Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот evin » Пон Окт 03, 2011 10:49 am

Admin:
Тази тема e отделена от една друга: http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=97795
Причината за отделянето е, че дискусията тръгна в посока, съвсем различна от замислената, т.е. приятният хумор бе заменен от сериозни препирни по въпроси, които вече сме обсъждали многократно. Така че ако някой наистина има желание да го прави отново, моля!


Аз лично съм против стиловете, като определение за ездача, те са важни по-скоро за избор на велосипед като здравина и удобство. Колкото по-универсално приложение има даден велосипед, толкова по-добре. На въпроса "Какъв стил караш" обикновено ме напушва смях :) Карам където си искам.

Много по-сполучливо профилиране на приложенията на един байк ми се струва квалификацията, която използват в Европа: Marathon > Tour > All Mountain > Enduro. Популярното и нищо не значещо Cross Country/XC е нещо средно между Tour и All Mountain. Down Hill/DH всъщност е нещо средно между All Mountain и Enduro. Free Ride/FR за мен е някаква тотална глупост, защото може да се вмъкне във всяка квалификация от горните.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот Alpina » Пон Окт 03, 2011 11:17 am

Много забавен пост, дано не се вземе на сериозно от никой :D
evin написа:Колкото по-универсално приложение има даден велосипед, толкова по-добре.

ДооОообре... :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот did » Пон Окт 03, 2011 11:26 am

evin написа:Много по-сполучливо профилиране на приложенията на един байк ми се струва квалификацията, която използват в Европа: ...


Хм. Странно. Може ли цитатче нещо, линкче към някой "европейски" сайт, че ми стана прелюбопитно! :popcorn:

И... добре е тази тема да си запази духа. Това не е справочник, а четиво за хора с достатъчно чувство за хумор. Странно е, че се налага да го пиша :bigeyes:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот evin » Пон Окт 03, 2011 12:24 pm

Ето каталога на Canyon за 2011 - гледай стр. 42, 52 и т.н.
http://media.canyon.com/download/katalo ... B_2011.pdf

Сайтът на RADON също е профилиран така:
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Ma ... _9420_.htm
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот Alpina » Пон Окт 03, 2011 12:30 pm

По-зле е, от колкото предполагах :)

Най-добре това мнение, заедно с горните 3 да замине в кофата на форума :)

Едно че evin идея си няма за какво иде реч в темата, второ че... няма смисъл да се обяснява...
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Окт 03, 2011 12:47 pm

Браво, много сте дружелюбни ; - )

@ evin - разбирането ти за ХС, DownHill и FreeRide не са съвсем коректни. Ей тука е доста добре обяснено - http://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_bike
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот evin » Пон Окт 03, 2011 12:57 pm

Alpina написа:По-зле е, от колкото предполагах :)

Най-добре това мнение, заедно с горните 3 да замине в кофата на форума :)

Едно че evin идея си няма за какво иде реч в темата, второ че... няма смисъл да се обяснява...


Рече и отсече :)
Всяко различно мнение ли ще се обявява за глупост? Нашенски манталитет.
Пиши им на хората от Canyon, че са тъпаци :eyebrow:
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот did » Пон Окт 03, 2011 1:05 pm

Хората от Canyon не класифицират стиловете колоездене, а видовете велосипеди. Може с DH велосипед да караш XC, както и обратното. Мястото на тази дискусия не е в тази тема. Водена е вече МОНОГОКРАТНО.

Отделно, че Германия не е мястото, което може да служи за еталон, когато става дума за кадърна класификация на видовете планинско колоездене. Там практически DH и FR не съществуват или са в рамките на 1-2% от продадените рамки и компоненти. Затова и някои производители просто игнорират този вид велосипеди. В други държави е точно обратното.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот PtD » Пон Окт 03, 2011 1:31 pm

evin написа:.... тотални тъпотии...


E-хе-хе. DH-a бил между all-mountain и еnduro :lol2: Tи си бил голям разбирач, бе :lolup:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот Alpina » Пон Окт 03, 2011 2:03 pm

evin написа:Рече и отсече :)

аПс'лютно... hic!....

evin написа:Всяко различно мнение ли ще се обявява за глупост?

Не - всяко малоумно мнение се обявява за глупост!

evin написа:Нашенски манталитет.

Така ли? Нещо друго, освен заучени фрази с които да се извиняваш за глупостите си, да знаеш?

evin написа:Пиши им на хората от Canyon, че са тъпаци :eyebrow:

Няма какво да пиша на Canyon.
Те са класифицирали продуктовата си гама. В тях случайно да забеляза липсата на велосипеди за FR/DH?
Освен тове ти правиш брутално глупавата грешка, да бъркаш "стилове каране" с "типове велосипеди". Така както даден велосипед може да се използва за няколко стила, така и в даден стил може да се кара с няколко типа велосипеди.

Преди няколко гордини RAM Bikes бяха решили страницата си доста сполучливо, подреждайки "стиловете на каране" в подходящ ред и посочвайки даден велосипед се осветваха различните стилове за които той е подходящ, като в различни нюанси се виждаше за какво е насочен предимно, за какво може да се използва сравнително задоволително и за какво не е подходящ.

Така че, драги ми смехурко, вместо да тропаш с краче и да цивриш, че видиш ли всички са глупаци, щото не са ти на акъла, вземи се осъзнай за какво плямпаш и в каква тема. На нея идеята и изобщо не е това.

А ако си мислиш, че 2 изсмукани от пръстите ти сайта, са еталона за "стилове в планинското колоездене" - ш'е имаш да вземаш...
Освен това тука най-малкото си говориме за "стилове в българското МТБ пространство".

Така че сега да ми изкараш сайта на някой местен холандски производител, в който поради някаква неразбираема за тесногледието ти случайност, не се предлагат DH колела и почнеш да ми твърдиш че на базата на този факт трябва да заключваме, че такова животно нЕма... аз лично няма да се учудя :popcorn:

Pr3d4t0R написа:Браво, много сте дружелюбни ; - )

Винаги :evil:
Жалкото е, когато някой не си вземе бележка от добронамерено намекване, ами си проси малко по-сериозно такова, започвайки с разни нападки.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: За различните стилове в българското МТБ пространство...

Мнениеот evin » Пон Окт 03, 2011 2:15 pm

Alpina написа:Те са класифицирали продуктовата си гама. В тях случайно да забеляза липсата на велосипеди за FR/DH?


Разгледай пак линка на Canyon по-горе и специално моделите Torque и Torque FRX. Ако можеш да четеш, разбира се, защото говоренето наизуст ти се отдава добре. Както написах по-горе означението All Mountain > Enduro дава по-точна представа за предназначението на велосипеда, отколкото DH.

Може да се затрие и това...
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Alpina » Пон Окт 03, 2011 2:25 pm

О, извинявай че обърках линовете - имах предвид http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Ma ... _9420_.htm

Относно canyon от цитата на моя пост изтрий "FR" и пак ще си говориме :crazy:

Всъщност няма смисъл да се предъвкват отдавна обсъждани неща, с поредния новоизлюпил се правоверен проповедник...

Последното което ще напиша тук е - прочети внимателно червеният текст в първия пост на тази тема...
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот veskoz » Пон Окт 03, 2011 2:46 pm

Айде пак топлата вода. :D
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Rix » Пон Окт 03, 2011 5:46 pm

Според мен колкото по-универсален уж е даден велосипед, толкова повече за нищо не става.
Пример:
1. Колело за шосе -> тънки и безграйферни гуми, по-наведена стойка, лек велосипед, нямаш окачване и цялата енергия се трансформира към колелата и се върти по-лесно
2. Колело за пресечен терен - за леко каране без агресивни спускания - XC -> грайферни гуми средно дебели, по-изправена стойка, малко по-тежък байк за здравина и комфорт, предно окачване за повече контрол
3. Колело за спускане с висока скорост - DH -> много дебели гуми с по-голям грайфер и направени от по-мек компонент за повече сцепление при спускане, задно окачване с повече ход, предно също с голям ход за добър контрол при високи скорости по пресечен терен надолу. Тежко колело, защото поема огромно натоварване.

Не виждам как ще се комбинират "универсално"

Стилове и начини на каране - доста и всеки си преценява с какво да кара. Няма смисъл да караш dh машина и да се качиш 4 пъти в годината да се спускаш, а през останалото време в града на равното. Няма смисъл от шосейно или градско колело, ако повечето каране ще е в планината и тн. И идва момента за "мултифункционалното колело" Нека се дефинира първо - някой го наричат all mountain, други enduro, в най-общ вид, това е велосипед, който е между 2 и 3, тоест сравнително здрава рамка, окачване отзад, по-голямо окачване отпред от XC и в същото време, не толкова тежък и позволява да се изкачвате по-лесно.
Добре де, ама такъв велосипед нито позволява да се спускате агресивно, както даунхилърите, нито да се изкачвате с лекота като катерачите с твърда рамка и лек велосипед. Тук само да спомена, че изключвам скъпите карбонови рамки, които достигат ниско тегло и тн...
Сега някой ще каже, еми аз не съм състезател - не ми трябва скоростно катерене, нито скоростно спускане - искам да е леко катеренето и удобно спускането. Да ама не! Целта на задното окачване не е удобство! А повече контрол при по-висока скорост. И след като не гоните секунди и скорост, а се спускате леко и внимателно не ви трябва тежък велосипед. Спестяват се пари и се кара далеч по-лесно нагоре. А иначе нито се катериш, нито спускаш както трябва. Най-тривиално може да се даде пример с "универсален" шосейнопланински велосипед. Понеже рядко някой би тръгнал с шосейка в планината, като сложи големи гуми с грайфери ще дам за пример другия компромис - купуваш планински велосипед (твърда рамка за XC), слагаш му сликове и го караш 99% в града, само защото искаш да можеш да го караш в планината веднъж в годината. Да може да се направи така(даже някой не слагат и сликове), но няма смисъл, ако го караш предимно и основно на шосе, има смисъл ако караш смесено, но да вземеш такова решение, само защото искаш "да можеш" да караш в планината, когато ти скимне и да го правиш веднъж годнишно е меко казано глупаво...
Универсален велосипед няма, а тези които изглеждат такива не стават за нищо общо взето и ако начина на каране е по равно разпределен - шосейно, крос кънтри и даунхил - то три велосипеда е решението.. ако не е по равно разпределено вече е въпрос на приоритети - ако ползваш колелото основно за спускане, голяма работа, че ще имаш малко изкачване - взимаш си dh колело и знаеш, че макар да караш понякога по асфалт или да се изкачваш, то е малък процент от карането ти и обратното...

А за стиловете evin такива глупости е писал.. вземи и прочети малко, преди да пишеш.. въпреки че хората се забавляват от такива постове, по-добре да ги няма...
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот joropc » Пон Окт 03, 2011 6:06 pm

@Rix
По-горе го казаха, но пак да напомня:
Темата не е за видовете велосипеди, а за стиловете в МТБ, което си личи и от заглавието.
Искам да те уверя, че има хора, които катерят завидно с 17-20 килограмови колелета за спускане.Повече обаче, са хората, които с ХC колелета, спускат на нивото средностатистически спускач.(шосетата няма да ги коментирам, защото не са свързани с темата)Ако на всеки един от първите и от вторите му се даде един универсален велосипед(такива, които ти наричаш боклуци), тоя 'дето катери нагоре ще качва доста по-бързо, а спускането на втория ще стане убийствено.Изводът е, че персоналните възможности на всеки, определят и съответния му стил на каране.....не го определя велосипедът.Колелото е просто една екстра към цялата ситуация.Много важна екстра, разбира се.Не говоря за състезатели...
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Rix » Пон Окт 03, 2011 7:34 pm

До някъде си прав. All mnt велосипедите са по-добри за изкачване от dh и по-добри за спускане от xc това е ясно. Очевидно най-голямото приложение ще имат при enduro състезанията, но ти каза, че не говориш за състезания. Знам, че говорих основно за велосипеди, но засегнах стиловете пряко. Ако наистина не говорим за състезания, то не виждам смисъл от ендуро колела - ако те влече стил, при който искаш да си на ръба на възможната скорост при спускане ти трябва много контрол и здраво колело - DH велосипед е далеч по-добра опция от allmnt/enduro. Тогава се мяташ на лифта и няма значение, че колелото е по-тежко, важно е изживяването надолу. Но стила, който те влече е друг, например xc - то ти изкачваш сам планината (без лифтове, рейсове и коли) с няква определена цел(било то удоволствие от каране, фитнес, велоразходка из планината и туризъм или нещо друго) и после се спускаш релаксирано, като не гониш скорост надолу, защото не те влече толкова да го минеш възможно най-бързо - тогава един твърдак е далеч по-добър, защото ще се изкачиш с по-малко усилия, а не губиш много при спускането, като нямаш ненужно по-здрава рамка със задно окачване. Виж за състезания тип ендуро(например Черни Връх на Драг) - там имаш изкачване и слизане и колело, което се справя прилично бързо и на двата етапа може би е ключа. Да знам говоря само за колелата, но това е при презумцията, че този който кара има опит и уменията. Ясно е, че някой с по-малък опит ще има повече контрол с allmnt колело, но тук пак идва въпроса за смисъла - ако нямаш опит, то ще го натрупаш и най-добрия начин да го направиш е с по-трудните средства('дет я има приказката, почни с твърдак и кат' усвоиш карането мини на мекица, за повече контрол при по-бързи спускания и високи скорости)

Иначе отговор на въпроса, какви стилове се практикуват най-често в България, то отговора е кратък и ясен - замислете се какви състезания се провеждат и добавете свободния стил (fr), dj и развлекателния стил(примерно вело туризъм) и горе долу това са най-караните стилове.
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот hitar_potter » Вто Окт 04, 2011 7:58 pm

Ти май отричаш ситуацията, при която карачът иска да се качи без лифт до горе и след това да се спусне както си му е реда. Нали се сещаш, че няма как да се катериш с едно колело, пък да се спуснеш с друго? Така че не мисля, че универсалните велосипеди „не стават за нищо“, а по-скоро „стават за всичко“, без да са идеални за никоя от целите, но и без да са осакатяващи за никоя от целите (двете крайности - крехък ХС твърдак при спускане и тежка ДХ машина при катерене). Аз лично не изпитвам пълноценен кеф от карането, ако няма стабилно (уморително за мен) катерене и след това сложно (сравнително трудно за мен) спускане
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Rix » Вто Окт 04, 2011 11:28 pm

Щом се чувстваш пълноценно да се измъчиш oт теглото нагоре и после да се измъчиш от сложността поради неподходящ ход надолу, добре. Но за други може да не е. Не е крайност, не е идеално - нищо не е, аз като правя нещо, обичам да го правя както трябва и понеже не харесвам половинчати работи, затова се изказах по-горе така, ти предпочиташ така, аз пък 2 велосипеда и 2 отделни дни - 2 пълноценни изживявания.



Но ти си набивай - да има, идеята е да не се пише. Дано схващаш!

P.S. Излиза, че за да мога да изразя мнение или да направя коментар, трябва да се харесам на определени души хора, за да имам необходимия брой точки за писане, което е леко против смисъла на дискусия с различни възгледи и ако искате да стават такива дускии се въздържайте от минуси, видиш ли само защото си на друго мнение. Не ангажирам никой с мненията си и не смятам, че би било във вреда да изразя подобно и апелирам да се слагат минуси само за "вредни" и крайно погрешни изказвания, а не мнения от горния тип "има ли смисъл аджеба от по-скъп велосипед със задно окачване, като стила ти не го изисква"... ако идеята е да не се пише, окей няма, пишете си само "вашата група" или каквото е там.
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Yavkata » Сря Окт 05, 2011 6:37 am

@Rix, разбирам те и те подкрепям напълно!!! И аз смятам за най-пълноценно да измина петнайсетте километра асфалт от къщи до началото на маршрута си със шосейка, да се кача до билото с лекото си ХС-колелце, да покарм по скаличките с АМ-а си, и накрая да се спусна с тежката си ДХ машина надолу. Все още ли не схващаш, заглавието на темата??? Става въпрос за човека а не за колело. Ако има късмет и мисъл още, може да се определи какво точно го влече като каране и да се снабди с велосипеда (велосипедите) който му е нужен. Цялото това писане е преливане от пусто в празно, най -добре си карай колелата и не се тормози за другите, че се изтормозват.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот moz » Сря Окт 05, 2011 9:18 am

Rix, до колкото разбирам, всичко освен XC твърдак и DH прасе за теб е излишна глупост, всички, на които им харесва да спускат нямат право да катерят или поне нямат право да го правят в един и същи ден. Намесването на шосейки в темата е напълно неуместно, но показва от къде идваш.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот botroid » Сря Окт 05, 2011 9:55 pm

Rix написа:Според мен колкото по-универсален уж е даден велосипед, толкова повече за нищо не става.
Пример:
1. Колело за шосе -> тънки и безграйферни гуми, по-наведена стойка, лек велосипед, нямаш окачване и цялата енергия се трансформира към колелата и се върти по-лесно
2. Колело за пресечен терен - за леко каране без агресивни спускания - XC -> грайферни гуми средно дебели, по-изправена стойка, малко по-тежък байк за здравина и комфорт, предно окачване за повече контрол
3. Колело за спускане с висока скорост - DH -> много дебели гуми с по-голям грайфер и направени от по-мек компонент за повече сцепление при спускане, задно окачване с повече ход, предно също с голям ход за добър контрол при високи скорости по пресечен терен надолу. Тежко колело, защото поема огромно натоварване.

Не виждам как ще се комбинират "универсално"...


Ако ти недовиждаш, аз виждам. Ще ти обясня крайно просто, как можеш да имаш универсално колело, ставащо за всичко и за навсякъде. Взимаш твърда рамка и няква вилка 100-120-130-140мм ход, според бюджета и си купуваш 3 комплекта гуми, за всеки от трите горепосочени от теб начини на каране. С 1.0-1.5 инча за шосе, с 1.9-2.2 за леко, с 2.3-2.5 за агресивно. Ако си мислиш, че такова колело за нищо не става, практиката показва обратното.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Шлек_народен » Чет Окт 06, 2011 7:52 am

moz написа: Намесването на шосейки в темата е напълно неуместно, но показва от къде идваш.

Това трябва да е нещо обидно ли :)))
botroid написа:купуваш 3 комплекта гуми, за всеки от трите горепосочени от теб начини на каране. С 1.0-1.5 инча за шосе, с 1.9-2.2 за леко, с 2.3-2.5 за агресивно. Ако си мислиш, че такова колело за нищо не става, практиката показва обратното.

И кво излиза -гумите определят всичко....Ама че на шосейките предавките са други(а и куп други неща), че някъде трябва задно окачване, някъде пречи , че ако засилиш някоя рамка около кило,допълнена със съответните "хилави" части по камънака надолу, има вероятност да я събираш със лопатата накрая....
Та по темата - човека и начина му на каране са определящото.В повечето случаи е някакъв миш-маш, нагорно-нанадолен, или шосейно - храсталясващ :)Затова и има "всичкоможещи" велосепеди.На теория :)На практика - вземаш си такова колело, което е предназначено за това което ще караш, ако не искаш дертове.Иначе другото е накакъв компромис-всеки си решава доколко си заслужава той.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот evin » Чет Окт 06, 2011 8:33 am

За DH е ясно - трябва 20-килограмов булдозер. За всички други дисциплини един сглобен с добри части АМ велосипед би вършил перфектна работа + втори чифт гуми за по-гладки настилки. Дори твърдак би се справил със задачата. Хората които имат излишни 10000+ лв никой не може да спре да си имат и 5 велосипеда за всякакви тясно специализирани приложения.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Шлек_народен » Чет Окт 06, 2011 9:06 am

evin написа:Хората които имат излишни 10000+ лв никой не може да спре да си имат и 5 велосипеда за всякакви тясно специализирани приложения.

Бре, много на едро пазарувате :))) А и не са 5 вида колелета. Шосейка на старо може да купиш за 200-300 лв (ако не смяташ да се състезаваш) Прилично ХС - около 1000-1500 лв ново, виждал съм наполовина втора ръка. И ако имаш мерак за надолу....там вече зависи, ама пак не са толкова.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот EmZo » Чет Окт 06, 2011 11:17 am

Извинявам се, че ще допринеса за :offtopic: -а, евала за чудесното орпеделение на Милко от другата тема! :bowdown:

Относно велосипедите:

botroid написа:
Ако ти недовиждаш, аз виждам. Ще ти обясня крайно просто, как можеш да имаш универсално колело, ставащо за всичко и за навсякъде. Взимаш твърда рамка и няква вилка 100-120-130-140мм ход, според бюджета и си купуваш 3 комплекта гуми, за всеки от трите горепосочени от теб начини на каране. С 1.0-1.5 инча за шосе, с 1.9-2.2 за леко, с 2.3-2.5 за агресивно. Ако си мислиш, че такова колело за нищо не става, практиката показва обратното.


Виждаш таратанци, такова нещо като универсално колело за ВСИЧКО няма! Може да има универсално колело за планинско колоездене, но за всичко няма как да има. Карането (не придвижване) с планински велосипед по шосе било той 9 килограмов твърдак с 1" сликове е точно толкова абсурдно, колкото и карането с шосеен велосипед в планината по пресечена местност.
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Insight » Чет Окт 06, 2011 12:58 pm

EmZo написа:..... Карането (не придвижване) с планински велосипед по шосе било той 9 килограмов твърдак с 1" сликове е точно толкова абсурдно, колкото и карането с шосеен велосипед в планината по пресечена местност.


Като човек пробвал и двата абсурда твърдо смятам, че карането с планински велосипед по шосето е далеч по-приемливо от карането на шосейка в планината.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Шлек_народен » Чет Окт 06, 2011 1:16 pm

Aко въпроса беше кое е приемливо - ми то и със "Балканче" от тия сгъваемите може да караш всичко .На времето като имаше само тях- за всичко се ползваха.Става дума, че е по-удачно да ползваш велосипед пригоден за целта,а не "френски ключ", ако ще даваш маса пари за някакво чудо на техниката.Може и да излезе по-евтино, зависи....Но със сигурност ще е по-добре като резултат от карането.
А относно шосейка по пресечен терен....Ми много преди да измислят МТБ -то са карали циклокрос колела по такъв терен.На пръв поглед разлика със шосейката няма.И във момента има такива състезания.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Insight » Чет Окт 06, 2011 1:54 pm

Шлек_народен написа:...
А относно шосейка по пресечен терен....Ми много преди да измислят МТБ -то са карали циклокрос колела по такъв терен.На пръв поглед разлика със шосейката няма.И във момента има такива състезания.


Пропуснал съм циклокроса като явление и ми беше много интересно да науча за него. Попаднах на този клип - http://www.youtube.com/watch?v=sVGXsBN0wVI и от него оставам с впечатлението, че става въпрос за комбинация от колездене и крос (като лекоатлетическа дисциплина), а не за чисто колездачен спорт?!
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Шлек_народен » Чет Окт 06, 2011 2:11 pm

Ами потърси други клипчета и може да ти се изясни какво точно е :)Не съм търсил, но предполагам, че има и други.Във всеки случай си е колоездене!Носенето на колелото е част от нещата. МТБ само се карат ли -няма носене,бутане?
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Пак за стиловете в МТБ - ако на някого му се дъвче тая тема.

Мнениеот Antares » Чет Окт 06, 2011 2:32 pm

evin написа:За DH е ясно - трябва 20-килограмов булдозер.
Интересно ми е какво общото между описания от теб 20 килограмов булдозер и велосипедът на Уоутът Клепе, с който постави рекорд за спускане на велорали "Черни Връх"...
Карикатурите ми . Крива Спица
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7459
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 152 госта