Страница 1 от 2

Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 10:49 am
от evin
Admin:
Тази тема e отделена от една друга: http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=97795
Причината за отделянето е, че дискусията тръгна в посока, съвсем различна от замислената, т.е. приятният хумор бе заменен от сериозни препирни по въпроси, които вече сме обсъждали многократно. Така че ако някой наистина има желание да го прави отново, моля!


Аз лично съм против стиловете, като определение за ездача, те са важни по-скоро за избор на велосипед като здравина и удобство. Колкото по-универсално приложение има даден велосипед, толкова по-добре. На въпроса "Какъв стил караш" обикновено ме напушва смях :) Карам където си искам.

Много по-сполучливо профилиране на приложенията на един байк ми се струва квалификацията, която използват в Европа: Marathon > Tour > All Mountain > Enduro. Популярното и нищо не значещо Cross Country/XC е нещо средно между Tour и All Mountain. Down Hill/DH всъщност е нещо средно между All Mountain и Enduro. Free Ride/FR за мен е някаква тотална глупост, защото може да се вмъкне във всяка квалификация от горните.

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 11:17 am
от Alpina
Много забавен пост, дано не се вземе на сериозно от никой :D
evin написа:Колкото по-универсално приложение има даден велосипед, толкова по-добре.

ДооОообре... :D

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 11:26 am
от did
evin написа:Много по-сполучливо профилиране на приложенията на един байк ми се струва квалификацията, която използват в Европа: ...


Хм. Странно. Може ли цитатче нещо, линкче към някой "европейски" сайт, че ми стана прелюбопитно! :popcorn:

И... добре е тази тема да си запази духа. Това не е справочник, а четиво за хора с достатъчно чувство за хумор. Странно е, че се налага да го пиша :bigeyes:

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 12:24 pm
от evin
Ето каталога на Canyon за 2011 - гледай стр. 42, 52 и т.н.
http://media.canyon.com/download/katalo ... B_2011.pdf

Сайтът на RADON също е профилиран така:
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Ma ... _9420_.htm

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 12:30 pm
от Alpina
По-зле е, от колкото предполагах :)

Най-добре това мнение, заедно с горните 3 да замине в кофата на форума :)

Едно че evin идея си няма за какво иде реч в темата, второ че... няма смисъл да се обяснява...

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 12:47 pm
от Pr3d4t0R
Браво, много сте дружелюбни ; - )

@ evin - разбирането ти за ХС, DownHill и FreeRide не са съвсем коректни. Ей тука е доста добре обяснено - http://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_bike

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 12:57 pm
от evin
Alpina написа:По-зле е, от колкото предполагах :)

Най-добре това мнение, заедно с горните 3 да замине в кофата на форума :)

Едно че evin идея си няма за какво иде реч в темата, второ че... няма смисъл да се обяснява...


Рече и отсече :)
Всяко различно мнение ли ще се обявява за глупост? Нашенски манталитет.
Пиши им на хората от Canyon, че са тъпаци :eyebrow:

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 1:05 pm
от did
Хората от Canyon не класифицират стиловете колоездене, а видовете велосипеди. Може с DH велосипед да караш XC, както и обратното. Мястото на тази дискусия не е в тази тема. Водена е вече МОНОГОКРАТНО.

Отделно, че Германия не е мястото, което може да служи за еталон, когато става дума за кадърна класификация на видовете планинско колоездене. Там практически DH и FR не съществуват или са в рамките на 1-2% от продадените рамки и компоненти. Затова и някои производители просто игнорират този вид велосипеди. В други държави е точно обратното.

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 1:31 pm
от PtD
evin написа:.... тотални тъпотии...


E-хе-хе. DH-a бил между all-mountain и еnduro :lol2: Tи си бил голям разбирач, бе :lolup:

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 2:03 pm
от Alpina
evin написа:Рече и отсече :)

аПс'лютно... hic!....

evin написа:Всяко различно мнение ли ще се обявява за глупост?

Не - всяко малоумно мнение се обявява за глупост!

evin написа:Нашенски манталитет.

Така ли? Нещо друго, освен заучени фрази с които да се извиняваш за глупостите си, да знаеш?

evin написа:Пиши им на хората от Canyon, че са тъпаци :eyebrow:

Няма какво да пиша на Canyon.
Те са класифицирали продуктовата си гама. В тях случайно да забеляза липсата на велосипеди за FR/DH?
Освен тове ти правиш брутално глупавата грешка, да бъркаш "стилове каране" с "типове велосипеди". Така както даден велосипед може да се използва за няколко стила, така и в даден стил може да се кара с няколко типа велосипеди.

Преди няколко гордини RAM Bikes бяха решили страницата си доста сполучливо, подреждайки "стиловете на каране" в подходящ ред и посочвайки даден велосипед се осветваха различните стилове за които той е подходящ, като в различни нюанси се виждаше за какво е насочен предимно, за какво може да се използва сравнително задоволително и за какво не е подходящ.

Така че, драги ми смехурко, вместо да тропаш с краче и да цивриш, че видиш ли всички са глупаци, щото не са ти на акъла, вземи се осъзнай за какво плямпаш и в каква тема. На нея идеята и изобщо не е това.

А ако си мислиш, че 2 изсмукани от пръстите ти сайта, са еталона за "стилове в планинското колоездене" - ш'е имаш да вземаш...
Освен това тука най-малкото си говориме за "стилове в българското МТБ пространство".

Така че сега да ми изкараш сайта на някой местен холандски производител, в който поради някаква неразбираема за тесногледието ти случайност, не се предлагат DH колела и почнеш да ми твърдиш че на базата на този факт трябва да заключваме, че такова животно нЕма... аз лично няма да се учудя :popcorn:

Pr3d4t0R написа:Браво, много сте дружелюбни ; - )

Винаги :evil:
Жалкото е, когато някой не си вземе бележка от добронамерено намекване, ами си проси малко по-сериозно такова, започвайки с разни нападки.

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 2:15 pm
от evin
Alpina написа:Те са класифицирали продуктовата си гама. В тях случайно да забеляза липсата на велосипеди за FR/DH?


Разгледай пак линка на Canyon по-горе и специално моделите Torque и Torque FRX. Ако можеш да четеш, разбира се, защото говоренето наизуст ти се отдава добре. Както написах по-горе означението All Mountain > Enduro дава по-точна представа за предназначението на велосипеда, отколкото DH.

Може да се затрие и това...

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 2:25 pm
от Alpina
О, извинявай че обърках линовете - имах предвид http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Ma ... _9420_.htm

Относно canyon от цитата на моя пост изтрий "FR" и пак ще си говориме :crazy:

Всъщност няма смисъл да се предъвкват отдавна обсъждани неща, с поредния новоизлюпил се правоверен проповедник...

Последното което ще напиша тук е - прочети внимателно червеният текст в първия пост на тази тема...

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 2:46 pm
от veskoz
Айде пак топлата вода. :D

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 5:46 pm
от Rix
Според мен колкото по-универсален уж е даден велосипед, толкова повече за нищо не става.
Пример:
1. Колело за шосе -> тънки и безграйферни гуми, по-наведена стойка, лек велосипед, нямаш окачване и цялата енергия се трансформира към колелата и се върти по-лесно
2. Колело за пресечен терен - за леко каране без агресивни спускания - XC -> грайферни гуми средно дебели, по-изправена стойка, малко по-тежък байк за здравина и комфорт, предно окачване за повече контрол
3. Колело за спускане с висока скорост - DH -> много дебели гуми с по-голям грайфер и направени от по-мек компонент за повече сцепление при спускане, задно окачване с повече ход, предно също с голям ход за добър контрол при високи скорости по пресечен терен надолу. Тежко колело, защото поема огромно натоварване.

Не виждам как ще се комбинират "универсално"

Стилове и начини на каране - доста и всеки си преценява с какво да кара. Няма смисъл да караш dh машина и да се качиш 4 пъти в годината да се спускаш, а през останалото време в града на равното. Няма смисъл от шосейно или градско колело, ако повечето каране ще е в планината и тн. И идва момента за "мултифункционалното колело" Нека се дефинира първо - някой го наричат all mountain, други enduro, в най-общ вид, това е велосипед, който е между 2 и 3, тоест сравнително здрава рамка, окачване отзад, по-голямо окачване отпред от XC и в същото време, не толкова тежък и позволява да се изкачвате по-лесно.
Добре де, ама такъв велосипед нито позволява да се спускате агресивно, както даунхилърите, нито да се изкачвате с лекота като катерачите с твърда рамка и лек велосипед. Тук само да спомена, че изключвам скъпите карбонови рамки, които достигат ниско тегло и тн...
Сега някой ще каже, еми аз не съм състезател - не ми трябва скоростно катерене, нито скоростно спускане - искам да е леко катеренето и удобно спускането. Да ама не! Целта на задното окачване не е удобство! А повече контрол при по-висока скорост. И след като не гоните секунди и скорост, а се спускате леко и внимателно не ви трябва тежък велосипед. Спестяват се пари и се кара далеч по-лесно нагоре. А иначе нито се катериш, нито спускаш както трябва. Най-тривиално може да се даде пример с "универсален" шосейнопланински велосипед. Понеже рядко някой би тръгнал с шосейка в планината, като сложи големи гуми с грайфери ще дам за пример другия компромис - купуваш планински велосипед (твърда рамка за XC), слагаш му сликове и го караш 99% в града, само защото искаш да можеш да го караш в планината веднъж в годината. Да може да се направи така(даже някой не слагат и сликове), но няма смисъл, ако го караш предимно и основно на шосе, има смисъл ако караш смесено, но да вземеш такова решение, само защото искаш "да можеш" да караш в планината, когато ти скимне и да го правиш веднъж годнишно е меко казано глупаво...
Универсален велосипед няма, а тези които изглеждат такива не стават за нищо общо взето и ако начина на каране е по равно разпределен - шосейно, крос кънтри и даунхил - то три велосипеда е решението.. ако не е по равно разпределено вече е въпрос на приоритети - ако ползваш колелото основно за спускане, голяма работа, че ще имаш малко изкачване - взимаш си dh колело и знаеш, че макар да караш понякога по асфалт или да се изкачваш, то е малък процент от карането ти и обратното...

А за стиловете evin такива глупости е писал.. вземи и прочети малко, преди да пишеш.. въпреки че хората се забавляват от такива постове, по-добре да ги няма...

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 6:06 pm
от joropc
@Rix
По-горе го казаха, но пак да напомня:
Темата не е за видовете велосипеди, а за стиловете в МТБ, което си личи и от заглавието.
Искам да те уверя, че има хора, които катерят завидно с 17-20 килограмови колелета за спускане.Повече обаче, са хората, които с ХC колелета, спускат на нивото средностатистически спускач.(шосетата няма да ги коментирам, защото не са свързани с темата)Ако на всеки един от първите и от вторите му се даде един универсален велосипед(такива, които ти наричаш боклуци), тоя 'дето катери нагоре ще качва доста по-бързо, а спускането на втория ще стане убийствено.Изводът е, че персоналните възможности на всеки, определят и съответния му стил на каране.....не го определя велосипедът.Колелото е просто една екстра към цялата ситуация.Много важна екстра, разбира се.Не говоря за състезатели...

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2011 7:34 pm
от Rix
До някъде си прав. All mnt велосипедите са по-добри за изкачване от dh и по-добри за спускане от xc това е ясно. Очевидно най-голямото приложение ще имат при enduro състезанията, но ти каза, че не говориш за състезания. Знам, че говорих основно за велосипеди, но засегнах стиловете пряко. Ако наистина не говорим за състезания, то не виждам смисъл от ендуро колела - ако те влече стил, при който искаш да си на ръба на възможната скорост при спускане ти трябва много контрол и здраво колело - DH велосипед е далеч по-добра опция от allmnt/enduro. Тогава се мяташ на лифта и няма значение, че колелото е по-тежко, важно е изживяването надолу. Но стила, който те влече е друг, например xc - то ти изкачваш сам планината (без лифтове, рейсове и коли) с няква определена цел(било то удоволствие от каране, фитнес, велоразходка из планината и туризъм или нещо друго) и после се спускаш релаксирано, като не гониш скорост надолу, защото не те влече толкова да го минеш възможно най-бързо - тогава един твърдак е далеч по-добър, защото ще се изкачиш с по-малко усилия, а не губиш много при спускането, като нямаш ненужно по-здрава рамка със задно окачване. Виж за състезания тип ендуро(например Черни Връх на Драг) - там имаш изкачване и слизане и колело, което се справя прилично бързо и на двата етапа може би е ключа. Да знам говоря само за колелата, но това е при презумцията, че този който кара има опит и уменията. Ясно е, че някой с по-малък опит ще има повече контрол с allmnt колело, но тук пак идва въпроса за смисъла - ако нямаш опит, то ще го натрупаш и най-добрия начин да го направиш е с по-трудните средства('дет я има приказката, почни с твърдак и кат' усвоиш карането мини на мекица, за повече контрол при по-бързи спускания и високи скорости)

Иначе отговор на въпроса, какви стилове се практикуват най-често в България, то отговора е кратък и ясен - замислете се какви състезания се провеждат и добавете свободния стил (fr), dj и развлекателния стил(примерно вело туризъм) и горе долу това са най-караните стилове.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Вто Окт 04, 2011 7:58 pm
от hitar_potter
Ти май отричаш ситуацията, при която карачът иска да се качи без лифт до горе и след това да се спусне както си му е реда. Нали се сещаш, че няма как да се катериш с едно колело, пък да се спуснеш с друго? Така че не мисля, че универсалните велосипеди „не стават за нищо“, а по-скоро „стават за всичко“, без да са идеални за никоя от целите, но и без да са осакатяващи за никоя от целите (двете крайности - крехък ХС твърдак при спускане и тежка ДХ машина при катерене). Аз лично не изпитвам пълноценен кеф от карането, ако няма стабилно (уморително за мен) катерене и след това сложно (сравнително трудно за мен) спускане

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Вто Окт 04, 2011 11:28 pm
от Rix
Щом се чувстваш пълноценно да се измъчиш oт теглото нагоре и после да се измъчиш от сложността поради неподходящ ход надолу, добре. Но за други може да не е. Не е крайност, не е идеално - нищо не е, аз като правя нещо, обичам да го правя както трябва и понеже не харесвам половинчати работи, затова се изказах по-горе така, ти предпочиташ така, аз пък 2 велосипеда и 2 отделни дни - 2 пълноценни изживявания.



Но ти си набивай - да има, идеята е да не се пише. Дано схващаш!

P.S. Излиза, че за да мога да изразя мнение или да направя коментар, трябва да се харесам на определени души хора, за да имам необходимия брой точки за писане, което е леко против смисъла на дискусия с различни възгледи и ако искате да стават такива дускии се въздържайте от минуси, видиш ли само защото си на друго мнение. Не ангажирам никой с мненията си и не смятам, че би било във вреда да изразя подобно и апелирам да се слагат минуси само за "вредни" и крайно погрешни изказвания, а не мнения от горния тип "има ли смисъл аджеба от по-скъп велосипед със задно окачване, като стила ти не го изисква"... ако идеята е да не се пише, окей няма, пишете си само "вашата група" или каквото е там.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Сря Окт 05, 2011 6:37 am
от Yavkata
@Rix, разбирам те и те подкрепям напълно!!! И аз смятам за най-пълноценно да измина петнайсетте километра асфалт от къщи до началото на маршрута си със шосейка, да се кача до билото с лекото си ХС-колелце, да покарм по скаличките с АМ-а си, и накрая да се спусна с тежката си ДХ машина надолу. Все още ли не схващаш, заглавието на темата??? Става въпрос за човека а не за колело. Ако има късмет и мисъл още, може да се определи какво точно го влече като каране и да се снабди с велосипеда (велосипедите) който му е нужен. Цялото това писане е преливане от пусто в празно, най -добре си карай колелата и не се тормози за другите, че се изтормозват.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Сря Окт 05, 2011 9:18 am
от moz
Rix, до колкото разбирам, всичко освен XC твърдак и DH прасе за теб е излишна глупост, всички, на които им харесва да спускат нямат право да катерят или поне нямат право да го правят в един и същи ден. Намесването на шосейки в темата е напълно неуместно, но показва от къде идваш.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Сря Окт 05, 2011 9:55 pm
от botroid
Rix написа:Според мен колкото по-универсален уж е даден велосипед, толкова повече за нищо не става.
Пример:
1. Колело за шосе -> тънки и безграйферни гуми, по-наведена стойка, лек велосипед, нямаш окачване и цялата енергия се трансформира към колелата и се върти по-лесно
2. Колело за пресечен терен - за леко каране без агресивни спускания - XC -> грайферни гуми средно дебели, по-изправена стойка, малко по-тежък байк за здравина и комфорт, предно окачване за повече контрол
3. Колело за спускане с висока скорост - DH -> много дебели гуми с по-голям грайфер и направени от по-мек компонент за повече сцепление при спускане, задно окачване с повече ход, предно също с голям ход за добър контрол при високи скорости по пресечен терен надолу. Тежко колело, защото поема огромно натоварване.

Не виждам как ще се комбинират "универсално"...


Ако ти недовиждаш, аз виждам. Ще ти обясня крайно просто, как можеш да имаш универсално колело, ставащо за всичко и за навсякъде. Взимаш твърда рамка и няква вилка 100-120-130-140мм ход, според бюджета и си купуваш 3 комплекта гуми, за всеки от трите горепосочени от теб начини на каране. С 1.0-1.5 инча за шосе, с 1.9-2.2 за леко, с 2.3-2.5 за агресивно. Ако си мислиш, че такова колело за нищо не става, практиката показва обратното.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 7:52 am
от Шлек_народен
moz написа: Намесването на шосейки в темата е напълно неуместно, но показва от къде идваш.

Това трябва да е нещо обидно ли :)))
botroid написа:купуваш 3 комплекта гуми, за всеки от трите горепосочени от теб начини на каране. С 1.0-1.5 инча за шосе, с 1.9-2.2 за леко, с 2.3-2.5 за агресивно. Ако си мислиш, че такова колело за нищо не става, практиката показва обратното.

И кво излиза -гумите определят всичко....Ама че на шосейките предавките са други(а и куп други неща), че някъде трябва задно окачване, някъде пречи , че ако засилиш някоя рамка около кило,допълнена със съответните "хилави" части по камънака надолу, има вероятност да я събираш със лопатата накрая....
Та по темата - човека и начина му на каране са определящото.В повечето случаи е някакъв миш-маш, нагорно-нанадолен, или шосейно - храсталясващ :)Затова и има "всичкоможещи" велосепеди.На теория :)На практика - вземаш си такова колело, което е предназначено за това което ще караш, ако не искаш дертове.Иначе другото е накакъв компромис-всеки си решава доколко си заслужава той.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 8:33 am
от evin
За DH е ясно - трябва 20-килограмов булдозер. За всички други дисциплини един сглобен с добри части АМ велосипед би вършил перфектна работа + втори чифт гуми за по-гладки настилки. Дори твърдак би се справил със задачата. Хората които имат излишни 10000+ лв никой не може да спре да си имат и 5 велосипеда за всякакви тясно специализирани приложения.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 9:06 am
от Шлек_народен
evin написа:Хората които имат излишни 10000+ лв никой не може да спре да си имат и 5 велосипеда за всякакви тясно специализирани приложения.

Бре, много на едро пазарувате :))) А и не са 5 вида колелета. Шосейка на старо може да купиш за 200-300 лв (ако не смяташ да се състезаваш) Прилично ХС - около 1000-1500 лв ново, виждал съм наполовина втора ръка. И ако имаш мерак за надолу....там вече зависи, ама пак не са толкова.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 11:17 am
от EmZo
Извинявам се, че ще допринеса за :offtopic: -а, евала за чудесното орпеделение на Милко от другата тема! :bowdown:

Относно велосипедите:

botroid написа:
Ако ти недовиждаш, аз виждам. Ще ти обясня крайно просто, как можеш да имаш универсално колело, ставащо за всичко и за навсякъде. Взимаш твърда рамка и няква вилка 100-120-130-140мм ход, според бюджета и си купуваш 3 комплекта гуми, за всеки от трите горепосочени от теб начини на каране. С 1.0-1.5 инча за шосе, с 1.9-2.2 за леко, с 2.3-2.5 за агресивно. Ако си мислиш, че такова колело за нищо не става, практиката показва обратното.


Виждаш таратанци, такова нещо като универсално колело за ВСИЧКО няма! Може да има универсално колело за планинско колоездене, но за всичко няма как да има. Карането (не придвижване) с планински велосипед по шосе било той 9 килограмов твърдак с 1" сликове е точно толкова абсурдно, колкото и карането с шосеен велосипед в планината по пресечена местност.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 12:58 pm
от Insight
EmZo написа:..... Карането (не придвижване) с планински велосипед по шосе било той 9 килограмов твърдак с 1" сликове е точно толкова абсурдно, колкото и карането с шосеен велосипед в планината по пресечена местност.


Като човек пробвал и двата абсурда твърдо смятам, че карането с планински велосипед по шосето е далеч по-приемливо от карането на шосейка в планината.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 1:16 pm
от Шлек_народен
Aко въпроса беше кое е приемливо - ми то и със "Балканче" от тия сгъваемите може да караш всичко .На времето като имаше само тях- за всичко се ползваха.Става дума, че е по-удачно да ползваш велосипед пригоден за целта,а не "френски ключ", ако ще даваш маса пари за някакво чудо на техниката.Може и да излезе по-евтино, зависи....Но със сигурност ще е по-добре като резултат от карането.
А относно шосейка по пресечен терен....Ми много преди да измислят МТБ -то са карали циклокрос колела по такъв терен.На пръв поглед разлика със шосейката няма.И във момента има такива състезания.

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 1:54 pm
от Insight
Шлек_народен написа:...
А относно шосейка по пресечен терен....Ми много преди да измислят МТБ -то са карали циклокрос колела по такъв терен.На пръв поглед разлика със шосейката няма.И във момента има такива състезания.


Пропуснал съм циклокроса като явление и ми беше много интересно да науча за него. Попаднах на този клип - http://www.youtube.com/watch?v=sVGXsBN0wVI и от него оставам с впечатлението, че става въпрос за комбинация от колездене и крос (като лекоатлетическа дисциплина), а не за чисто колездачен спорт?!

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 2:11 pm
от Шлек_народен
Ами потърси други клипчета и може да ти се изясни какво точно е :)Не съм търсил, но предполагам, че има и други.Във всеки случай си е колоездене!Носенето на колелото е част от нещата. МТБ само се карат ли -няма носене,бутане?

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

МнениеПубликувано на: Чет Окт 06, 2011 2:32 pm
от Antares
evin написа:За DH е ясно - трябва 20-килограмов булдозер.
Интересно ми е какво общото между описания от теб 20 килограмов булдозер и велосипедът на Уоутът Клепе, с който постави рекорд за спускане на велорали "Черни Връх"...