Новото ми колело (Cross GRX8)

В този форум публикувайте теми от следните видове:
1) Връзки и коментари за видеоматериали (клипове, пълнометражни филми и т.н.), свързани с колоезденето.
2) Теми, в които основната идея е да се пускат снимки с някаква определена тематика.
3) Теми, в които хората показват новите си велосипеди и компоненти, получават поздравления за тях и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 500 / 700 / 5

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот axelmax » Съб Апр 14, 2012 3:08 pm

Каплата може да се изправи.
Взимаш дръжка от мотика слагаш каплата на нея и като стъпиш върху нея леко и внимателлно пружинираш ,но много внимателнно. Преди време паднах лошо и каплата СУПРА БХ беше дори по-зле, но сле малко тъпение я зиправих и нямаше никакви следи.Успех! ;) и не се стресирай като малък не си ли падал? ;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот krach » Съб Апр 21, 2012 3:41 pm

Барабар Петко с мъжете--- и от мен честито и да не остана бетер назад и аз да се похваля, че вече 3та седмица въртя със GRX8 (само си смених хидравликата с механика) и сум супер доволен.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот xapubg » Чет Май 03, 2012 8:30 pm

krach написа:Барабар Петко с мъжете--- и от мен честито и да не остана бетер назад и аз да се похваля, че вече 3та седмица въртя със GRX8 (само си смених хидравликата с механика) и сум супер доволен.

Колега, каква е идеята да се сменят хидравличните спирачки с механични ? И аз имам GRX8 от миналото лято и съм супер доволен от фабричните спирачки (е 60 кила съм), само като се засиля с над 25 км и в завий леко дрънчи задната, но според мен е въпрос на реглаж това ...
GRX8
xapubg
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Вто Май 31, 2011 9:38 pm

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот penmark » Чет Май 03, 2012 8:58 pm

Нищо им няма на хидравликите. 100 кила съм, спират супер, вече почти година и 3000 км. Само си турих метални накладки и Авидски дискове.
А 'неска сложих и сликовете да повозя малко асфалт. :D Пистов мотор. :D
Изображение Изображение
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот xapubg » Чет Май 03, 2012 9:37 pm

Честити сликове :) аз още си влача кендата и не знам какво и е толкова кофти (вярно нямам база за сравнение) бярно че зимата се поудървиха малко ама аз така или имаче го изкарах 2 пъти в парка да си направя кефа :)
А като гледам жената със нейните сликове като стъпи на чакъл какво става, ще си буча като диференциал на газка по асвалта със 'мечата стъпка' ;)
Като ги изхабя мисля да пробвам с едни мишленки как ще е ;)
А за спирачките, аз за това и попитах ... според мен дори нисък клас хидравлика като на нашите кросове създава по-малко ядове от механичен диск :crazy:
Може и да не съм прав де, не им разбирам чак толкова ! Да ме поправи някой разбирач ...
GRX8
xapubg
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Вто Май 31, 2011 9:38 pm

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот krach » Пон Май 07, 2012 4:41 pm

Сигурно някои ще се позабавляват доста, но човека пита, аз да му кажа по какви съображения съм ги сменил.
Спирачките хидравлика или механични, V или дискови си е техника. Колкото една техника се усложнява толкова по - голям шанс да се счупи нещо.
НЯМА техника която да не се чупи.
Ако си сред чукарите N на брой дни и насред нищото по някаква причина се появи теч в системата. Не говоря за скъсани маркучи. Евентуалното оправяне на хидравлика и на механични - механичните би било по лесно.
Имал съм случай с приятел който скъса жило на декланшор. Нали там си е механика не е хидравлика но принципа е същия.
За да скалъпим положението с по късото жило просто поотрязахме бронята и сменихме пътя на жилото за да го скъсим и да може да се върже с по - късо жило.
При спирачките е същото. Или може да импровизираш или едно жило 1 лев в джобчето и ще го смениш почти в движение.

Относно спирачната сила. Дали си 50-60-100-150 кила, колелото е има няма между 10-20 кила. Не си мотор с 200-300 кила който лети с 100+км/ч
Демек и добре нагласена V сппирачка в даден момент блокира гумата. Това дали с милиметрър мръдване на пръст ще спреш или с +5 мм е до свикване.
Не искам да убеждавам никой в моята правота или нещо друго. Просто заради това си взех такива.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот FHANTOM » Вто Май 08, 2012 6:02 pm

ЧНБ
Аватар
FHANTOM
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1158
Регистриран на: Пон Май 07, 2012 3:52 pm

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот Insight » Сря Май 09, 2012 10:21 am

krach написа:......Относно спирачната сила. Дали си 50-60-100-150 кила, колелото е има няма между 10-20 кила....


Дано не искаш да кажеш, че теглото на водача няма значение при спиране с 15 кг колело, защото изказването ти звучи точно така!

ПС: Карам GRX8, след като старото ми колело даде фира в стената на подлез след скъсване на жилото на предната спирачка... при N дни в планината, скъсването на жило на спирачка може да доведе до последици, при които самото жило да ти е последния проблем.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот taurus13 » Сря Май 09, 2012 10:47 am

Абе има голямо значение, дали колоездача е с 30 кила отгоре. Дори мощните хидравлики се напъват здраво, когато се опитват да спрат 100 килограмов ездач(може и повече с екипировката), засилен с 40 км/ч. Не е само до мърдането на пръста. Иначе хидравликите са относително надеждни - досега не съм видял скъсани маркучи. По-често протичат уплътнения или пък спичат, най-вече на спирачките с ДОТ течност, поради по-агресивния и характер.
Иначе, Честит велосипед!
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот penmark » Сря Май 09, 2012 10:51 am

Той почти ще стане на 1 година, но Ви благодаря все пак. :D
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот krach » Сря Май 09, 2012 2:02 pm

Insight написа:
krach написа:......Относно спирачната сила. Дали си 50-60-100-150 кила, колелото е има няма между 10-20 кила....


Дано не искаш да кажеш, че теглото на водача няма значение при спиране с 15 кг колело, защото изказването ти звучи точно така!

ПС: Карам GRX8, след като старото ми колело даде фира в стената на подлез след скъсване на жилото на предната спирачка... при N дни в планината, скъсването на жило на спирачка може да доведе до последици, при които самото жило да ти е последния проблем.


Идеята ми е, че не си влак който да не може да спре 3 КМ.
Стискаш спирачката, гумата блокира и зависимост от килата се сурка различно.
Аз съм 60 кила и докато бях с V и сега с диск като стисна заданата гума спира напълно (поне при ~40км/ч при повече не съм се наемам да суркам)
Качвал съм се и на колела И с V И с диск които пък и да се на***еш от стискане не може да блокираш гумата ДОРИ при бавен ход. Така че не е до спирачката а това как си си я настроил. (допускам факта че има и тотални боклучави спирачки но говорим за нормални)
Относно последиците при скъсване на жило няма какво да ги бистрим опции милиарди, но да предположим че не си се отепал като животно и ти трябва все пак някаква спирачка....

А относно евентуалната повреда на хидравлика, да не е жилото ами оплътнения да ти протекът положението не е по - добро.

П.П. За ДХ нямам идея как седят нещата, може би за такова спускане има смисъл хидравликата.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот Insight » Сря Май 09, 2012 4:00 pm

krach написа:....


Оставам с впечатлението, че способността да блокира ЗАДНАТА гума е всичко, което искаш от една спирачка?
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот krach » Сря Май 09, 2012 6:37 pm

Всичко което искам от една спирачка е да спира, колкото ми трябва когато ми трябва.
На този етап не бих дал повече пари за нещо което ми спестява минимални усилия. При положение че съществуват аналогични неща.
Предпочитам възможноста в полеви условия да си оправя спирачката възможно най - лесно.

Който твърди че въпросното нещо НЕ МОЖЕ да се счупи...много поздрави, колкото и да е скъпо и пре скъпо..техниката винаги се чупи в даден момент.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот joropc » Сря Май 09, 2012 7:18 pm

krach написа:Всичко което искам от една спирачка е да спира, колкото ми трябва когато ми трябва.
На този етап не бих дал повече пари за нещо което ми спестява минимални усилия. При положение че съществуват аналогични неща.
Предпочитам възможноста в полеви условия да си оправя спирачката възможно най - лесно.

Който твърди че въпросното нещо НЕ МОЖЕ да се счупи...много поздрави, колкото и да е скъпо и пре скъпо..техниката винаги се чупи в даден момент.

:offtopic:
И ти имаш много поздрави от мен! :wavey:
Редно е вече да спреш да ръсиш "спирачни мъдрости".Минимални усилия, килограми, надежност, спирачна сила, модулация .....очевидно, все неща, от които хал хабер си нямаш. :peace:
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот penmark » Нед Май 13, 2012 3:32 pm

Колеги, задната главина (Shimano FH-M475) голям та*аш излезе. Откакто се затопли времето ПАК започна да прескача. Може и да е куца бройка, но прескачането на кучетата зачести и е много дразнещо! Вчера за 40 км по асфалт се "скъса" да прескача, поне 10 пъти. Какви ли не промивки и смазки не съм пробвал, прескча и тва е. Само дето не съм я отварял още, ама няма да мога да я събера после. Та за главината давам голям минус. А най-ме е яд, че с тая главина си наплетох нова капла. :banghead:
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот boobi46 » Нед Май 13, 2012 6:45 pm

много хубаво колело да си го караш с кеф :agree:
boobi46
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1185
Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 1:05 pm

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот pop_rock » Нед Май 13, 2012 6:56 pm

хммм...Прескачането най-вероятно не идва от главината, а от касетата или вреигата :agree:
Be free..
Аватар
pop_rock
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1289
Регистриран на: Пет Фев 03, 2012 1:23 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот penmark » Нед Май 13, 2012 7:04 pm

Прескачането започна още от втория ден на закупуване на велосипеда, но се случваше рядко и не правеше такова впечатление както напоследък. Веригата я смених още на първия месец защото и аз мислих, че е от нея. Бих един мейл на Крос одеве, да видим какво ще кажат.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот Insight » Пон Май 14, 2012 2:46 pm

penmark написа:Прескачането започна още от втория ден на закупуване на велосипеда, но се случваше рядко и не правеше такова впечатление както напоследък. Веригата я смених още на първия месец защото и аз мислих, че е от нея. Бих един мейл на Крос одеве, да видим какво ще кажат.


Този проблем и аз го имам, но продължава да се проявява рядко ... понякога го няма с дни, друг път се случва да прищрака 2 пъти за един ден, но не забелязвам да има връзка с околната температура.
Интересното е, че няма връзка и с усилието, което се прилага върху педалите - като си науми - прещраква и при съвсем леко въртене.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот xcrider » Пон Май 14, 2012 4:12 pm

Insight написа:
penmark написа:Прескачането започна още от втория ден на закупуване на велосипеда, но се случваше рядко и не правеше такова впечатление както напоследък. Веригата я смених още на първия месец защото и аз мислих, че е от нея. Бих един мейл на Крос одеве, да видим какво ще кажат.


Този проблем и аз го имам, но продължава да се проявява рядко ... понякога го няма с дни, друг път се случва да прищрака 2 пъти за един ден, но не забелязвам да има връзка с околната температура.
Интересното е, че няма връзка и с усилието, което се прилага върху педалите - като си науми - прещраква и при съвсем леко въртене.

+ 1 , и при моята главина е така :dontknow:
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот MBiker » Вто Май 15, 2012 6:54 pm

Байка е страшен. Много добре си го направил, а и изглежда го пазиш. :bowdown:
За хидравликите не разбрах, дали през тази година си ги пипал нещо. Имам предвид накладки да си сменял, проблеми да са имали?
Аватар
MBiker
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1185
Регистриран на: Чет Май 03, 2012 9:14 pm

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот exiteyes » Вто Май 15, 2012 9:05 pm

Решението е да търсиш, още по-читава и здрава главина. Ако не от веригата и касетата, то може да е и от настройката и предавателното съотношение между дерайльора, командата която да предава движението в касетата в което малко се съмнявам.
(По отношение на главината, :evil: знаех си, че не са им от най-читавите)
Ако наистина проблема излезе в главината, когато установиш какъв е, мисля, че ще ти трябва нещо мноооого по сериозно от тези, за да избегнеш евентуално последващи проблеми с времето.
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот penmark » Сря Май 16, 2012 4:14 pm

MBiker написа:Байка е страшен. Много добре си го направил, а и изглежда го пазиш. :bowdown:
За хидравликите не разбрах, дали през тази година си ги пипал нещо. Имам предвид накладки да си сменял, проблеми да са имали?

Няма проблеми със спирачките. Сменил съм дисковете с G2 и G3 на Avid. И сложих синтеровани накладки.

exiteyes написа:Решението е да търсиш, още по-читава и здрава главина. Ако не от веригата и касетата, то може да е и от настройката и предавателното съотношение между дерайльора, командата която да предава движението в касетата в което малко се съмнявам.
(По отношение на главината, :evil: знаех си, че не са им от най-читавите)
Ако наистина проблема излезе в главината, когато установиш какъв е, мисля, че ще ти трябва нещо мноооого по сериозно от тези, за да избегнеш евентуално последващи проблеми с времето.

Колкото до главината, от CROSS казаха, че ще ми пратят нова :beer: , а ако и с нея стане така, ще взема Quad-а с 6-те кучета и 5-те лагера. :eyebrow:
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот MBiker » Сря Май 16, 2012 8:07 pm

Tези накладки не "ядат" ли много диска :erm:
Аватар
MBiker
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1185
Регистриран на: Чет Май 03, 2012 9:14 pm

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот penmark » Сря Май 16, 2012 8:09 pm

Да ядат, ш земем друг.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот tenesy » Сря Май 16, 2012 8:58 pm

penmark написа:Колеги, задната главина (Shimano FH-M475) голям та*аш излезе. Откакто се затопли времето ПАК започна да прескача. Може и да е куца бройка, но прескачането на кучетата зачести и е много дразнещо! Вчера за 40 км по асфалт се "скъса" да прескача, поне 10 пъти. Какви ли не промивки и смазки не съм пробвал, прескча и тва е. Само дето не съм я отварял още, ама няма да мога да я събера после. Та за главината давам голям минус. А най-ме е яд, че с тая главина си наплетох нова капла. :banghead:


Колега, не бързай да правиш заключения за главината, в дългогодишния си опит мога да кажа че от главина на шимано досега дефектна не си спомням някога да ми е попадала(не съм луд фен на марката но факта си е факт).Това не означава разбира се че в твоя случай не е така. Прескачането може да се дължи на няколко неща.
Кофти главина-шимано-малко вероятно
Кофти настройка на скоростите-крос-много вероятно
Блокирало звено на веригата-крос-много вероятно

Ако прочетеш отговора ми преди да са го изтрили(нензам кой от модераторите има тои навик) Опитай се да елиминираш един по един вероятностите.
1. Според мен най вероятния проблем е блокирало звено на веригата поради кофти сглобяване. Можеш да разбереш като сложиш на най малкия си венец отзад и да въртиш назад педалите няколко оборота пълни. Така веригата се сгъва най много и като мине през ролките на скоростите, блокиралото звено ще остане в сгънато положение и ще го забележиш като прещраква през ролките. Ако го намериш просто започни да усукваш веригата във всички посоки докато се отпусне, ако не се отпусне така, трявба да го премахнеш проблемното звено.
2. Кофти настройка на скоростите, ако е така като застанеш зад колелото и погледнеш веригата тя трябва от венеца да се спуска идеално върху горната ролка на скоростите и да има еднакъв просветот двете страни на венеца. Ако е така си регулирай скоростите.
3. Дефектна главина, за мен това е най малко вероятния сценарий но ако следваш точки 1 и 2 и не откриеш проблем има голяма вероятност главината да е проблемна. Единствения признак за дефект в кученцата може да се усети ако като въртиш с ръка венеца на свалена капла да се усети хъркане и заклещтване в свободния ход на главината. Признак може и да е липсата на щракане специфично за тези главини но съм виждал шимано главини да не се чуват да щракат но пак да си работят перфектно но това е за изключително експлоатирани екземпляри.
Препоръчвам ти все пак да се обърнеш към специализиран сервиз, както никога да не купуваш колело от магазин където не могат да ти поддържат колелото, дори и да е малко по-скъпо.

Дано съветите ми са полезни и за другите хора с подобни на твоя проблем и да бъдат прочетени преди някой скучаещ модератор да ми изтрие отговора както стана по непонятни причини за мен последния път.

Успех
tenesy
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 9:52 pm

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот penmark » Чет Май 17, 2012 11:00 am

Това звено за 11 месеца нямаше ли да отблокира бе дейба и звеното. Че и на 2 вериги както писах по-горе. :D
Не съм толкова некадърен, че да не мога да си оправя скоростите. На толкова велосипеда съм оправял, мойто ли няма да мога. :D


ЕВАЛА на CROSS. :bowdown: Тъкмо получих новата главина от тях. Дори и спици са ми пратили. Ей това е гаранционно обслужване! Нямам думи, пичове! ГОЛЕМИ СТЕ!!! Изображение За пореден път се убеждавам. :clap: :beer:
Изображение
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот krach » Чет Май 17, 2012 4:06 pm

И аз имам подобен проблем...чат пат се получава едно леко прескачане. Не е свързано с скорост или натоварване. Забелязъл се предимно при по - бавна скорост го прави (поне до сега при спускане не ми го е правило). Иначе скоростите са идеално настроени, превключват и в двете посоки без никакъв проблем.
Чудя се дали да ходя до магазина да питам за какво става дума, НО като не мога да им кажа КОГА го прави незнам как да им обясня.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот penmark » Чет Май 17, 2012 4:21 pm

Щом е чат пат, нищо му няма.
На новата и звука е различен. И няма луфт на фрийхъба, а на старата има бая. :bigeyes:
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Новото ми колело (Cross GRX8)

Мнениеот krach » Чет Май 17, 2012 7:20 pm

Мисля, че днес усетих от де ми идва проблема. При превключване на скоростите отзад ми се стори че веригата се завъртя ОКОЛО зъбните колела (не знам дали добре обясних).
Възможно ли е веригата да не пасва добре а зъбните колела?
Колелото ми е Cross GRX 8 (все още новичко) и не съм сменял нищо по окомплектовката, освен спирачките.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

ПредишнаСледваща

Назад към Радост за окото (видео и снимки)

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта