Insight написа:krach написа:......Относно спирачната сила. Дали си 50-60-100-150 кила, колелото е има няма между 10-20 кила....
Дано не искаш да кажеш, че теглото на водача няма значение при спиране с 15 кг колело, защото изказването ти звучи точно така!
ПС: Карам GRX8, след като старото ми колело даде фира в стената на подлез след скъсване на жилото на предната спирачка... при N дни в планината, скъсването на жило на спирачка може да доведе до последици, при които самото жило да ти е последния проблем.
Идеята ми е, че не си влак който да не може да спре 3 КМ.
Стискаш спирачката, гумата блокира и зависимост от килата се сурка различно.
Аз съм 60 кила и докато бях с V и сега с диск като стисна заданата гума спира напълно (поне при ~40км/ч при повече не съм се наемам да суркам)
Качвал съм се и на колела И с V И с диск които пък и да се на***еш от стискане не може да блокираш гумата ДОРИ при бавен ход. Така че не е до спирачката а това как си си я настроил. (допускам факта че има и тотални боклучави спирачки но говорим за нормални)
Относно последиците при скъсване на жило няма какво да ги бистрим опции милиарди, но да предположим че не си се отепал като животно и ти трябва все пак някаква спирачка....
А относно евентуалната повреда на хидравлика, да не е жилото ами оплътнения да ти протекът положението не е по - добро.
П.П. За ДХ нямам идея как седят нещата, може би за такова спускане има смисъл хидравликата.