се препоръчва радиално наплитане (без пресичане) - щото страдат главината и каплата от радиалните натоварвания и от опъна при спиране с диск.

МнениеПубликувано на: Пет Фев 24, 2006 7:59 pm
от MAN6
нещо не мога да ти осмисля написаното ...
от какво страдат главината и шината ?!

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2006 9:22 am
от RaveUnit
вероятно b.r. докладва че като не се преплитат усилието е концентрирано в много по-малка зона
сиреч те така и така си страдат, ма като са преплетени страданието е пренесено върху повече спици, повече сантиметри от шината и от главината :)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2006 9:40 am
от bikerider
@r.u: :agree:

@MAN6: когато са наплетени радиално фланеца е подложен на радиални усилия, а точно в тази посока има най-малко материал. Когато са наплетени с кръстосване (т.е. по тангента) нещата се подобряват. Говоря за главината.

Иначе радиалната плетка е най-устойчива на радиални сили идващи от терена. Обаче пък не е устойчива на аксиални сили, затова се кръстосват спиците по принцип. А тук и момента с диска го налага допълнително.

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2006 12:23 pm
от MAN6
всичко това е от ясно по-ясно! :)

учудиха ме думите ти, че главината и шината страдали при радиалното наплитане... като че ли при другото не страдат...

а и защото при наплетена радилано капла с диск, в резултат от спиране си представям скъсани спици, а не откъснат фланец и т.н. ... :)

иначе за всичко друго- две мнения не може и да има :)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2006 1:15 pm
от PtD
[quote="bikerider"]


@MAN6: когато са наплетени радиално фланеца е подложен на радиални усилия, а точно в тази посока има най-малко материал.
Обаче пък не е устойчива на аксиални сили, затова се кръстосват спиците по принцип. А тук и момента с диска го налага допълнително.
[/quote]


Трябва да ти покажа някой път RB главината отблизо - там не се кръстосват спиците.

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2006 1:22 pm
от marshall__
Мда, и при deemax-а е същото положение - не се преплитат и не се докосват една-друга.
То главините си приличат де..:)
[color=beige]Ако се сещам правилно за коя RB говориш[/color]

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2006 6:05 pm
от MAN6
[img]http://www.vtt.org/IMG/jpg/deemax-2.jpg[/img]

евалата марио...

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2006 7:03 pm
от bikerider
@PtD: имам предвид, че се налага при главини с фланец и обикновени спици. правите спици са ясни :D
относно аксиалната устойчивост - все пак главините с прави спици имат едно немалко разстояние между дупките за теглещи и спиращи спици, което е явно по-доброто решение от кръстосването.
Но все пак главините с прави спици не са радиално наплетени, така че мислим дека като да можем да ги оставиме настрана? ;)

@MAN6: абе то и аз си представям първо скъсани спици, но като видиш от чие ръководство идва тая препоръка и за какъв продукт (ChrisKing имат аналогично упътване) и ще се сетиш защо главината страда. Просто хората не поемат гаранция при такава употреба, а за това все пак сигурно има причина нали? :)

Edit: под "страдат" имах предвид "страдат повече от допустимо", ок? :)

МнениеПубликувано на: Съб Фев 25, 2006 7:39 pm
от marshall__
[quote="MAN6"]

евалата марио...
[/quote]

А аз под "не се преплитат и допират" имах главно предвид, че не се докосват и осукват една-друга, ок? :)
Едит: Плюс тва самата плетка е друга..!

МнениеПубликувано на: Нед Фев 26, 2006 1:40 pm
от MAN6
@bikerider: някой път като забогатея, или ако лсучайно ми изпаднат непотребни части ще си направя този експеримент :)

@marshal__: какво й е по-различното на плетката ?!?!?!!?

МнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2006 11:44 pm
от marshall__
Явно и ти трябва да видиш от близо..

МнениеПубликувано на: Сря Мар 01, 2006 12:43 am
от MAN6
е на снимката, която съм пуснал, не се ли вижда.. !? аз нея като я гледам и не вярвам на ушите си.. :)
какво имаш предвид?

МнениеПубликувано на: Сря Мар 01, 2006 8:29 am
от bikerider
май стана недоразумение - той има предвид (нали), че спиците се кръстосват, но не се докосват

МнениеПубликувано на: Сря Мар 01, 2006 5:30 pm
от RaveUnit
бахти всички сме богати на предвид, от днес ще събирам кинти и лятото ще си купя следвид !!
а може и да не се тормозя, след като си имам авид :))))))))))))))) йееее лиги руле

МнениеПубликувано на: Вто Мар 07, 2006 6:48 pm
от MAN6
плами време е отново да се самоубесиш и да изчезнеш безкрайно ;)

@marshall__: днес се сетих и погледнах от близо... та какво искаше да кажеш?

МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2006 2:49 pm
от Newone
Пак се включвам късно, но искам да попитам, това за всякакви дискови спирачки ли се отнася или само за такива с ротори над 200мм?
И на двата ми байка, които бяха с дискови спирачки и фабрично наплетени колела, спиците са радиално наплетени...В случая става дума, обаче за байкове, които в никакъв случай не са за даунхил или екстремен фриирайд...фатално ли е и трябва ли да си пренаплета каплите?